نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 21 تیر 1397
ساعت 08:00

Yakuza ممکن است به Xbox One هم راه پیدا کند

0 از 5

شرکت سگا ممکن است عرضه بازی‌هایی از سری Yakuza را برای پلتفرم ایکس‌باکس وان هم در نظر بگیرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلی‌استیشن 4 سونی پلتفرمی است که بیشتر محبوبیت خود را وام‌دار لاین‌آپ قدرتمندی از بازی‌های انحصاری و فرست-پارتی است؛ با این حال این سیستم همیشه یک شرایط مناسب برای بازی‌های third party هم داشته است که در برخی مواقع، دلیل حمایت‌های توسعه‌دهندگان بیرونی از سونی، به گذشته برمی‌گردد. مثال بارز در این زمینه شرکت Sega است که از دوره پلی‌استیشن 2 و همچنین پلی‌استیشن 3، عناوین سری «یاکوزا» را برای این پلتفرم‌های سونی عرضه می‌کرد. به طور خلاصه، گرچه بازی یاکوزا از عناوین داخلی سونی نیست و یک عنوان third party از سگا محسوب می‌شود، ولی بازیکنان برای بازی کردن این عناوین، حتما بایستی یک پلی‌استیشن داشته باشند.

گذشته از این مدل عرضه برای سری Yakuza، به نظر می‌رسد که در دوران کنونی این وضعیت می‌تواند تغییر کند و ممکن است سازندگان تصمیم به انتشار بازی‌های این سری برای سایر پلتفرم‌ها نیز بگیرند. اخیرا Daisuke Sato تهیه‌کننده این سری و همچنین Kazuma Kiryu صداگذار شخصیت Takaya Kuroda، مصاحبه جدیدی با وب سایت Gameblog.fr (ترجمه انگلیسی در NintendoEverything) انجام دادند که در این زمینه، و همچنین مباحثی دیگر به تبادل نظر پرداختند. در این گفتگو، ساتو اشاره کرد که از دید او، پلتفرم نینتندو سوییچ چندان برای سری یاکوزا ایده‌آل نیست.

اگر درباره وقایعی که اتفاق افتاده واقع‌گرا باشیم، باید بگویم که عرضه Yakuza 1 و 2 برای پلتفرم Wii U یک شکست به تمام معنا بود. با این وجود، هدف ما هنوز این است که تا جای ممکن بازی‌های «کراس-پلتفرمی» بسازیم، و ما به خوبی می‌دانیم که این باعث ورود مخاطبان بیشتر شده و به ما اجازه جذب افراد بیشتر را می‌دهد.

این البته گفته می‌شود ولی وقتی به نینتندو سوییچ می‌رسیم، من واقعا متقاعد شدم که این پلتفرم نمی‌تواند سیستم مطلوبی برای توسعه یک بازی از سری یاکوزا باشد. شاید هم جامعه [طرفداران] انتظار این مدل بازی را روی سوییچ نداشته باشند. آن‌ها ممکن است از بازی‌های دیگری روی سوییچ استفاده کنند و به نظر نمی‌رسد که این پلتفرم ایده‌لی برای بازی ما باشد.

با این وجود وقتی بحث «ایکس‌باکس وان» در میان باشد، تیم توسعه می‌تواند «چنین احتمالی» را در نظر بگیرد. در زمینه این پلتفرم ما حتما آن را در نظر می‌گیریم چون می‌دانیم که جامعه طرفداران آن پلتفرم، احتمال بیشتری دارد که به یک بازی از سری یاکوزا علاقمند شوند. به هر حال این پلتفرم حتما می‌تواند یک گزینه برای ما باشد.

در زمینه پلتفرم «ایکس‌باکس» و تاریخچه ضعیف آن در اصطکاک با توسعه‌دهندگان ژاپنی بحث‌های واقعا زیادی وجود دارد، ولی با توجه به تغییرات پرشمار اخیر، شرایط تا حد زیادی در این مدت تغییر کرده است. در همین رویداد اخیر E3 2018، یکی از بهترین رویدادهای کنفرانس مایکروسافت، ارائه نمایش‌های اختصاصی از عناوین مطرح ژاپنی مثل Devil May Cry 5 و Jump Force بود. بازی شدیدا تحسین‌شده Nier: Automata اسکوئر انیکس هم درحال حاضر برای ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفته است. با توجه به مشخص شدن قطعی عرضه Yakuza 0 و Yakuza Kiwami برای پلتفرم PCو Yakuza Kiwami برای پلتفرم PC، به نظر نمی‌رسد که ورود یک بازی از این سری به ایکس‌باکس وان چندان هم بعید باشد.

بازی Yakuza 6: The Song of Life آخرین بازی از خط اصلی این سری بود که عرضه جهانی آن چند ماه پیش در ۲۸ فروردین، و انحصارا برای پلتفرم پلی‌استینش 4 صورت گرفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.