نویسنده: علیرضا رسولیان پنج شنبه، 14 دی 1402
ساعت 20:45

استیم دیگر از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نخواهد کرد

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با شروع سال جدید میلادی، ولو تصمیم گرفته تا دیگر از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز پشتیبانی نکند.

به عبارت دیگر، کاربرانی که هنوز از ویندوز 7، 8 و 8.1 استفاده می‌کنند، برای بهره‌مندی کامل از جدیدترین نسخه‌ی استیم باید سیستم‌عامل کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را به ویندوز 10 یا 11 به‌روزرسانی کنند. شایان ذکر است که کاربران این نسخه‌های ویندوز همچنان به فروشگاه استیم دسترسی خواهند داشت و این برنامه تا اطلاع ثانوی بر روی این سیستم‌عامل‌ها به‌راحتی قابل اجرا باقی خواهد ماند. با این حال، هر گونه آپدیتی که جهت برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات استیم منتشر شود همراه با تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که به این برنامه اضافه گردد، دیگر در دسترس این دسته از کاربران نیست و باید به فکر سوییچ به نسخه‌های جدیدتر ویندوز باشند. این احتمال هم وجود دارد که استیم در آینده به‌طور کلی دیگر بر روی ویندوز 7، 8 و 8.1 اجرا نشود و کاربران این نسخه‌های ویندوز دسترسی به استیم را کاملاً از دست بدهند.

شرکت ولو در ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی از پایان دادن به پشتیبانی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز خبر داده بود. طبق گفته‌های این کمپانی، دلیل اصلی این موضوع همگام‌سازی استیم با گوگل کروم است و ولو باید حداقل سیستم مورد نیاز استیم را برای استفاده از این مرورگر همگام و به‌روز نگه‌دارد. در این راستا باید اشاره کرد که گوگل کروم مدت‌هاست که دیگر از ویندوز 7، 8 و 8.1 پشتیبانی نمی‌کند و به‌روزرسانی‌های آن فقط برای ویندوز 10 و نسخه‌های جدیدتر منتشر می‌شود.

نکته‌ی جالب درباره‌ی به پایان رسیدن پشتیبانی ولو از ویندوز 7، این موضوع است که ولو حتی نسبت به مایکروسافت نیز بیشتر از این نسخه‌ی ویندوز پشتیبانی کرد. کمپانی مایکروسافت پشتیبانی رسمی از ویندوز 7 را در سال ۲۰۲۰ میلادی پایان داد و ویندوز 8 و 8.1 هم آخرین‌بار در ژانویه سال ۲۰۲۳ به‌شکل رسمی از طرف این شرکت پشتیبانی شدند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.