نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 16 دی 1396
ساعت 08:00

رده بندی سنی Far Cry 5 مشخص شد

0 از 5

رده‌ بندی سنی بازی Far Cry 5 اعلام شد و این بازی مناسب افراد بالای 17 سال خواهد بود

 سازمان ارزیابی نرم‌افزارهای سرگرم کننده یا ESRB رده بندی سنیِ نهایی بازی Far Cry 5 را منتشر کرد. این عنوان رتبه‌ی M را دریافت کرده است،؛ یعنی مختص افراد بالغ و بالای 17 سال.

روز گذشته، سازمان ارزیابی نرم‌افزارهای سرگرم کننده (ESRB) رده بندی سنی نسخه‌ی نهایی بازی Far Cry 5 را اعلام کرد. بر اساس متن منتشر شده از جانب ESRB، این بازی تیراندازیِ اول شخص، رتبه‌ی M به  نشانه‌ی واژه‌ی “Mature” را دریافت کرده است. این یعنی بازی Far Cry 5 تنها مناسب افراد بالغ و بالای 17 سال خواهد بود. درست همانند بازیهای قبلی این سری، ESRB تصمیم گرفت که به دلیل وجود صحنه‌های حاوی «خشونت بیش از حد» و «محتوای غیراخلاقی» بازی Far Cry 5 را در رتبه‌ی M قرار دهد. همچنین گزارش شده است که مصرف مواد مخدر نیز در این بازی به تصویر کشیده شده است و این مورد باعث بوجود آمدن سوالی در میان هواداران سری Far Cry شده است. آن‌ها میخواهند بدانند که آیا مصرف مواد مخدر و روانگردان در این بازی موجب بهبود عملکرد کاراکترشان می‌شود یا خیر.

در ادامه متن کاملی که ESRB برای توصیف رتبه‌ی بازی Far Cry 5 نوشته است را می‌خوانید:

در این بازی تیراندازی اول شخص، بازیکنان در نقش یک معاون کلانتر قرار می‌گیرند که با افراد متعصبِ مذهبی در ایالت مونتانا وارد جنگ شده است. بازیکنان می‌توانند آزادانه در محیط بازی به جستجو بپردازند و همچنین به منظور آزادسازی پاسگاه‌ها، نجات گروگان‌ها و از بین بردن دشمنان وارد درگیری‌های همه جانبه شوند. بازیکنان می‌توانند در طول نبردهای دیوانه‌وار از انواع سلاح‌ها همانند آتش افکن، مسلسل تیربار، کمان و مواد منفجره به منظور کشتن دشمنان استفاده کنند. در درگیری‌ها شاهد انفجارهای عظیم، شلیک تفنگ‌ها به صورت کاملا واقعی و جلوه‌های ویژه‌ی خونریزی خواهیم بود.

حمله‌های مخفیانه (شامل خفه کردن، چاقو زدن و شکستن گردن دشمنان) نیز برای از پا درآوردن نگهبانانی که حواسشان به حضور بازیکنان نیست در این بازی وجود دارد. در کات‌سین‌ها اقدامات شدیدا خشنی به تصویر کشیده شده‌اند. مثلا یک مرد به سر خودش شلیک می‌کند یا در یک صحنه‌ی بازجویی به صورت مکرر، به یک کاراکتر شوک الکتریکی وارد می‌شود؛ یک مرد پوست بخشی از بدن یک کاراکتر را می‌کَند و اینکه در برخی از بخش‌های بازی جنازه‌های مثله شده دیده می‌شوند.

در گفتگوهای میان کاراکترهای بازی، ارجاعات غیراخلاقی به گوش می‌خورد. در مرحله‌ای از بازی، بازیکنان این اختیار را دارند که از نوشیدنی‌های غیر مجاز استفاده کنند. این کار باعث تار شدن صفحه‌ی نمایش خواهد شد. صحنه‌ها و دیالوگ‌هایی وجود دارند که مربوط به مصرف مواد مخدر می‌شوند.  

بازیکنان همچنین می‌توانند از مواد مخدر توهم زا (که در بازی با نام‌های “Fast” یا “Furious” شناخته می‌شوند) استفاده کنند که موجب بالا رفتن کارکرد قابلیت‌ها و مهارت‌های کاراکتر بازی خواهد شد. یکی از این مواد به نام Oregano در صورت مصرف موجب تار شدن صفحه‌ی نمایش می‌شود. همچنین فحاشی نیز در طول بازی به گوش می‌خورد.

در حال حاضر استودیوی Ubisoft Montreal (به کمک Ubisoft Berlin) مشغول ساخت بازی فارکرای 5 است. وقایع بازی در زمان حال و در ایالت مونتانا رخ می‌دهند. بازیکنان کنترل یک معاون کلانتر را بر عهده دارند که با یک مکتب فکری مذهبی و متعصب به نام Eden’s Gate وارد درگیری خشن می‌شود. ابتدا قرار بود که بازی در ماه فوریه 2018 عرضه شود اما ماه پیش یوبیسافت در خبری اعلام کرد که تاریخ عرضه‌ی Far Cry 5 به تعویق افتاده است.

Far Cry 5 در تاریخ 27 مارس 2018 معدل با سه‌شنبه 7 فروردین 1397 برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.