نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 11 فروردين 1399
ساعت 15:00

استفاده از سرویس‌های ابری Microsoft بیش از 700 درصد رشد داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرایط قرنطینه جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، باعث افزایش نجومی استفاده از سرویس‌های ابری مایکروسافت شده است.

مایکروسافت در گزارش اخیر خود در وبلاگ Azure، اعلام کرده که میزان استفاده کاربران از سرویس‌های ابری و آنلاین این شرکت با رشد ۷۷۵ درصدی در مناطقی مواجه بوده است که درحال حاضر قوانین سختگیرانه قرنطینه، فاصله‌گیری اجتماعی و ... در اثر شیوع سریع ویروس کرونا حاکم شده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که این رشد نجومی موجب شده تا آن‌ها دست به انجام برخی بهینه‌سازی‌ها در سرویس‌های لایو و آنلاین ایکس‌باکس نیز بزنند که باعث می‌شود در ساعات اوج مصرف، استفاده از پهنای باند این سرویس‌ها پایین بیاید.

گزارش اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد که تعداد بسیار زیادی از کاربران به شکلی ناگهانی، به روش استفاده از سرویس‌های ابری Microsoft Azure به جای حضور در ادارات و ... و استفاده از نرم‌افزارهای معمول این شرکت روی آوردند. شرایط قرنطینه بسیاری از کشورها و امکان کار مردم از راه دور و در خانه، برای مایکروسافت نیز اهمیت دارد و به گفته این شرکت، موضوع سلامتی و امنیت کارکنان از اولویت اصلی شرکت برخوردار است. مایکروسافت به علاوه در گزارش اخیر، گفته که برخی بهینه‌سازی‌ها در سرویس‌های ابری شامل اولویت دادن به افراد و مشاغلی نیز می‌شود که به شکل مستقیم با بحران همه‌گیری مقابله می‌کنند.

پیرامون سرویس Xbox Live، گزارش اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت به شکل مستمر در حال رصد کردن الگوهای مصرفی بازیکنان است و آن‌ها برای ساعات اوج مصرف برنامه‌ریزی می‌کنند. برای مثال یکی از این برنامه‌ها شامل استفاده از قابلیت‌های شرکای مایکروسافت برای فعالیت‌های نیازمند به پهنای باند زیاد نظیر دانلود آپدیت‌ها و ...، به شکل خارج از زمان بالاترین میزان مصرف در سرویس‌های عادی است.

لازم به ذکر است که در این مدت، سرویس ایکس‌باکس لایو سابقه از دسترس خارج شدن را هم داشته که به احتمال زیاد ناشی از افزایش استفاده بازیکنان به خاطر وضعیت قرنطینه و فاصله‌گیری اجتماعی بوده است، با این حال علیرغم این موارد و با درنظر گرفتن افزایش چند صد برابری و ناگهانی در مصرف پهنای باند، سرویس‌های لایو مایکروسافت که خدماتی بسیار گسترده‌تر از Xbox Live دارند از پایداری قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.