نویسنده: پدرام پورامامعلی چهارشنبه، 06 دی 1396
ساعت 23:34

محکومیت عضو رده بالای گروه هکرهای Lizard Squad به دو سال حبس

5 از 5

یکی از بنیانگذاران گروه هکرهای Lizard Squad به بیش از دو سال حبس در زندان فدرال محکوم شد

دنیای بازیهای رایانه‌ای بر خلاف سالهای گدشته تعطیلات کریسمس را با امنیت و به آرامی سپری می‌کند و بازیکنان با خیال راحت مشغول انجام بازیهایشان در این ایام هستند. دلیل وجود این امنیت و آرامش، عدم تهاجم گروه‌های هکر به سرویس‌های PlayStation Network و Xbox Live است. لازم به یادآوریست که در ایام کریسمس سال 2014 گروه هکر موسوم به "Lizard Squad" شبکه‌ی مجازی PlayStation را به مدت چند روز از کار انداخت و اکنون یکی از اعضای بنیانگذار این گروه با محکومیت دو ساله در زندان فدرال روبرو شده است.

بله درست متوجه شدید. یکی از هکرهایی که 3 سال پیش مسئولیت حمله‌ی نوع DDoS به سرویس PSN را بر عهده داشت در دادگاهی فدرال گناهکار شناخته شد و به بیش از 2 سال حبس در زندان فدرال محکوم گردید. (در حمله‌های DDoS هکرها با از کار انداختن سرورهای میزبانِ یک سایت یا سرویس مانع دسترسی کاربران به سرویس مورد نظر می‌شوند). دادستان‌ها می‌گویند در صورتی که «زاخاری بوچا» در بازجویی‌ها با دادگاه همکاری نماید محکومیت وی تنها 2.5 سال حبس در زندان خواهد بود. بوچا اعتراف کرده که یکی از بنیانگذاران گروه هکرهای Lizard Squad است. وی همچنین در گروه دیگری به نام PoodleCorp نیز فعالیت داشته است. بوچا به عنوان متهم ردیف اول در صدمه زدن به بسیاری از رایانه‌های شخصی و سیستم‌های مجازی در دادگاه حاضر شده است. این اتهامات ممکن است منجر به 10 سال حبس در زندان شود. بوچا در معامله‌ای با دادگاه، متعهد شده است که مبلغ 350,000 دلار را به عنوان غرامت به دو کمپانی بزرگی که قربانی جنایت سایبری وی شده‌اند پرداخت نماید.

این معامله‌ی بوچا با دادگاه ربطی به حملاتی که در سال 2014 به PSN و Xbox Live انجام شد ندارد و مربوط به دیگر فعالیت‌های مجازی و غیر قانونی وی در همان سال می‎‌شود. بوچا در اعترافاتش مدعی شده است که به ازای دریافت 20 دلار، فقط با استفاده از شماره؛ می‌تواند یک تلفن همراه را هک کند و تمام پیام‌های موجود در آن را مشاهده نماید. در سال 2014 علاوه بر حمله به دو کمپانی بزرگِ بازیهای ویدیویی در فصل تعطیلات، گروه هکرهای Lizard Squad مسئولیت یک تهدید دروغین بمب گذاری در هواپیمای حامل رییس بخش سرگرمی‌های آنلاینِ سونی در آن زمان یعنی جان اسمدلی را نیز بر عهده گرفته بودند. حتی پس از آنکه این شاخه به Daybreak Games تغییر یافت؛ Lizard Squad حملاتِ DDoS خود به سرورهای این کمپانی را ادامه داد.

جولیوس کیویماکی یکی دیگر از اعضای Lizard Squad در سال 2015 و در کشور فنلاند به بیش از 50,000 جرم سایبری محکوم شد. یکی از این جرائم بوجود آوردن شرایط "Swatting" برای بسیاری از شهروندان آمریکایی بود. Swatting پدیده‌ایست که در آن، هکرها در تماس با پلیس اتهامات خطرناکی را به افراد بیگناه نسبت می‌دهند و پلیس فدرال نیز بلافاصله و در طی عملیات ضربتی به خانه‌ی فرد بیگناه و قربانی حمله می‌کند. کیویماکی نیز به 2 سال حبس محکوم شده بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.