نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 15 ارديبهشت 1397
ساعت 09:30

مایکروسافت همچنان مایل به گزارش فروش کنسول Xbox One نیست

0 از 5

مایکروسافت مدت‌ها است که سیاست سکوت درباره میزان فروش ایکس‌باکس وان پیشه کرده و قرار نیست این رویه تغییر کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت هنوز قصد ندارد به روند سکوت کنونی خودش، در ارتباط با اعلام نکردن میزان فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان تغییری ایجاد کند. این براساس یادداشت یکی از سخنگویان شرکت نیز تصدیق شده و آن‌ها، همچنان قصد ندارند در عرضه عمومی، پیرامون آمار فروش این پلتفرم صحبت کنند.

این سیاست، حالا مدت‌ها است که توسط مایکروسافت دنبال می‌شود و پلتفرم‌داران ردموندی، در بیشتر طول عمر نسل کنونی کنسول‌های بازی از همین استراتژی پیروی کرده‌اند. گرچه دلیل این موضوع تاکنون رسما اعلام نشده، ولی همواره این احتمال قوی مطرح بوده که از آنجایی که ایکس‌باکس وان، هرگز نخواهد توانست در بحث فروش کنسول به رقیب مستقیم خودش در بازار، یعنی کنسول پلی‌استیشن 4 برسد، مایکروسافت مایل به اعلام رسمی میزان فروش کنسول‌هایش هم نبوده است. اگر بخواهیم از دید رسمی‌تر نگاه کنیم، در سال ۲۰۱۶ بود که شرکت EA فاش کرد که تا آن زمان حدود ۱۹ میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان و حدود ۳۶ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 فروخته شده بود. آمارهای پراکنده بعدی نیز همچنان به همین روند، یعنی اینکه فروش ایکس‌باکس وان تقریبا نصف پلی‌استیشن 4 بوده اشاره داشته است. این سخنگو که با The Verge مصاحبه می‌کرد گفته است:

ما همچنان به روند فعلی یعنی معیار قرار دادن میزان سرگرمی‌سازی، به عنوان شاخص کلیدی موفقیت تکیه می‌کنیم و [همچنان] قصد نداریم به بحث مجموع فروش کنسول بپردازیم. بر پایه این معیار، ما شاهد گسترش قدرتمند ساعات بازی در شبکه Xbox Live هستیم و امیدواریم در آینده نیز، برنامه‌های بیشتری برای تجربه در ایکس‌باکس وان، ویندوز ۱۰ و موبایل شاهد باشیم.

براساس الگوهای رفتاری، این موضوع مشخص است که شبکه چند پلتفرمی Xbox Live از جامعه آماری بسیار عالی ۵۹ میلیونی سود می‌برد که البته، این تعداد مجموع کاربران در PC، ایکس‌باکس وان و موبایل است. بر اساس آمارها، می‌دانیم که تاکنون ۴ میلیارد ساعت صرف عناوین ID@Xbox و یک میلیارد ساعت نیز صرف بازی‌های Backwards Compatibility شده است؛ به علاوه، گفتنی است که فروش سخت‌افزاری نیز با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

در مجموع، به نظر نمی‌رسد شرایط برای ایکس‌باکس وان آن قدرها هم بد باشد. با توجه به خبرهای تازه این کمپانی، مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای رویداد E3 2018 نیز دارد و این می‌تواند نقطه شروعی دوباره برای ایکس‌باکس وان، و سرمایه‌گذاری و تمرکز مجدد روی محتواهای نرم‌افزاری و بازی باشد.

به هر شکل، مایکروسافت حتی با پیاده‌سازی یک برنامه عالی در عرضه انحصاری‌های با کیفیت نیز کار سختی در پر کردن فاصله با پلی‌استیشن 4 دارد؛ کنسولی که اخیرا مشخص شد در پنجمین سال حیات خود، هرچه بیشتر به فروش ۸۰ میلیون واحدی نزدیک می‌شود. باید منتظر ماند و دید که رقابت پلتفرم‌داران تا انتهای نسل هشتم به چه شکل دنبال می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.