نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 شهریور 1397
ساعت 13:00

ترافیک بالای بازی‌ها در فصل تعطیلات دلیل عدم عرضه Crackdown 3 است

0 از 5

به تازگی آرون گرینبرگ، استراتژی مایکروسافت در فصل تعطیلات را باز کردن فضا برای عناوین Third party دانست.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با نزدیک شدن به فصل تعطیلات در تقویم میلادی، گیمرها در حال نزدیک شدن به دوره زمانی هستند که قرار است تعداد زیادی بازی AAA با فواصل کمی از یکدیگر عرضه شوند. در این بین، مایکروسافت گرچه عناوین انحصاری باکیفیت، رقابتی و بزرگ چندانی ندارد – غیر از Forza Horizon 4 در ماه آینده – با این حال کنسول ایکس‌باکس وان به لطف انبوه بازی‌های چندپلتفرمی قرار است تعطیلات شلوغی را داشته باشد.

این کتابخانه بازی‌ها، شامل عناوین بزرگی از سری‌های Call of Duty، Battlefield، Assassin’s Creed، Fallout، Red Dead Redemption، Tomb Raider، FIFA، Madden، NBA، Just Cause و بسیاری بازی‌های دیگر می‌شود که برای سرگرم شدن بازیکنان ایکس‌باکس در فصل تعطیلات کاملا کافی به نظر می‌رسند. اخیرا مایکروسافت فاش کرده که ترافیک بالای عناوین بزرگ در این فصل، باعث پیاده‌سازی این استراتژی شد تا آن‌ها فضا را برای عناوین third party در فصل تعطیلات باز کنند. آرون گرینبرگ، رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس گفت:

ما قرار است بازی Forza Horizon 4 را زودتر از همیشه و قبل از شروع ترافیک بزرگ فصل تعطیلات عرضه کنیم. برای همین ما به بازی جدید Crackdown یا هیچ کدام از عناوین انحصاری خودمان در طول این فصل احتیاج نداشتیم. آن بازی به این ترتیب بعد از این فصل و در فوریه عرضه می‌شود و در ادامه، ما بازی Ori and the Will of the Wisps را برای عرضه خواهیم داشت. مایل هستیم یک روند انتشار محتوای باثبات و مداومی را در طول سال داشته باشیم. با این حال در فصل تعطیلات امسال، بازی‌های بسیار زیادی عرضه می‌شدند که بسیار فراتر از حد کافی بودند. درواقع همین نیز دلیل اصلی بود که با توسعه‌دهندگان third party زیادی همکاری کردیم تا بازی‌های خود را نمایش دهند و از این طریق کمک کنیم تا پلتفرم ما فصل تعطیلات خوبی داشته باشد. در هر صورت، من هیچ فصل تعطیلاتی را به اندازه امسال به خاطر نمی‌آورم که این همه عنوان AAA برای عرضه داشته باشد.

پیرامون صحبت‌های گرینبرگ، گرچه این موضوع مشخص است که گیمرها با فصل تعطیلات واقعا پرترافیک و شلوغی از بازی‌های بزرگ مواجه هستند، ولی شاید برخی نسبت به درست بودن چنین استراتژی تردید داشته باشند. در هر صورت، آنچه که به نظر می‌رسد کمبود محتوای بزرگ و قابل رقابت در خطوط تولید بازی‌سازی مایکروسافت است که ممکن است قرار گرفتن این قبیل بازی‌ها در میان عناوین بزرگ چندپلتفرمی، باعث زیان کمپانی شود. به هر شکل مایکروسافت با وجود مشخص بودن این تقویم، قبلا هم خبر عرضه بازی Crackdown 3 در انتهای سال میلادی جاری را داده بود که مدتی پیش خبر از تاخیر آن را داد. جدای از اینکه هدف گرینبرگ دادن فضایی مثبت به مشکلات مایکروسافت در زمینه کمبود انحصاری‌های قابل رقابت بوده یا خیر، آنچه که قطعی است این است که بازیکنان ایکس‌باکس ابدا در این فصل با کمبود بازی مواجه نخواهند بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.