نویسنده: آرمین صیامی زاده پنج شنبه، 23 فروردين 1397
ساعت 22:01

تحلیل‌گران: راک‌استار نخواهد توانست موفقیت GTA V را تکرار کند

0 از 5

به نظر آقای Doug Creutz، حتی 2 Red Dead Redemption نیز نمی‌تواند به موفقیت GTA V دست پیدا کند

GTA V عنوان بی‌‍نهایت محبوبیست و اخیراً نیز تبدیل به پرفروش‌ترین محصول سرگرمی تاریخ شد. آیا کمپانی Rockstar می‌تواند موفقیت این عنوان را تکرار کند؟ به نظر یک آنالیزور، نسخه‎‌ی پنجم سری Grand Theft Auto بزرگ‌ترین موفقیت این کمپانی خواهد بود.

استودیوی راک‌استار تحت‌نظر شرکت سهامی عام Take-Two فعالیت می‌کند و هدف این کمپانی با هر عنوان جدید، دست‌یافتن به سود بیشتر است. شاید نسخه‌ی دوم Red Dead Redemption بتواند از GTA V نیز بزرگ‌تر شود اما همه چیز بستگی به بخش چندنفره‌ی آنلاین آن دارد. GTA Online نقش کلیدی‌ای در موفقیت‌های GTA V داشت و با آپدیت‌های مکرر، بازیکنان را مجاب می‌کرد تا به Los Santos بازگردند و محتوای تازه را امتحان کنند.

آقای Doug Creutz، آنالیزور Cowen، اذعان داشت که Red Dead Redemption 2 به سوددهی GTA V نخواهد رسید.

منظورم این نیست که راک‌استار موفقیت‌های بزرگ دیگر کسب نخواهد کرد، اما هیچ‌کدام مانند GTA V نخواهند بود. مایکل جکسون آلبوم‌های پرفروش زیادی دارد اما هیچ‌کدام به پای Thriller نمی‌رسند.

GTA V از زمان عرضه در سال 2013 تا اکنون، جمعاً موفق به فروش 90 میلیون نسخه شده و سود آن حدود 6 میلیارد دلار، یعنی خیلی بیشتر از فیلم‌های بلاک‌باستری مثل جنگ ستارگان بوده است. به نظر آقای Creutz، فروش این بازی یک استثنا در صعنت بازی است. کمپانی‌های بزرگ اکثراً آمار فروش بازی‌های خود را برملا نمی‌کنند اما بدون شک، GTA V موفق‌ترین عنوان تاریخ است. برخلاف اکثر بازی‌های جدید، این بازی اواخر عمر کنسول‌های نسل هفتمی عرضه شد و پس از مدتی دوباره برای PC و کنسول‌های نسل هشت پورت شد.

اگر هیچ‌ عنوانی نتواند به فروش GTA V برسد، Red Dead Redemption 2 و GTA IV نزدیک‌ترین عناوین از نظر فروش به آن خواهند بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.