نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 03 آذر 1397
ساعت 14:51

نقد و بررسی بازی Fallout 76

4 از 5

نقد و بررسی Fallout 76

فرض کنید همین حالا در دنیا یک جنگ اتمی برپا شده و تمدن انسان به کلی ویران شود. مطمئنا هیچکسی فرصت فرار نخواهد داشت. یک گیمر پشت میز کامپیوتر، یک بیمار روی تخت بیمارستان، یک معلم در کلاس درس، یک آشپز در رستوران و بقیه مردم هم به ترتیب در سرجای خودشان از دنیا می‌روند. خیلی از این‌ها افراد ناشناخته‌ای در زندگی خود بودند که هر کدام داستان و ماجرای مخصوصی را داشته‌اند. هر کسی طرز فکر، عقاید، باورها، خواسته‌ها و آرزوهای خودش را داشت. اما به محض اینکه جنگ شروع می‌شود، تمام این افراد و ماجراهای‌شان به تاریخ می‌پیوندد. تنها چیزی که از آن‌ها به جا می‌ماند یک سری دفترخاطره، نامه و تعدادی نوار صوتی است. تصور کنید که شما تنها بازمانده این دنیای ویران شده هستید و حالا می‌توانید به سراغ تک تک این افراد فراموش شده در تاریخ بروید و زندگی گذشته‌شان را مرور کنید. از خاطرات شیرین و تلخ‌شان بخوانید. ببینید که یک دانشجو، یک کشیش، یک سرباز، یک کارگر و ... موقع جنگ چه وضعیتی داشته‌است و با انفجار اتمی چه بلایی بر سر زندگی‌اش آمده. ببینید که یک زوج عاشق چگونه تصمیم می‌گیرند بعد از جنگ کنار یکدیگر بمیرند، ببینید که یک دانشجو چگونه با از دست دادن انگیزه‌اش، درس و دانشگاه را رها می‌کند و سر به بیابان می‌گذارد. ببینید که چگونه نتیجه یک انتخابات سیاسی به پوچی می‌رسد وقتی که یک جنگ آخرالزمانی رخ می‌دهد.

اگر از خواندن و دنبال کردن داستان‌های کوچک از آدم‌های کوچک خوش‌تان می‌آید، پس به Fallout 76 خوش آمدید! با بازی‌مگ همراه باشید تا به نقد و بررسی فالوت 76 بپردازیم.

Fallout 76 20181117140151در هر خانه‌ی متروکه‌ای، ماجرای جذابی انتظار شما را می‌کشد

داستان Fallout 76، قبل از تمام نسخه‌های فالوت رخ می‌دهد؛ درست 25 سال بعد از جنگ اتمی بزرگ. زمانی که هنوز بسیاری از مناطق آمریکا تحت تاثیر تشعشعات اتمی بوده و غیرقابل سکونت است. شما عضو یک پناهگاه زیر زمینی به نام Vault 76 هستید که هدف اعضای این پناهگاه، بازسازی دوباره آمریکا است. اما وقتی که برای رفتن آماده می‌شوید، درمی‌یابید که جهان بیرون بسیار از آنچه که تصور می‌کردید ویران‌تر بوده و مدیر پناهگاه هم به دنبال یک ماموریت، از اعضای تیمش جدا شده است. بنابراین هدف اصلی شما در بازی پیدا کردن او و سایر تیم‌های بازمنده از جنگ اتمی است. البته برای رفع ابهام از همین حالا می‌گویم که در طول بازی هیچ NPC وجود ندارد و فقط قرار است با مشتی جسد به جا مانده روبرو شوید! و از آنجا که تمام ساکنان Apalachia از دنیا رفته‌اند، تنها راه دنبال کردن داستان، نوارهای صوتی هستند. این نوارهای صوتی به خودی خود بد نیستند اما چون کاملا یک طرفه بوده و امکان تعامل بازیکن با داستان را از بین می‌برند، موجب ایجاد مشکلات زیادی می‌شوند.

یکی از این مشکلات لول دیزاین است. طراحی مراحل بازی، به شدت ضعیف و خسته کننده است. اکثر مراحل بازی به دو بخش خلاصه می‌شوند؛ پیدا کردن آیتم و کشتن دشمنان. به دلیل سیستم تعامل ناقص بازی که فقط به کشتن و جمع‌آوری آیتم خلاصه می‌شود، مراحل بازی هم طبق همین سیستم تعامل ضعیف چیده شده که حاصل کار بسیار کسل‌کننده است. از آنجا که هیچ NPC در Fallout 76 وجود ندارد، دیگر سیستم دیالوگی هم در کار نیست و تمام تعامل‌ها یک طرفه است. شما فقط یک درخواست ماموریت را می‌شنوید و بعد باید آن را انجام دهید. دیگر نه نتایج کارهای‌تان بر جهان بازی اثر می‌گذارد و نه حق انتخاب دارید. این دو عنصر ذکر شده یکی از نقاط قوت اصلی فالوت‌های قبلی بودند که حالا حذف شده‌اند. متاسفانه جای خالی یک تعامل درست و حسابی با جهان بازی، احساس می‌شود. از طرفی این عدم تعامل، باعث شده تا با داستان بازی هم چندان درگیر نشوید و خود را جزئی از آن حساب نکنید. مراحل هم به طرز فاجعه باری نتایج تکراری دارند و هیچ چالش و هیجانی پیش‌ روی‌تان قرار نمی‌دهند. نهایت چیزی که آخر هر مرحله نصیب‌تان می‌شود؛ یک جسد مرده از راوی داستان و 10 عدد بطری آب معدنی است!

 
برای رفع ابهام از همین حالا می‌گویم که در طول بازی هیچ NPC وجود ندارد و فقط قرار است با مشتی جسد به جا مانده روبرو شوید!

سیستم شوتینگ سری فالوت، با آنکه مشکلات خودش را داشت، اما در نسخه‌های قبلی همچنان لذت‌بخش و مفرح بود و شما بعد از کشتن هر دشمن، احساس خوبی پیدا می‌کردید و مدام به دنبال ارتقای سلاح‌هایتان بودید. متاسفانه باید گفت که این سیستم شوتینگ برای یک عنوان آنلاین اصلا خوب نیست؛ اما چرا؟ چون به دلیل آنلاین بودن بازی، میان زمانی که شما یک ضربه وارد می‌کنید یا دشمن‌تان به شما ضربه می‌زند و زمانی که این ضربه اثر خودش را بگذارد یک تاخیر وجود دارد که به لطف سیستم به کار رفته در فالوت، این تاخیر گاه به چند ثانیه می‌رسد که به شکل بسیار بدی موجب عذاب روح و جان بازیکن می‌شود. حتی در بسیاری از موارد بازیکن قادر به یک نشانه‌گیری دقیق و تیراندازی به موقع نیست. حتی زمانی که دشمن ضربه می‌زند، بعد از چند ثانیه ضربه‌ی او صدمه وارد ‌می‌کند. این وضعیت نه تنها در تفنگ‌ها وجود دارد، بلکه در سلاح‌های سرد هم به مراتب بدتر است. شاید فکر کنید که مشکل فوق حتما مربوط به پینگ و وضعیت اینترنتی ایران است، اما با پیگیری‌هایی که بنده کردم، ظاهرا این مشکل در کشورهای دیگر هم وجود دارد و این تاخیر برای بسیاری، آزاردهنده بوده‌ است.

تنها راه نجات این سیستم شوتینگ، استفاده مداوم از سیستم V.A.T.S است. به خاطر آنلاین بودن بازی، سیستم V.A.T.S تغییراتی به خود دیده است. مثلا دیگر زمان آهسته نمی‌شود و شما فرصت کمی دارید تا تیراندازی کنید و از طرفی باید مراقب میزان مصرف Action Pointتان هم باشید. خب به دلیل ماهیت آنلاین بازی، این تغییرات به وجود آمده‌ است و نمی‌توان به سازندگان خرده گرفت و باید گفت که ویژگی V.A.T.S همچنان کاربردی و استفاده از آن لذت بخش است.

Fallout 76 20181123143920

حالت بقا، یکی از عناصر اصلی و کلیدی Fallout 76 است. بازیکن باید همیشه مراقب میزان گرسنگی و تشنگی کاراکتر خود باشد و هم‌زمان به دنبال منابع بگردد. گشت و گذار در جهان به منظور کسب منابع، هم‌چنان جالب و سرگرم کننده‌ است و بازیکن در طول مسیر نه تنها با محیط‌های فوق‌العاده زیبایی روبرو می‌شود، بلکه نوارهای صوتی و نامه‌های مختلفی از گوشه کنار جهان بازی جمع‌آوری می‌کند. این نامه‌ها و نوارها، داستان‌های فرعی از آدم‌های فرعی بازی به شمار می‌آیند که از حق نگذریم، بسیاری از آن‌ها جالب و شنیدنی هستند و تا حدودی سرگرم کننده‌ هم محسوب می‌شوند. باید اعتراف کنم که بعضی از این داستان‌های فرعی، از ماجرای اصلی بازی‌هم جذاب‌تر هستند! خصوصا آنکه وقتی به تنهایی در جهان آخرالزمانی فالوت سفر می‌کنید، یک حس کاوش و تنهایی و سکوت، شما را غرق در خود می‌کند.

اما در مورد گرسنگی و تشنگی چه باید گفت؟ هیچ! یک عنصر مزاحم دیگر! نمی‌دانم شما در واقعیت و در زندگی خودتان، چند وعده آب و غذا می‌خورید؟ بطور طبیعی 3 بار! ولی سازندگان بازی ظاهرا به این مساله توجهی نداشته‌اند و یک کاراکتر لوس که همیشه گرسنه و تشنه‌ است، تحویل شما می‌دهند. باور کنید یا نه، هر 5 دقیقه باید یا آب بخورید یا غذا! از یک ساعت وقت مفیدی که برای بازی می‌گذارید، تقریبا 20 دقیقه آن را باید در پیب‌بوی و به دنبال آب و غذا برای کاراکترتان باشید. استفاده افراطی از عناصر واقعیت که از خود واقعیت زندگی هم مشکل‌تر شده‌اند، به شکل بدی به ساختار گیم‌پلی بازی صدمه زده‌ است.

سیستم آپگرید بازی، این‌ بار به شکلی هوشمندانه در Fallout 76 پیدا شده است. هر زمانی که یک سطح ارتقا پیدا‌ می‌کنید، بازی به شما تعدادی کارت مهارت می‌دهد. مثلا مهارت تشنگی کمتر، مهارت حمل ایتم ‌بیشتر و یا مهارت ضربه‌زدن و آسیب بیشتر با سلاح‌سرد. کارت‌های مهارت فوق در هفت شاخه اصلی به نام‌های؛ Strength، Perception، Endurance، Charisma، Intelligence، Agility و Luck. تقسیم بندی می‌شوند. اینکه هر کدام از این شاخه‌ها دقیقا شامل کدام مهارت‌ها می‌شوند، از حوصله مطلب خارج است اما همین قدر بدانید که شاخه‌ای مثل Strength شامل مهارت‌هایی مثل قدرت ضربه با سلاح سرد، تعداد آیتم‌های قابل حمل و ... است یا مهارتی مثل Endurance به استقامت شما برمی‌گردد و شامل مهارت‌هایی مثل گرسنگی کمتر یا تشنگی‌کمتر می‌شود. از طرفی اگر بخواهید از دو کارت مهارت مربوط به Strength استفاده کنید، باید حتما سطح Strengthتان 2 باشد تا بتوانید از 2 کارت مهارت در این شاخه استفاده کنید.

البته باید ذکر کنم که کارت‌های مهارت به صورت کاملا اتفاقی و تصادفی، به دست‌تان می‌رسد و ممکن است تا مدت‌ها در طول بازی، به یک مهارت مورد نظرتان دسترسی پیدا نکنید. این امر هم می‌تواند یک نکته مثبت باشد و هم یک نکته منفی. منفی از این جهت که سیستم پیشرفت در بازی تا حدودی شانسی است و شاید هیچگاه نتوانید آنطور که دلخواه‌تان است، کاراکتر خود را ارتقا دهید. اما مثبت چرا؟ به این علت که مجبور می‌شوید با کارت‌های موجودی که دارید، توانایی‌تان را مدیریت کنید و از قضا به یک تعادل در 7 شاخه اصلی ذکر شده برسید. همینطور از مهارت‌هایی استفاده کنید که شاید در فالوت‌های قبلی اصلا به گذرتان هم نخورده بودند. بنابراین به نظر نگارنده، سیستم ارتقای بازی کاملا هوشمندانه و جذاب ساخته شده‌ است و کاری می‌کند تا هر بار بعد از ارتقا سطح شخصیت‌تان، فورا به سراغ باز کردن کارت‌های جدید و انتخاب یک استراتژی مناسب بروید و بعد هم مشتاقانه در جهان بازی پرسه بزنید تا تاثیر مهارت‌های‌تان را ببینید. همینطور هر بار که کاراکتری جدید ایجاد می‌کنید، احتمالا با مهارت‌هایی کاملا متفاوت و تازه روبرو می‌شوید و تجربه‌تان از بازی تا حدودی متفاوت‌تر خواهد بود.

Fallout 76 20181123130259

در بخش ساخت و ساز، عنوان Fallout 76، بسیار قوی است و سیستم ساخت و سازی نسبتا پرجزئیات و سرگرم کننده ارائه می‌دهد. این سیستم وسیع، به شما انگیزه می‌دهد تا برای ارتقا و یا ساخت اسلحه مورد علاقه‌تان، لباس مورد‌علاقه‌تان یا حتی داروی مورد نیازتان، به گشت و گذار در جهان بازی بپردازید و منابع مختلف را جمع‌آوری کنید. هر چند این سیستم کرفتینگ از نسخه‌های قبلی فالوت به ارث گرفته شده‌

  

حالت بقا، یکی از عناصر اصلی و کلیدی Fallout 76 است. بازیکن باید همیشه مراقب میزان گرسنگی و تشنگی کاراکتر خود باشد و هم‌زمان به دنبال منابع بگردد.

اما دلیل نمی‌شود که سرگرم‌کننده و جذاب نباشد! به ویژه آنکه جزئیات و آیتم‌های زیادی هم به بازی اضافه شده‌ است که ساخت و ساز را خیلی جذاب‌تر می‌کند. البته در کنار موارد گفته شده یک ایراد هم به این بخش بازی وارد است؛ اینکه شما اگر علاقه‌ای به ساختن نداشته باشید، اصلا احساس نیاز به انجام اینکار پیدا نمی‌کنید. یا مثلا وقتی به دنبال ساخت یک اسلحه هستید در حین گشتن برای پیدا کردن منابع، دقیقا همان اسلحه را در یک گوشه بازی پیدا می‌کنید و دیگر انگیزه‌تان از دست می‌رود. یا مثلا کمپ‌های بازی را در نظر بگیرید. این کمپ‌ها به دلیل آنکه موقتی و قابل جابجایی هستند، اصلا یک ضرورت به حساب نمی‌آیند و تنها مزیت‌شان، توانایی ساخت و ساز و یا خوابیدن است و بیشتر جنبه‌ی تزئینی و نمادین دارد. درست مانند فالوت 4 که از همین مشکل مشابه در بخش کمپ ، رنج می‌برد. اما جدای از آن، اگر به ساختن و فروختن علاقه دارید و یا اینکه صرفا می‌خواهید یک موجود مستقل باشید که خودش تمام نیازهایش را برطرف می‌کند و علاقه‌ای به پرداخت پول برای رفع نیازهایش ندارد، بخش ساخت و ساز بازی قطعا شما را جذب خود خواهد کرد.

اما بگذارید کمی هم در مورد المان‌های آنلاین بازی صحبت کنیم. اساسا رابطه شما با دیگر بازیکنان به 3 صورت است؛ یا با آن‌ها تجارت می‌کنید، یا با یکدیگر تیم تشکیل می‌دهید و درمراحل پیشروی می‌کنید و یا اینکه به جان هم می‌افتید! خب بازی فقط در حالت اول موفق بوده است و سیستم تجارت بازی خیلی خوب و مناسب طراحی شده‌ و به راحتی می‌توانید با دیگر بازیکنان به خرید و فروش آیتم بپردازید. مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که عملا بخواهید بیشتراز یک اموجی سلام کردن و خرید و فروش، با دیگران ارتباط پیدا کنید. به طور مثال اگر با دوستان‌تان تیم تشکیل دهید و به یک ماموریت بروید، به جایی می‌رسید که همگی باید در یک کامپیوتر ثبت‌نام کنید و ماموریتی بگیرید. احتمالا 10 دقیقه‌ای از وقت‌تان پای صف کامپیوتر تلف می‌شود! نمی‌دانم چرا سازندگان بازی به ذهن‌شان نرسیده که ناسلامتی ما یک تیم هستیم و فقط کافیست یک نفر این کاغذبازی‌های اداری را انجام دهد! حتی در بحثی مانند نوارهای صوتی که تنها راه پیگیری داستان بازی هستند، تک تک افراد تیم باید به هر نوار صوتی گوش بدهند تا ماموریت‌ برای‌شان آزاد شود. بازی به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار اصلا تیم نیستید و هرکسی جداگانه باید به پیشروی در داستان ادامه دهد. تنها همکاری تیم در کشتن و زنده کردن است و تمام! باقی راه را باید به صورت انفرادی تجربه کنید! در مورد مبارزات PVP هم همان مشکلات شوتینگ، مانع جدی بر سر راه شما برای یک تجربه رقابتی مناسب است. تنها نکته مثبت این بخش آن است که اگر فرد دیگری بخواهند با شما مبارزه کنند، تنها در صورت موافقت شما قادر به انجام این‌کار خواهد بود.

در بحث گرافیک، اجازه دهید که بخش بصری بازی را به دو قسمت گرافیک فنی و گرافیک هنری تقسیم کنم. گرافیک فنی شامل مواردی مثل جزئیات بافت‌ها، نرخ فریم، باگ‌ها، فیزیک بازی و ... بوده و گرافیک هنری هم شامل جزئیات ظاهری بازی از جمله طراحی محیط‌ها، کاراکتر‌ها و ... است. خب حالا که گرافیک را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم، نقد این بخش بسیار ساده‌تر می‌شود.

بازی از لحاظ گرافیک هنری، خوب و دوست‌داشتنی است. محیط‌های بازی به زیبایی هرچه تمام طراحی ‌شده‌‌اند و بسیار چشم‌نواز هستند. از همان لحظات ابتدایی که از پناهگاه زیرزمینی خود بیرون می‌آیید، با یک جنگل زیبا با اتمسفری خارق‌العاده و دلنشین روبرو می‌شوید. دیدن چنین منظره‌ای شما را به وجد خواهد آورد. از طرفی وقتی قدم به شهر‌ها و روستاهای بازی می‌گذارید، طراحی ساختمان‌ها، کلیساها، بانک‌ها، مدرسه‌ها، مجسمه‌ها و خیلی موارد دیگر شما را جذب خود خواهد کرد و کاری می‌کند که فورا به سراغ بخش فوتومد بروید و تصاویر زیبایی از محیط بازی بگیرید. همینطور طراحی ربات‌ها و شخصیت بازیکن هم از جزئیات قابل قبولی برخوردار است و تا حدی راضی‌تان می‌کند. در ادامه می‌توانید تصاویری از مناطق زیبای این بازی را ببینید.

اما Fallout 76 به لحاظ گرافیک فنی، یک افتضاح و فاجعه تمام عیار است. بازی هیچ رقمه از ثبات و پایداری در نرخ فریم برخودار نیست، فیزیک بسیار بدی دارد، انیمیشن‌های خشک و نچسب نمایش می‌دهد و پر از باگ‌های عجیب و غریب است. به شخصه تابه‌حال روی کنسول نازنینم، با کرش کردن یک بازی مواجه نشده‌ بودم که خدا را شکر بازی فالوت به من این امکان را داد تا کرش کردن یک عنوان را روی کنسولم ببینم! متاسفانه تعداد این باگ‌ها و کرش‌ها اصلا کم نیست و نه تنها حسابی کلافه‌تان می‌کند، بلکه در موارد زیادی موجب می‌شود تا نتوانید در بازی به پیشرفت برسید و یک مانع بزرگ‌ بر سر راه شما برای پیشروی در داستان است.

جا دارد در همین‌جا اشاره به مشکلات سرور بازی هم بکنم. متاسفانه بتسدا در بخش تکنیکی اصلا خوب کار نکرده‌ است و سرورهای این بازی نه تنها کند هستند و با تاخیر زیادی مواجه می‌شوند، بلکه به طور مداوم کرش می‌کنند. این مشکل قطع و وصلی سرورها اصلا وضعیت مناسبی ندارد و سازندگان باید هرچه سریع‌تر به فکر رفع این مشکل باشند. بالاخره هرچه باشد، با یک بازی آنلاین روبرو هستیم که به مقدار بسیار زیادی به اینترنت وابسته است؛ به گونه‌ای که حتی لیست آیتم‌هایی که در یک صندوق کوچک وجود دارد، باید به صورت آنلاین پردازش و نمایش داده شود. بنابراین کوچکترین مشکل و تاخیری در بخش سرور، نابخشودنی است.

در مورد موسیقی و صداگذاری بازی باید گفت از آنجایی که تمام جزئیات داستانی بازی تنها از طریق نوارهای صوتی، روایت می‌شوند، سازندگان مجبور بوده‌اند که در این زمینه حداقل از صداگذاران خوبی استفاده کنند و تکنیک‌های مناسبی را به کار ببرند. از طرفی چون بازی در زمینه بصری، تقریبا شکست خورده‌ است، پس تنها دارایی‌‌اش، نوای موسیقی و طبیعت و جهان بازی است. نتیجه کار این شده که Fallout 76 چه در زمینه موسیقی، چه در زمینه صداگذاری به خوبی ظاهر شده‌است و تقریبا بی نقص است. شبکه‌های رادیویی مختلف، موسیقی‌های پس‌زمینه جذاب و متناسب با محیط، صداگذاران کارکشته و حرفه‌ای که همگی متن‌های خود را با احساس تمام می‌خوانند، دست به دست هم داده‌اند تا شما حداقل از لحاظ سمعی، به رضایت خاطر برسید و در جهان بازی غرق شوید.

Fallout 76 20181123175607ربات‌های دوست‌داشتنی سری فالوت، همچنان در این بازی حضور دارند و با آن‌ صدا و دیالوگ‌های بامزه‌شان، شما را سرگرم می‌کنند

در آخر می‌رسیم به این پرسش مهم؛ آیا فالوت جدید ارزش بازی کردن دارد؟

اول از همه باید رابطه‌تان با سری فالوت را مشخص کنید. اگر از طرفداران و عاشق‌پیشه‌های فالوت هستید، این بازی هم می‌تواند یک تجربه سرگرم کننده برای شما باشد. اما حالا نه، بلکه مجبورید چند ماهی صبر کنید تا حداقل مشکلات فنی و تکنیکی بازی برطرف شود و سپس به سراغ آن بروید. اما اگر جزو کسانی هستید که تابه‌حال فالوت نزده‌اید و یا اصلا از این سری خوش‌تان نمی‌آید، پس از Fallout 76 دوری کنید! چه حالا، چه چند سال دیگر!

«بازی فالوت 76 (Fallout 76) توسط ناشر برای نقد و بررسی در اختیار بازی‌مگ گذاشته شده است»

  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
گرافیک
6.0
گیم پلی
6.0
سرگرم کنندگی
7.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
8.0
عنوان Fallout 76، از مشکلات فنی و تکنیکی زیادی رنج می‌برد که سبب شده تا انجام بازی در هنگام عرضه، یک تجربه عذاب‌آور باشد. از طرفی تعامل بازیکن با جهان بازی بسیار سطحی است و حاصل آن، حذف عناصر دوست‌داشتنی سری فالوت از بازی فوق است. اما در مقابل، این عنوان از یک جهان بزرگ و پر از جزئیات برخوردار می‌باشد که عاشقان سری فالوت را جذب خود خواهد کرد و کاری می‌کند تا ساعت‌ها در دنیای اتمی پساآخرالزمانی، به کاوش بپردازید و از داستان‌های راویان مختلف لذت ببرید.
نقاط قوت
  • جهانی بزرگ و پر از جزئیات که شامل داستان‌های بزرگ و کوچک جذابی است
  • بعضی عناصر گیم‌پلی از جمله سیستم ساخت‌و‌ساز و سیستم آپگرید سرگرم‌کننده هستند
نقاط ضعف
  • مشکلات تکنیکی و فنی
  • مراحل تکراری و خسته کننده
  • تعامل ضعیف بازیکن با جهان بازی و دیگر بازیکنان
5.6/10

امتیاز شما

(75 رای )
7.0/10
خوب
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.