نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 21 مرداد 1397
ساعت 13:00

ضرر 50 میلیون دلاری گوگل به خاطر Fortnite

0 از 5

یک گزارش جدید، ضرر گوگل از تصمیم اپیک و عدم عرضه فورتنایت در گوگل پلی استور را حداقل ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ زمانی که اپیک گیمز اعلام کرد قصد ندارد نسخه اندرویدی بازی فورتنایت را از طریق Google Play store عرضه کند، برخی تحلیلگران چند نگرانی عمده نیز مطرح کردند؛ اینکه این پلتفرم توزیع محتوای دیجیتال به شکل سراسری مورد تایید سازندگان دیوایس‌های اندرویدی است و ممکن است عدم عرضه روی پلی استور گوگل، باعث پیدا شدن ریسک‌های امنیتی نیز بشود.

اپیک دو دلیل عمده برای این تصمیم مطرح کرده بود که شامل عرضه مستقیم بازی به طرفداران و همچنین حذف کمیسیون بالای گوگل اعلام شد. اخیرا یک تخمین در خصوص عدم عرضه بازی در گوگل پلی استور منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل، حداقل ضرری ۵۰ میلیون دلاری خواهد کرد. همچنین این تخمین نیز میزان پولی است که گوگل تا پایان سال ۲۰۱۸ از دست می‌دهد. در این زمینه جالب توجه خواهد بود که اگر اشاره شود که براساس آخرین گزارش، اپیک گیمز از نسخه iOS بازی که از ۱۵ مارس در App Store عرضه شده بیش از ۱۸۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. در این بین سهم اپل نیز با توجه به کمیسیون‌هایی که دریافت کرده ۵۴ میلیون دلار بوده است.

به هر ترتیب Epic انتظار دارد که تا جای ممکن میزان درآمد خود از نسخه اندرویدی بازی فورتنایت را بالاتر ببرد. در این زمینه گزارش‌هایی وجود دارد که اشاره می‌کند آن‌ها امیدوارند این درآمد، حداقل به میزان نسخه iOS بازی برسد. این با در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی نیز هست؛ تفاوت‌های میان دو نسخه اندرویدی و iOS بازی، بالاتر رفتن محبوبیت ژانر بتل رویال، ماد Battle Pass و این ظرفیت که همه کاربران اندروید (فارغ از محدودیت‌های منطقه‌ای گوگل پلی استور) قادر به دریافت APK بازی برای اندروید هستند.

جدای از این مباحث، هم‌اکنون نیز دوره برگزاری بتای نسخه اندرویدی این بازی در جریان است. شرکت‌کنندگان بهتر است حتما مطمئن شوند که پاداش‌های مخصوص از جمله اسکین Galaxy و سایر موارد از جمله V-bucks ها را (برای پیش‌خرید کنندگان Galaxy Note 9) دریافت می‌کنند.

بازی Fortnite هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان، PC، نینتندو سوییچ و iOS در دسترس قرار دارد. نسخه اندرویدی بازی نیز به تازگی دوره برگزاری بتای خود را در گوشی‌های رده بالای سامسونگ شروع کرده و انتظار می‌رود که نسخه کامل و نهایی، در اواخر تابستان عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.