نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1397
ساعت 19:50

سرویس Xbox Game Pass میزبان State Of Decay 2 و دو بازی جدید است

0 از 5

سرویس Game Pass ایکس‌باکس در ماه آینده میلادی، میزبان چند بازی جدید از جمله بازی مورد انتظار State Of Decay 2 خواهد بود.

ایکس‌باکس به آرامی و پیوستگی، در حال اضافه کردن بازی‌های جدید به سرویس اشتراکی مدل نت‌فلیکسی خودش، یعنی Game Pass است. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ این سرویس در ماه آینده، تعدادی بازی کاملا جدید نیز به کتابخانه خود اضافه خواهد کرد، تا هرچه بیشتر پیشنهاداتش به مشترکین را غنی کند.

دارندگان اشتراک فعال سرویس Game Pass، در ماه می (اردیبهشت - خرداد) به ۸ بازی جدید دیگر دسترسی پیدا می‌کنند که پرچمدار اصلی این عناوین، بازی انحصاری و مورد انتظار State Of Decay 2 است. بازی‌های دیگر این فهرست نیز شامل Laser League، Pro Evolution Soccer 2018، Overcooked، The Escapists، Homefront: The Revolution، Unmechanical: Extended و Sonic & Knuckles هستند. تمامی این بازی‌ها غیر از دو بازی، از روز ۱ می (۱۱ اردیبهشت) در دسترس قرار می‌گیرند؛ بازی State of Decay 2 در ۲۲ می (۱ خرداد) و Laser League نیز در ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) به کتابخانه این سرویس اضافه می‌شود.

در ادامه این ماه، ایکس‌باکس یک کمپین ویژه Game Pass نیز خواهد داشت که در بازه زمانی امروز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) تا ۸ می (۱۸ اردیبهشت) جریان خواهد داشت و در طی آن، مشترکین جدید سرویس، می‌توانند تنها با ۱ دلار یک ماه مشترک سرویس شوند. همچنین در طرحی دیگر، اگر همین ۱ دلار نیز زیاد به نظر می‌رسد، ایکس‌باکس به مشترکین جدید پیشنهاد ۱۴ روز تجربه رایگان این سرویس را نیز می‌دهد که به نظر، زمانی کافی برای تجربه محتواها و بازی‌های موجود در کتابخانه این سرویس باشد.

سرویس Game Pass ایکس‌باکس پس از حدود یک سال از زمان معرفی هنوز مفهوم جدیدی در صنعت گیم است، و می‌تواند نشانه‌ای از یک استاندارد جدید برای آینده توزیع محتواهای کاملا دیجیتال باشد. تاکنون، کار ایکس‌باکس برای اضافه کردن بازی‌های جدید و غنا بخشیدن به کتابخانه بازی‌های این سرویس قابل قبول بوده است و آن‌ها، به شکلی منظم در حال گسترده‌تر کردن انتخاب‌های مشترکین هستند. آن‌ها ۸ بازی جدید نیز اوایل همین ماه میلادی به سرویس اضافه کردند، و قطعا مرور بازی‌های این فهرست خالی از لطف نخواهد بود. این نه فقط مربوط به محتواهای چندپلتفرمی، بلکه شامل بازی‌های انحصاری مایکروسافت نیز می‌شود که دارندگان اشتراک، می‌توانند این بازی‌ها را در همان روز عرضه بازی تجربه کنند.

البته یکی از انتقاداتی که به سرویس Game Pass وارد است، این است که مشترکین واقعا مالک بازی‌هایی نیستند که از کتابخانه سرویس دریافت کرده‌اند؛ به این معنی که اگر اشتراک کاربر به پایان رسید یا اگر یک بازی از کتابخانه سرویس حذف شد، بازیکن دیگر هیچ دسترسی به بازی نداشته و باید آن را خریداری کند. دامنه نقدها، به بحث فروش فیزیکی بازی‌ها نیز کشیده شده است که با افزایش استقبال از این سرویس، تاثیر منفی روی فروشندگان نسخه فیزیکی بازی‌ها گذاشته است. مدت‌ها است که فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ نظیر GameStop، به خاطر تغییر تدریجی الگوی مصرف از فیزیکی به دیجیتال دچار مشکل شده‌اند، و به نظر ظهور سرویس‌های اشتراکی مثل Game Pass، آخرین ضربات کاری را به مدل مصرف نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها وارد می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.