نویسنده: مهدی افتخاری جمعه، 28 ارديبهشت 1397
ساعت 12:10

دیوید کیج: سونی هیچوقت چیزی را بر ما تحمیل نمی‌کند

0 از 5

به گفته دیوید کیج، سونی سازندگان بازی را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

سونی در صنعت بازی سازی، بخاطر آزادی که برای سازندگان بازی و پرسنل شرکت‌ها فراهم می‌کند و همچنین بخاطر پافشاری‌اش در ساخت بازی‌های سینگل پلیر فوق العاده متمرکز بر داستان آن هم در دوره‌ای که بازار بازی به سمت دیگری حرکت می‌کند، مشهور است. حتی دیوید کیج، موسس شرکت Quantic Dream و کارگردان بازی Detroit Become Human هم این را تایید کرده و می‌گوید که سونی هیچوقت استدیو را مجبور به انجام کاری نمی‌کند.

نه، هرگز. سونی هیچوقت چیزی را بر ما تحمیل نکرده و همه کارها تصمیمات خود استدیو هستند.

کیج اضافه کرد، باوجود اینکه Heavy Rain فروش بیش از 5 میلیون نسخه داشت، سونی هیچوقت آن‌ها را وادار به ساختن نسخه بعدی این بازی نکرد، چرا که خود استدیو هم این تصمیم را نداشت.

ما نمی‌خواستیم این کار را انجام دهیم، سونی هم هیچ حرفی در رابطه با آن با ما نزد. قصد ما ایجاد داستان‌های جدید است و حداکثر آزادی برای رسیدن به این هدف را داریم. و مطمئنا هر بازی که درست می‌کنیم طرفداران خود را دارد و سودمند است، Heavy Rain به تنهایی بیش از 5 میلیون نسخه فروش داشت.

او همچنین سونی را به این خاطر که مدام ثابت می‌کند بازی‌های سینگل پلیر نمرده‌اند، آن هم در دوره‌ای که عنوان‌های مولتی پلیر مانند بازی‌های Battle Royal فراوان شده، ستایش کرد.

سونی به خوبی نشان می‌دهد که بازی‌های سینگل پلیر نمرده‌اند. برای مثال می‌توان به God of War، The Last of Us و Uncharted اشاره کرد.

بسیار جالب است که سونی تا این اندازه آزادی به شرکت‌های سازنده می‌دهد. شاید این دلیل این است که استدیوهای عالی را پرورش داده و باعث می‌شود که مدام بازی‌های محشری ساخته شود، بخاطر اینکه زمان و آزادی لازم را به سازندگان می‌دهد تا به هر شکل که می‌خواهند کار خود را انجام دهند. تا زمانی که سونی اینگونه رفتار کند، استدیوهای آن‌ها فقط در حال پیشرفت خواهند بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.