نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 01 تیر 1399 - 15:00
0 از 5

ظاهرا یک تصویر منتصب به PlayStation 5 به بیرون درز پیدا کرده است

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا تصویری از یک دستگاه PlayStation 5 در دست یک کارمند سونی منتشر شده که ممکن است اصالت آن صحت داشته باشد.

سونی پس از مدت‌ها انتظار، اخیرا در جریان رویداد نمایش بازی‌های PS5 از خود این کنسول نیز به صورت یک تیزر ویدیویی رونمایی کرد. پیرامون طراحی نهایی PlayStation 5، تاکنون بحث‌های بسیار زیادی میان طرفداران و تحلیلگران وجود داشته که این مباحث، از طراحی و رنگ‌بندی تا ابعاد ظاهرا بسیار بزرگ آن را شامل می‌شوند. سونی تاکنون به صورت رسمی اعداد دقیق مربوط به ابعاد کنسول را منتشر نکرده، ولی برخی با معیار قرار دادن فاکتورهای مختلف نظیر ابعاد کنترلر، درایو نوری و ...، سعی کردند تا اندازه‌ها و بزرگی این کنسول را تخمین بزنند.

به تازگی تصویر مرموزی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که ظاهرا تعدادی کارمند سونی، به همراه کنسول PS5 در دست یکی از آن‌ها قابل مشاهده است. هنوز مشخص نیست که اصالت این تصویر صحت داشته باشد و اگر هم این طور است، چگونه به بیرون درز پیدا کرده است. با این حال در صورتی که تصویر و ابعاد کنسول درست باشد، به نظر PlayStation 5 واقعا از نظر ابعاد بسیار بزرگ‌تر از کنسول‌های بازی فعلی است. شما در ادامه این تصویر را مشاهده می‌کنید.

ps5 photo factory

براساس این تصویر که اصالت آن تایید نشده، سه کارمند سونی در یک فضای کارگاهی دیده می‌شوند که نفر وسط، یک دستگاه PS5 را در دستان خود گرفته است. تصویر PS5 نیز فقط از یک زاویه دیده می‌شود و دیگر زوایای آن مشخص نشده است. در هر صورت اگر این ابعاد درست باشند، پلی‌استیشن 5 ابعاد بزرگی دارد که از نظر ارتفاع می‌توان آن را با سایز بالاتنه نفر سمت چپ مقایسه کرد. این کنسول البته گرچه به صورت افقی نیز قابل استفاده است ولی طراحی آن برخلاف PS4 کنونی از حالت نزدیک به مربع پیروی نمی‌کند و بیشتر به یک مستطیل با عرض بیشتر شبیه است.

گفتنی است که یکی از طراحان سونی، پیش از این گفته بود که ابعاد بزرگ این کنسول، به سیستم کولینگ و خنک نگه داشتن PS5 کمک می‌کند. ما می‌‌دانیم که در این پلتفرم سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی به کار گرفته شده و طراحی سیستم کولینگ، که البته معایب سیستم مشابه در PS4 را نیز نداشته باشد، برای سونی اهمیت زیادی داشته است. انتظار می‌رود که سونی در رویدادهای آینده، اطلاعات بیشتری از این کنسول از جمله ابعاد دقیق آن را منتشر کند.

PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال 2020 وارد بازار می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.