نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 09 تیر 1397
ساعت 08:20

برنامه‌های یوبی‌سافت برای استریم آنلاین بازی‌ها

0 از 5

مدیرکل شرکت یوبی‌سافت یک بار دیگر از اهمیت روش استریم بازی و همچنین برنامه‌های آینده این کمپانی صحبت کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ایو گیلموت مدیرکل کمپانی یوبی سافت، اخیرا در جریان یک گفتگوی پرسش و پاسخی در یوتیوب، به تعدادی از سوالات پیرامون برنامه‌های آینده این شرکت، سیکل سنتی کنسول‌های بازی و اهمیت بخشی مجدد به روش «گیم استریمینگ» صحبت کرد. او در این زمینه معتقد است که امکان بازی کردن با روش استریم، می‌تواند باعث رشد بسیار عظیمی در صنعت گیم شود و در طول چند سال، میلیاردها نفر را وارد چرخه این صنعت کند. او در این زمینه گفته است:

آنچه که رویای ما است این است که سطح تکنولوژی به حدی برسد که ما امکان واقعی استریم بازی کردن بازی‌های خودمان روی همه تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را در آینده داشته باشیم، و این اتفاق فرصت بزرگی را پیش می‌آورد که در عرض ۵ سال، تعداد بازیکنان همه محصولاتمان را به ۲٫۵ میلیارد و شاید در طول ده سال به عدد پنج میلیارد بازیکن برسانیم.

مدیرکل یوبی‌سافت در گذشته هم به این موضوع اشاره کرده بود که «تصور می‌کند نسل بعدی کنسول‌های بازی، آخرین نسل کنسول‌های سنتی در صنعت گیم باشد»، و در واقع او معتقد است که پس از نسل بعدی، سرانجام روش «استریم بازی کردن» جایگزین روش سنتی کنونی می‌شود. در واقع او معتقد بود که سرانجام زمانی فرا می‌رسد که برای اجرای بازی‌های بزرگ به سخت‌افزار قدرتمند خانگی نیازی نباشد. او در این زمینه نیز در مصاحبه اخیر گفته است:

واقعا این ایده که بتوانیم از تاسیسات عظیم و فارم‌های بزرگی از سرورها برای ساخت و ارائه بازی‌های خودمان استفاده کنیم، می‌تواند به ما فرصت ساخت چیزهایی را بدهد که تا قبل از این حتی تصورش را هم نمی‌کردیم.

فکر می‌کنم اتفاق بزرگ بعدی که باید بیافتد بیشتر شدن ظرفیت ما برای ارائه استریم بازی‌ها روی دیوایس‌ها و نمایشگرهای متنوع است و همچنین، استفاده از سرورهای بیشتر در دیتاسنترهایمان برای ساخت «بازی‌هایی فوق‌العاده‌تر» نیز مهم است. به این ترتیب یک بازی می‌تواند خیلی واکنش‌گرا به عمل‌های بازیکن باشد و کارهایی که انجام دادید را به خاطر بیاورد و نیازهای بازیکن را پیش بینی کند.

این گفتگوی ویدیویی جدید، در ادامه وارد مباحث دیگری نیز می‌شود که یکی از این موضوعات درباره ادامه همکاری یوبی‌سافت با نینتندو است. یکی از موفق‌ترین پروژه‌ها که با همکاری این دو کمپانی محقق شد، بازی تحسین‌شده Mario + Rabbids: Kingdom Battle بود که پیش از این برای پلتفرم نینتندو سوییچ عرضه شد و اخیرا هم یک بسته الحاقی جدید به نام Donkey Kong Adventure برای آن منتشر شده است.  او در این زمینه نیز گفته است:

برند نینتندو و ظرفیت‌های بزرگ آن‌ها برای ساخت بازی‌های شگفت‌انگیز، واقعا چیزی است که بازی‌سازان ما در یوبی‌سافت عاشق آن هستند. درواقع اگر آن‌ها فرصتی برای همکاری با نینتندو پیدا کنند، به شدت از این امر استقبال می‌کنند. پس بله، این همکاری ادامه خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در آینده بازیکنان را با عناوین جدیدتر سورپرایز کنیم.

گیلموت در بخش دیگری از این گفتگو، یک بار دیگر به احتمال ساخت یک بازی جدید از سری Splinter Cell هم اشاره کرد و درباره برنامه‌های دیگر این شرکت، از جمله اینکه بازیکنان را با روش‌هایی، بیشتر در جریان فرایند ساخت بازی‌ها قرار دهند نیز صحبت‌هایی انجام داد. این شرکت اخیرا در کنفرانس اختصاصی خود در رویداد E3 2018، نمایش‌های بزرگی داشت که برجسته‌ترین آن‌ها، نمایش تریلر جدید از بازی Beyond Good and Evil 2 و گیم‌پلی تریلر از بازی جدید Assassin's Creed Odyssey بود. این کمپانی، دیروز ۸ تیر هم جدیدترین محصول خود یعنی بازی The Crew 2 را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.