نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 17 خرداد 1397
ساعت 21:45

تاریخ عرضه و جزئیات بیشتری از بازی Days Gone مشخص شد

5 از 5

سونی به تازگی رسما از تاریخ عرضه بازی Days Gone پرده‌برداری کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدتی پیش سونی خبر از اجرای یک رویداد روزانه لایواستریم با محوریت «شمارش معکوس تا E3 2018» داد که در طی آن، هر روز یک بازی جدید را یا معرفی و یا تاریخ عرضه یکی از بازی‌های مورد انتظار خود را مشخص می‌کند. در حالی که سونی در روز گذشته، اقدام به معرفی بازی Tetris Effect کرده بود، امروز نیز به تازگی و طبق وعده قبلی از تاریخ عرضه یکی از بازی‌های به شدت مورد انتظار استودیوهای داخلی خود پرده برداشت. به این ترتیب، سونی رسما تاریخ عرضه بازی Days Gone را اعلام کرد و طرفداران، برای تجربه این بازی آخرالزمانی باید تا ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند ۱۳۹۷) صبر پیشه کنند. سونی یک تریلر با محوریت تاریخ عرضه بازی نیز منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

 

پیرامون خود بازی Days Gone، این بازی یک بازی آخرالزمانی در دنیایی جهان‌باز در ناحیه شمال‌غربی سواحل اقیانوس آرام است. این بازی که در ژانر بازی‌های اکشن-ماجراجویی و وحشت-بقا طبقه‌بندی می‌شود، بازیکن را در نقش شخصیتی به نام «دیکن سنت جان (Deacon St. John)» قرار می‌دهد؛ شخصیتی که در گذشته یک قانون‌شکن بوده ولی حالا و در دنیایی تباه شده، سعی می‌کند تا همچون سایر بازماندگان زنده بماند. هنوز مشخص نیست دلیل اصلی وضع و حال وقوع آخرالزمان در این دنیا چیست و چرا انسان‌ها و سایر موجودات به خون‌آشام‌هایی درنده تبدیل شدند، ولی به هر شکل تاکنون این وضعیت باعث به وجود آمدن چندین واقعه هولناک نیز شده است. زامبی‌ها در این بازی «فریکرها (یا Freakers)» نام دارند که شامل انسان و حیوانات می‌شوند. این موجودات کاملا فاقد قوه تفکر بوده و بسیار درنده هستند. آن‌ها در همه جا سرگردان بوده و دیکن و سایر بازماندگان، معمولا سعی در اجتناب از آن‌ها و در مواقعی مبارزه با آن‌ها می‌کنند. این موضوعات در کنار حرکت دسته‌ای گروه‌های بزرگی از فریکررها، از جمله مهم‌ترین چالش‌های بازیکن در تجربه گیم‌پلی این بازی است که صحنه‌هایی مشابه فیلم هالیوودی World War Z را تداعی می‌کند.

درحالی که هنوز شاکله کلی داستان این بازی نامشخص باقی مانده، سونی روی این موضوع تمرکز کرده که بازی یک «تجربه داستان‌محور» خواهد بود که به جای ده‌ها ماموریت جانبی مشابه در سایر بازی‌های جهان‌بار، تمرکز زیادی روی «مسیر طلایی» و خط اصلی داستانی دارد. در تریلر زمان عرضه و جدید از بازی، ما شاهد زامبی‌های حیوانی جدیدی همچون شیرهای کوهستانی و کلاغ‌های زامبی هستیم. یک رویداد کمین نیز در تریلر وجود دارد که در طی آن، مهاجمین یک خودرو کهنه را به آتش کشیده و با آن جاده را می‌بندند و از این طریق سعی می‌کنند دیکن را به دام بیاندازند. در ادامه ما شاهد یک گروه از مهاجمین و دشمنان انسانی به نام گروه Rest In Peace یا R.I.P نیز هستیم، که اقدام به پرستش فریکرها می‌کنند.

این بازی، ابتدا قرار بود در همین سال جاری ۲۰۱۸ عرضه شود که سونی احتمالا بیشتر به دلایل تجاری، اقدام به تعویق یک ساله عرضه بازی کرد. انتظار می‌رود که سونی در جریان رویداد E3 2018، اطلاعات بیشتری از Days Gone را در کنفرانس خبری اختصاصی خود به اشتراک بگذارد. پیش از این در بازی‌مگ مطالعه کردید که کارگردان این بازی، به این موضوع اشاره کرده بود که تاریخ عرضه Days Gone زودتر از موعد عرضه بازی the Last of Us Part 2 است. گفتنی است که سونی تمرکزی ویژه روی این بازی هم در کنفرانس خبری خود خواهد داشت و باید دید که آیا این شرکت، سرانجام تاریخ عرضه دقیق بازی the Last of Us Part 2 را نیز مشخص خواهد کرد یا خیر.

کنفرانس سونی در رویداد E3 2018، در روز ۲۲ خرداد، ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.