نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 02 ارديبهشت 1397
ساعت 07:45

شرکت Valve استودیو سازنده بازی Firewatch را تصاحب کرد

0 از 5

شرکت ولو اقدام به خریداری استودیو Campo Santo، سازنده بازی فایرواچ کرد.

در جدیدترین اخبار بازی، شرکت ولو (Valve)، مالک پلتفرم استیم (Steam) به تازگی استودیو Campo Santo، تیم تحسین‌شده و سازنده بازی Firewatch را خریداری کرده است. این خبر از طریق وب‌سایت رسمی استودیو Campo Santo اعلام شده که در آن، اعلام کردند که این تیم به تولید پروژه فعلی که روی آن مشغول کار هستند، یعنی بازی In the Valley of Gods ادامه خواهند داد؛ با این تفاوت که از این پس، همکاری تیم خوش‌فکر Valve را نیز در همراهی خود خواهند دید. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

ما در Valve گروهی از توسعه دهندگان را دیدیم که از ریشه، دقیقا همان حس ما به کار را دارند (که این می‌تواند باعث شگفتی شود، چون چیزی نیست که همیشه اتفاق بیافتد). در ما نیز، آن‌ها گروهی از افراد خلاق و باتجربه، با تنوع افکار و نظرات را دیدند. به این ترتیب این به هم پیوستن، خیلی سریع به واقعیت تبدیل شد.

ما همچنین گفتگوهای خیلی طولانی هم با افراد در Valve، و دیگر کسانی که مثل ما، در اندیشه ساختن چیزهایی که فکر نمی‌کردیم هیچ وقت شدنی باشند داشته‌ایم. هر دو طرف درباره ارزش ما و اینکه چطور به شکل صحیح وارد آن مسیر شویم و چه وقتی حق این کار را پیدا می‌کنیم داشته‌ایم. آن‌ها همچنین نظر ما را پرسیدند که آیا تمایل داریم به بلویو (شهری در ایالت واشینگتن که Valve در آن مستقر است) برویم و کارها را در آنجا انجام دهیم؟ که پاسخ ما مثبت بود.

این جابجایی نیز به نوبه خود جالب است، چون Valve، مدت‌هاست که حضور کمرنگی در بازی‌سازی یا فعالیت به عنوان ناشر بازی‌ها داشته است؛ آن‌ها در عوض، بیشتر مشغول مدیریت و مدل تجاری هستند که از طرق پلتفرم Steam و توزیع دیجیتال بازی‌ها در پیش گرفته‌اند که البته، هنوز پشتیبانی برخی عناوین مثل DoTA2 را هم به پیش می‌برند. با این وجود، این خبر را شاید بتوان در راستای صحبت چندی پیش گیب نیوول، رئیس ولو تفسیر کرد که گفته بود این شرکت قصد دارد بار دیگر، فعالیت خودش را به عنوان سازنده و ناشر بازی جدی‌تر کند. آن‌ها قصد دارند مجددا بازی‌سازی را شروع کنند و اولین عنوان نیز Artifact خواهد بود که یک بازی کارتی، و مبتنی بر Dota 2 است. نیوول به این نیز اشاره کرده بود که شرکت، بازی‌های دیگری نیز در دست ساخت دارد.

در مورد بازی فایرواچ، منتقدین کار استودیو Campo Santo را به خاطر تولید یک بازی با دنیایی فریبنده و زیبا، طراحی‌های هوشمندانه و داستان‌نویسی خوبی که برای شخصیت‌ها انجام دادند ستوده‌اند.

بازی بعدی استودیو Campo Santo که In the Valley of Gods نام خواهد داشت، در جریان رویداد The Game Awards در دسامبر ۲۰۱۷ (بهمن ۱۳۹۶) معرفی شد. این بازی البته در مراحل ابتدایی ساخت است و روند طولانی برای توسعه خواهد داشت، که به نظر بعید است تا سال ۲۰۱۹ عرضه شود. شما می‌توانید تریلر معرفی این بازی را در بازی‌مگ تماشا کنید. در اخباری دیگر از این استودیو، اخیرا عرضه بازی فایرواچ برای نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۸ نیز تایید شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.