نویسنده: احسان ناخدا دوشنبه، 30 بهمن 1396
ساعت 23:11

هارد کنسول Xbox One X فضای بسیار کمی دارد

5 از 5

آیا هارد یک ترابایتی برای Xbox One X کافی است؟

بازی‌های بهینه شده Xbox One X نسبت به ورژن‌های قدیمی‌تر این کنسول از کیفیت بهتری برخوردار هستند؛ اما اضافه کردن مواردی مثل پشتیبانی از قابلیت HDR، تکسچرهای 4K و بهبودهای دیگر، فضا زیادی از هارد کنسول را اشغال می‌کنند.  با توجه به اینکه تنها سه بازی بیش از یک سوم فضا کنسول من را گرفته‌اند، هارد یک ترابایتی نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد و کار شما را راه بیندازد.

در طول سال گذشته، 2 ترابایت از حافظه کنسول Xbox One من به آرامی پر می‌شد. اما وقتی که دانلود بازی‌های جدید Xbox One X را شروع کردم و میدیدم که حافظه کنسول به سرعت در حال پر شدن، این برای من نگران‌کننده بود. اگر یک دهه پیش به من می‌گفتید که روزی بخاطر داشتن تنها یک ترابایت ناله و شکایت می‌کنم، مطمئنا به شدت سوپرایز می‌شدم.

اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که یک ترابایت هارد این کنسول تماما برای دانلود بازی‌ها نیست. از 1,024 گیگابایت فضا کنسول که همان یک ترابایت به حساب می‌آید، تنها 780.9 گیگابایت برای نصب بازی و برنامه‌ها در دسترس است.

1

بگذارید نگاهی به بازی‌هایی که تا اینجا نصب کردم بیندازیم. قهرمان ما در این قسمت بازی Halo 5: Guardians است که پس از نصب آپدیت 15 گیگی ( برای فعال شدن رزولوشن 4K) دقیقا 107 گیگابایت فضا گرفته است. Gears of War 4 که در حال حاضر نصب سنگینی روی یک Xbox One معمولی دارد، با تمام آپدیت‌ها 103.3GB حجم دارد. اما عنوان Forza Motorsports 7 که اتفاقا مدتی پیش آپدیت مخصوص خود را برای Xbox One X دریافت کرد، مجموعا 95GB فضا گرفته است.

21

مجموع حجم این سه بازی به تنهایی 305.3GB می‌شود. اگر هنوز یادم باشد که چطوری از ماشین حساب درست استفاده کنم، این مقدار نزدیک 40% از کل هارد Xbox One X را شامل می‌شود!

از سمتی دیگر، حجم بازی‌های کوچکتری مثل FIFA 18 ،Middle-earth: Shadow of War و Star Wars Battlefront II در محدوده 45GB است که به خودی خود بد نیست. من می‌توانم به راحتی 17 عدد از این جور بازی‌ها را روی یک هارد ترابایتی داشته باشم. اما اگر می‌خواهم بازی‌های انگشت‌شماری که حجمی معادل بازی‌های Halo 5 و Gears of War 4 و Quantum Break (حجم این عنوان در حال حاضر بدون در نظر گرفتن فایل‌های ویدیویی، 83.70GB است) دارند را بازی کنم، داشتن یک فضای اضافی واقعا سودمند خواهد بود و به کارم خواهد آمد.

2

آپدیت هر یک از بازی‌ها هم معمولا هر بار قسمتی از هارد را تصرف می‌کنند. من در حال حاضر مشغول دانلود بروزرسانی 30GB عنوان Ark: Survival Evolved هستم که رزولوشن 1440p و فریم‌ریت 30fps را به بازی اضافه می‌کند. این حجم خیلی زیادی است، ولی خوب باعث بهتر شدن بازی می‌شود!

خلاصه اینکه اگر می‌خواهید بازی‌های زیادی را روی Xbox One X بازی کنید، بد نیست که یک هارد اضافی هم همراه خود داشته باشید. یا اینکه اصلا می‌توانید منتظر انتشار نسخه‌های 2 ترابایتی کنسول بمانید و سپس اقدام به خرید کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.