نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 04 اسفند 1397 - 13:00
0 از 5

احتمال رونمایی از کنسول بازی کامل گوگل در ماه آینده

گوگل ممکن است در کنفرانس GDC 2019 از یک کنسول کامل خانگی رونمایی کند

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ شرکت گوگل ظاهرا قصد دارد در ماه آینده، از یک سخت‌افزار جدید و مخصوص بازی رونمایی کند. گفتنی است که این سخت‌افزار براساس همین گزارش، فقط یک ابزاری برای استریم بازی کردن نیست و یک کنسول بازی کامل خواهد بود.

کمپانی  گوگل، از چند ماه پیش و با معرفی Project Stream، توجهات زیادی را در صنعت گیم به خودش جلب کرد. این شامل یک سرویس قدرتمند تحت شبکه بود که در یک تجربه آزمایشی، اجازه بازی کردن عنوان Assassin's Creed Odyssey را به شکل استریمی و از طریق «مرورگر کروم» می‌داد. با توجه به بازخوردهای عمدتا مثبت به این دوره آزمایشی، این شرکت به نظر قصد دارد تا این پروژه را وارد مرحله بعدی کند. در این زمینه، در میان همه شایعات و گمانه‌زنی‌ها، گوگل چند روز پیش به صورت رسمی فاش کرد که قصد دارد در رویداد GDC 2019 حضور پیدا کند و می‌دانیم که یکی از موضوعات مورد صحبت این شرکت در این کنفرانس،‌ درباره Project Stream خواهد بود.

با درنظر گرفتن تایید حضور گوگل در این کنفرانس، گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی نیز مطرح شده چون شرکتی با این میزان گستره فعالیت و منابع، احتمالا با دستی پر در رویداد شرکت می‌کند. در این زمینه، گمانه‌زنی‌های از معرفی یک API جدید برای بازی‌های اندرویدی تا حتی رونمایی از یک سخت‌افزار استریمی جدید تاکنون مورد اشاره قرار گرفته است. حتی شنیده‌هایی نیز وجود دارد که از راه‌اندازی رسمی پلتفرم استریم بازی این شرکت خبر می‌دهند. با این حال یک گزارش جالب، به خبر وب‌سایت 9to5Google مربوط است که گفته گوگل در GDC 2019، از «Yeti» یا همان سخت‌افزار بازی که مدت‌هاست شایعاتی از آن وجود داشته رونمایی می‌کند. براساس خبر جدید، این سخت‌افزار جدید بازی قرار است همراه با سرویس Project Stream عرضه شود.

در گزارش 9to5Google، گفته شده که Yeti ابتدا به عنوان یک رابط استریمی برای Chromecast طراحی شده بود ولی با گذشت روند توسعه، این سخت‌افزار حالا تبدیل به یک کنسول کامل بازی به همراه کنترلر اختصاصی خودش تبدیل شده است. در نکته جالب دیگر در خبر اخیر، فاش شده که همین حالا هم چندین استودیو اقدام به پورت کردن بازی‌های خودشان برای این دستگاه کردند که یکی از آن‌ها، به صورت «یک بازی محبوب تاریخی» توصیف شده است.

در صورتی که این شایعه صحت داشته باشد، این به معنای آن خواهد بود که پس از ۱۹ سال از زمان ورود مایکروسافت، حالا یک شرکت دیگر نیز به صورت کامل وارد صنعت کنسول‌های بازی می‌شود. این گرچه ممکن است هیجان‌انگیز باشد، ولی باید توجه کرد که گزارش در حد یک شایعه است و تا زمان تایید رسمی، نمی‌توان با قطعیت درباره آن اظهار نظر کرد. با این حال تا زمان شروع کنفرانس GDC نیز زمان زیادی باقی نمانده و این رویداد، قرار است از اواخر این ماه 18 تا 22 مارس (۲۷ اسفند تا ۲ فروردین) برگزار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.