نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 شهریور 1397
ساعت 09:00

یوبی‌سافت از اخراج بازیکنان بدزبان Rainbow Six Siege پشیمان نیست

5 از 5

یوبی‌سافت به تازگی از سیاست‌های خود در اخراج بازیکنان بدزبان در بازی Rainbow Six Siege دفاع کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت از ابتدای امسال تاکنون اقدامات گسترده‌ای را برای مقابله با فضاهای ناپسندی که در بازی Rainbow Six Siege ایجاد می‌شود انجام داده است. این فضاها که به شکل کلی توسط بازیکنانی ایجاد می‌شود که از گفتارهای تنفر برانگیز و زشت استفاده می‌کنند، همواره مورد نقد دیگر بازیکنان نیز قرار گرفته است. به تازگی یکی از کارگردانان این بازی یعنی Alexandre Remy در این زمینه مصاحبه‌ای انجام داده و درباره سیستم جدیدی که برای شناسایی و اخراج این بازیکنان ساخته شده صحبت کرده است.

به گفته Remy، بازی‌هایی که حالت PvP دارند، معمولا به خاطر حالت رقابت و هماوردی که ایجاد می‌کنند باعث بروز رفتارها و گفتارهای ناپسند نیز در میان بازیکنان می‌شوند. به گفته این کارگردان، احتمالا از هر بازیکنی که چنین بازی‌هایی را تجربه کرده سوال شود، او می‌تواند از این گونه تجارب یاد کند، با این حال یوبی‌سافت تلاش دارد تا این مشکل را با شناسایی و اخراج سیستمی این قبیل بازیکنان کاملا حل کند. او در این زمینه گفت:

ما هیچ گونه پشیمانی یا هر چیز دیگر از اخراج بازیکنانی که بدزبان هستند نداریم.

به طور کلی، سیستم جدید که باعث شناسایی و بن کردن خودکار این دسته از بازیکنان می‌شود، از طرفی با انتقادات برخی دیگر نیز مواجه شده و برای مثال آن‌ها از تاثیر منفی این سیستم روی «آزادی بیان» هم شکایت کرده‌اند. همچنین گفتنی است که بیشتر بن شدگان از پلتفرم PC هستند چون بازیکنان کنسولی معمولا باید از قوانین سونی و مایکروسافت پیروی کنند. Remy در این زمینه گفت:

در این زمینه، برای ما مسئله آزادی و برابری محل سوال نیست، اینجا سوالی که مطرح است رعایت احترام و در پیش گرفتن روش محترمانه است. معتقدم این یک پیش‌نیاز فراتر از ذات بشر نیست. تمام چیزی که می‌خواهیم رعایت احترام است. فکر می‌کنم با آن مقیاس‌هایی که تعیین کردیم، درحال حاضر در مسیر درستی قرار داریم تا یک جامعه بازیکنانی داشته باشیم که تا جای ممکن، به یکدیگر احترام بگذارند.

یوبی‌سافت غیر از مسئله بازیکنان بدزبان، اخیرا روش‌هایی را برای بن کردن بازیکنان متقلب نیز در این بازی پیاده‌سازی کرده است. بازی Tom Clancy's Rainbow Six Siege، اولین بار در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.