نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 30 بهمن 1396
ساعت 22:38

Penta Sports؛ جدیدترین قهرمان بازی Rainbow Six Siege

5 از 5

در دیدار نهایی مسابقات Six Invitational دو تیم قدرتمند Evil Geniuses و Penta Sports به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم پنتا جدیدترین قهرمان بازی Rainbow Six Siege لقب گرفت

حتی یک فیلم‌نامه نیز نمی‌توانست سرنوشت دومین دوره از رویداد Six Invitational را بدین صورت زیبا و هیجان‌انگیز رقم بزند؛ در دیدار نهایی رقابت‌ها Evil Geniuses، تیم مشهورِ منطقه‌ی آمریکای شمالی و قهرمان دوره اول Six Invitational در مقابل Penta Sports تیم قدرتمند اروپایی صف‌آرایی کرد. Penta Sports که سابقه‌ی 3 بار قهرمانی در مسابقات لیگ حرفه‌ای (Proleague) را دارد، به‌دنبال کسب قهرمانی در معتبرترین رویداد بازی Rainbow Six Siege بود. پنتا با ترکیب هماهنگ jOONAS (جوناس) از فنلاند، Goga (گوگا) از اسپانیا، Pengu (پنگو) از دانمارک، SHA77E (شاته) از فنلاند و کاپیتان تیم Fabian (فابیان) از سوئد در مقابل ترکیب قدیمی EG یعنی nvK (ان وی کی)، Necrox (نکراکس)، BC (بی‌سی) و Yung (یانگ) هر چهار نفر از آمریکا و کاپیتان تیم Canadian (کندین) از کانادا قرار گرفتند.

fabian lifts the sledgeFabian پتک قهرمانی را بالای سر می‌برد

در روز آخر رقابت‌ها که به مدت 5 روز در شهر مونترال کانادا و با شرکت 16 تیم از سراسر جهان به طول انجامید؛ برنده‌ی 3 مپ از 5 مپ به جایزه‌ی 200 هزار دلاری دست یافت. تیم Evil Geniuses، مدافع عنوان قهرمانی، بر خلاف پیش‌بینی‌ها مسابقه را قدرتمندانه آغاز کرد. EG دو مپ اول که Oregon و Clubhouse بودند را به کمک عملکرد فوق‌العاده‌ی مهاجمان خود یعنی BC و Candian فتح کرد. پنتا کاملا تحت تاثیر هماهنگی EG قرار گرفته بود. در یک راند مهم در مپ Clubhouse پنتا فراموش کرد که اپراتور Tatcher را به میدان بیاورد، همین امر منجر به ناتوانی Thermite (با هدایت Pengu) در باز کردن دیواری شد که توسط باتری‌های Bandit (با هدایت Candian) محافظت می‌شد. پنتا پس از واگذار کردن Clubhouse در مپ بعدی (Oregon) عملکرد بهتری از خود نشان داد اما هنرنمایی‌های Pengu در این مپ این برای متوقف کردن عملکرد درخشان Necrox، BC و Candian کافی نبود. دو ستاره‌‌ی دیگر پنتا یعنی SHA77E و Fabian در دو مپ اول کاملا بی‌فروغ بودند. EG در وقت اضافه و با نتیجه‌ نزدیک 6 بر 5 پنتا را در Oregon شکست داد.

برتری مطلق EG در مپ سوم ناگهان درهم شکست. با گرم شدن دست SHA77E و Fabian پنتا دو مپ بعدی یعنی Cafe (با نتیجه 5-3) و Bank (با نتیجه 5-2) را به‌راحتی از چنگ EG درآورد. EG تنها به پیروزی در یکی از این مپ‌ها برای کسب قهرمانی نیاز داشت. مخصوصا Cafe که به نوعی خانه‌ی تیم EG محسوب می‌شود؛ اما تاکتیک استفاده از اپراتور Montagne به صورت غافلگیرکننده‌ای برای پنتا جواب داد. EG که حمایت همه‌جانبه‌ی سالن را پشت سر خود می‌دید کاملا قافیه را باخته بود.

در بررسی 4 مپ اول بازی، شاید بتوان گفت که درخشان‌ترین نقطه، زمانی بود که بازی در مپ بانک 2-2 مساوی بود و EG باید از بخش CEO Office در طبقه‌ی فوقانی دفاع می‌کرد. پنتا در فعال کردن خنثی‌کننده ناکام بود و برتری نفری سه به دوی خود را از دست داد. در آخرین ثانیه‌ها تنها Jager با هدایت Necrox و Montange با هدایت Fabian در میدان نبرد باقی مانده بودند. عاقلانه‌ترین کار در این لحظه حفظ فاصله با Montagne بود اما Jager به سمت اپراتور سپر به‌دست فرانسوی حمله کرد و Fabian به زیبایی شلیک‌های بی2ثمر Necrox را پاسخ داد و برتری را برای پنتا به ارمغان آورد.

در نهایک کار به مپ پنجم و زورآزمایی در مپ نه چندان محبوب بازیکنان حرفه‌ای یعنی Coastline رسید. در این مپ هیچکدام از نقاط Coastline نسبت به دیگری برتری مکانی ندارند؛ در واقع Coastline نه برای EG و نه برای پنتا محل مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌هایشان نبود و همین نکته نیز باعث می‌شد قهرمان به منصفانه‌ترین صورت ممکن مشخص شود. EG راند اول را با پیروزی تمام کرد تا بخشی از روحیه‌ی خود را بازیابد اما بلافاصله با پاسخ کوبنده‌ی پنتا مواجه شد؛ پنگو و یاران 4 را راند بعدی را از چنگ EG درآوردند و تنها یک راند با قهرمانی جهان فاصله داشتند؛ اما EG با رهبری Canadian بازی را به تساوی کشاند. یکی از برجسته‌ترین لحظات مپ پنجم زمانی بود که اپراتور Rook با هدایت Canadian، با استفاده از یک اسپان‌کیل Glaz را از صحنه‌ی نبرد حذف کرد. در اخرین راند و در حالیکه خنثی‌کننده فعال شده بود و برتری نفری به صورت 2 به 1 با EG بود، Pengu موفق شد با عملکرد هوشمندانه‌ی خود قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بی‌آورد.

canadian shocked by the defeatCanadian از دست دادن برتری 2-0 را باور نمی‌کند

از جمله اپراتورهای محبوب در دیدار نهایی می‌توان به Mira، Bandit، Smoke و Ela در میان مدافعان و Buck، Hibana، Sledge و Ying در بین مهاجمان اشاره کرد. همچنین اپراتورهای سپردار بازی یعنی Blitz و Montagne نیز در لحظاتی کارایی خود را ثابت کردند. از طرف دیگر، اپراتورهایی همچون Fuze، Frost و Tachanka کاملا بی‌کاربرد بودند.

EG با رسیدن به مقام نایب‌قهرمانی مبلغ 80 هزار دلار دریافت کرد. Canadian کاپیتان تیم بارها گفته بود که ترکیب فعلی EG تیم رویایی اوست اما باید دید که با این شکست چه تغییراتی را در ترکیب این تیم پرحاشیه ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.