نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 03 آذر 1397
ساعت 10:39

راهنما و لیست تروفی‌های بازی Marvel's Spider-Man (مرد عنکبوتی)

4.5 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی‌های بازی Marvel's Spider-Man (مرد عنکبوتی)

عنوان : Marvel's Spider-Man

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: 5/2 از 10 (بسیار آسان).

راهنمای تروفی‌های بازی Marvel's Spider-Manزمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: 25 الی 30 ساعت (8 تا 10 ساعت برای تمام کردن داستان، 15 ساعت برای کالکتیبل‌ها و ماموریت‌های جانبی).

تروفی‌های آفلاین: 51 تروفی (1 پلاتینیوم، 2 طلا، 10 نقره، 38 برنز).

تروفی‌های آنلاین: 0 تروفی.

تعداد تروفی‌های از دست دادنی: 0 تروفی. پس از تمام شدن بخش داستانی وارد حالت Free-Roam خواهید شد و با گردش در جهان بازی قادر به کسب تمام تروفی‌ها و جمع کردن کالکتیبل‌های باقیمانده خواهید بود. هیچ تروفی یا کالکتیبلی در بازی Marvel’s Spiderman از دست دادنی نخواهد بود.

تروفی‌هایی که ممکن است گلیچ شده باشند: 0 تروفی

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر می‌گذارد؟ خیر. شما می‌توانید بازی را بر روی درجه‌ی سختی آسان یا هر حالت دیگری که تمایل دارید انجام دهید و تمام تروفی‌ها را هم کسب کنید.

حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید تا تروفی پلاتینیوم آنلاک شود: یک بار.

مقدمه

با راهنمای تروفی‌های بازی Marvel’s Spider-Man در خدمت شما خوانندگان وبسایت بازیمگ هستیم. این عنوان جذاب و سرگرم کننده توسط استودیوی معروف Insomniac Games سازنده بازی‌هایی همچون Spyro the Dragon، Resistance و Ratchet & Clank اشاره کرد. بازی اسپایدرمن به صورت انحصاری توسط سونی تنها برای کنسول PlayStation 4 منتشر شده است. فهرست تروفی‌های این بازی مملو از مواردی آسان و غیر قابل از دست دادنی است که Marvel’s Spider-Man را حتی برای خوره‌های تروفی نیز به عنوانی جذاب تبدیل می‌کند. تروفی‌ها به طور عادی و با تمام کردن بازی بدست می‌آیند و نیاز به زحمت خاصی ندارند. دسته‌ای از تروفی‌ها با پیشروی در داستان بازی آنلاک می‌شوند و دسته‌ی دیگر با جمع کردن کالکتیبل‌ها و انجام ماموریت‌های جانبی به شما تعلق خواهند گرفت. تمام کالکتیبل‌ها بر روی نقشه علامتگذاری می‌شوند پس برای جمع‌آوری کالکتیبل‌های بازی اسپایدرمن 2018 دچار دردسر نخواهید شد. کاری که شما باید انجام دهید این است که به برج‌های مخابراتی (Radio Tower) بازی رفته و آن‌ها را فعال کنید، پس از فعال کردن هر برج نظارتی تمام کالکتیبل‌های محیط اطرافش را بر روی نقشه مشاهده خواهید کرد. انواع بیشتری از کالکتیبل‌ها و لباس‌های مخصوص با پیشروی در بازی در اختیار شما قرار خواهند گرفت. اگر آیتمی هنوز قفل است، یعنی اینکه باید پیشروی بیشتری در بخش داستانی انجام دهید. پس از تمام شدن داستان شما می‌توانید به صورت آزادانه در محیط بازی گردش کنید و به سراغ هر آنچه از قبل باقی مانده است بروید، بنابراین امکان ندارد چیزی را از دست بدهید. همچنین روند کسب تروفی‌های بازی ترتیب خاصی ندارد و هرطور که خودتان مایل بودید برای کسب تروفی‌های مختلف اقدام کنید.  

گام اول: داستان بازی را در مدت هشت تا ده ساعت تمام کنید هیچ مقداری از Challenge Token و Base Token را خرج نکنید

در گام اول با خیال آسوده بازی کنید و از آن لذت ببرید. هیچ چیزی را از دست نخواهید داد و تروفی‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارید می‌توانید کسب کنید. پس از آنکه داستان بازی را تمام کردید می‌توانید هنوز هم آزادانه در محیط بازی بگردید و هرچه از قبل باقی مانده است را کسب کنید. اگر در این گام تنها بر پیشروی داستان تمرکز کرده باشید، حدود هشت الی ده ساعت طول خواهد کشید تا پایان بازی را ببینید. مهم نیست که کدام درجه‌ی سختی را انتخاب کرده باشید، تمام تروفی‌ها را حتی می‌توان بر روی حالت آسان نیز کسب کرد. هیچکدام از تروفی‌ها به درجه‌ی سختی خاصی وابسته نیستند.

دلیل این که در گام اول باید بر روی پیش بردن داستان تمرکز بیشتری داشت آن است که بسیاری از انوع کالکتیبل‌ها و لباس‌ها با انجام مراحل داستانی بیشتر آنلاک خواهند شد. برای آنکه به همه‌چیز دسترسی داشته باشید و بی‌جهت وقت خود را با سرگردان شدن در مپ هدر ندهید، در وهله‌ی اول بهتر است که انواع کالکتیبل‌ها را آنلاک کنید (با پیشروی در داستان) و پس از آن منطقه به منطقه تمام کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری نمایید. هر چیزی که هنوز در دسترس شما قرار ندارد، چه ماموریت جانبی باشد و چه کالکتیبل، با پیشروی در داستان آنلاک خواهد شد. هر برج نظارتی که سر راهتان قرار می‌گیرد را فعال کنید مکان تمام کالکتیبل‌ها برایتان نشان داده شود.

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید در این گام چلنج توکن (Challenge Token) و بیس توکن (Base Token) بدست آمده را خرج کنید. آن‌ها را تا تمام کردن داستان ذخیره کنید. سپس یک فایل سیو دستی ایجاد کرده > پانزده آپگرید بخرید > فایل سیو دستی را ریلود کنید تا توکن‌ها بازیابی شوند > سپس تمام لباس‌ها را بخرید.

این نکته از آنجایی مهم است که اگر شما بهترین عملکرد را هم در هر چالش داشته باشید و رتبه‌ی طلایی را کسب کنید، در نهایت به ازای هر چالش شش توکن دریافت خواهید کرد. برای کسب تمام تروفی‌ها، لازم است که تنها یک تا سه توکن در هر چالش کسب کنید و توکن‌ها بدست آمده را هدر ندهید (رتبه برنز یا سیلور کافی است). این یعنی اگر از چالش‌ها امتیاز متوسط هم کسب کنید باز هم کارتان راه می‌افتد. در صورتی که توکن‌هایتان را بیش از حد بر روی مواردی خرج کنید که نیز چندانی به آن‎‌ها پیدا نخواهید کرد، باید در هر چالش مسافت بیشتری را بپیمایید تا توکن‌ها بیشتری کسب کنید. چنین حالتی در نهایت موجب دشوار شدن مسیر رسیدن به تروفی پلاتینیوم خواهد شد.

گام دوم: ماموریت‌های جانبی و کالکتیبل‌ها (پانزده ساعت)

بخش بزرگی از وقت شما صرف جمع کردن کالکتیبل‌ها خواهد شد. در بازی Marvel’s Spider-Man 358 کالکتیبل در میان 15 نوع دسته‌بندی شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب هرکدام آن‌ها راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را بخوانید. زمانی که برج‌های نظارتی را فعال کنید، تمام کالکتیبل بر روی نقشه علامت‌گذاری خواهند شد. برج‌های نظارتی از همان ابتدا بر روی نقشه نشان داده می‌شوند.

در این گام کار شما با داستان بازی تمام شده است و اکنون به همه‌چیز دسترسی دارید. ممکن است هنوز دسته‌ی کالکتیبل‌های «Pigeons» را پیدا نکرده باشید زیرا آن‌ها در طول ماموریت جانبیِ «Helping Howard» در منطقه‌ی Chinatown آنلاک خواهند شد. بهترین تصمیم این است که ابتدا تمام ماموریت‌های جانبی را انجام داده سپس سراغ کالکتیبل‌ها بروید، به این دلیل که با تمام کردن ماموریت‌های جانبی به ابزارک‌های اضافی و گروه‌های کالکتیبل باقیمانده دسترسی پیدا خواهید کرد.

در انتهای این گام، همه‌ی کالکتیبل‌های موجود در تمام مناطق بازی را جمع کنید. شما باید در تمام مناطق مپ، بازی را به صورت 100% تکمیل کنید و این ماموریت‌های Crime  را نیز شامل می‌شود. با طی مسافت مشخصی (300 تا 1000 متر) در هر منطقه یک ماموریت Crime ظاهر خواهد شد. کرایم‌ها به طور تصادفی رخ می‌دهند و می‌توان گفت محل اسپان دقیقی ندارند اما جرم و جنایت مربوط به کرایم‌ها همیشه در نزدیکی شما رخ خواهند داد. چهار نوع ماموریت کرایم در بازی وجود دارد: Thug، Demon، Prisoner و Sable. نکته‌ی مثبت این است زمانی که یک نوع کرایم را در منطقه‌ای تمام می‌کنید دیگر همان نوع کرایم مجددا برایتان رخ نمی‌دهد و تنها درگیر کرایم‌های باقیمانده‌ی دیگر دسته‌ها خواهید شد. پس از آنکه تمام کرایم‌های یک منطقه را انجام دادید، آن‌ها مجددا و برای دفعات نامحدود رخ خواهند داد تا بتوانید با انجامشان Crime Token تهیه کنید.

در عین حال که مشغول جمع کردن کالکتیبل‌ها هستید، سعی کنید تمام چالش‌ها را حداقل سیلور کرده باشید (سه چلنج توکن دریافت خواهید کرد) و تمام ماموریت‌های مربوط به بِیس (Base) را نیز انجام دهید (سه بیس توکن دریافت خواهید کرد). در ماموریت‌های کرایم نیز حداقل یکی از درخواست‌ها را انجام دهید تا دو کرایم توکن دریافت کنید. میزان دریافتی شما از هر نوعِ این توکن‌ها به عملکرد خودتان در بازی بستگی دارد.

گام سوم: تروفی‌های متفرقه

در بازی Marvel’s Spider-Man پنج تروفی متفرقه وجود دارد: ادای احترام به آرامگاه بن پارکر، انجام چهار ترفند در هوا، بالا رفتن از برج انتقامجویان (Avengers Tower)، بیهوش کردن ده دشمن به صورت همزمان با استفاده از مین‌های لغزشی (Trip Mine) و انجام دادن تمام پروژه‌های اختیاری در آزمایشگاه.

فهرست بالا تنها کارهایی بودند که امکان دارد در حین پیشروی در بازی از قلم انداخته باشید. با اینحال انجام دادنشان بسیار آسان است و وقت چندانی به خود اختصاص نمی‌دهند.

 


Be GreaterBazimag Trophy guide Platinum Medal

Be Greater

تمام تروفی‌ها را کسب کنید

به منظور آنلاک کردن تروفی پلاتینیوم، تمام تروفی‌های دیگر بازی Marvel’s Spider-Man را کسب کنید.


Superior Spider Man

Bazimag Trophy guide Gold Medal

Superior Spider-Man

تمام مهارت‌ها را آنلاک کنید

برای آنلاک کردن هر 33 مهارت بازی شما باید لول کاراکتر خود را به حداکثر مقدار ممکن (به اصطلاح مکس-لول) یعنی عدد پنجاه برسانید. با هر بار بالا رفتن لول امتیاز مهارتی (Skill Point) کسب می‌کنید. تنها با رسیدن به لول پنجاه است که میزان اسکیل پوینت مورد نیاز برای خریدن تمام مهارت‌ها را در اختیار خواهید داشت. در مسیر تمام کردن بازی به صورت 100% و کسب تروفی «I Heart Manhattan» این اتفاق به طور خود به خود رخ خواهد داد. کمی پیش از آنکه بازی را به صورت 100% تمام کنید کاراکترتان مکس-لول خواهد شد. اگر قصد دارید به این روند سرعت ببخشید باید مادِ (آیتمی که ویژگی خاصی به لباس اسپایدرمن اضافه می‌کند) «Combat Analyzer» را برای لباستان بخرید. این ماد موجب می‌شود به ازای هر دشمنی که از پای درمیاورید مقداری XP اضافه دریافت کنید. مادِ «Combat Analyzer» یکی از ارزان‌ترین مادهاست که از همان ابتدای بازی در دسترستان قرار دارد. البته استفاده از این ماد اختیاری است و بدون آن هم می‌توانید خیلی زود کاراکترتان را مکس-لول کنید. مهارت‌ها را می‌توان در منوی Skills Menu خریداری کرد.


I Heart ManhattanBazimag Trophy guide Gold Medal

I Heart Manhattan

تمام مناطق را به صورت 100% تکمیل کنید

ابتدا شما باید داستان را به اتمام برسانید تا به تمامی انواع کالکتیبل دسترسی داشته باشید. بیشتر دسته‌های کالکتیبل‌ها در ابتدا قفل هستند و با پیشروی در بخش داستانی بازی آنلاک خواهند شد. پس از تمام شدن داستان به همه‌چیز دسترسی خواهید داشت.

برای تمام کردن بازی به صورت 100% شما باید در هر منطقه (District)  تمام ماموریت‌های جانبی را انجام داده و کالکتیبل‌ها را پیدا کنید. زمانی که از برج‌های نظارتی استفاده کنید تمام آن‌ها به صورت خود به خود بر روی نقشه علامت‌گذاری می‌شوند. پس از انجام چند مرحله‌ی ابتدایی بازی، این برج‌ها نیز خود به خود بر روی نقشه با علامت مخصوصی مشخص می‌شوند. بنابراین برای این بخش به راهنمای خاصی نیاز نخواهید داشت. تنها کافیست که از برج‌ها استفاده کنید تا مکان کالکتیبل‌ها برایتان افشا شود. به اد داشته باشید تمام این کالکتیبل‌ها را بعد از تمام شدن داستان بازی نیز می‌توانید جمع کنید. هیچکدام از آن‌ها را از دست نخواهید داد. 358 کالکتیبل و ماموریت فرعی وجود دارد که در 15 گروه مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

در مجموع نُه منطقه (District) وجود دارد:

  • Financial District
  • Chinatown
  • Greenwich
  • Hell’s Kitchen
  • Midtown
  • Upper West Side
  • Central Park
  • Upper East Side
  • Harlem

توضیحات انواع کالکتیبل‌ها:

backpack = 55 Backpacks:

55 کوله‌پشتی. برای برداشتن کوله‌پشتی‌ها نزدیک هرکدام از آن‌ها بروید و دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را فشار دهید.

side mission = 16 Side Missions:

16 ماموریت جانبی. بیشتر ماموریت‌های فرعی با پیشروی در داستان بازی آنلاک می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها جزوی از یک کوئست داستانی هستند، یعنی شما باید ابتدا ماموریت فرعی را انجام دهید تا کوئست اصلی به پیش برود. تنها چند ماموریت فرعی وجود دارند که در آن‌ها راهنمایی برای مسیریابی وجود ندارد. این ماموریت‌های فرعی عبارتند از: College Buddies، Tick Tock، Over His Head، A Matter of Debate، Home Team Advantage. بقیه‌ی ماموریت‌های فرعی دارای نشانه‌ای (Waypoint) برای یافتن مسیر هستند.

landmark = 47 Landmarks:

47 منظره دیدنی. زمانی که به یک منظره‌ی زیبا یا همان لندمارک می‌رسید آن را درون قاب تصویر قرار دهید و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Up دوربین را بیرون بیاورید > دکمه‌ی PS4 Controller L2 را نگه دارید تا لندمارک را نشانه بگیرید > برای عکس گرفتن دکمه‌ی PS4 Controller R1 را فشار دهید.

fisk hideout = 6 Fisk Hideouts:

6 مخفی‌گاه فیسک. تمام دشمنانی که در مخفی‌گاه‌ها حضور دارند را شکست دهید. برای دریافت توکن اضافی، دستورات نمایش داده شده را انجام دهید.

demon warehouse

 = 5 Demon Warehouses:

5 انبار. تمام دشمنانی که در انبارها حضور دارند را شکست دهید. برای دریافت توکن اضافی، دستورات نمایش داده شده را انجام دهید.

sable outpost = 4 Sable Outposts:

4 پایگاه. تمام دشمنانی که در پایگاه‌ها حضور دارند را شکست دهید. برای دریافت توکن اضافی، دستورات نمایش داده شده را انجام دهید.

prisoner camp = 4 Prisoner Camps:

4 کمپ. تمام زندانیانی که در کمپ‌ها حضور دارند را آزاد کنید. برای دریافت توکن اضافی، دستورات نمایش داده شده را انجام دهید.

research station = 17 Research Stations:

17 ایستگاه تحقیقاتی. این کالکتییل‌ها در واقع کوئست‌های کوچک مخصوصی هستند. وارد ایستگاه‌های تحقیقاتی شده و با نمایشگری که در داخل قرار دارد تعامل کنید. سپس یک کوئست به شما محول می‌شود و نحوه‌ی انجامش نیز به شما توضیح داده می‌شود. این ماموریت‌ها معمولا دارای یک مسیریاب هستند. آخرین Research Station در منطقه‌ی Upper West Side تنها زمانی در دسترس شما قرار می‌گیرد که کوئست مربوط به بقیه‌ی ایستگاه‌های تحقیقاتی را انجام داده باشید. دقت داشته باشید که در نقشه بر روی ایستگاه‌های تحقیقاتی علامت تیک سبزرنگ ظاهر شود. اگر فقط از این ایستگاه‌ها بازدید و آن‌ها را فعال کرده اما هنوز انجام نداده باشید، به جای تیک سبز علامتی به شکل دو فلش سبزرنگ برای فست تراول بر رویشان قرار خواهد گرفت. ایستگاه‌های تحقیقاتی را می‌توان در منوی ماموریت‌ها Missions Menu پیگیری کرد.

black cat stakeout = 11 Black Cat Stakeouts:

11 موئست مربوط به گربه‌ی سیاه. برای کامل کردن این کالکتیبل لازم است از عروسک‌های گربه‌ای که در محیط بازی مخفی شده‌اند عکس بگیرید. تکمیل کردن این کالکتیبل ممکن است کمی سخت باشد.

pigeon = 12 Pigeons:

12 کبوتر. برای آنلاک شدن کالکتیبل‌های این گروه شما باید ماموریت‌ جانبی شخصیت هاوارد یعنی «Helping Howard» در منطقه‌ی Chinatown را انجام دهید. در این ماموریت شما باید کبوترها را در هوا دنبال کنید و با نکه داشتن همزمان دو دکمه‌ی PS4 Controller L1 و PS4 Controller R1 آن‌ها را بگیرید.

taskmaster challenge = 16 Taskmaster Challenges:

16 چالش. در بازی Marvel’s Spider-Man جهار نوع چالش وجود دارد که عبارتند از: Combat، Stealth، Bomb و Drone. در چالش‌های مبارزه‌ای باید تمام دشمنان را هرچه سریعتر شکست دهید. در چالش‌های مخفی‌کاری باید تمام دشمنان را بدون آنکه دیده شوید شکست دهید. در چالش بمب وظیفه دارید بمب‌ها را هرچه سریعتر خنثی کنید و طی چالش پهپاد باید پهپادها را دنبال کنید و هرچه سریعتر از نقاط تعیین شده عبور نمایید. لازم نیست که در این چالش‌ها حتما بالاترین نمره را کسب کنید. بلکه کمترین امتیازی که رتبه‌ی برنز را به شما می‌دهد و موجب تکمیل شدن چالش می‌گردد هم قابل قبول است. اما به منظور آنلاک کردن تمام لباس‌ها بهتر است چالش‌ها را با رتبه‌ی نقره تمام کنید تا سه توکن به ازای هر چالش دریافت نمایید. اگر هیچ چالشی طلایی نشد یا چند چالش برنزی شدند مشکلی پیش نخواهد آمد. پس از انجام تمام چالش‌ها، یک باسِ Taskmaster ظاهر خواهد شد و با شما مبارزه خواهد کرد. اگر در مبارزه با او شکست خوردید تنها کافیست یکی از چالش‌ها را مجددا بازی کنید تا مبارزه با باس دوباره صورت بگیرد.

crime = 45 Thug Crimes:

45 ماموریت کرایم: راهنمای تروفی Sable Crimes را مشاهده نمایید.

crime = 40 Demon Crimes:

40 ماموریت کرایم: راهنمای تروفی Sable Crimes را مشاهده نمایید.

crime = 40 Prisoner Crimes:

40 ماموریت کرایم: راهنمای تروفی Sable Crimes را مشاهده نمایید.

crime = 40 Sable Crimes:

40 ماموریت کرایم: راهنمای تروفی Sable Crimes را مشاهده نمایید.

ماموریت‌های کرایم رویدادهایی هستند که به صورت تصادفی رخ می‌دهند. معمولا هر 300 تا 1000 متر که در یک منطقه جابجا شوید با یکی از این رویدادهای مواجه خواهید شد (تقریبا هر 30 الی 60 ثانیه). اگر قصد فارم کردن این ماموریت‌ها را دارید تنها کافیست که در یک منطقه به نقاط مختلف بروید تا کرایم‌ها اسپان شوند. اگر پایگاه‌های دشمنان را در یک منطقه به طور کلی نابود کرده باشید باز هم تاثیری بر روی رخ دادن کرایم‌ها نخواهد داشت. زمانی که پنج کرایم از یک نوع را انجام داده باشید، از آن به بعد تنها با کرایم‌های دسته‌های دیگر مواجه خواهید شد. پس می‌توان گفت که هیچ کرایم تکراری در بازی وجود ندارد. پس از آنکه تمام انواع کرایم‌های بازی را انجام دادید، کرایم‌های بیشتری به وقوع می‌پیوندند تا بتوانید با دریافت توکن مربوطه آپگریدهای خود را براحتی انجام دهید.


Master of MastersBazimag Trophy guide Silver Medal

Master of Masters

تسک‌مستر را شکست دهید

پس از اتمام شانزده چالش (Challenge) تسک‌کستر، باس Taskmaster ظاهر شده و با شما مبارزه خواهد کرد. لازم نیست که تمام چالش‌ها را گلد کنید تنها کافیست حداقل امتیاز ممکن را برای برنز کردن چالش کسب کرده باشید. چالش‌ها از همان ابتدای بازی در دسترستان قرار ندارند، با پیشروی در ماموریت‌ها داستانی آن‌ها را آنلاک خواهید کرد. برای آگاهی بیشتر راجع به انواع چالش‌ها راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه فرمایید.

اگر در مبارزه با تسک‌مستر شکست خورید،تنها کافیست یکی از چالش‌ها را مجددا بازی کنید تا او دوباره با شما مبارزه کند.


BackpackerBazimag Trophy guide Silver Medal

Backpacker

تمام کوله‌پشتی‌ها را جمع کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. در اینجا شما باید تمام 55 کوله‌پشتی بازی را جمع کنید.


Cat PrintsBazimag Trophy guide Silver Medal

Cat Prints

گربه‌ی سیاه را دنبال کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. یازده کوئست که Black Cat Stakeout نام دارد را انجام دهید. در نتیجه‌ی این کار، ماموریتی به نام «Cat’s Cradle» شکل می‌گیرد که آن را نیز باید به اتمام برسانید.


Inner SanctuaryBazimag Trophy guide Silver Medal

Inner Sanctuary

هرکدام از انبارهای شیطانی (Demon Warehouse) را نابود کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. به طور خلاصه برای کسب این تروفی باید پنج انبار شیطانی (Demon Warehouse) را فتح کنید.


All the King’s Men

Bazimag Trophy guide Silver Medal

All the King’s Men

هرکدام از مخفی‌گاه‌های فیسک(Fisk Hideout) را نابود کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برای کسب این تروفی باید شش مخفی‌گاه فیسک (Fisk Hideout) را نابود کنید.


Mercenary TacticsBazimag Trophy guide Silver Medal

Mercenary Tactics

هرکدام از پایگاه‌های مشکی (Sable Outpost) را نابود کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. در اینجا شما باید چهار پایگاه دشمن (Sable Outpost) را از بین ببرید.


Back in the SlammerBazimag Trophy guide Silver Medal

Back in the Slammer

هرکدام از اردوگاه‌های زندانیان (Prisoner Camp) را نابود کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. در اینجا شما باید چهار کمپ زندانیان (Prisoners Camp) را از بین ببرید.


Neighbourhood WatchBazimag Trophy guide Silver Medal

Neighbourhood Watch

تمام ماموریت‌های مربوط به جرم در یک منطقه را به تمام برسانید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. به منظور کسب این تروفی شما باید هر پنج ماموریت Crime در هر منطقه را به اتمام رسانده باشید.


A Suit For All SeasonsBazimag Trophy guide Silver Medal

A Suit For All Seasons

تمام لباس‌ها را بخرید

در بازی Marvel’s Spider-Man 27 لباس وجود دارد که می‌توان آن‌ها را پوشید. برای کسب این تروفی، لازم است که 23تا از لباس‌ها را بدست آورده باشید. لباس‌هایی که به ازای 100% کردن مناطق بازی، انجام تمام ماموریت‌های Black Cats Stakeout، و پیدا کردن تمام کوله‌پشتی‌ها دریافت می‌کنید برای این تروفی محاسبه نخواهند شد.

تمام لباس‌ها با انجام ماموریت‌های داستانی، ماموریت‌های جانبی و کالکتیبل‌ها بدست می‌آیند. شما در مسیر کسب تروفی «I Heart Manhattan» (تمام کردن بازی به صورت 100%)، به صورت خود به خود تمام لباس‌ها را بدست خواهید آورد. در ازای هر لباس باید مقداری توکن پرداخت کنید و این توکن‌ها با پیدا کردن کالکتیبل‌ها و انجام چالش‌ها بدست می‌آیند.

بهتر است تا زمانی که توکن لازم برای خرید تمام لباس‌ها را جمع نکرده‌اید پول (همان توکن) خود را ذخیره کنید. پس از آن یک فایل یو دستی ایجاد کرده، تمام لباس‌ها را بخرید، سیو ایجاد شده را ریلود نمایید و اکنون با همان توکن پانزده آپگرید گجت برای تروفی «Science FTW!» بخرید. اگر توکن خود را برای خرید آن دسته از آپگریدهای گجت (Gadget Upgrade) و مادهای لباس (Suit Mods) که کارایی چندانی ندارند خرج کنید، در انتها ممکن است مجبور شوید بسیاری از چالش‌ها و بِیس‌ها را دوباره بازی کرده تا توکن لازم برای خرید لباس‌ها را کسب کنید. پس تا جایی که ممکن است از خرید آپگرید گجت‌ها و ماد لباس‌ها اجتناب کنید و یا اینکه تنها ارزان‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها را بخرید. در بازی می‌توان برای خرید تمام لباس‌ها و آپگریدها به اندازه‌ی کافی توکن کسب کرد اما در این صورت شما باید تمام چالش‌ها را گلد کنید که این کارتان را سخت‌تر خواهد کرد. البته باید گفت این بازی به حدی آسان است که حتی بدون آپگریدها هم می‌توان آن را به اتمام رساند اما در هر صورت بهتر است که توکن‌هایتان را ذخیره کرده باشید.

مقدار هر نوع توکن‌ که برای خرید تمام لباس‌های اسپایدرمن نیاز دارید، به صورت زیر است:

  • 16 Backpack Tokens
  • 60 Crime Tokens
  • 33 Base Tokens
  • 15 Landmark Tokens
  • 16 Research Tokens
  • 39 Challenge Tokens

فهرست تمام لباس‌های اسپایدرمن و قیمت هرکدام:

  1. Advanced Suit: به صورت خود به خود با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید.
  2. Classic Suit (آسیب دیده): همان لباسی است که بازی را با آن آغاز می‌کنید
  3. Classic Suit (بازسازی شده): دو Backpack Token، دو Crime Token
  4. Noir Suit: دو Backpack Token، یک Base Token
  5. Scarlet Spider Suit: سه Crime Token، دو Landmark Token
  6. Spider Armour Mk II Suit: یک Base Token، یک Landmark Token، دو Research Token
  7. Secret War Suit: دو Backpack Token، یک Base Token، دو Research Token.
  8. Stark Suit: یک Base Token، سه Crime Token، یک Research Token
  9. Negative Suit: یک Base Token، دو Landmark Token، یک Research Token
  10. Electricially Insulated Suit: یک Base Token، سه Crime Token، یک Research Token
  11. Spider-Punk: دو Backpack Token، سه Crime Token، دو Landmark Token
  12. Wrestler Suit: دو Backpack Token، دو Base Token، دو Research Token
  13. Fear Itselsf Suit: دو Base Token، شش Challenge Token، سه Research Token
  14. Stealth (“Big Time”) Suit: دو Base Token، چهار Challenge Token، سه Landmark Token
  15. Spider Armour Mk III Suit: دو Base Token، چهار Challenge Token، چهار Crime Token
  16. Spider-Man 2099 Black Suit: دو Base Token، چهار Crime Token، چهار Research Token
  17. Iron Spider Suit: سه Base Token، سه Challenge Token، چهار Crime Token
  18. Velocity Suit: دو Backpack Token، چهار Challenge Token، دو Landmark Token
  19. Spider Armour Mk IV Suit: چهار Base Token، چهار Challenge Token، سه Landmaek Token
  20. Spirit Spider: شش Base Token، شش Challenge Token، شش Crime Token
  21. Spider-Man 2099 White Suit: چهار Base Token، چهار Challenge Token، چهار Crime Token
  22. Vintage Comic Book Suit: چهار Backpack Token، چهار Challenge Token، چهار Crime Token
  23. Last Stand Suit: بیست Crime Token
  24. Undies: این لباس با 100% کردن تمام مناطق بازی آنلاک می‌شود. این لباس برای کسب تروفی محاسبه نخواهد شد.
  25. Homemade Suit: برای آنلاک کردن این لباس تمام کوله‌پشتی‌ها را پیدا کنید. این لباس برای کسب تروفی محاسبه نخواهد شد.
  26. Anti-Ock Suit: با تمام شدن داشتان، این لباس به شما جایزه داده می‌شود. این لباس برای کسب تروفی محاسبه نخواهد شد.
  27. Dark Suit: این لباس را با پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها Black Cat Stakeout و دنبال کردن او بدست خواهید آورد. این لباس برای کسب تروفی محاسبه نخواهد شد.

SchooledBazimag Trophy guide Silver Medal

Schooled

تمام ماموریت‌های Corrupted Students را به اتمام برسانید

برای کسب این تروفی شما باید مجموعه‌ای از پنج ماموریت جانبی را انجام دهید. اولین فرصت برای کسب این تروفی در دومین اکت (Act 2) بازی و پس از ماموریت اصلی «Spider-Hack»  (نفوذ کردن به برج آسکورپ)رخ می‌دهد. در طی این اتفاق تعدادی از دانش‌آموزان گم می‌شوند و شما باید در هر ماموریت یکی از آن‌ها آن‌ها را پیدا کنید. تمام ماموریت‌ها را از شخصیت Philipp Chang در منطقه‌ی Greenwich دریافت خواهید کرد. این ماموریت‌ها با یک آیکون آبی بر روی نقشه مشخص می‌شوند.

چیزی که این مراحل را خاص می‌کند، آن است که تنها چیزی که در اختیار دارید یک عکس از مکانیست که باید آن را پیدا کنید. علامت آبی به صورت خود به خود بر روی نقشه ظاهر نخواهد شد. در ادامه ویدیوی راهنمای پیدا کردن مکان هرکدام از دانش‌آموزان را مشاهده خواهید کرد:

  • College Buddies
  • Tick Tock
  • Over His Head
  • A Matter of Debate
  • Home Team Advantage

Amazing Coverage

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Amazing Coverage

تمام برج‌های نظارتی فعال شدند

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برج‌های نظارتی از همان ابتدای بازی و پس از انجام تنها چند ماموریت داستانی بر روی نقشه نشان داده می‌شوند و با فعال کردنشان مکان بقیه‌ی کالکتیبل‌ها را پیدا خواهید کرد.


Short FuseBazimag Trophy guide Bronze Medal

Short Fuse

در چالش بمبِ تسک‌مستر رتبه‌ی Spectacular یا بهتر را کسب کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Spy Hunter» را مطالعه نمایید.


Fists of FuryBazimag Trophy guide Bronze Medal

Fists of Fury

در چالش مبارزه‌ایِ تسک‌مستر رتبه‌ی Spectacular یا بهتر را کسب کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Spy Hunter» را مطالعه نمایید.


NinjaBazimag Trophy guide Silver Medal

Ninja

در چالش مخفی‌کاریِ تسک‌مستر رتبه‌ی Spectacular یا بهتر را کسب کنید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Spy Hunter» را مطالعه نمایید.


Spy HunterBazimag Trophy guide Bronze Medal

Spy Hunter

در چالش پهپاد تسک‌مستر رتبه‌ی Spectacular یا بهتر را کسب کنید

پس از آنکه در اکت سوم بازی، ماموریت اصلیِ «Streets of Poison» را انجام دادید چالش‌ها (Challenges) نیز در دسترستان قرار خواهند گرفت.

در بازی Marvel’s Spifer-Man چهار نوع چالش وجود دارد:

  • چالش‌های بمب (Bomb Challenges): تمام بمب‌ها را هرچه سریع‌تر خنثی کنید. وقتی که نزدیک یک بمب قرار گرفتید، دو دکمه‌ی PS4 Controller L1 و PS4 Controller R1 را به صورت همزمان فشار دهید تا بمب را به هوا پرتاب کنید. سپس پشت سرهم دکمه‌ی PS4 Controller L2 را بزنید. با این کار زمانی که بمب در هوا معلق است به سمتش تار عنکبوت شلیک می‌کنید.
  • چالش‌های مبارزه‌ای (Combat Challenges): گروه‌های مختلف دشمنان را هرچه سریع‌تر شکست دهید.
  • چالش‌های مخفی‌کاری (Stealth Challenges): بدون آنکه دیده شوید، تمام دشمنان را هرچه سریع‌تر شکست دهید.
  • چالش‌های پهپاد (Drone Challenges): یک پهپاد را دنبال کنید و از میان مسیر آبی‌رنگی که از خود برجای می‌گذارد پرواز کنید.

هر چالش دارای سع رده جایزه است که به عملکرد و امتیاز شما بستگی دارند. این سه رده از بدترین تا بهترین عبارتند از: Amazing، Spectacular، Ultimate.

سطح Spectacular، که برای کسب چهار تروفی چالشی باید آن را کسب کنید متعادل است و انجام دادنش کاری ندارد. در نهایت به یک یا دوبار تلاش مجدد نیاز خواهید داشت. با توجه به این نکته که برای تمام کردن بازی به صورت 100% شما باید تمام چالش‌ها را انجام دهید، تروفی‌های مربوط به چالش‌ها را نیز به صورت خود به خود کسب خواهید کرد. انجام دادن این چالش‌ها اصلا سخت نیست. امتیازاتی که باید کسب کنید چندان بالا نیستند و هرچقدر که بخواهید می‌توانید چالش‌ها را تکرار نمایید. هرکدام را که به اتمام رساندید بر روی نقشه باقی خواهد ماند و مجددا نیز می‌توان آن را بازی کرد. اگر در انجام یک چالش به مشکل خوردید سراغ بعدی بروید، از هر نوع چالش چندتا وجود دارد.


Challenge FinderBazimag Trophy guide Bronze Medal

Challenge Finder

هرکدام از چالش‌های تسک‌مستر (Taskmaster) در شهر را یکبار به اتمام برسانید

 به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. در تمام شانزده چالش تسک‌مستر حداقل رتبه‌ی Amazing را کسب کنید.


R&D

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

R&D

تمام ماموریت‌های Research Station را انجام دهید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برای کسب این تروفی باید هفده ایستگاه تحقیقاتی (Research Station) را به اتمام برسانید.


Demons EmergeBazimag Trophy guide Bronze Medal

Demons Emerge

اَکت اول را به اتمام برسانید

این تروفی با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از انجام دادن ماموریت اصلی «And the Award Goes to…» این تروفی را کسب خواهید کرد.


The Six AssembleBazimag Trophy guide Bronze Medal

The Six Assemble

اَکت دوم را به اتمام برسانید

این تروفی با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از انجام دادن ماموریت اصلی «Out of the Frying Pan» این تروفی را کسب خواهید کرد.


End GameBazimag Trophy guide Silver Medal

End Game

اَکت سوم را به اتمام برسانید

این تروفی با پیشروی در داستان بازی بدست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام کردن داستان و انجام دادن ماموریت اصلی «Pax in Bello» این تروفی را کسب خواهید کرد. پس از به پایان رسیدن داستان می‌توانید باز هم ماموریت‌های داستانی را انجام دهید، کالکتیبل‌ها را جمع کنید و تروفی‌های باقیمانده را کسب نمایید. نگران از دست دادن چیزی نباشید.


Science FTW!Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Science FTW!

پانزده آپگرید بسازید

برای کسب این تروفی شما باید پانزده بار گجت‌هایتان را آپگرید کنید. خریدن مادِ لباس‌ها برای این تروفی محاسبه نخواهد شد. تاچ‌پد را فشار دهید و گزینه‌ی Gagdets را انتخاب کنید. یکی از ابزارک‌ها را برای مشاهده‌ی آپگریدش انتخاب نمایید. برای آپگرید کردن ابزارک‌ها باید از توکنی خرج کنید که با جمع کردن کالکتیبل‌ها و انجام فعالیت‌های جانبی بدست آورده‌اید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه راهننمای تروفی «I Heart Manhattan» را بخوانید.

در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که مقدار توکن لازم برای خرید پانزده آپگرید به صورت یکجا را جمع نکردید، توکن‌هایتان را سیو کنید. سپس یک فایل سیو دستی ایجاد نمایید. حال پانزده آپگرید بخرید و به منظور بازیابی توکن‌ها سیو ایجاد شده را ریلود کنید. اکنون می‌توانید از همان توکن‌ها برای خرید لباس‌های اسپایدرمن استفاده کنید تا تروفی «A Suit For All Seasons» نیز آنلاک شود.

مهم‌ترین نوع توکن‌ها عبارتند از Challenge Tokenها و Base Tokenها. آن‌ها را تا زمانی که تروفی مربوط به خریدن تمام لباس‌ها را کسب نکرده‌اید خرج نکنید.


Knocking Down KingpinBazimag Trophy guide Bronze Medal

Knocking Down Kingpin

فیسک را شکست دهید

فیسک (Fisk) اولین باس بازی است و جزو بخش داستانی محسوب می‌شود بنابراین از دست دادن این تروفی امکان ندارد.

 زمانی که مبارزه با این باس آغاز می‌شود دو تیربار را درون سالن مشاهده خواهید کرد. با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R1 و PS4 Controller L1 این تیربارها را نابود کنید. در فاز بعدی این باس‌فایت، برای گیج کردن (Stun) فیسک باید به سمتش تور عنکبوت شلیک کنید. پس از یک چندضرب (Combo) روی باس پیاده کنید و مجددا این حرکت را انجام دهید. زمانی که او محافظینش را صدا می‌زند، اول باید آن‌ها را از پیش روی خود بردارید. سپس دوباره به سمت فیسک تور شلیک کنید و چندضرب بزنید.


Staying Positive

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Staying Positive

لی را شکست دهید

این تروفی در طول سومین رویارویی و نبردتان با لی (Li) در اکت سوم، و تقریبا در انتهای بازی آنلاک می‌شود. در آخرین مبارزه با لی، شما باید با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Circle Button آنقدر در مقابل حملاتش جاخالی (Dodge) بدهید تا زمانی که او خسته شود. در این زمان است که می‌توانید بر روی لی چندضرب بزنید. تنها کافیست آنقدر جاخالی بدهید تا علامت دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button ظاهر شود. در آخرین فاز باس‌فایت، لی یک اهریمن را احضار می‌کند، امام مبارزه با او نیز پندان سخت نخواهد بود. از همان شیوه‌ی مبارزه‌ی قبلی استفاده کنید؛ آنقدر جاخالی بدهید تا اهریمن خسته شود و در این حالت است که می‌توانید به او حمله کنید. شما همچنین با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R1 و PS4 Controller L1 می‌توانید اشیا مختلف را به سمت این اهریمن پرتاب کنید تا روند خسته شدن او زودتر صورت بگیرد.


GroundedBazimag Trophy guide Bronze Medal

Grounded

الکترو و والچر را شکست دهید

الکترو (Electro) و والچر (Vulture) چهارمین باس‌فایت بازی هستند و جزو بخش داستانی محسوب می‌شوند بنابراین از دست دادن این تروفی امکان ندارد.

این مبارزه در میان زمین و آسمان و به صورت همزمان در مقابل دو باس انجام می‌شود. برای شکست دادن الکترو، به سمتش تار عنکبوت شلیک کنید تا گیج شود سپس بر روی او چند ضرب اجرا کنید. زمانی که او از مولد برق برای تخلیه‌ی ستون‌های انرژی‌اش استفاده می‌کند، با استفاده از پرتاب‌کننده‌ی تار خود به سمت مولدها شلیک کنید. با انجام این کار الکترو تضعیف خواهد شد. عقب‌نشینی کرده و فرآیند فوق را مجددا تکرار نمایید. هر زمان که امکان دارد به سمت الکترو تار شلیک کنید.

کمی پس از آنکه اولین ضربه‌ی کاری را به الکترو وارد کردید، والپر به او ملحق خواهد شد. در مقابل والچر می‌توانید براحتی جاخالی بدهید و سپس پشت سرهم دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را فشار بدهید. در مقابل والچر نیز می‌توان از پرتاب‌کننده‌ی تار استفاده کرد، بدین ترتیب او گیج شده و براحتی در مقابل چندضرب‌هایتان آسیب‌پذیر خواهد بود.


Sting and SmashBazimag Trophy guide Bronze Medal

Sting and Smash

اسکورپیون و راینو را شکست دهید

راینو (Rhino) و اسکورپیون (Scorpion) پنجمین باس‌فایت بازی هستند و جزو بخش داستانی محسوب می‌شوند بنابراین از دست دادن این تروفی امکان ندارد.

این باس‌فابت را با مبارزه در مقابل راینو (Rhino) آغاز خواهید کرد. او را به سمت مکان‌هایی که تخریب‌پذیر هستند و می‌توانند در مقابل راینو به کارتان بیایند بکشانید. برای مثال در مقابل یک کانتینر بایستید تا او به سمتتان یورش بیاورد، در این لحظه جاخالی داده و با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R1 و PS4 Controller L1 کانتینر را بر روی سرش بیندازید. در این حالت راینو گیج و آسیب‌پذیر می‌شود. به او حمله کنید. در محیط این باس‌فایت اشایی زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها علیه راینو استفاده کرد. 

پس از آنکه کمی به راینو آسیب وارد کردید، اسکورپیون نیز علیه‌تان وارد مبارزه خواهد شد. در این بخش بهتر است که بیشتر بر روی اسکورپیون تمرکز کنید زیرا او میزان سلامت اندکی دارد و با استفاده از حملات دوربرد خود ممکن است برایتان دردسرساز شود. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است راینو به اسکورپیون برخورد کند و آسیب زیادی به او وارد نماید. در مقابل اسکورپیون از پرتاب‌کننده‌ی تار استفاده کنید و سپس وقتی که گیج شد با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button بر رویش چندضرب اجرا نمایید. زمانی که اسکورپیون را از پیش روی برداشتید مجددا با استفاده از همان روش اولیه با راینو مبارزه کنید. او را به گوشه و کنار محیط کشانده و از اشیا برای ضربه زدن استفاده کنید. راینو اگر تنها باشد نمی‌تواند مشکل چندانی برایتان ایجاد نماید.


Tombstone TakedownBazimag Trophy guide Silver Medal

Tombstone Takedown

توم‌استون را شکست دهید

توم‌استون (Tombstone) یک باس اختیاری است که در انتهای یک ماموریت جانبی سه قسمتی به او خواهید رسید. برای آنکه با توم‌استون مبارزه کنید باید سه ماموریت جانبی زیر را انجام دهید:

  • Tombstone: On the Move
  • Tombstone: What’s He Building in There…
  • Tombstone: Let’s Get Ready To…

کوئست اول یعنی On the Move در منطقه‌ی Greenwich و در مقابل آزمایشگاه «Octavius Industries» آغاز می‌شود. این کوئست با پیشروی شما در طول داستان باز آنلاک خواهد شد و پس از اتمام داستان نیز قابل بازی خواهد بود. پس اگر برایتان ظاهر نشده همچنان به بازی کردن ادامه دهید. این سه ماموریت بسیار آسان و کوتاه هستند و همه‌چیز بر سر راه شما علامت‌گذاری شده است.

در مبارزه با خود توم‌استون شما باید آنقدر به او حمله کنید تا محافظانش از راه برسند. آنها را شکست داده و سپس مجددا به توم‌استون حمله کنید.  پس از آنکه تعدادی چندضرب به او وارد کردید، اسپایدرمن قدرت‌های توم‌استون را از او می‌گیرد. با این کار توم‌استون آسیب‌پذیر می‌شود. اشیایی که در محیط وجود دارند را به سمتش پرتاب کنید تا گیج شود، در این لحظه به او حمله کنید.


Shock and AweBazimag Trophy guide Bronze Medal

Shock and Awe

شاکر را شکست دهید

شاکر (Shocker) دومین باس بازی است و جزو بخش داستانی محسوب می‌شود بنابراین از دست دادن این تروفی امکان ندارد.

در فاز اول این باس‌فایت باید در مقابل حملات شاکر جاخالی دهید تا زمانی که او از یک حمله‌ی انفجاری استفاده کند. این حمله به هرچیزی که در اظراف شاکر قرار داشته باشد آسیب می‌رساند. سپر شاکر پس از انجام این حرکت کنار رفته و او برای چند ثانیه‌ای آسیب‌پذیر می‌شود. با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R1 و PS4 Controller L1، به سرعت به سمتش اشیا مختلف پرتاب کنید و به دنبال این کار بر رویش چندضرب بزنید.

فاز دوم باس‌فایت شاکر به طور همانند فاز اول است با این تفاوت که شاکر در این بخش از یک ترفند جدید برای پخش کردن یک موج مغناطیسی استفاده می‌کند. آنقدر جاخالی بدهید تا شاکر از این حرکت استفاده کند. سپس با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R2 و PS4 Controller L2 بر روی یک مکان امن بالای دیوار بپرید. زمانی که شاکر مشغول استفاده از حرکت جدیدش است به پشتش بروید و چیزی به سمتش پرتاب کنید. اکنون او گیج شده و آسیب‌پذیر شده و شما می‌توناید به سمتش حمله کنید.

در فاز سوم، شاکر زیر یک چلچراغ به دام می‌افتد. چندبار جاخالی بدهید تا او برای نفس گرفتن متوقف شود. در همین حین شما با استفاده‌ی همزمان از دو دکمه‌ی PS4 Controller R1 و PS4 Controller L1 چلچراغ را به سمت خود بکشید. آنقدر این فرآیند را تکرار کنید تا چلچراغ نابود شده و بر روی شاکر بیفتد.


Wing ItBazimag Trophy guide Bronze Medal

Wing It

از روی پشت‌بام‌های شهر عبور کنید

توضیحات رسمی که فهرست تروفی‌های خود بازی برای این تروفی منتشر کرده کمی گیج‌کننده و اغراق‌آمیز است. کاری که برای کسب این تروفی باید انجام دهید این است که برای پانصد دسته از کبوترها مزاحمت ایجاد کنید. در حین اینکه شما از میان ساختمان‌های بلند بازی آویزان می‌شود و به هرطرف تاب میخورید، مزاحم کبوترها می‌شوید و آن‌ها را فراری می‌دهید. این تروفی را خود به خود و با پیشروی در بازی آنلاک خواهید کرد. احتمالا این تروفی را کمی پس از شروع بازی کسب خواهید کرد. نیازی نیست که نگرانش باشید، قطعا با کمی پیشروی در بازی آنلاک خواهد شد.

تا پیش از عرضه‌ی پچ 1.03 این تروفی «Bird Bane» نام داشت و توضیحاتش به این صورت بود: «برای پانصد دسته از پرندگان مزاحمت ایجاد کنید». سازندگان اسم و توضیحات مربوط به این تروفی را تغییر دادند اما برای به دست آوردنش باید همان کار سابق را انجام دهید. آیکون این تروفی نیز هنوز به شکل یک کبوتر است.


King of Swing

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

King of Swing

یک Traversal Benchmark سطح 1 را به اتمام برسانید

تاچ‌پد را فشار دهید و گزینه‎ی Benchmarks را انتخاب نمایید پس از آن آیکون‌هایی به رنگ آبی که نشانه‌ی Traversal Benchmark هستند و همچنین آیکون‌هایی به رنگ سبز که نشانه‌ی Combat Benchmarks هستند را مشاهده خواهید کرد. از این طریق می‌توانید بفهمید هرچند وقت یک بار عمل خاصی را در بازی انجام داده‌اید. یکی از هشت Traversal Benchmark (علامت دونده‌ی آبی) را از سطح یک به سطج دو برسانید.

انجام این بنچمارک‌ها اصلا سخت نیست. برای مثال در یکی از آن‌ها شما باید «به اندازه 5000 متر در نزدیکی زمین تاب بخورید». برخی از آن‌ها بدون آنکه نیاز به تلاش داشته باشند با پیشروی در بازی و به صورت خود به خود صورت می‌گیرند. اصلا لازم نیست گران این تروفی باشید. بنچمارک‌ها بخشی از آمار و کوئست‌ها بازی هستند که با انجامشان امتیاز XP کسب می‌کنید.


And Stay Down!Bazimag Trophy guide Bronze Medal

And Stay Down!

یک Combat Benchmark سطح 1 را به اتمام برسانید

تاچ‌پد را فشار دهید و گزینه‎ی Benchmarks را انتخاب نمایید پس از آن آیکون‌هایی به رنگ آبی که نشانه‌ی Traversal Benchmark هستند و همچنین آیکون‌هایی به رنگ سبز که نشانه‌ی Combat Benchmarks هستند را مشاهده خواهید کرد. از این طریق می‌توانید بفهمید هرچند وقت یک بار عمل خاصی را در بازی انجام داده‌اید. یکی از نوزده Combat Benchmark (علامت مشت سبز) را از سطح یک به سطج دو برسانید.

انجام این بنچمارک‌ها اصلا سخت نیست. برای مثال در یکی از آن‌ها شما باید «صد دشمن را در تار عنکبوت بپیچانید». برخی از آن‌ها بدون آنکه نیاز به تلاش داشته باشند با پیشروی در بازی و به صورت خود به خود صورت می‌گیرند. اصلا لازم نیست گران این تروفی باشید. بنچمارک‌ها بخشی از آمار و کوئست‌ها بازی هستند که با انجامشان امتیاز XP کسب می‌کنید.


Pigeon HunterBazimag Trophy guide Bronze Medal

Pigeon Hunter

تمام کبوترهای هاوارد را بگیرید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برای کسب این تروفی باید در منطقه‌ی Chinatown ماموریت جانبی «Helping Howard» را انجام دهید. در این ماموریت باید 12 کبوتر هاوارد که بر روی نقشه علامت‌گذاری شده‌اند را پیدا کنید.


Hug It OutBazimag Trophy guide Silver Medal

Hug It Out

با استفاده از مین‌های لغزشی (Trip Mine) ده جفت از دشمنان را از پیش روی بردارید

شما تجهیزات Trip Mines را به صورت خود به خود، در اکت دوم و طی ماموریت «Dual Purpose» دریافت خواهید کرد. پس ابتدا باید به این مرحله برسید تا ابزارک Trip Mine در دسترستان قرار بگیرد.

سریع‌ترین راه برای فارم کردن کیل‌های مربوط به این تروفی، استفاده از آن در مخفی‌گاه فیسک واقع در Harlem است (اگر این مخفی‌گاه را پیش از این باز کرده بودید، برای آنک بتوانید آن را مجددا بازی کنید، دوباره به همان مخفی‌گاه بازگردید). چند گروه از دشمنان را خواهید دید که نزدیک یکدیگر ایستاده‌اند. به سمت دشمنی که در مقابل دیگری ایستاده است یک Trip Mine پرتاب کنید. این مین موجب می‌شود هر دو دشمن هزمان با یکدیگر نقش بر زمین شوند. با استفاده از گزینه‌ی «Restart Checkpoint» آنقدر این کار را تکرار کنید تا جفت دشمن فارم شوند. اگر Trip Mineهایتان تمام شدند از قابلیت «Resupply» در لباس Anti-Ock استفاده کنید. این قابلیت مین‌های لغزشی شما را در صورتیکه به عنوان گجت فعال خود انتخاب کرده باشید شارژ می‌کند. لباس Anti-Ock همانی است که با تمام کردن داستان بازی دریافت می‌کنید. با هر بار تلاش در مخفی‌گاه مذکور دو تا سه جفت دشمن را فارم خواهید کرد. اگر از روش ریستارت کردن چک‌پوینت استفاده کنید این تروفی را در یک تا دو دقیقه کسب می‌کنید.


Friendly Neighbourhood Spider ManBazimag Trophy guide Bronze Medal

Friendly Neighbourhood Spider-Man

تمام ماموریت‌های فرعی را انجام دهید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برای کسب این تروفی شما باید تمام شانزده ماموریت فرعی بازی را تمام کرده باشید.


The Scientific MethodBazimag Trophy guide Bronze Medal

The Scientific Method

اولین آپگرید خود را بسازید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «Science FTW!» را مطالعه نمایید.


Spider Sensible

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Spider-Sensible

در مقابل ده حمله با موفقیت جاخالی بدهید

در ابتدا شما باید از دسته‌ی مهارت‌های Defender، مهارت «Perfect Dodge» را بخرید. این مهارت به شما اجازه می‌دهد زمانی که Spider-Sense به رنگ آبی درآمد، با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Circle Button تاری به صورت دشمنان شلیک نمایید تا حملات آن‌ها دفع شود. این نوع از جاخالی دادن را ده بار تکرار کنید تا تروفی برایتان آنلاک شود.


OverdriveBazimag Trophy guide Bronze Medal

Overdrive

ده وسیله‌ی نقلیه را سرنگون کنید

در طی ماموریت‌های Crime Event گاهی اوقات باید یک ماشین را تعقیب کنید. باید بدانید که این تروفی را در راستای تمام کردن به صورت 100% به طور خود به خود درایفت خواهید کرد زیرا برای 100% کردن بازی لازم است تمام 165 ماموریت کرایم را انجام داده باشید. کرایم‌ها به صورت تصادفی رخ می‌دهند. در تمام کرایم‌ها مجبور به تعقیب و گریز ماشین نیستید اما جای نگرانی وجود ندارد، تنها کافیست کرایم‌ها را یکی پس از دیگری انجام دهید درنهایت این تروفی را کسب خواهید کرد. در طی این نوع به خصوص از کرایم‌ها شما باید با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button بر روی سقف ماشین فرود بیایید و سپس خلاف‌کارانی که درون ماشین نشسته‌اند را  شکست دهید. پس از کنار زدن راننده با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Square Button ماشین را به آرامی متوقف کنید. 


With Great Power…Bazimag Trophy guide Bronze Medal

With Great Power…

به مقبره‌ی بن پارکر ادای احترام کنید

مقبره‌ی بن پارکر (Ben Parker) در قبرستانی واقع در شمال غربی (گوشه‌ی سمت چپ بالا) منطقه‌ی Harlem قرار دارد. زمانی که به این قبرستان رسیدید دکمه‌ی PS4 Controller Right Stick را فشار دهید تا قبر مرود نظر مشخص شود.


Hero for HigherBazimag Trophy guide Silver Medal

Hero for Higher

بر فراز برج انتقامجویان قرار بگیرید

برج انتقامجویان (Avengers Tower) بلندترین ساختمان بازی است. این برج در وسط منطقه‌ی «Upper East Side» قرار دارد. در بالای این برج حرف “A” به صورت واضح دیده می‌شود. به دلیل اندازه‌ی بزرگ و متمایز برج، کار سختی برای تشخیصش نخواهید داشت. از برج بالا بروید. در اینجا با دو چراغ قرمز مواجه می‌شوید. از چراغ‌‌های قرمز بالا بروید تا تروفی را دریافت نمایید. این نقطه مرتفع‌ترین مکان بازی است.

دقت داشته باشید که پیش از انجام این کار، شما باید برج نظارتی منطقه‌ی «Upper East Side» را فعال کرده باشید در غیر اینصورت حتی اگر از برج بالا بروید تروفی را دریافت نخواهید کرد.


SightseeingBazimag Trophy guide Bronze Medal

Sightseeing

از تمام مناظر طبیعیِ (Landmark) روی نقشه عکس بگیرید

به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را مطالعه نمایید. برای کسب این تروفی شما باید از 47 منظره‌ی طبیعی یا Landmark در بازی عکس بگیرید.


Born to RideBazimag Trophy guide Bronze Medal

Born to Ride

پنج بار سوار مترو شوید

این تروفی به ازای پنج بار فست تراول کردن (Fasr Travel) آنلاک خواهد شد. مرد عنکبوتی از مترو برای فست تراول کردن استفاده می‌کند. شما قابلیت فست تراول را در ابتدای اکت اول آنلاک خواهید کرد. نقاط فست تراول بر روی نقشه علامت‌گذاری شده‌اند، این نقاط ایستگاه‌های پلیش و آپارتمان شما هستند. شما می‌توانید پنج بار پشت سرهم به یک نقطه فست تراول کنید تا تروفی را بدست بیاورید.


Sticky and Tricky

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

Sticky and Tricky

پیش از فرود آمدن چهار فنّ خاص را به صورت پیوسته انجام دهید

ابتدا شما باید مهارت «Air Tricks» را از دسته‌ی مهارت‌های Webslinger بخرید. سپس بر روی بلندترین ساختمانی که در اطرافتان قرار دارد بروید. از بالای آن بپرید و دکمه‌های PS4 Controller Circle Button و PS4 Controller Triangle Button را به صورت همزمان نگه دارید، در همین حین دکمه‌های PS4 Controller Left Stickبالا، PS4 Controller Left Stickراست، PS4 Controller Left Stickپایین و PS4 Controller Left Stickچپ را فشار دهید تا پیش از فرود آمدن بر روی زمین چهار حرکت خاص را انجام داده باشید. هر حرکت را یک بار انجام دهید. این فنون هرکدام یک ثانیه طول می‌کشند. اگر برای کسب این تروفی از روی بلندترین برج بازی یعنی همان برج انتقامجویان بپرید، بیشتر از زمان مورد نیازتان وقت در اختیار خواهید داشت.  


Snappy DresserBazimag Trophy guide Bronze Medal

Snappy Dresser

پنج لباس عنکبوتی جدید بپوشید

از 27 لباس موجود، پنج‌تا را آنلاک کنید. لباس‌ها را در حین ساختن به صورت خودکار خواهید پوشید. به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «A Suit For All Seasons» را که در مورد لباس‌هاست مطالعه نمایید.


ArachnophobiaBazimag Trophy guide Bronze Medal

Arachnophobia

75 دشمن را به صورت مخفیانه از پای دربیاورید

در طول پیشروی در داستان و انجام دادن ماموریت‌های فرعی و چالش‌ها بخش‌های مخفی‌کاری زیادی وجود دارد. مخصوصا در چالش‌های مخفی‌کاری و فتح کردن بِیس‌ها. اگر از راه دور دشمنان را نشانه بگیرید و دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button را فشار دهید، آن‌ها را به صورت مخفیانه از پای درخواهید آورد. اگر بر روی لبه‌ای، بالای سر یک دشمن نشسته باشید و سپس دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را فشار دهید با فرود آمدن بر روی دشمن او را خواهید کشت. دشمنانی که از با استفاده از هر دو روش مذکور کشته شوند برای تروفی محاسبه خواهند شد. اگر ار این دو طریق اقدام کنید دشمنان مکتوجه حضورتان نخواهند شد. به احتمال فراوان این تروفی را نیز با پیشروی در بازی به طور طبیعی کسب خواهید کرد. چون برای تمام کردن بازی به صورت 100% بخش‌های مخفی‌کاری زیادی وجود دارد. اگر بازی را 100% تمام کردید اما این تروفی هنوز برایتان آنلاک نشده تنها کافیست یکی از چالش‌های مخفی‌کاری را مجددا بازی کنید. دشمنان را آنقدر به صورت مخفیانه از پای دربیاورید تا این تروفی آنلاک شود.  


Lost and FoundBazimag Trophy guide Silver Medal

Lost and Found

پنج کوله‌پشتی جمع‌آوری کنید

 به منظور آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی، راهنمای تروفی «I Heart Manhattan» را که در مورد لباس‌هاست مطالعه نمایید.


Spider Man About TownBazimag Trophy guide Bronze Medal

Spider-Man About Town

با ده شهروند خوش و بش کنید

در خیبان قدم بزنید و زمانی که از کنار یک شهروند عبور می‌کنید، دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را فشار دهید تا مرد عنکبوتی به آن‌ها دست تکان دهد. این کار را با ده شهروند انجام دهید تا تروفی آنلاک شود. در برخی از مواقع، مشاهده خواهید کرد که در بالای سر برخی از مردم شهر علامت دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Button ظاهر می‌شود. چنین چیزی کمیاب است اما با این افراد نیز می‌توانید خوش و بش کنید. برای کسب این تروفی محاسبه خواهند شد.


Cat’s Out of the BagBazimag Trophy guide Bronze Medal

Cat’s Out of the Bag

یک کالکتیبل Black Cat را جمع‌آوری نمایید

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به صورت خود به خود آنلاک خواهد شد، امکان از دست دادنش وجود ندارد. این تروفی را در یکی از مراحل ابتدایی بازی به نام «Stakeout» کسب خواهید کرد. در قسمتی از این ماموریت شما مجبورید یکی از عروسک‌های Black Cat را بردارید.


A Bit of a Fixer Upper

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

A Bit of a Fixer-Upper

تمام پروژه‌های اختیاری در آزمایشگاه را انجام دهید

در منطقه‌ی Greenwich وارد آزمایشگاه Octavius Industries’ بشوید و با طیف‌نگار (اسپکتوگراف) در سمت چپ و پروژه‌های مداری در سمت راست تعامل کنید. آزمایشگاه اوکتاویوس یکی از نفاط فست تراول است که بر روی نقشه علامت دارد. در طول داستان بازی شما بارها به این محل می‌آیید و با رییس خود یعنی دکتر اکتاویوس صحبت می‌کنید. ده پروژه‌ی اسپکتوگراف (باید نمونه‌های DNA را در ترتیب درست قرار دهید) و ده پروژه‌ی مداری (یک مدار را به درستی سیم‌پیچی کنید) در آزمایشکاه وجود دارد. این کوئست‌های کوچک با پیشروی در داستان آنلاک می‌شوند. پس از اتمام داستان و در بخش Free-Roam نیز می‌توانید این پروژه‌ها را انجلم دهید.


Ace the BaseBazimag Trophy guide Bronze Medal

Ace the Base

تمام اهداف موجود در یک پایگاه را انجام دهید

در بازی Marvel’s Spider-Man چهار نوع پایگاه دشمن وجود دارد: Fisk Hideout، Prisoners Camp، Demon Warehouse و Sable Outpost. با پیشروی شما در بخش داستانی آن‌ها نیز آنلاک خواهند شد. در منوی نقشه زمانی که به روی یک پایگاه دشمن می‌روید، دو کوئست اضافی را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال برای کمپ زندانی‌ها در منطقه‌ی Financial نوشته شده است «بر روی پنج دشمن از Trip Mine استفاده کنید» و «پنج حمله‌ی هوایی انجام دهید»، هر دوی این دستورات آسان هستند. به دنبال پایگاه‌های باشید که دستورات اضافه‌ی ساده‌ای دارند و شما براحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. سپس دستورات را پیش از آن که همه‌ی دشمنان را بکشید انجام دهید.

خب  خوب این است که پس از تصاحب هر پایگاه می‌توانید آن‌ها را دوباره بازی کنید. پایگاه‌های فتح شده بر روی مپ خاکستری می‌شوند اما باز هم قابل تشخیصند. آن‌ها را بر روی نقشه علامت‌گذاری کرده تا درون پایگاه دایره‌ی آبی که موجب ریستارت شدن کوئست مربوط به بیش می‌شود را پیدا کنید. امکان از دست دادن این تروفی وجود ندارد و احتمالا در مسیر 100% کردن بازی آن را کسب می‌کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.