نویسنده: سید علی روح‌الامینی سه شنبه، 10 خرداد 1401
ساعت 18:00

بررسی بازی Souldires

نقد بازی Souldires

5 از 5

عناوین مترویدوینیا بدون‌شک از بهترین و لذت‌بخش‌ترین آثار صنعت ویدیوگیم هستند. از همان دوران سری کسلوینیا گرفته تا به حال. در این نقد و بررسی می‌پردازیم که آیا بازی Souldiers نیست همانند دیگر آثار هم سبک خود توانسته جزو بهترین‌های سبک خود باشد یا خیر. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید.

souldiers review 4

بازی Souldiers یک اثر مترویدوینیایی بوده، که المان‌های از عناوین سولزلایک را به ارث برده است. این بازی در که در این ژانر بسیار دوست داشتنی روایت می‌شود، یک بسته جامع پکسل‌آرتی زیبا را به مخاطبان خود نیز ارائه می‌کند. بازیکنان می‌توانند از همان ابتدا که با یک سکانس انیمه‌ای جذاب روبه‌رو می‌شوند، از میان سه کلاس بازی یکی را انتخاب کنند. سه کلاس بازی که با نام‌های Scout، Caster و Archer شناخته می‌شوند به ترتیب یک جنگنده، جادوگر و کماندار هستند. با انتخاب هرکدام از این سه کلاس، قدرت‌ها و درخت ارتقا مهارت منحصربه‌فردی در اختیار گیمر قرار می‌گیرد. کلیت گیم‌پلی نیز نه آنچنان چشم‌گیر، اما می‌تواند تغییرات خوبی در خود ایجاد کند. برای مثال پس از انتخاب کلاس کماندار به‌طور قطع استراتژی مبارزات شما اکثرا به جنگ از راه دور میل می‌کند. دیگر موارد نیز به همین منوال تغییرات لازمه را خواهند داشت.

souldiers review 2

خلاصه داستان بازی نبرد برای آزادی Terragaya، سرزمینی اسرارآمیز است که مرز میان مرگ و زندگی را آشکارا نمایان می‌کند. بر اساس توضیحات خود سازندگان این اثر، باید از حیله‌های دشمنان پیشی بگیرید، پازل‌های شیطانی را حل کنید، کاراکتر خودتان را در این مسیر ارتقا دهید و گوشه به گوشه‌ جهان 16 بیتی بازی را کند و کاو کنید. Retro Forge که استودیو سازنده این اثر است، متشکل از 6 نفر بوده و در شهر مادرید کشور اسپانیا مستقر است. این شرکت مستقل توانسته اثری خلق کند که در سبک خود جذابیت‌های خودش را به مخاطب ارائه کند. مهم‌ترین نکته‌ای که توانسته لذت تجربه این اثر را افزایش دهد، اکشن سریع آن است. البته که این انتخاب با خود گیمر است، اما اگر به‌صورت سریع بازی را تجربه کنید لذت بسیار نسیب شما می‌شود. اما بزرگ‌ترین ضربه نیز اینجا وارد بازی می‌شود و زمانی که مسیر بعدی خود را گم کنید، بدین واسطه بازی می‌تواند بسیار خسته‌کننده شود. درست است که که سبک بازی باید بدین شکل باشد، اما کمی سردرگمی این بازی و پتانسیل اکشن بالای آن می‌تواند ترکیبی برای خسته شدن شما در این موقعیت شود.

souldiers review 1

بازی همچنین طراحی هنری بسیار خوبی دارد و پیکس‌آرت زیبایی را تقدیم گیمر‌ها می‌کند. هرچند که موسیقی بازی نیز خوب است، اما آنچنان که باید نمی‌توان از تاثیر آن صحبت کرد. موسیقی بازی بسیار بسیار ساده پیاده‌سازی شده. هرچند که این ساده بودن می‌تواند در نوع خود جالب باشد، اما حتی به میزان بازی‌های قدیمی نیز خوب پیاده نشده است. همچنین بازی مکانیزم‌های جالبی شبیه به پیدا کردن KeyStone‌ها که پیش از این در دو نسخه Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of wisps دیده بودیم پیاده‌سازی شده است. سیستم مبارزات بازی نیز در نوع خود می‌تواند لذت بخش باشد. به‌طور ساده دو نوع ضربه شمشیر خواهید داشت و می‌توانید سپر بگیرید یا حمله‌ها را در لحظه Pary کنید. طبق روال همیشگی هرچه جلوتر می‌روید قدرت‌های بیشتری کسب می‌کنید و معجون‌هایی کمی شبیه به Estus Flask سری سولز به شما داده می‌شود. همچنین مواردی شبیه بونفایر نیز وجود دارند که پتانیسل گیم‌دیزاین بسیار بیشتری داشتند.

souldiers review 3

در نهایت باید گفت این بازی م‌تواند لحظات جذابی را برای شما تدارک ببیند. به‌واسطه اکشن سریعی که در بازی خلق می‌کنید، می‌تواند اثر برای شما دوبرابر شود. هرچند که ایراداتی به این بازی وارد بوده، اما بدون‌شک اگر از گیمر‌های سرسخت ژانر مترویدوینا هستید می‌توانم این بازی را به شما توصیه کنم. بازی Souldiers می‌تواند داستان قابل‌قبولی را ارائه کند، گیم‌پلی سرگرم کننده‌ای ایجاد کند اما تمام آن‌ها به آن میزانی که شمارا وادار به تجربه این اثر بکنند نخواهد بود.

8 از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Souldiers توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است 

  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.