نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 28 خرداد 1399
ساعت 12:00

ابعاد PS5 به خنک نگه داشتن دمای کنسول کمک می‌کند

2 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از طراحان ارشد شاغل در PlayStation، گفته که ابعاد PS5 به صورتی است که به خنک نگه داشتن دمای کنسول کمک می‌کند.

پس از مدت‌ها انتظار، سونی سرانجام در رویداد اخیر PS5 از طراحی نهایی کنسول نسل بعدی خود رونمایی کرد که از بسیاری جهات با تحسین نیز مواجه بود. پیرامون این کنسول، تاکنون مشخصات سخت‌افزاری مختلفی فاش شده بود، ولی طراحی ظاهری آن برای بسیاری طرفداران از اهمیت بالایی برخوردار است. براساس ویدیو نمایش داده شده رونمایی، طراحی این پلتفرم گرچه چارچوب‌های کلاسیک یک کنسول بازی خانگی را رعایت کرده، ولی از بسیاری جهات مدرن و آینده‌گرایانه به نظر می‌رسد. جدای از طراحی ظاهری، بحث دیگری نیز وجود دارد که مربوط به سایز و ابعاد کنسول است؛ موضوعی که خصوصا با توجه به وعده قبلی سونی مبنی بر به کار گرفته شدن سیستم کولینگ جدید و کم سر و صدا، می‌تواند جالب توجه باشد.

براساس تخمین‌ها، به نظر می‌رسد که PlayStation 5 خصوصا در حالت ایستاده از هر دو کنسول Xbox Series X و PS4 Pro بزرگ‌تر است و به این ترتیب، نسل نهم درواقع نسلی است که دیده شدن ابعاد خیلی بزرگ برای یک کنسول بازی خانگی باید عادی تلقی شود. Matt MacLaurin از مدیران ارشد طراحی UX پلی‌استیشن، اخیرا در صفحه لینکداین خود توضیحات جالبی را مطرح کرده است. او در پاسخ به این سوال که به نظر ابعاد PS5 خیلی بزرگ است، گفته که می‌توان PS5 را یک ابررایانه کوچک تلقی کرد که اجزای داخلی آن در جریان کار دمای فوق‌العاده زیادی تولید می‌کنند. به گفته او، این نسل تقریبا نسلی است که ما با ابررایانه‌های کوچک سر و کار داریم و گرچه معماری 7 نانومتری از نظر مصرف برق کارايی عالی دارد، با این حال دمای تولید شده بسیار بسیار بالاست و ابعاد بزرگ دستگاه و سیستم کولینگ طراحی شده، به خنک نگه داشتن کنسول کمک می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، سونی قبلا وعده داده بود که مشکل سر و صدا و عملکرد موردانتقاد سیستم کولینگ PS4، در طراحی PS5 به صورت جدی موردتوجه قرار داشته و امیدوار است که بازیکنان از نتیجه کار راضی باشند. درحالی که هنوز رویدادها و خبرهای بیشتری درباره PS5 باقی مانده است، ما می‌دانیم که این کنسول بازی خانگی قرار است در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.