نویسنده: آرمین صیامی زاده شنبه، 15 ارديبهشت 1397
ساعت 20:11

راک‌استار درباره‌ی محدودیت‌های Red Dead Redemption 2 می‌گوید

1 از 5

باورپذیری و واقع‌گرایی در نسخه‌ی دوم Red Dead Redemption بر آزادی عمل ارجحیت دارند

"آزادی‌" سال‌هاست که به ‌عنوان کلمه‌‌ای کلیدی برای وصف بازی‌های جهان‌آزاد (open world) استفاده می‌شود. هرکجا می‌خواهید بروید، هرکاری می‌خواهید انجام دهید، هیچ محدودیتی وجود ندارد! در کمال تعجب، کمپانی راک‌استار که پرچم‌دار این سبک است، در نسخه‌ی جدید Red Dead Redemption مسیر متفاوتی را طی می‌کند. هدف این پروژه، واقع‌گرایی و باورپذیری است و این موضوع باعث به‌وجود آمدن محدودیت‌هایی شده است.

رئیس Rockstar North، آقای Rob Nelson طی مصاحبه‌ای با سایت IGN، درباره‌ی رویکرد این عنوان در رابطه‌ با آزادی گفت‌ و گو کرد. به گفته‌ی ایشان، آن‌ها آزمایشاتی با آزادی عمل زیاد و تولید خودکار محتوا (مشابه عنوان No Man's Sky) انجام دادند و در نهایت تصمیم گرفتند تا بازی را به شکل سنتی بسازند. ایشان توضیح داد:

 ما با ایده‌ی مأموریت‌های همراه که به صورت خودکار ساخته می‌شوند بازی کردیم. این کار را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که با این سیستم نمی‌شود به آن سطح از عمق و پیچیدگی که ما می‌خواهیم رسید.[...] شاید هم ممکن است اما [...] دنیاهای ما دست‌ساز ساخته می‌شوند. پس اگر تولید خودکاری هم وجود دارد، به درد دنیایی که ما در حال خلقش هستیم نمیخورد.

 آقای نلسون درباره‌ی برخی کارهایی که قادر به انجامشان نخواهید بود اشاره کردند، برای مثال در جواب IGN که درباره‌ی به‌وجود آوردن آتش‌سوزی‌ در مقیاس بزرگ سوال کرد، اعلام کرد:

خیلی جالب می‌شد، اما خیر. چون کاربردی نیست. می‌توانید ساختمان‌هارا آتش بزنید اما آتش‌سوزی در جنگل باعث تغییر نقشه‌ی بازی می‌شود و حس بازی و چیزهایی که درون آن هستند را عوض می‌کند.

ظاهراً از آن‌جایی که هدف راک‌‌استار تعریف داستانی مشخص است، نقش‎آفرینی در نقش شخصیت اصلی بازی، Arthur Morgan، نیز محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. به هر حال دنیای RDR2، یک دنیای دست‌ساز ولی عظیم است و این یکی از دلایل ساخت طولانی آن است. به گفته‌ی آقای نلسون، تمام استودیو‌های راک‌استار درحال کار روی این عنوان هستند.

Red Dead Redemption 2 در تاریخ چهارم آبان 1397 برای PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.