نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 05 مرداد 1397
ساعت 08:00

تعداد بازیکنان A Way Out از مرز ۲٫۶ میلیون نفر عبور کرد

0 از 5

کمپانی EA به تازگی فاش کرده که عملکرد بازی A Way Out فراتر از انتظارات آن‌ها بوده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی A Way Out که در نیمه اول همین سال میلادی عرضه شد، یکی از مهم‌ترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۸ است که در نوع خود، نوآوری‌های مختلفی را هم معرفی کرد. این بازی ایندی که توسط EA منتشر شده، توسط استودیو خصوصی Hazelight و به کارگردانی «جوزف فارس» ساخته شد که موفق شد در دو هفته اول عرضه خود، فروش یک میلیون نسخه‌ای را هم تجربه کند. به تازگی در جریان یک کنفرانس گزارش مالی الکترونیک آرتز به سهامداران و تحلیل درامدهای پیش‌بینی شده برای فصل اول سال ۲۰۱۹، اندرو ویلسون، مدیرعامل کمپانی EA فاش کرد که تاکنون در مجموع ۲٫۶ میلیون بازیکن بازی A Way Out تجربه کرده‌اند.

در این زمینه مدیر اقتصادی این کمپانی یعنی بلیک یورگنسن هم به این نکته اشاره کرد که فروش مربوط به این دوره زمانی، یعنی هم فروش فیزیکی و هم دیجیتالی بازی‌ها در مجموع از انتظارات اولیه فراتر رفته که EA این موفقیت را مدیون  عملکرد خارج از تصور بازی‌هایی نظیر A Way Out، Battlefield 1 و FIFA Online 3 بوده است. با در نظر گرفتن شرایط و هدف‌گذاری آن‌ها در برنامه EA Originals (برنامه حمایتی EA مخصوص توسعه‌دهندگان مستقل)، به نظر می‌رسد که عملکرد عالی A Way Out که در قالب همین برنامه توسط EA منتشر شده هم خبر بسیار خوبی برای این کمپانی است.

در زمینه برنامه‌های حمایتی ناشران بزرگ از توسعه‌دهندگان مستقل، باید گفت که در صورتی که توسعه‌دهندگان بتوانند سود واقعا خوبی از این قراردادها به دست بیاورند (که پیش از این جوزف فارس، کارگردان بازی گفته بود که EA درواقع هیچ پولی از A Way Out کسب نمی‌کند)، آن وقت این می‌تواند فرصت‌های مناسبی را در اختیار استودیوهای ایندی بگذارد. در این زمینه، پیش از این هم گزارش شده بود که جوزف فارس برای پروژه بعدی خود هم مجددا با EA همکاری خواهد کرد؛ پروژه‌ای که در حال حاضر در دوره مقدماتی و پیش‌تولید خود قرار دارد و براساس گزارش‌ها، قرار است «به زودی» روند توسعه کامل بازی هم شروع شود.

بازی A Way Out که در ۲۳ مارس (۳ فروردین) برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شد، در مجموع نقدهای بسیار خوبی هم دریافت کرد و در نقد و بررسی بازی‌مگ نیز امتیاز ۸ از ۱۰ را به دست آورده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.