نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 مرداد 1397
ساعت 16:00

سونی تا پایان ژوئن امسال 82٫2 میلیون PS4 عرضه کرده است

0 از 5

گزارش مالی جدید سونی، نشان می‌دهد که این کمپانی تا ۱۰ تیر در مجموع ۸۲٫۲ میلیون دستگاه PS4 عرضه کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی، اخیرا گزارش مالی این شرکت را تا پایان سه ماهه اول سال مالی جاری منتشر کرده است که شامل بازه زمانی ۱ آوریل تا ۳۱ ژوئن (۱۲ فروردین تا ۱۰ تیر) می‌شود. در جریان این گزارش و درکنار سایر اطلاعات مالی سونی، مشخص شده که این شرکت چه تعداد کنسول گیمینگ پلی‌استیشن 4 را در بازارهای جهانی توزیع کرده است.

براساس این گزارش، در طول این سه ماهه سونی در مجموع ۳٫۲ میلیون دستگاه Ps4 در بازارهای جهانی عرضه کرده است که با در نظر گرفتن آمار مجموع قبلی، تا تاریخ ۱۰ تیر، تعداد کل کنسول‌های نسل هشتمی عرضه شده سونی به عدد ۸۲٫۲ میلیون دستگاه رسیده است. در حالی که فروش پلی‌استیشن ۴ همچنان در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد، ولی به عنوان مقایسه با آمار مشابه در سال قبل سونی امسال و در این سه ماه اول حدود ۱۰۰ هزار دستگاه کم‌تر PS4 به بازار عرضه کرده است. این موضوع البته با در نظر گرفتن اینکه پلی‌استیشن 4 حالا در پنجمین سال عرضه خود قرار دارد تا حد زیادی منطقی است. این آمارها، به نکته دیگری نیز اشاره می‌کند که فروش عالی نرم‌افزاری در پلتفرم PS4 نیز در رشد درآمدهای کلی سونی نقش بسیار مهمی داشته است. پیش از این نیز در بازی‌مگ خواندید که عملکرد فراتر از انتظار بازی «گاد آو وار»، باعث بازنگری در پیش‌بینی درآمدهای سونی در سال جاری شده بود.

در زمینه سخت‌افزاری نیز سونی در بخش «تعداد واحد قابل فروش» در سال جاری مالی نیز بازنگری کرده است. درحالی که سه ماه پیش، سونی پیش‌بینی عرضه ۱۶ میلیون PS4 را در این سال مالی داشت، پیش‌بینی جدید این میزان را یک میلیون واحد بیشتر و تا ۱۷ میلیون دستگاه برآورد کرده است. در صورت به حقیقت پیوستن این پیش‌بینی، سونی تا پایان ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۹۸) تا ۹۶ میلیون دستگاه PS4 وارد بازارهای جهانی خواهد کرد. اینک باید منتظر ماند و دید که این پیش‌بینی‌ها در عمل به چه نتایجی منتهی خواهند شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.