نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 25 مهر 1399
ساعت 09:00

سونی در اپیزود تازه State of Play از رابط کاربری PS5 رونمایی کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی با پخش اپیزود جدیدی از رویدادهای State of Play، سرانجام از رابط کاربری یا UI کنسول نسل بعدی خود، پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد.

شیوع جهانی ویروس کرونا، تحولات زیادی را در صنعت گیم ایجاد کرد که این خصوصا به خاطر عرضه کنسول‌های نسل بعدی، باعث تغییرات زیادی در برنامه تبلیغاتی سونی و مایکروسافت شد. لغو شدن بسیاری از رویدادها از جمله E3 و ممنوع شدن برگزاری رویدادهای حضوری بزرگ، باعث شد تا این دو شرکت از طریق برنامه‌های ضبط شده و پخش آنلاین کمپین تبلیغاتی خودشان را پیش ببرند. در این زمینه سونی مشخصات سخت‌افزاری PS5 را در یک برنامه ضبط شده ویدیویی، کنترلر کنسول را از طریق خبر در وبلاگ پلی‌استیشن، عناوین و لاین‌آپ بازی‌ها به همراه نمایش خود کنسول را از طریق برنامه State of Play به نمایش گذاشت. دیگر برنامه‌ها نظیر نمایش بازی‌های بیشتر، رویداد Teardown یا باز کردن کنسول و ... نیز به همین شکل انجام شدند. در ادامه همین مدل تبلیغاتی، سونی حالا از یکی از آخرین آیتم‌های فاش نشده PS5 یعنی نمایش UI و UX کنسول نیز رونمایی کرده است. شما در ادامه ویدیو اولین نگاه به رابط کاربری PS5 را مشاهده می‌کنید.

 

سونی قبلا پخش اپیزود جدید State of Play را اعلام نکرده بود و به این ترتیب این رونمایی، یک سورپرایز نیز در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این ویدیو، می‌توان گفت که برخی درزهای اطلاعاتی اخیر درست بودند و مشابهت‌ها میان آن‌ها و ویدیوی رسمی مشخص است. در این ویدیو، بازیکن کنسول را از حالت Rest Mode روشن کرده و وارد حساب کاربری خودش می‌شود. اولین نما پس از ورود به کنسول، تفاوت فاحش و تحولات گسترده این رابط کاربری را با رابط کاربری کنسول فعلی PS4 نشان می‌دهد؛ در این صفحه که به گفته بازیکن Control Center نام دارد، بازی Sackboy: A Big Adventure دیده می‌شود که در بک گراند در حال اجرا است و بازی درواقع از همان جایی که رها شده بوده دیده می‌شود. در بخش پایین کادرهای جدیدی با نام کارت دیده می‌شود که بسیاری از آمارها، مراحل و پیشرفت‌ها را نمایش می‌دهد. برای مثال نشان می‌دهد که مرحله آخری که بازیکن در آن حضور داشته چند درصد تکمیل شده و به صورت تخمینی چه مقدار زمان برای تکمیل آن کافی است.

جدای از Control Center، بسیاری دیگر از ویژگی‌ها نظیر اعلامیه‌ها یا Notifications قابل تعامل، صفحه خانه یا Home Screen جدید، نحوه کارکردبرنامه‌ها و بازی‌ها در این صفحه، فروشگاه و ... نیز در این ویدیو نمایش داده شده که در نوع خود جالب توجه هستند. بخش Control Center بیش از همه مورد توجه بود و به نظر جایگزین کامل منو Quick Menu در کنسول فعلی است. Control Center تشکیل شده از بازی درحال اجرا در بک گراند و اجرای منوهای مدیریتی و کاربری مخصوص آن بازی در بخش پایین است که از طریق دکمه PS ظاهر می‌شوند. در اینجا چندین آیتم جدید برای دسترسی سریع به بخش‌های مختلف بازی وجود دارد. برای مثال می‌توان مراحل آزاد شده بازی را از اینجا پیدا و مستقیم از همین طریق وارد مرحله انتخابی شد، که در این زمینه حتی می‌توان به صورت مستقیم یک هدف خاص را دنبال کرد. کارت جالبی نیز در این بخش به صورت Hint وجود دارد که نقش راهنما و آموزش (متن و ویدیو) را بازی می‌کند و البته به نظر برای دسترسی به این راهنماها، نیاز به اشتراک PS Plus هست. بسیاری موارد دیگر نظیر ارتقا بخش Party و تماس صوتی، اشتراک گذاری مدیاها نظیر تصویر و ویدیو ... نیز در این ویدیو دیده می‌شوند. در مجموع سونی به نظر ایده‌های بزرگ و جذابی را برای تجربه کاربری بازیکنان با کنسول نسل نهمی خودش داشته، تجربه‌ای که جدای از ایده‌های جدید و ارتقا ایده‌های قدیمی، بسیار سریع و روان نیز به نظر می‌رسند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.