نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 14 شهریور 1397
ساعت 13:00

پاسخ Xbox به اظهارنظر اخیر سونی پیرامون Cross-Play

0 از 5

مایک ایبارا از Xbox، به تازگی نسبت به اظهارنظرهای اخیر رئیس سونی واکنش نشان داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از صحبت‌های جدید سونی و مهر تایید دیگری که این شرکت بر عدم تمایل به سیاست‌های خود در قابل cross-play در PS4 زده بود، اخیرا یکی از مدیران اجرایی ایکس‌باکس به آن واکنش نشان داده است. به گفته مایک ایبارا از ایکس‌باکس، سونی پیرامون کراس پلی «هنوز هم به صدای بازیکنان گوش نمی‌کند».

انتقادات از سونی خصوصا از زمانی بالا گرفت که بازیکنان PS4 بازی فورتنایت، مشکلاتی را از ناحیه کراس پلی این بازی در نینتندو سوییچ تجربه کردند. در ادامه علیرغم پاسخ اولیه رد و ناامیدکننده سونی، شان لیدن از این شرکت صحبت‌های امیدوار کننده‌ای زده بود و از بررسی این موضوع و «شنیده شدن اعتراضات طرفداران توسط سونی» خبر داد. همه این‌ها، در نهایت به جایی رسید که اخیرا رئیس جدید سونی یعنی Kenichiro Yoshida، بار دیگر ایجاد تغییر در این سیاست و عدم پشتیبانی کراس پلی در پلتفرم‌های رقیب را برای پلی‌استیش 4 رد و این کنسول را «بهترین محل برای بازی» دانست. مارک ایبارا رئیس تیم مهندسی ایکس‌باکس در این زمینه گفته:

[سونی هنوز] به صدای طرفداران گوش نمی‌دهد. همه بازی‌ها باید از کراس پلی، سیستم پیشرفت‌ها به شکل درست و انعطاف‌پذیر و انتخاب‌ها و آزادی عمل بازیکنان پشتیبانی کنند.

این اظهارنظر که در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر بیان شده، در ادامه این صحبت بود که PS4 مدت‌هاست که فروش بیشتری از ایکس‌باکس وان داشته است. ایبارا در این زمینه گفت که مایکروسافت مدت‌هاست که هم در ایکس‌باکس و هم در PC فعالیت می‌کند و این باعث گسترش قابل توجه ردپای آن‌ها در صنعت گیم شده است. او همچنین اشاره کرده که سونی با این سیاست خود، درواقع به کاربران خودش زیان می‌رساند:

ما هم در ویندوز و هم کنسول فعالیت داریم. جوامع گیمری بزرگ‌تری هستند که می‌خواهند با یکدیگر بازی کنند. گیمینگ از تنوع برخوردار است، اگر شما فقط بخواهید لذت را به بخشی از جامعه مخاطبان بیاورید، پس شما از بسیاری، بسیاری جهات عقب‌تر خواهید بود.

به نظر این صحبت، مشخصا در پاسخ به یوشیدا و صحبت او درباره این بود که «PS4 بهترین محل برای بازی کردن است» و سونی مایل نیست این سیاست را حداقل در آینده‌ای نزدیک تغییر دهد. او البته اشاره کرد که سونی و پلی‌استیشن 4، امکان کراس پلی را برای برخی عناوین مشترک با PC و «سایر پلتفرم‌ها» نیز برقرار کرده و اینکه این کمپانی، در نهایت تصمیم می‌گیرد که بهترین تجربه کاربری چه می‌تواند باشد.

در این رشته توییت‌ها، یکی از کاربران هم از ایبارا پرسید که چرا بازیکنان باید برای بازی‌های Free-to-Play یا عناوین بتا، حتما عضو اشتراک گلد ایکس‌باکس باشند در حالی که در سونی این گونه نیست. در این زمینه، ایبارا البته پاسخی نداد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.