نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 14 دی 1396
ساعت 14:50

کارگردان Uncharted: The Lost Legacy استودیوی ناتی داگ را ترک کرد

5 از 5

شاون اسکیگ استودیوی ناتی داگ را جهت پیوستن به اسکوئر انیکس ترک کرد

«شاون اسکیگ» (Shaun Escayg) به مدت هفت سال در استودیوی «ناتی داگ» (Naughty Dog) مشغول به فعالیت بود. از اولین کارهای اسکیگ می‌توان به بازی The Last of Us اشاره کرد، او سپس در ساخت Left Behind، بسته‌ی الحاقی The Last of Us و بازی Uncharted 4: A Thief’s End هم مشارکت داشته است. بازی Uncharted: The Lost Legacy آخرین پروژه‌ای بود که اسکیگ به عنوان Creative Director و نویسنده بر روی آن کار کرده است.

اسکیگ اکنون از طریق توییتر خود خبر از ترک استودیوی ناتی داگ داده است، او اعلام کرد:

هفت سال پیش من به تیم با استعداد ناتی داگ پیوستم تا بر روی بازی The Last Of Us کار کنم. بازی‌های Left Behind و Uncharted 4 زودگذر بودند و Uncharted: The Lost Legacy هم منجر به رشد خلاقیت من شد. دلم برای همه‌ی همکارانم در ناتی داگ تنگ می‌شود.

ترک کردن یک استودیو پس از اتمام کارهای یک پروژه، موضوع غیرمعمولی نیست اما جدایی اسکیگ که یکی از عوامل اصلی ساخت بازی Uncharted: The Lost Legacy بود، کمی عجیب بنظر می‌رسد؛ لازم به ذکر است که پیش از این شاهد جدایی «بروس استرلی» (Bruce Straley) از استودیوی ناتی داگ بودیم، بنابراین طی 6 ماه گذشته، این استودیو دو تن از اعضای اصلی خود را از دست داده است.

شاون اسکیگ

اما اسکیگ پس از ترک ناتی داگ قصد انجام چه کاری را دارد؟ او اخیراً تصویری از لوگوی Avengers را در اینستاگرام خود منتشر کرده که در توضیحات آن عبارت «بسوی یک ماجراجویی جدید» به چشم می‌خورد، احتمالاً این موضوع بدین معنی است که اسکیگ به استودیوی «کریستال داینامیکس» (Crystal Dynamics) خواهد پیوست تا بر روی پروژه‌ی جدید Avengers کار کند.

پروژه‌ی جدید Avengers توسط دو استودیوی کریستال داینامیکس و «ایدوس مونترال» (Eidos Montreal) در دست ساخت قرار دارد اما تا به امروز جزئیات زیادی از آن اعلام نشده است؛ انتظار داریم که در سال 2018، جزئیات بیشتری از این بازی به اشتراک گذاشته شود.

بازی Uncharted: The Lost Legacy امتیاز 9.4 از 10 را از بازی‌مگ بدست آورد؛ امیر رضا در نقد و بررسی این عنوان نوشت:

سری آنچارتد همیشه درحال نوآوری و تعریف دوباره با استفاده از کلیشه و سنت بوده و چنان در این کار ماهرانه و دقیق عمل می‌کند که در هر شماره ما را به شگفتی وا‌می‌دارد؛ Uncharted The Lost Legacy با وجودی که یک عنوان کامل نیست و بیشتر یک DLC بحساب می‌آید، باز هم از همان قاعده ی کلی که به آن اشاره کردیم مستثنا نیست. یک عنوان ارزشمند که دوست داشتیم طولانی‌تر بود!

بازی Uncharted 4 امتیاز 10 از 10 را از بازی‌مگ بدست آورد؛ امیر رضا در نقد و بررسی این عنوان اعلام کرد:

آخرین نسخه این بازی می توانست به معنای کلمه بی نقص باشد، اما متاسفانه ظاهراً تمرکز بیش از اندازه روی جلوه های بصری و روایت داستان به بخش شوتینگ بازی لطمه وارد کرده؛ اما از طرفی به قدری تجربه این بازی دلنشین و تازه بود که کم لطفی کرده ام اگر نمره کامل را به بازی تقدیم نکنم، اما 10 بخش گیمپلی را شما با ارفاق 10 بخوانید.

فرشاد | اخبار | 04/01/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.