نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 27 تیر 1397
ساعت 08:00

ساخت دنباله برای برخی عناوین رمدی به مایکروسافت بستگی دارد

0 از 5

مدیرعامل رمدی، دلیل ساخته نشدن دنباله برای بازی‌های Alan Wake و Quantum Break را عدم اجازه مایکروسافت معرفی کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت Remedy از جمله مهم‌ترین همکاران نزدیک کمپانی مایکروسافت برای تولید بازی روی پلتفرم‌های بازی این شرکت بود و برای مدتی طولانی به عنوان یک بازی‌ساز غیرداخلی مایکروسافت، محتواهای انحصاری بزرگی را برای ایکس‌باکس تولید می‌کرد. آخرین تجربه چنین همکاری هم بازی Quantum Break بود، که آن هم در ادامه همکاری موفق این دو شرکت در زمینه عرضه بازی Alan Wake، برای پلتفرم ایکس‌باکس 360 محسوب می‌شود. با این حال پس از این دوره همکاری، رمدی تصمیم گرفته تا بازی جدید خود را به شکل «مالتی پلتفرم» و روی چند سیستم مختلف عرضه کند و بازی تازه معرفی شده آن‌ها یعنی Control، قرار است روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

در حالی که دو بازی Alan Wake و Quantum Break به شکل انحصاری برای مایکروسافت ساخته شده بودند، مدتی پیش یکی از مسئولان رمدی گفته بود که ساخت دنباله برای این دو بازی کاملا بسته به تصمیم آن‌ها است و مایکروسافت نمی‌تواند روی سرنوشت آن دو IP تصمیم بگیرد. علیرغم آن صحبت‌ها، به تازگی رئیس استودیو رمدی این جملات را تصحیح کرده و گفته که برای ساخت بازی‌های جدید از آن دو سری، Remedy حتما نیاز به هماهنگی و همکاری مایکروسافت خواهد داشت. به گفته Tero Virtala در مصاحبه با GamesIndustry، ساخت دنباله برای بازی‌های «آلن ویک» و «کوانتوم بریک» مشروط به موافقت مایکروسافت است:

با در نظر گرفته گذشته‌ای که [بین ما] وجود دارد ... آلن ویک واقعا یک پروژه جذابی بود ولی درواقع این یک همکاری مشترک میان ما و مایکروسافت بوده است. دقیقا بنا به همین دلیل هم هست که هیچ وقت دنباله‌ای برای آن عنوان ساخته نشد... همین شرایط برای بازی کوانتوم بریک نیز وجود دارد، و درحالی که ما واقعا تلاش فراوانی انجام دادیم تا دنیا، شخصیت‌ها و داستان این IP اورجینال را بسازیم اما در نهایت، این IP در واقع متعلق به مایکروسافت و با سفارش آن‌ها ساخته شده بود. به این ترتیب آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که بازی جدیدی از این دو مجموعه ساخته نشود.

به هر ترتیب رمدی مثل گزارش‌های قبلی که منتشر شده بود، شدیدا مایل هستند که بازی‌های جدید برای آن دو سری تولید کنند و در این زمینه، ظاهرا مشکلی از طرف این استودیو نیست. با این حال یک صحبت دیگر نیز در گذشته مطرح شده بود؛ در واقع مایرکوسافت نیز در گذشته اظهارات مشابهی داشت و به گفته فیل اسپنسر، «این رمدی است که باید بخواهد تا بازی Alan Wake 2 ساخته شود». به هر ترتیب این صحبت‌ها نشان‌دهنده نوعی اختلاف میان این دو شرکت است و درحالی که مشخص نیست در این میان واقعا کدام طرف حق دارد، ولی به نظر همین اختلافات بوده که باعث شده پروژه جدید رمدی یعنی بازی Control، به شکل یک بازی انحصاری Xbox One نباشد.

جدیدترین پروژه رمدی یعنی بازی Control، مدتی پیش در جریان «کنفرانس سونی» در رویداد E3 2018 رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.