نویسنده: محمدجواد فرج الهی سه شنبه، 19 ارديبهشت 1396
ساعت 13:59

نقد و بررسی بازی FlatOut 4: Total Insanity

3 از 5

نقد بازی Flatout 4: total insnity

FlatOut یک بازی بر اساس سبک ریسینگ ارکید است که توسط استدیوی Strategy First ساخته شده و هم اکنون با قیمت 40 دلار در فروشگاه استیم و در پلتفرم های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان موجود می باشد. این بازی حدود 2 هفته پیش عرضه شد. با ما همراه باشید تا به بررسی بازی بپردازیم.
وارد بازی که شوید در منو با گزینه های Career و FlatOut  Mode و Quick Play مواجه می شوید  که بطور مختصر در مورد این بخش ها توضیح می دهم. از حالت  Career شروع می کنم. شما در این مد مسابقه می دهید و پول دریافت می کنید و با پولتان ماشین های جدیدتر می خرید و سپس درپیست های بیشتری مسابقه خواهید داد. این مد بر اساس کلاس ماشین ها به 3 کلاس Derby و Classic و Allstar تقسیم می شود. هر کلاس پیست ها و جاده های مخصوص خود را دارد. شاید اولین چیزی که در بازی موجب آزار شما شود این است که بیشترماشین ها قفل هستند و تنها یکی دو ابوقراضه دراختیار شماست!

1

نگاه کنید! اولین مسابقه شما با این ماشین خواهد بود!

مجبور هستید با کلاس ماشین های Derby که بدترین و قدیمی ترین کلاس هستند شروع کنید. شاید با خود بگویید خب مسابقه می دهیم و برای خرید ماشین پول جمع می کنیم. متاسفانه باید بگویم بازی بسیار خسیس است و در پایان هر مسابقه پول بسیار کمی به شما پاداش می دهد.
هندلینگ بازی در سطح متوسطی قرار دارد و چیز خاصی را ارائه نمی کند. سیستم ترمز بازی بسیار ضعیف بوده و عملا ترمز کردن در بازی بی فایده است چرا که ترمز کردن باعث کاهش سرعت نمی شود بلکه به یکباره ماشین می ایستد. هدف سازندگان از طراحی این سیستم ترمز چه بوده است، خدا می داند!
 بر خلاف سیستم هندلینگ، پیست ها و جاده های مسابقه به خوبی طراحی شده اند و از تخریب پذیری بالایی برخوردار هستند و این تخریب پذیری لذت مسابقات را دو چندان می کند. متاسفانه این تخریب پذیری فقط مربوط به محیط بازی است و فیزیک خودروها بسیار ضعیف طراحی شده و تخریب پذیری بسیار بدی دارند.
در کل حات کریر FlaouOut 4 Total Insanity با وجود پیست های متنوع و ماشین های مختلف خسته کننده است و بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می دهد.
اما در بخش FlatOut Mode  شاهد تنوع خوبی هستیم. این بخش از قسمت های Stunt و Deathmatch و Beat The Bomb و Carnage تشکیل شده اشت. برای نمونه، تعدادی از مد های Stunt را به شما معرفی می‌کنم. این حالت بیشتر جنبه ی هنر نمایی و شیرین کاری دارد و شامل چندین بخش است از جمله:

Total Destruction

همانطور که از اسمش مشخص است، این مد مربوط به خراب کاری است. دراین مد یک خانه اسباب بازی وجود دارد که هر چه بیشتر آن را تخریب کنید امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. شاید فکر کنید که مد راحتی است و با یک بار برخورد ماشین به خانه ها می توان تمام آن ها را نابود کرد. اما چیز عجیب این مد این است که نه ماشین بلکه خود راننده است که به خانه ها برخورد می کند. ماشین شما حکم پرتاب کننده را دارد. شما باید سرعت و شدت پرتاب راننده را طوری تنظیم کنید که راننده به بهترین نقطه برخورد کند و بیشترین خرابی را بار آورد. ضمنا وقتی که راننده میان هوا و زمین معلق است، می توانید تا حدودی آن را کنترل کنید.

 

High Jump

از اسم مد مشخص است که باید چه کاری انجام دهید. راننده ی بدبخت را به بالاترین ارتفاع ممکن پرتاب کنید و امتیاز بیشتری بگیرید!

 

Billiards

با ماشین و راننده بیلیارد بازی کنید! قوانین این مد مثل بازی بیلیارد است. راننده را با شدت هرچه بیشتر به زمین بیلیارد پرتاب کنید و توپ های بیشتری را به درون سوراخ ها بیندازید.

 

 Soccer

عجیب ترین مد بازی! راننده ی شما حکم توپ را دارد و ماشین بازیکن شماست. باید راننده را طوری پرتاب کنید که از میان مدافعان و دروازه بان حاضر عبور کند و به داخل دروازه ی گل برود.

 همانطور که ملاحظه کردید Stunt شامل مد های مختلفی است که از تکرای شدن آن جلوگیری می کند و به بازی تنوع می بخشد. اما اشکلاتی نیز دارد. مثلا شما در طول تمامی این مد ها فقط یک ماشین در اختیار دارید و نمی توانید با ماشین های مختلف به مسابقه بپردازید. مشکل بعدی فیزیک بسیار بد راننده است که ممکن است باعث آزردگی شما بشود.

بهترین و هیجان انگیز مد بازی Assault Mode است

در این مد شما از نیتروژن دو برابر و اسلحه برخوردار خواهید بود و باید در طول مسابقه دیگر حریفان خود را با نیروی آتش و مهارت به عقب برانید! در این مد 4 سلاح دراختیار دارید. 2 اسلحه بمب هستید. یکی از این بمب ها زماندار است و دیگری به محض برخورد به حریف منفجر می شود. اسلحه سوم یک حلقه آتش است که در اطرافتان ایجاد می شود و هر کسی که دور و برتان باشد را منفجر می کند و اسلحه چهارم یک مانع است و ماشین های پشت سر شما را معطل خواهد کرد! درکل این مد بسیار شبیه به بازی های کارتینگ که خاطره انگیز ترین آنها بدون شک CTR یا Crash Team Racing می باشد طراحی شده . البته از نظر نوع مسابقات به بازی Blur هم شباهت هائی دارد.

 همانطور که ملاحظه کردید مد های بازی بسیار زیاد و متنوع هستند. اما یک مشکل اساسی دارند. هیچکدام ازاین مد ها مناسب سینگل پلیرنیستند و اگر قصد دارید تنهایی به بازی بپردازید FlatOut 4 Total Insanity برای شما سرگرم کننده نخواهد بود و پس ازمدتی تکراری خواهد شد.
گرافیک بازی در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. محیط های متنوعی در بازی وجود دارند که هرکدام با آب و هوای خاص خودشان طراحی شده‌اند. از جمله محیط های برفی، بارانی و دشت های صحرایی. بافت های بازی از جزییات کافی برخوردار هستند. نورپردازی و سایه زنی مناسب به زیبایی محیط های بازی افزوده است. اما گرافیک بازی نقاط ضعفی نیز دارد. بزرگترین نقطه ضعف آن فیزیک نامناسب است. نقطه ضعف بعدی تخریب پذیری ناچیز خودرو ها است. بازی همچنین ازمشکل افت فریم در صحنه های شلوغ رنج می برد. این ها مواردی هستند که بروی تجربه شما از بازی اثر منفی می‌گذارند.

7

بافت های مناسب، جزییات کافی و رنگ بندی شاد از نقاط قوت گرافیک هستند.

موسیقی و صدا گذاری بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از همان لحظه اول که وارد منوی بازی می شوید موسیقی های دلنشین و مهیج شما را همراهی می کنند. این موسیقی های هیجان انگیز شور مسابقه را چند برابر می کنند و مسابقه ی لذت بخشی به ارمغان می آورند. علاوه بر موسیقی، صداگذاری بازی هم در سطح خوبی قرار دارد و صدا هایی ریز مانند غلتیدن خرده سنگ ها در زیر چرخ های ماشینتان به خوبی شنیده می شود. در کل بخش موسیقی بازی از نقاط قوت آن است و بار هیجان مسابقات را به تنهایی به دوش می کشد.
در پایان باید بگویم که FlatOut 4 یک بازی خسته کننده است. هیچگاه به تنهایی سراغ بازی نروید. آن را درجمع خانواده و یا به همراه دوستان تان تجربه کنید تا تازگی و جذابیت داشته باشد. مطئمنا با مد های بازی می توانید با دوستانتان برای چند ساعتی سرگرم شوید.

  • پلتفرم تحت بررسی: PC - کامپیوتر شخصی
گرافیک
7.0
گیم پلی
6.0
سرگرم کنندگی
5.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
6.5
اگر دنبال یک بازی خانوادگی هستنید که برای چند ساعتی شما و بچه های فامیل و یا دوستانتان را سرگرم کند، FlatOut 4 بازی شماست. اما اگرعلاقه ای به ریسینگ ندارید و یا به تنهایی به بازی می پردازید، فلت اوت 4، مناسب شما نخواهد بود.
نقاط قوت
  • مد های متنوع
نقاط ضعف
  • خسته کننده بودن
  • فیزیک بسیار ضعیف
  • سیستم هندلینگ نامناسب
6.6/10

امتیاز شما

(25 رای )
6.5/10
متوسط
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.