نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 11 آبان 1395
ساعت 12:21

نقد و بررسی Forza Horizon 3

5 از 5

به نام خدا
اگر به این نقد و بررسی سر زدید تا مطمئن بشید که Forza Horizon 3 ارزش بازی کردن رو داره یا نه، اگر برای خرید بازی تردید دارین و هنوز تصمیم نگرفتین، می‎خوام خیالتون رو راحت کنم. فورزا هورایزون 3 عالیه. عالی !! بدون اغراق بهترین بازی اتومبیل رانی که در نسل هشتم کنسول های بازی تا‎بحال عرضه شده. همه چیز این بازی در سطح ایده آل قرار داره. از گرافیک و گیم پلی گرفته تا صداگذاری و موسیقی و ... پس اگر فقط برای جواب این سوال که Forza Horizon 3 ارزش خریدن داره یا نه، اینجا هستین، با تاکید و اطمینان خاطر به شما اعلام میکنم، بله. یک بله با قدرت و بدون اغراق. اما اگر دلتون می‎خواد دلیل این اعلام نظر رو بدونید، پیشنهاد می‎کنم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

Forza Horizon 3 Ferrari

نقد و بررسی Forza Horizon 3

فورزا هورایزون 3 یک دنباله ی عالی برای سری فروزا هورایزون بحساب می‎آید. دنباله ای که بخوبی با ایجاد تفاوت های جذاب، به اصول اولیه ای که باعث محبوبیت سری شده، وفادار مانده است. شروع بازی شبیه به نسخه های پیشین سری است. با این تفاوت که از همان ابتدا، بازی سعی دارد تا بزرگی خود را به کاربر اثبات کند. چه عظمت از لحاظ وسعت و چه بزرگی از نظر تنوع. وقتی با شروع بازی هدایت لامبورگینی چنتناریو را در اختیار می‎گیرید، از حس خوب یک بازی سطح بالای شبیه ساز رانندگی که با قوانین دست و پا گیر، شما را محدود نکرده و همه چیز به شما و پدال گاز ماشینتان برمی‎گردد لبریز می‎شوید. گرافیک بازی همانطور که انتظار می‎رود عالی است. از جزئیات بسیار ریز اتومبیل ها گرفته تا طراحی نقشه ای به وسعت استرالیا. آب و هوای داینامیک، Draw Distance عالی و پوشش گیاهی و جنگلی انبوه در کنار مناطق شهری پر از جزئیات که همه چیز را برای کاربر باور پذیرتر می‎کند، بخوبی بستری عالی برای ماجراجوئی در اختیار شما می گذارد. یکی از عناصر اصلی سری Forza Horizon قطعا نقشه ی پهناور آن است. نقشه ای که بعد از آمریکا و فرانسه، حالا استرالیا بستر آن را فراهم کرده است. نقشه ای که فستیوال امسال در آن اتفاق می‎افتد، بنا به اظهارات یکی از دوستان عزیزم که ساکن استرالیا است، از ترکیب 4 ناحیه ی حقیقی با یکدیگر شکل گرفته، با این وجود بصورت یکپارچه وجود خارجی ندارد. به عبارت دیگر، ناحیه هائی که در نقشه وجود دارند همگی حقیقی هستند اما بستری که بصورت یکپارچه ایجاد کرده اند واقعیت ندارد. وسعت نقشه بدون در نظر گرفتن ارقام و اعداد و فقط با مقیاس چشم، تقریبا 4 برابر Forza Horizon 1 و 2 برابر Forza Horizon 2 تخمین زده می‎شود که البته پیشنهاد می‎کنم این تخمین را مستدل بدانید؛ چراکه من ساعت ها در تمامی جاده های بازی رانندگی کرده‎ام و با مسافتی که طی کرده‎ام بخوبی آشنائی دارم. با این وجود وسعت زیاد نه تنها باعث از بین رفتن توجه به جزئیات نشده است، بلکه اهمیت به این موضوع ( جزئیات ) بخوبی در Forza Horizon 3 پس از چند ساعت بازی به شما اثبات می‎شود. در نقشه موقعیت هائی تعریف شده اند که با رفتن به آنها می‎توانید یکی از جذابیت های توریستی استرالیا را ببینید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید. فعالیتی که بسیار لذت‎بخش است و حس بودن در محل را بخوبی به شما منتقل می‎کند.

Forza Horizon 3 Map

بخش کوچکی از نقشه ی پهناور بازی

در شماره های پیشین فورزا در جاده های شهری و بین شهری رانندگی کردیم. به جاده های کوهستانی سر زدیم و حتی گاهی اوقات از بین مزارع و جنگل هائی که چندان انبوه نبودند هم گذشتیم. فورزا هورایزون 3 علاوه بر ارتقای تجربه ی این موارد، جنگل های باران خیز استوائی و خط ساحلی شنی را هم به تجربه ی رانندگی شما افزوده تا بسادگی دچار تکرار نشوید. بدون اغراق ممکن است در طول یک دور تمام کردن بازی اصلا از بعضی جاده ها عبور نکنید که همین موضوع عظمت نقشه ی Forza Horizon 3 را اثبات میکند. وقتی وسعت این نقشه را با آب و هوای داینامیک که هر لحظه ممکن است تغییر کند در هم بیامیزیم، نتیجه ی حاصل، لذت رانندگی در این بستر را چندین برابر خواهد کرد. شب های بارانی جنگل، آبگرفتگی جاده ها، قطرات ریز باران در ساعات اولیه ی روز، طوفانی که شعاع دیدتان را به شدت کاهش می‎دهد، بارقه های طلائی نور خورشید که با کنار رفتن ابرها چشمانتان را می‎زنند، خیسی بعد از طوفان که جاده ها را لغزنده کرده و تبحر شما را برای رانندگی در این شرایط میطلبد و... همه فوق العاده اند. بقدری فوق العاده که مرز تمایز بین واقعیت و دنیای مجازی در آن گم شده است. اتمسفری که قلبتان را از حس بودن و وجود داشتن اشباع می‎کند. بنحوی که کم کم و بدون اینکه متوجه شوید، در دنیای فورزا هورایزون غرق خواهید شد. به همان اندازه که اتمسفر و نقشه ی Forza Horizon 3 عالی طراحی شده، مجموعه ی اتومبیل های موجود در این شماره هم قابل توجه و شایسته ی تحسین است. کمپانی های بزرگ ماشین سازی با بیش از 200 اتومبیل لایسنس شده که خرید DLC های بازی بر تعداد آنها نیز می‎افزاید، از ماشین های دهه ی 70 میلادی تا آخرین سوپر اسپرت های سال 2016 و حتی مدل های سال 2017 که هنوز به بازار نیامده اند، مجموعه ی جذابی را گردهم آورده اند تا بتوانید از رانندگی در دنیائی که Playground Games برای شما خلق کرده است، لذت ببرید.

Forza Horizon 3 Cars Collection

مجموعه ی اتومبیل های موجود در فورزا هورایزون 3

با وجودی که گرافیک در دنیای بازی های کامپیوتری از ارزش بالائی برخوردار است، گیم پلی و رابط کاربری در جذب مخاطب هم به همان اندازه مهم و دارای اهمیت است. اینکه Forza Horizon 3 با چه چیزی شما را سرگرم می‎کند، چه چالش‎هائی در بازی درنظر گرفته شده و آیا از پتانسیل های بازی آنلاین استفاده شده یا خیر، سوالات مهمی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود. ابتدا اینکه تمامی چالش های موجود در نسخه های پیشین فروزا هورایزون، گسترده و کاملتر در این شماره وجود دارند. تعداد اتومبیل هائی که در مزارع منتظر شما هستند تا آنها را پیدا کنید بیشتر شده و به 16 عدد رسیده اند. مسابقات مختلف، از تورنومنت های چند مرحله ای تا رقابت بین دو نقطه بر روی نقشه در زمانی مشخص، مسابقات دریفت و همینطور رقابت برای کسب بالاترین امتیاز در جاده ای تعیین شده، رقابت های خیابانی با سایر رانندگان فستیوال فورزا هورایزون، Bucket list ها، Speed trap ها و چالش های طی کردن مسیری پرترافیک بدون آسیب دیدن اتومبیل، مواردی هستند که از نسخه های پیشین به Forza Horizon 3 راه پیدا کرده اند.

با اینحال مجموعه ی چالش‎های بازی از این تعداد هم بیشتر است. در فورزا هورایزون 3 چالش های جدیدتری انتظار شما را می‎کشند. اولین آن‎ها جذب طرفدار است. در این نسخه از بازی Forza Horizon، با پیروزی در رقابت های مختلف و پشت سر گذاشتن مسابقات ریز و درشت، برتری در رقابت های خیابانی و بطور کلی با هر فعالیتی که انجام بدهید طرفدار پیدا می‎کنید و این طرفداران شما هستند که با بیشتر شدنشان امکان گسترش فستیوال هورایزون را برای شما محیا می‎کنند. هر فستیوال تا 5 مرحله ارتقا پیدا می‎کند که با هر مرحله ی جدید، جالش های تازه ای به نقشه اضافه می‎شوند. در ادامه ی تغییرات مثبت بازی، Bucket list ها هم دستخوش تغییر شده اند. علاوه بر ساختار قدیمی آنها، قسمتی هائی در نقشه در نظر گرفته شده که ساختار اصلی آنها بر اساس سیستم جذاب و اعتیاد آور رقابت با دوستان یا همان Rivalها طراحی شده است. علاوه بر این بخش جدید دیگری با نام street Race به بازی اضافه شده که با پیروزی در تعداد مشخصی رقابت خیابانی با سایر شرکت کنندگان در فستیوال فورزا هورایزون برای شما باز می‎شود. مسابقاتی که بجز پیروزی و اول شدن قانونی ندارند. در Street raceها مقام دوم و سوم معنایی ندارد. همه برای اول شدن تلاش می‎کنند. مسابقاتی که پیروزی در آنها اصلا کار راحتی نیست.

در کنار چالش ها و مسابقات، بخش مربوط به آپگرید و تیونینگ بازی هم با اندکی تغییر نسبت به شماره ی قبلی به این نسخه آمده تا به بهبود عملکرد شما کمک کند. بخش طراحی بازی با ابزار های گوناگون و بسیار متنوع می‎تواند ساعتها شما را سرگرم کند. اگر به توانائی های ابزار این بخش و نتایج خارق العاده ای که میتوانید با آنها بدست آورید اندکی شک دارید، به شما توصیه میکنم طرح های برتر این بخش را که دقیقا با ابزاری مشابه آنچه در اختیار شماست خلق شده اند ببینید تا توانمندی بازی در این بخش را بخوبی لمس کنید.

Forza Horizon 3 Under Hood view

در فورزا 3 می‎توانید موتور اتومبیل ها را ببینید . داخل کابین راننده بنشینید و حتی ماشین را استارت بزنید

Forza Horizon 3 Auction House

منوی مربوط به حراجی ماشین ها در Forza Horizon 3

یکی از نقاط ضعفی که شاید به نسخه های پیشین فورزا هورایزون وارد شده، عدم امکان فروش ماشین در بازی است. ماشین هائی که به اشتباه خریده اید، یا اتومبیل هائی که بعنوان جایزه دریافت می‎کند؛ و بطور کلی آن گروهی که به آنها نیازی ندارید. در فورزا هورایزون 3 این مشکل با بخش حراجی بازی حل شده است. میتوانید اتومبیلی که لازم ندارید را به حراج بگذارید یا برای اتومبیل هائی که سایرین برای فروش قرار داده اند پیشنهاد قیمت بدهید و در صورت توافق با قیمتی مناسب ماشینی که مورد نظرتان است را فروخته یا بخرید. بسیاری از اتومبیل های نادر که به سختی در جریان بازی بدست می‎آیند، از طریق حراجی قابل خرید هستند. البته باید حواستان را جمع کنید تا برای خرید یک ماشین کلاه سرتان نرود و قیمتی چند برابر قیمت اصلی را برای آن پرداخت نکنید. بخش حراجی ایده ی بسیار خوبی است که نبود آن در نسخه های پیشین فورزا هورایزون کاملا احساس می‎شد.

در رابطه با صداگذاری بدون نقص بازی کمی صحبت کردیم. علاوه بر افکت های صوتی مربوط به صدای موتور، صدای لاستیک و باقی سر و صدا های ماشین ها و فضای فستیوال، ایستگاه های رادیوئی هم بخوبی انتخاب شده اند تا با مجموعه ای مناسب از سبک های مختلف موسیقی اغلب سلیقه ها را شامل شوند، با این وجود اگر در گروه دوستداران ایستگاه های رادیوئی فورزا هورایزون 3 نیستید، نا امید نشوید. Groove Music به کمک شما آمده است. Playground Games با همکاری مایکروسافت به شما فرصتی 14 روزه میدهد تا قبل از خرید حق اشتراک این سیستم، رایگان از قابلیت های Groove Music بعنوان یکی از ایستگاه های رادیوئی بازی استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید، ساخت یک پلی لیست از موسیقی های مورد علاقه تان در این اپلیکیشن است. هیچ تفاوتی ندارد که در چه سخت افزاری این پلی لیست را ساخته باشید. سیستم یکپارچه ی مایکرسافت پلی لیست شما را به Forza Horizon 3 خواهد آورد تا لذت رانندگی با موسیقی هائی که به آنها علاقه دارید چندین برابر شود. دستیار های مجازی در حال توسعه و پیشرفت هستند. کورتانای مایکروسافت را اغلب می‎شناسیم . تلاش مایکروسافت در فرهنگ سازی استفاده از دستیارهای مجازی به Forza Horizon 3 هم سرایت کرده است. Kara دستیار مجازی شما در فورزا هورایزون 3 است . Kara کمکتان می‎کند تا فعالیت هایتان در بازی را مدیریت کنید. به شما یادآوری می کند که باید در رقابتی شرکت کنید یا نزدیکترین مسیر مسابقه ای که باید در آن حاضر شوید را نشانتان می‎دهد. بطور کلی Kara برای افرادی طراحی شده که در نقشه ی گسترده ی Forza Horizon 3 در بین انبوهی از فعالیت ها سردرگم شده اند. Kara به فعالیت های شما نظم و ترتیب داده و کمکتان می‎کند تا بخوبی زمانتان را مدیریت کنید. البته Kara هنوز هم می‎تواند بهتر و مفیدتر باشد. هوش مصنوعی Kara به بهینه سازی های بیشتری نیاز دارد تا کارائی خود در بازی را حفظ کند و پس از مدتی به یک امکان جانبی که کمتر از آن استفاده می‎کنید تبدیل نشود.

Forza Horizon 3 Real Compatitors

حتی در حالت بازی Solo مسابقه با رقبای حقیقی لذت بخش است

همانطور که میدانید Forza Horizon 3 در مجموعه ی بازی هائی است که از قابلیت Play Anywhere مایکروسافت پشتیبانی میکنند. یعنی می‎توانید با خرید نسخه ی دیجیتال Xbox One، بدون پرداخت هزینه ی بیشتر، نسخه ی ویندوز بازی را از فروشگاه مایکروسافت در Windows 10 دانلود کنید. بر عکس این حالت هم ممکن است. یعنی نسخه ی ویندوز بازی را بخرید و ورژن مربوط به Xbox One را برایگان دریافت کنید. البته صحبت تنها بر سر خرید بازی و استفاده بر روی دو پلتفرم مختلف نیست. با این ویژگی می‎توانید بر روی Xbox One فورزا هورایزون بازی کنید و بعد بازی را در PC ادامه بدهید. بازی شما در Cloud ذخیره شده و بر روی هر دو پلتفرم همگام سازی می‎شود. Play Anywhere ویژگی بسیار جذابی است که امیدوارم ناشران و استودیو های 3rd Party هم از آن حمایت کنند. بر اساس همین قابلیت توانستم نسخه ی PC فورزا هورایزون 3 را تجربه کنم. البته میزان رضایتمندی از نسخه ی PC همانطور که مطلع هستید به کانفیگ سخت افزاری که بستر اجرای بازی را فراهم نموده است، ارتباط مستقیم دارد. با تنظیمات Ultra در رزولوشن تصویر 1080P با فریم ریت 60، تعجبی ندارد که نسخه ی PC از شفافیت و سرعت اجرای بهتری برخوردار باشد. البته می‎دانیم که Forza Horizon 3 در Xbox One S از ویژگی HDR بهره میبرد که مطمئنا تا حد زیادی این تفاوت را جبران خواهد کرد.

بازی های سبک مسابقات اتومبیل رانی علاوه بر جذابیت های این ژانر، در گروه گزینه های مناسب برای بازی چند نفره قرار می‎گیرند. در نبود بخش بازی چند نفره ی محلی یا Local در Forza Horizon 3، بخش مولتی پلیر آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. Mode های متنوع بخش چند نفره بخوبی سلیقه های مختلف را پوشش می‎دهند اما جدا از تنوع مسابقات، سرعت مناسب و اتصال پایدار، روان و بدون قطعی به سرور های بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گمان می‎کنم شما هم با من هم عقیده باشید که جذابترین سناریو های بازی چند نفره با مشکلاتی از قبیل Lag و Delay و همینطور قطعی های گاه و بیگاه از سرور، بجز تبدیل شدن به تجربه ای عذاب آور برای گیمر، نتیجه ی دیگری در پی نخواهند داشت. Forza Horizon 2 در زمینه ی بازی آنلاین شرایط مطلوبی برای گیمر های ایرانی نداشت. عدم امکان ساخت پارتی و یا اتصال به پارتی های ساخته شده توسط دوستان و همینطور قطعی ها و تاخیر های مداوم در حین اجرای بازی بدون توجه به پهنای باند و پینگ کاربران هموطن، باعث شده بود تا من و بسیاری از گیمرهای مانند من، بخش مولتی پلیر فورزا هورایزون 2 را کنار بگذارند و امیدوار باشند تا Playground Games برای این بخش در Forza Horizon 3 فکری بکند. خوشبختانه FH3 بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف کرده و با اینترنتی معمولی با پینگ 170 از سرور های اروپا ، می‎توانید بدون مشکل در بخش چند نفره ی بازی با دنیا به رقابت بپردازید. البته هنوز کاستی ها و مشکلاتی برای ساخت پارتی و اتصال به پارتی سایرین در حین بازی وجود دارد که امیدواریم با بسته های بروز رسانی در آینده این مشکلات هم برطرف شوند.

  • پلتفرم تحت بررسی: Xbox One - PC
گرافیک
9.5
گیم پلی
10
سرگرم کنندگی
9.0
موسیقی و صداگذاری
10
ارزش تجربه
10
فورزا هورایزون 3 بهترین بازی شبیه ساز مسابقات اتومبیل رانی در دنیائی جهان باز به حساب می‎آید که تابحال عرضه شده . گرافیک عالی، توجه به جزئیات وسواس گونه، آب و هوای داینامیک و انبوهی از اتومبیل های قابل بازی بهمراه چالش های متنوع، Forza Horizon 3 را به گزینه ای فوق العاده برای دوستداران این سبک تبدیل کرده است.
نقاط قوت
  • گرافیک عالی ، صدا گذاری فوق العاده ، گیم پلی اعتیاد آور و ...
  • بخش مولتی پلیر متنوع که بخوبی با اینترنت ما قابل استفاده است
  • چالش های متنوع و بخش مربوط به طراحی مسابقات توسط کاربران
نقاط ضعف
  • گاهی اوقات با وجود پیروزی با اختلاف چندین ثانیه در بخش رایوال ها ، بازی شما را بازنده اعلام می‎کند
8.6/10

امتیاز شما

(45 رای )
9.7/10
فوق العاده
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    آقا خیلی تعریف شده از بازی دیگه ای بابا ( خدایی تعریفیم هست :grin: )
    کاشکی از اون ماشینایی که باید تو نقشم پیدا میکرین یه کلیپ میزاشتین

    ‏مهمان و ‏Faridfurious از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    اگه بخوام به بازی های انحصاری مایکروسافت و Xbox حسادت کنم، تنها بازی ای که میشه بهش حسادت کرد همینه! اگر xbox بازی halo داره، سونی با Uncharted هیچ راهی برای مقایسه نذاشت! اما تو بحث ریسینگ واقعاً هیچی به پای فورزا نمیرسه. سونی خیلی سعی کرد با درایوکلاب این جای خالی رو پر کنه ولی به هیچ وجه موفق نشد. در مورد این بازی با رشک خاصی میتونم بگم خوش به حال ایکس باکس بازا! :sl: :||:(

    ‏SirGhas و ‏Faridfurious و ‏reza maleki و ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farid
    اگه بخوام به بازی های انحصاری مایکروسافت و Xbox حسادت کنم، تنها بازی ای که میشه بهش حسادت کرد همینه! اگر xbox بازی halo داره، سونی با Uncharted هیچ راهی برای مقایسه نذاشت! اما تو بحث ریسینگ واقعاً هیچی به پای فورزا نمیرسه. سونی خیلی سعی کرد با درایوکلاب این جای خالی رو پر کنه ولی به هیچ وجه موفق نشد. در مورد این بازی با رشک خاصی میتونم بگم خوش به حال ایکس باکس بازا! :sl: :||:(

    بذارین Gran Turismo واسه ps4 بیاد، اونوقت معلوم می شه که واقعا باید حسادت کرد یا نه :grin:

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farid
    اگه بخوام به بازی های انحصاری مایکروسافت و Xbox حسادت کنم، تنها بازی ای که میشه بهش حسادت کرد همینه! اگر xbox بازی halo داره، سونی با Uncharted هیچ راهی برای مقایسه نذاشت! اما تو بحث ریسینگ واقعاً هیچی به پای فورزا نمیرسه. سونی خیلی سعی کرد با درایوکلاب این جای خالی رو پر کنه ولی به هیچ وجه موفق نشد. در مورد این بازی با رشک خاصی میتونم بگم خوش به حال ایکس باکس بازا! :sl: :||:(

    آره دیگه فرید جان . عیبی نداره ، فعلا یکم حسادت بد نیست :wacky:

    ‏Faridfurious و ‏farid از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:

    نقد بازي از هر لحاظ كامل بود و به خوبي تمامي بخش هاي بازي بررسي شده بود بي نقص و حرفه اي، جدا بايد به نويسنده يك خسته نباشيد عظيم گفت :grin:

    بدون شك سري بازي فورزا و مخصوصا هورايزون يكي از موفق ترين اي پي هاي مايكروسافت هستش كه با سرمايه گذاري و مديريت درست به اين حد از كيفيت رسيده

    ‏SirGhas و ‏Faridfurious از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Alpha
    نقد بازي از هر لحاظ كامل بود و به خوبي تمامي بخش هاي بازي بررسي شده بود بي نقص و حرفه اي، جدا بايد به نويسنده يك خسته نباشيد عظيم گفت :grin: بدون شك سري بازي فورزا و مخصوصا هورايزون يكي از موفق ترين اي پي هاي مايكروسافت هستش كه با سرمايه گذاري و مديريت درست به اين حد از كيفيت رسيده

    خیلی ممنون . دقیقا همینطوره . کاملا موافقم . این سیاست گذاری درست و توجه به بازخوردها بوده که باعث شده فورزا به این سطح از کیفیت برسه

    ‏Faridfurious از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 42
    تشکر: 45
    تشکرشده: 36
    پروفایل psn: Faridfurious10
    رتبه لیدربرد psn: 106
    کنسول‌های بازی:

    قاسم جان عالی بود عالیییییییییییییییی. خیلی کامل و حرفه ای به نقد بازی پرداختی و به نظرم یکی از بهترین نقدهات بود. ویدئو ها و عکس ها رو هم عالی انتخاب کردی. واقعا لذت بردم. دمت گرم. انصافا خسته نباشی. در مورد بازی هم صد در صد باهات موافقم، فورزا هورایزن 3 بهترین بازی ریسینگ نسل جدیده. فوق العاده ست.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Faridfurious
    قاسم جان عالی بود عالیییییییییییییییی. خیلی کامل و حرفه ای به نقد بازی پرداختی و به نظرم یکی از بهترین نقدهات بود. ویدئو ها و عکس ها رو هم عالی انتخاب کردی. واقعا لذت بردم. دمت گرم. انصافا خسته نباشی. در مورد بازی هم صد در صد باهات موافقم، فورزا هورایزن 3 بهترین بازی ریسینگ نسل جدیده. فوق العاده ست.

    چاکرتم فرید جان . خیلی ارادتمندم :vic:

    ‏Faridfurious از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.