نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 09 مهر 1397
ساعت 11:30

جدول فروش هفتگی بریتانیا | FIFA 19 جانشین مرد عنکبوتی در رتبه اول شد

0 از 5

در جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته بریتانیا، شاهد صدرنشینی عنوان شبیه‌ساز ورزش فوتبال شرکت الکترونیک آرتز یعنی FIFA 19 در رتبه اول هستیم.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت چارت ترک (Chart-Track)؛ در گزارش جدول پرفروش‌ترین بازی‌های منطقه بریتانیا در بین روز‌های ۳۱ام شهریور تا ششم مهرماه ۹۷ (۲۳ام تا ۲۹ام سپتامبر ۲۰۱۸)، شاهد تصاحب جایگاه عنوان Spider-Man توسط بازی شبیه‌ساز ورزش فوتبال شرکت الکترونیک آرتز یعنی FIFA 19 هستیم. این بازی در حال حاضر بزرگترین عنوان سال ۲۰۱۸ میلادی در کشور بریتانیا محسوب می‌شود و این در حالی است که فروش‌ فیزیکی آن در مقایسه با سال گذشته میلادی، به شدت افت کرده است. برای اینکه بیشتر شما را در جریان بگذارم، باید بگویم که فروش نسخه جدید نسبت به بازی FIFA 18 در هفته ابتدایی، حدود ۲۵ درصد کمتر بوده است. البته شایان به ذکر است که در جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا، فقط آمار مربوط به فروش فیزیکی بازی‌ها لحاظ می‌شود و تعداد دانلود‌ها در آن جایی ندارد. به لحاظ آمار باید گفت که نسخه امسال بازی فیفا نسبت به سال قبل، هفته ابتدایی ناامیدکننده‌ای داشته یا کاربران تمایل بیشتری نسبت به خرید نسخه دیجیتالی بازی تا نسخه فیزیکی آن پیدا کرده‌اند یا به احتمال زیاد، ترکیبی از این دو. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ۶۴ درصد آمار فروش بازی FIFA 19 مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۴ (که درحال حاضر محبوب‌ترین کنسول کشور بریتانیا است)، ۳۵ درصد مربوط به کنسول ایکس‌باکس وان و یک درصد باقی‌مانده نیز مربوط به کنسول نینتندو سوئیچ می‌شود. در این میان، تعداد نسخه‌های فروش رفته روی کنسول‌های نسل هفتمی ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳، بسیار ناچیز است.

از راه رسیدن بازی FIFA به این معنی است که عنوان Spider-Man، این هفته در جایگاه دوم قرار گرفته است. این محصول شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) و استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) همین حالا نیز به عنوان دومین بازی پرفروش سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته می‌شود که توانسته بازی Far Cry 5 را در کمتر از چهار هفته به لحاظ آمار فروش، پشت سر بگذارد. این موضوع دست آورد بزرگی برای یک عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ محسوب می‌شود؛ چرا که فقط روی یک پلتفرم در دسترس بوده، در حالی که دو عنوان ذکر شده در بالا، روی پلتفرم‌های دیگر نیز در دسترس قرار دارند. دیگر عنوانی که تحت تاثیر عرضه FIFA 19 قرار گرفته، بازی Shadow of the Tomb Raider است که از رتبه دوم به رتبه سوم سقوط کرده است. علیرغم فروش ناامیدکننده در هفته اول، آخرین نسخه از سه‌ گانه Tomb Raider در ادامه فروش موفقی داشته که نشان می‌دهد محصول شرکت اسکوئر انیکس در ادامه نیز مخاطبین بیشتری پیدا خواهد کرد. بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy نسبت به هفته گذشته، یک پله سقوط کرده و در رتبه چهارم قرار گرفته و بازی Grand Theft Auto V نیز با یک پله صعود، رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

محصول جدید شرکت سگا یعنی بازی Valkyria Chronicles IV به تازگی در این هفته برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده و رتبه نهم جدول را از آن خود کرده است. آمار‌ها حاکی از این هستند که ۵۴ درصد از فروش کل بازی مربوط به نسخه پلی‌استیشن ۴، ۳۹ درصد مربوط به نینتندو سوئیچ و ۷ درصد مربوط به ایکس‌باکس وان است. در این میان، عرضه نسخه نینتندو سوئیچ بازی Dragon Ball Fighterz، باعث شده است که بازی تا رتبه ۲۹‌ام صعود کند. تخفیفات ویژه روی بازی‌های Project Cars و Tekken 7 نیز باعث ورود دوباره این عناوین محصول شرکت باندای نامکو به جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا و قرار گرفتن آن‌ها در رتبه‌های ۱۹ام و ۲۰ام شده است. شایان به ذکر است که بازی‌های The Elder Scrolls Online و Minecraft: Xbox Edition نیز صعود قابل توجه‌ای در جدول داشتند و به ترتیب در رتبه‌های هفتم و ۱۰ام قرار گرفته‌اند. در ادامه شما می‌توانید لیست ده عنوان پرفروش هفته بریتانیا را مشاهده کنید:

  1. FIFA 19
  2. Marvel's Spider-Man
  3. Shadow of the Tomb Raider
  4. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
  5. Grand Theft Auto V
  6. Mario Kart 8: Deluxe
  7. The Elder Scrolls Online
  8. NBA 2K18
  9. Valkyria Chronicles 4
  10. Minecraft: Xbox Edition
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1397
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 3
    کنسول‌های بازی:

    با عرض درود و خسته نباشید خدمت شما دوستان گرامی :
    من 3 تا سوال دارم :
    1 - برای خرید فیفا 19 دستگاه ps4 دو نوع ریجن عرضه شده که یکی ریجن 2 و دیگری ریجن ALL هستش میخوام بدونم فرق اینا تو چی هست و اگر هم فرقی ندارن پس چرا ریجن ALL گران تر هست ؟
    2 - آیا تو فیفا 19 قسمت لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تو بازیهای غیر از آفلاین هم هست یا مثل فیفا 18 لیگ قهرمانان نداره.
    3 - آیا امکان خرید و فروش بازیکن تو فیفا 19 برای قسمت بازیهای غیر از آنلاین هم وجود داره یا خیر ؟
    با سپاس از راهنمایی شما دوستان.
    حسین - چهارشنبه 1397/09/14

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: germany1974
    با عرض درود و خسته نباشید خدمت شما دوستان گرامی : من 3 تا سوال دارم : 1 - برای خرید فیفا 19 دستگاه ps4 دو نوع ریجن عرضه شده که یکی ریجن 2 و دیگری ریجن ALL هستش میخوام بدونم فرق اینا تو چی هست و اگر هم فرقی ندارن پس چرا ریجن ALL گران تر هست ؟ 2 - آیا تو فیفا 19 قسمت لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تو بازیهای غیر از آفلاین هم هست یا مثل فیفا 18 لیگ قهرمانان نداره. 3 - آیا امکان خرید و فروش بازیکن تو فیفا 19 برای قسمت بازیهای غیر از آنلاین هم وجود داره یا خیر ؟ با سپاس از راهنمایی شما دوستان. حسین - چهارشنبه 1397/09/14

    سلام بر شما
    داخل بخش پرسش و پاسخ پروفایل بازی fifa خدمتتون پاسخ داده شد

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.