نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 شهریور 1397
ساعت 09:00

اعتقاد Take Two به تبدیل شدن cross-platform به استاندارد قالب

0 از 5

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت مادر Rockstar و 2K Games گفته که دیوار سیستم‌های بسته در گیمینگ فرو خواهد ریخت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صنعت گیم، در برخی جهات از تلویزیون، سینما و موسیقی عقب است و اگر کاربری روی پلتفرم‌های گیم مالک محتوای خریداری شده‌ای باشد، همیشه هم نمی‌تواند آن محتوا را در پلتفرم بعدی استفاده کند. اخیرا مدیرعامل کمپانی Take-Two، مالک شرکت Rockstar Games در جریان صحبت‌های تازه خود گفته که این شرایط درنهایت تغییر خواهد کرد، و شاهد پذیرفته شدن ویژگی cross-platform به شکلی گسترده‌تر در صنعت گیم خواهیم بود. استراوس زلنیک در این ارتباط گفت:

درنهایت، فکر می‌کنم که ما برای بسیاری از بازی‌ها، در دنیای cross-platform زندگی خواهیم کرد. مطمئنا بین کنسول‌ها و PC.

زلنیک سپس احتمالا در اشاره‌ای به سرویس Xbox Play Anywhere، گفته که مایکروسافت همین حالا هم به این مرحله رسیده است؛ سرویسی (فعال در ایکس‌باکس وان و PC) که در صورت خرید برخی بازی‌های مورد پشتیبانی در یکی از این دو کنسول، کاربر یک نسخه رایگان از بازی را برای پلتفرم دیگر هم دریافت می‌کند. به گفته زلنیک، دیوار سیستم‌های بسته «باید فرو بریزد» و در این امر هم ظهور سرویس‌های استریمینگ کمک رسان خواهد بود. او پیرامون این مبحث نیز گفت:

دیوار سیستم‌های بسته درحال فرو ریزی است و باید هم اتفاق بیافتد. استریمینگ می‌رود تا شتاب بیشتری به این فرایند بدهد. ما همگی به خاطر مشتریانمان اینجا هستیم. اگر شما می‌خواهید قوانینی تهیه کنید که به مشتریان سودی نرساند و فکر کنید که به نفع کمپانی خواهد بود، شما در اشتباه هستید. مشتریان به جای دیگری می‌روند. شما باید به اینکه مشتریان چه می‌خواهند توجه داشته باشید.

زلنیک در ادامه صحبت‌های خود، به این موضوع اشاره کرد که با فراگیر شدن روش بازی استریمی و کامل، بین ۱ تا ۳ سال زمان باقی مانده است و در این زمینه، ساختارها و تجهیزات گسترده تدارک دیده شده در سرتاسر جهان، اکنون در بهترین موقعیت هستند تا در کاهش مشکل اصلی این سرویس‌ها یعنی «پیدا شدن تاخیر» کمک کنند. در این زمینه، مایکروسافت اخیرا تایید کرده بود که در سرتاسر جهان، درحال ایجاد دیتاسنترهایی عظیم برای سرویس استریم بازی خودش است. به گفته زلینک در صورت راه‌اندازی واقعی سرویس‌های استریم بازی، جهشی عظیم اتفاق می‌افتد و برای مقایسه، به آمار مجموع ۱۲۰ میلیون دستگاه PS4 و Xbox One در برابر بیش از ۲ میلیارد PC اشاره کرد. او البته گفت که ممکن است بسیاری همچنان روش سنتی کنسولی را ترجیح دهند، ولی در دسترس قرار گرفتن عناوین برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان، حتما باعث بیشتر شدن مشتریان می شود.

علاوه بر مایکروسافت، اخیرا EA و یوبی‌سافت هم به برنامه‌های خودشان در زمینه سرویس‌های استریم بازی اشاره کرده بودند. سونی نیز مدت‌هاست که این سرویس را در قالب PlayStation Now ارائه می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.