نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 04 اسفند 1397 - 09:00
5 از 5

مایکروسافت احتمالا در E3 2019 از ایکس‌باکس بعدی رونمایی می‌کند

کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس ممکن است در تابستان جاری رونمایی شوند

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش غیر رسمی جدید، فاش می‌کند که شرکت مایکروسافت، قصد دارد در جریان E3 2019 از دو کنسول بازی جدید رونمایی کند.

موضوع فعال بودن مایکروسافت برای ساخت کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس، مدت‌هاست که دیگر بر کسی پوشیده نیست و این کمپانی، در جریان E3 2018 به صورت رسمی کنسول‌های نسل بعدی Xbox را تایید کرده بود. از آن زمان به بعد، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی را هم داشتیم که به جزئیات مختلف سخت‌افزاری این کنسول‌ها، تمرکز زیاد شرکت روی بخش «استریم بازی‌ها» و ... می‌پرداختند. این خبرها نیز در اکثر موارد به صورت غیر رسمی بودند و برای مثال، فاش شده که اسم رمز پروژه کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس «Scarlet» هست. در مهم‌ترین گزارش‌ها از این دست نیز، قبلا فاش شده بود که مایکروسافت به احتمال قوی دو مدل کنسول جدید خواهد ساخت.

در ادامه همین گزارش‌ها، به تازگی یک ناشر فرانسوی به نام JeuxVideo.com، فاش کرده که مایکروسافت قصد دارد در تابستان جاری و در جریان E3 2019، به صورت رسمی از «دو مدل» ایکس‌باکس نسل نهمی رونمایی کند. در ادامه این گزارش، این ناشر نیز به اسم رمز Scarlet برای این سری از کنسول‌ها اشاره کرده و گفته که یکی از این کنسول‌ها با اسم رمز «Anaconda» و دیگری با اسم رمز «Lockhart» معرفی می‌شوند. این اطلاعات، به شکل مشخصی مشابه جزئیات منتشر شده در دو ماه پیش نیز هست. مشابه همان گزارش قبلی، JeuxVideo نیز گفته که مدل Lockhart در واقع همان کنسول سنتی نسل نهمی ایکس‌باکس خواهد بود. با این حال Anaconda یک سیستم بسیار قدرتمندتر و با برچسب قیمتی بالاتر (مشابه Xbox one X) است. بر اساس این گزارش، Anaconda از نظر حافظه RAM و قدرت پردازشی GPU توانایی بالاتری خواهد داشت.

بر اساس گزارشی که دو ماه پیش منتشر شده بود، موعد معرفی این کنسول‌ها برای ۲۰۲۰ ذکر شد ولی در خبر اخیر JeuxVideo، این کنسول‌ها قرار است در همین تابستان پیش رو رونمایی می‌شوند. در گزارش جدید، البته گفته شده که نحوه رونمایی از کنسول‌ها هنوز مشخص نشده است. با این حال، JeuxVideo گفته که برنامه مایکروسافت این است که از بازی Halo Infinite به عنوان یکی از عناوین روز اول عرضه کنسول‌ها استفاده کند. در هر صورت فارغ از این عرضه، بازی ظاهرا قرار است برای کنسول‌های فعلی Xbox One هم عرضه شود. با در نظر گرفتن اینکه Halo Infinite احتمالا با موعد عرضه فاصله نسبتا زیادی دارد، و در صورتی که فرض را بر عرضه سال ۲۰۲۰ بازی بگذاریم، احتمالا منطقی باشد که این عنوان برای کنسول‌های جدیدتر نیز در دسترس قرار بگیرد.

درنهایت کلیه این اطلاعات و حتی گزارش‌های قبلی از منابع غیر رسمی منتشر شده‌اند و تا زمانی که مایکروسافت آن‌ها را تایید نکند، نمی‌توانند مورد استناد قطعی قرار بگیرند. این شرکت قبلا هم وعده داده بود که حضور پررنگی در E3 امسال دارد، و با توجه به غیبت سونی در این رویداد، ایکس‌باکس از فرصت خوبی برای جلب توجهات گسترده هم برخوردار است. رویداد E3 2019 از روز ۲۱ خرداد ۹۸ شروع و تا روز ۲۴ خرداد ادامه پیدا می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.