به تازگی برخی از عوامل ساخت بازی Fallout 76 در جریان یک پنل در QuakeCon 2018، اطلاعات زیادی از این بازی را به اشتراک گذاشتهاند.
در جدیدترین اخبار بازی در بازیمگ؛ به تازگی و در جریان رویداد QuakeCon 2018، کارگردان بازی «فالاوت 76» یعنی تاد هاوارد، کارگردان اجرایی بازی یعنی کریس میر و رهبر پروژه یعنی جف گاردینر در جریان یک پنل، پیرامون این بازی به صحبت پرداخته و اطلاعات زیادی را در مباحثی نظیر ماد PvP، سرورهای خصوصی، مادهای بازی و ... به اشتراک گذاشتهاند. شما در ادامه سرفصلهای این جزئیات جدید را مطالعه میکنید:
- درباره PvP، هاوارد گفت که وقتی شما کسی را برای اولین بار بزنید، شما آسیب کمی وارد میکنید که مثل دعوت کردن از او به PvP است. اگر بازیکن حریف نیز تصمیم بگیرد مقابله کند، حالا این دو به شکل کامل به همدیگر آسیب میتوانند وارد کنند. اینجا پاداشهایی هم تخصیص پیدا میکند که وابسته به سطح یا Level بازیکن شکستخورده است. در اینجا اگر کسی را بکشید که در سطح بالاتری از شما باشد، پاداش بسیار بیشتری نیز دریافت میکنید. همچنین پاداش «انتقام موفق» نیز دو برابر است.
- اگر بازیکنی را بزنید و او مقابله نکند و مثلا فرار کند، در این حالت مهاجم همچنان میتواند او را تعقیب و درنهایت هم او را بکشد... ولی هیچ پاداشی دریافت نمیکند و در عوض به عنوان یک بازیکن «قاتل و تحت تعقیب» برای سایر بازیکنان در میآید. به گفته هاوارد «عوضیها» درنهایت به یک محتوای جذاب تبدیل و در نقشه همه بازیکنان، با شکل ستاره قرمز ظاهر میشوند. کشتن آنها نیز دارای پاداش به میزان capهای بازیکن است.
- PvP برای افراد پایینتر از سطح ۵ فعال نیست.
- بازیکن میتواند خودش را «pacifist» یا صلحجو تگ بزند که در این حالت آسیبی به دیگران نمیرساند.
- در صورت کشته شدن مجازات زیادی وجود ندارد و بازیکن فقط Junkهای خودش را از دست میدهد که اگر کسی آن را بر نداشته باشد، بازیکن میتواند برگشته و این آیتمها را مجددا بازیابی کند. این Junkها قابل ذخیره در stash نیز هستند که توسط سایر بازیکنان دیگر قابل غارت نمیباشند.
- برای Respawn کردن، این قابلیت زمانی که در Respawn point یا در نزدیکی ورودی Vault 76 باشید رایگان است. Respawn کردن در سایر نقاط بسته به فاصله شما از Respawn point نیاز به خرج کردن امتیاز cap دارد.
- امکان بلاک کردن بازیکنان دیگر وجود دارد و آنها دیگر شما را در نقشه نمیبینند.
- منحنی قدرت زرهها و سلاحها در PvP با PvE متفاوت است و در حالت PvP این مقدار کمتر است. این باعث ایجاد شانس برای بازیکنان سطح پایین در تقابل با سطوح بالاتر میشود.
- وقتی شما یک کمپ را نابود کنید، این باعث تخریب همه بخشهای کمپ میشود ولی بازیکن میتواند با توجه به blueprint مجددا کمپ را بازسازی کند.
- blueprint ها اجازه برداشتن کل کمپ و جابجا کردن آن به یک لوکیشن دیگر را هم میدهند.
- ابزارهای موسیقی در بازی وجود دارند. به علاوه چت صوتی نیز در بازی وجود دارد. یک سیستم چت صوتی proximity نیز برای برقراری ارتباط با بازیکنان غریبه در نزدیکی شما وجود دارد.
- در ابتدای بازی امکان هدف قرار دادن هر بخش از بدن دشمن و گرفتن امتیاز مخصوص وجود ندارد و این با گذشت زمان و بالا رفتن سطح و پیدا شدن مهارتهای جدید ممکن است.
- موسیقی متن بازی توسط Inon Zur کار شده و تعداد زیادی نیز موسیقی لایسنس شده در بازی وجود دارد. این بازی همچنین از تمامی بازیهای قبلی سری فال اوت از ترکهای بیشتری برخوردار است.
- سرورهای خصوصی و مادسازی نیز برای بازی تایید شده است. Bethesda همچنین قطعا از مادسازی و این سرورهای خصوصی داخل بازی پشتیبانی میکند.
- ۸۰ درصد این بازی همان فالاوتی است که بازیکنان میشناسند و دوستش دارند و ۲۰ درصد نیز به کلی در این بازی جدید است.
بازی Fallout 76 قرار است در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و PC عرضه شود. این عنوان برخلاف همه بازیهای قبلی این سری نقشآفرینی، نیازمند ارتباط دائمی اینترنتی و همچنین بیشتر متمرکز روی گیمپلی چندنفره خواهد بود.
نظرات