نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 19 خرداد 1397
ساعت 08:00

بازی Dead or Alive 6 رسما معرفی شد

5 از 5

استودیو Team Ninja به تازگی رسما عنوان جدیدی از سری قدیمی Dead or Alive را با عنوان Dead or Alive 6 معرفی کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سری بازی‌های قدیمی سبک مبارزه‌ای Dead or Alive، در بیست و سومین سال از زمان شکل‌گیری خود مجددا با یک عنوان جدید به دنیای گیم بازخواهد گشت. استودیو Team Ninja به تازگی رسما از بازی Dead or Alive 6 پرده‌برداری کرده و قصد دارد آن را در اوایل سال ۲۰۱۹، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه کند.

به گزارش IGN که حق انحصاری معرفی اولیه بازی را داشته، بازی جدید از سری اصلی Dead or Alive دارای یک گیم‌پلی آشنا و شبیه عناوین قبلی، درکنار جلوه‌های گرافیکی و بصری ارتقا یافته خواهد بود. گفتنی است که استودیو تیم نینجا برای این بازی یک موتور بازی‌سازی جدید تهیه کرده که هدف و تمرکز اصلی برای چنین تصمیمی، اجرای جزئیاتی واقع‌گرایانه و حالات چهره پویا و حرکات صورت طبیعی شخصیت‌ها بوده است. در نسخه قبلی این سری، تیم نینجا در همین مسیر بهبودهایی را شامل اضافه شدن افکت عرق‌کردن و خاکی/کثیف شدن شخصیت‌ها اعمال کرده بود و حالا سعی کرده در نسخه ششم، شخصیت‌ها را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک کند. همچنین یک معیار جدید برای زمان وارد شدن ضربه به بازیکن یا دفع ضربه مهاجم نیز اضافه شده که با پر شدن آن، بازیکن می‌تواند یک ضدحمله مخصوص اجرا کند. یکی دیگر از ویژگی‌های گزارش شده توسط IGN پیرامون لباس‌ها و زره‌های بازیکنان است که در صورت وارد شدن ضربات متعدد به بخش‌هایی از آن، باعث تخریب خواهد شد. تیم نینجا این اطلاعیه را همراه با یک تریلر معرفی منتشر کرده است که در ادامه خبر مشاهده می‌کنید.

 

 

درخصوص شخصیت‌ها، ما فعلا در مرحله معرفی اولیه بازی هستیم و جزئیات زیادی در این خصوص، غیر از حضور شخصیت‌های سنتی سری اصلی DOA مشخص نشده است. با این حال با درنظر گرفتن تریلر معرفی، به نظر می‌رسد که حضور شخصیت‌های قدیمی همچون Hyabusa و Hayate تایید شده که در این ویدئو به دوئل با یکدیگر مشغول بودند. دو شخصیت دیگر دیده شده نیز Jann Lee و Zack و در ادامه مبارزه‌ای هم میان Helena و Kasumi را شاهد هستیم. به نظر می‌رسد که این بازی نیز همچون سایر نسخه‌های قبلی، شاهد اضافه شدن شخصیت‌های قدیمی و جدید خواهد بود و باید در هفته‌ها یا ماه‌های آینده، منتظر معرفی کامل شخصیت‌های حاضر در Dead or Alive 6 باشیم.

درحال حاضر چند سال از عرضه آخرین بازی این سری یعنی Dead or Alive Xtreme 3 می‌گذرد، که این بازی الته از جمله عناوین فرعی و اسپین‌آف سری Dead or Alive محسوب می‌شد. این بازی گرچه چندان در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر نشد، ولی با توجه به ماهیت کلی بازی که شامل عرضه محتواهای پس از عرضه فراوان و پیوسته بود، معمولا در سرخط خبرها و توجهات قرار داشت. در این زمینه، بازی قبلی این مجموعه در سری اصلی آن، یعنی Dead or Alive 5 نیز در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و پس از آن چند بروزرسانی بزرگ نیز دریافت کرد. گفتنی است که این بازی نیز در مجموع با بازخوردهای متوسطی مواجه شد.

استودیو Team Ninja این بازی را در فاصله بسیار کوتاهی تا شروع E3 2018 معرفی کرده و انتظار می‌رود که با شروع این رویداد در روز ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد)، این استودیو خبرها و جزئیات بیشتری از این بازی به اشتراک بگذارد. در این زمینه، گرچه احتمال غیبت بازی از کنفرانس‌های خبری مهم وجود دارد، ولی با در نظر گرفتن اینکه ناشر این سری بازی‌ها، کمپانی Koei Tecmo است و این شرکت غرفه مخصوصی نیز در این رویداد خواهد داشت، طرفداران می‌توانند احتمال ارائه اطلاعات بیشتر از این بازی را در E3 2018 در نظر بگیرند.

همان‌طور که اشاره شد، بازی Dead or Alive 6 به تازگی معرفی شده و قرار است در اوایل سال ۲۰۱۹، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.