نویسنده: FariD سه شنبه، 01 دی 1394 - 09:04
4 از 5

احتمال هک شدن شبکه های PSN و Xbox Live به مدت یک هفته از روز کریسمس

همیشه و همه جا افرادی وجود دارند که به دنبال خراب کردن خوشی های بقیه هستند و شاید روز کریسمس (4 دی) در واقع برای گیمرهایی که قصد دارند در تعطیلات سال نو میلادی، خود را با بازی های محبوب خود در شبکه PSN و Xbox Live سرگرم کنند، روز خوبی نباشد.

گروه هکر Phantom Squad اخیرا در حساب توییتر خود هر دو شرکت سونی و مایکروسافت را تهدید به تلاش برای غیرفعال سازی سرویس های آنلاین این دو شرکت در بازه زمانی کریسمس کرد.

این تیم در این پست توییتری خود اعلام کرد: «ما قصد داریم امسال در روز کریسمس سرویس های PSN و Xbox Live را از کار بیندازیم و می خواهیم به مدت یک هفته آن ها را از دسترس خارج نماییم».

حساب توییتری این تیم هکر در حال حاضر حذف شده است اما پیش از آن این تیم ادعا کرده بود که از دسترس خارج شدن سرورهای Xbox Live در هفته پیش، کار اعضای این گروه بوده است. آن ها ادعا کردند که که دلیل اینگونه فعالیت های این تیم، وارد کردن فشار به سونی و مایکروسافت در جهت بهبود و تقویت امنیت شبکه های خود می باشد.

به گفته تیم فانتوم در حساب توییتری خود: «PSN و Xbox Live میلیون ها میلیون دلار برای صاحبان این سرویس ها درآمد دارند، اما آیا آن ها حاضرند که از این پول در جهت دستیابی به امنیت بیشتر هزینه کنند؟ خیر آن ها این کار را نمی کنند... بنابراین تا وقتی که سونی و مایکروسافت چشم خود را باز کنند، PSN و Xbox Live آسیب پذیر باقی خواهند ماند».

در حال حاضر هیچ تضمینی مبنی بر ایجاد تهدید برای PSN و Xbox Live وجود ندارد، اما یکی از اعضای تیم هک Lizard Squad، تیمی که در پشت واقعه نامحبوب خارج شدن سرویس PSN در کریسمس سال گذشته وجود داشت، بر این باور است که تیم فانتوم «منابع لازم را در اختیار دارد» و اگر اراده کند می تواند حمله به سرورها را انجام دهد.

تیم Lizard Squad در آگوست سال 2014 و پس از انجام یک حمله DDoS به شبکه PSN در صدر اخبار قرار گرفت. قبل از انجام این حمله در همان سال، این تیم آقای جان اسمدلی، رییس سابق سرگرمی های آنلاین سونی، را تهدید کرده بود؛ به طوری که حتی تهدید او به بمب گذاری در هواپیما باعث عوض شدن مسیر پرواز توسط آقای اسمدلی شد. در دسامبر 2014 یعنی دقیقاً یک سال پیش، تیم Lizard مسئولیت یکی از بدترین و تاریخی ترین خروج های شبکه PSN را به عهده گرفت. این خرابی به واسطه حمله DDoS به این شبکه در روز کریسمس رخ داد و هزاران بازی باز در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

پ.ن: حمله DDoS یا DoS مخفف (Denial of Service Attack) به زبان ساده یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور (کامپیوتر قربانی یا هدف) و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و...) به طوری که سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود (به دلیل حجم بالای پردازش یا به اصطلاح overload شدن عملیات های سرور)

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.