نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 مرداد 1397
ساعت 09:00

Valve پلتفرم Streaming خودش را راه‌اندازی خواهد کرد

0 از 5

شرکت Valve، کمپانی مادر فروشگاه Steam به نظر قصد راه‌اندازی یک پلتفرم اختصاصی استریمینگ به نام «Steam TV» را دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی Valve در طول چند ماه گذشته، دوره شلوغ و پر خبری را پشت سر گذاشته و تعدادی بازی جدید از جمله پروژه Artifact را معرفی کرده است. این کمپانی یک استودیو بازی‌سازی نیز خریداری کرده بود و حالا نیز به نظر می‌رسد که نگاهی هم به دنیای استریمینگ داشته است.

در گزارش جدید که اولین بار توسط Venture Beat منتشر شده، جزئیاتی از تلاش‌های جدید ولو برای فعالیت در دنیای استریمینگ به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها، ثبت دامین برای «Steam TV» می‌باشد؛ این نام می‌تواند نشان‌دهنده جدیدترین پروژه کمپانی مالک فروشگاه استیم برای راه‌اندازی یک پلتفرم اختصاصی برای استریم ویدیوها باشد.

نکته دیگری که وجود دارد نیز درخصوص زمان‌بندی عالی انتشار این گزارش و برگزاری یک رویداد بین‌المللی توسط ولو است که به نظر نمی‌رسد این موضوع به شکل اتفاقی رخ داده باشد. Valve در ادامه رویداد سالانه و جهانی تورنمنت بازی Dota 2 را در پیش دارد که همواره باعث جذب هزاران بازیکن از سراسر جهان می‌شوده و پتانسیل دیدن ای رقابت‌ها و استریم زنده و مستقیم بازی‌ها از پلتفرم اختصاصی استریمینگ Valve، می‌تواند در رشد و تثبیت سریع Steam TV بسیار موثر باشد.

البته در صورت راه‌اندازی چنین سرویسی، Steam TV با رقیبانی بسیار قدرتمند مانند YouTube، Twitch، Mixer و دیگر پلتفرم‌های استریمینگ مواجه خواهد بود که همینک هم سهم بزرگی از بازار استریمینگ ویدیویی بازی‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند. با این حال بازیکنان به خصوص گیمرهای PC احتمالا از این تصمیم ولو خوشحال می‌شوند؛ این با در نظر گرفتن این واقعیت است که فروشگاه استیم کمپانی Valve، درحال حاضر محبوب‌ترین فروشگاه توزیع دیجیتال بازی روی پلتفرم PC محسوب می‌شود. به هر شکل، ولو هنوز جزئیات چندانی در این زمینه فاش نکرده و مشخص نیست که این پلتفرم جدید دارای چه ویژگی‌های کلیدی خواهد بود. در این زمینه، طرفداران احتمالا باید تا چند روز آینده و شروع رقابت‌های جهانی eSports بازی Dota 2 برای دریافت اطلاعات تکمیلی صبر کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.