نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 11 مرداد 1397
ساعت 09:00

یک طراح فرانسوی کانسپت خود از PS5 را به نمایش گذاشته است

5 از 5

به تازگی یک طراح فرانسوی، طرح‌های فرضی خود از شمایل و ویژگی‌های کنسول PS5 را به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با در نظر گرفتن صحبت‌های خود سونی مبنی بر اینکه «پلی‌استیشن 4، حالا وارد آخرین مرحله از چرخه عمر خودش شده است»... و همچنین صحبت‌های رسمی فیل اسپنسر مبنی بر اینکه مایکروسافت از همین حالا کار روی کنسول‌های نسل بعدی خودش را شروع کرده، باید گفت که صدای قدم‌های نسل بعدی کنسول‌های بازی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. طراحان و هنرمندان نیز در طول سال‌های گذشته، با ارائه کانسپت‌های فرضی خود برای کنسول‌های بازی بیگانه نبوده‌اند، و اخیرا هم یک هنرمند فرانسوی به نام Joseph Dumary، طرح‌های فرضی خودش را از کنسول پلی‌استیشن 5 به اشتراک گذاشته است.

این هنرمند که کانسپت‌های فرضی خودش را صرفا به عنوان Portfolio آنلاین و شخصی منتشر کرده، به شکل بارزی از طراحی کنونی PS4 نیز الهام گرفته است و Dumary با ریزبینی خاصی، سعی کرده تا ویژگی‌های پیشرفته و نسل جدیدتری را نیز از این کنسول به نمایش بگذارد. این طراح، کانسپت‌های خودش را در قالب یک ویدیو کوتاه نیز منتشر کرده و در آن به نوعی تصورات و ویژگی‌های خیالی که برای یک کنسول نسل بعدی PS4 را متصور بوده شرح داده است. در این طرح‌های فرضی که شاهد نسل بعدی کنترلرهای DualShock نیز هستیم، ابعاد دسته کمی کشیده‌تر شده و در قالب یک ویژگی جالب، این کنترلر مجهز به «تاچ اسکرین» در وسط دسته نیز هست. Dumary ویژگی‌هایی نیز برای این بخش درنظر گرفته که نوتیفیکیشن‌ها، سنسور اثر انگشت و ... نیز از طریق آن اجرایی می‌شود.

در زمینه ویژگی‌های فرضی کنسول PS5 از دید این طراح، او کنسول جدید را فاقد درایو مخصوص دیسک‌خوان طراحی کرده که مدتی پیش «مایکل پکتر» نیز این احتمال را مطرح کرده بود. ویژگی‌های مهم دیگر نیز HDMI وایرلس و توانایی کنسول در اجرای بازی‌های 8K عنوان شده است. شما در ادامه می‌توانید ویدیو -کلیپ منتشر شده از این PS5 فرضی را مشاهده کنید:

 

 

به هر شکل با در نظر گرفتن تحلیل‌های مختلف، گرچه بعید است که این کنسول تا سال ۲۰۲۰ رونمایی شود، ولی به هرحال طرفداران می‌توانند تصورات خود را از این کنسول به نمایش بگذارند!

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.