نویسنده: Matin یکشنبه، 12 آذر 1402
ساعت 10:23

رتبه بندی خنجرهای پنهان سری Assassin's Creed

1 از 5

خنجر پنهان (Hidden Blade) از همان اولین بازی ویدئویی در این فرنچایز یکی از اصلی‌ترین عناصر بازی‌های Assassin's Creed بوده است و هر اساسین نسخه مخصوص به خود از این سلاح را دریافت می‌کند.

فرنچایز Assassin's Creed به خاطر خنجر پنهان نمادین خود که از اولین بازی یکی از اصلی‌ترین عناصر این فرنچایز بوده است، شناخته می‌شود. کمپانی Ubisoft به طور مداوم طراحی خنجر پنهان را در هر عنوان جدید نوآوری و سفارشی سازی کرده است.

برخی از دیدنی‌ترین خنجرهای پنهان این مجموعه متعلق به Ezio Auditore است، خنجرهای او دارای طرحی زیبا و قابلیت‌های متعددی هستند، از جمله خنجر سمی و تفنگ پنهان. خنجرهای پنهان Jacob و Evie Frye با وجود طراحی صنعتی مانند دستکش آن‌ها و ابزارهای اضافی مانند طناب و پرتاب کننده دارت از دیگر خنجرها متمایز شده‌اند.

خنجرهای پنهان سطح میانی، مانند خنجر Shao Jun و خنجر ساعدی Eivor، نوآوری خاص خود را دارند، در حالی که خنجرهای برخی دیگر از شخصیت‌ها مانند Shay Cormac و Edward Kenway هم از نظر طراحی بصری و هم از نظر ویژگی‌ها قابل توجه نیستند.

فرنچایز Assassin's Creed مملو از نمادهای به یاد ماندنی است، از نماد مشخص Brotherhood گرفته تا هودهای متمایزی که هر یک از اساسین‌ها از آن برای پنهان کردن چهره خود استفاده می‌کند. با این حال، اگر یک چیز بیشتر به چشم می‌آید، آن سلاح مخصوص این فرنچایز است، یعنی خنجر پنهان. این ابزار منحصر به فرد ترور از همان اولین بازی Assassin's Creed در قلب این فرنچایز قرار داشت و با طراحی هوشمندانه خود طرفداران را مجذوب کرد. احتمالاً فرنچایز AC بدون خنجر پنهان یکسان نخواهد بود، همچنین کمپانی Ubisoft بیشتر از 16 سال را صرف تبدیل این سلاح به یکی از شناخته شده‌ترین سلاح‌های موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی کرده است.

خنجر پنهان به خودی خود یک سلاح نسبتاً ساده است که از طراحی چشم نوازی بهره می‌برد. با این حال، بخشی از کار Ubisoft برای اطمینان از اینکه هر یک از نسخه‌های این سلاح تکراری نباشد، این است که در طراحی اصلی در مقایسه با نسخه‌های خاص نوآوری ایجاد کند. چه این هدف با استفاده از قابلیت قرار گرفتن خنجر روی بازوی شخصیت تحقق یابد، و یا چه با کمک ویژگی‌های جدید انقلابی، هیچ یک از دو خنجرهای پنهان با یکدیگر برابر نیستند. بسیاری از این خنجرها از نظر بصری نیز خودنمایی می‌کنند، بعضی از خنجرهای پنهان دارای طراحی‌های زیبا و هنرمندانه، و برخی دیگر کمی خشن‌تر هستند. اگرچه همه آن‌ها برای رسیدن به یک هدف عمل می‌کنند، خنجرهای پنهان Assassin's Creed هر کدام دارای شخصیت خاص خود هستند.

2

خنجرهای پنهان ردیف S

  • خنجر های پنهان Ezio (Assassin's Creed 2 و Brotherhood)
  • خنجرهای پنهان Jacob و Evie Frye

توضیحات خنجرهای پنهان ردیف S:

فرنچایز Assassin's Creed طی سال‌ها خنجر‌های پنهان بی‌نظیر زیادی را به خود دیده است، اما دو خنجر از این لحاظ که تماشایی‌ترین خنجرها هستند، با یکدیگر وجوه مشترکی دارند. اولین مجموعه خنجر‌های پنهان Ezio، طراحی عالی را با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها ترکیب می‌کنند. احتمالاً نمادین‌ترین اساسین AC، خنجر‌های پنهان Ezio، از نمادهای Brotherhood به علاوه نمادهای سبک‌های رنسانس ایتالیایی، بازسازی شده است. در AC Brotherhood، خنجر‌های پنهان Ezio به یک ابزار چندگانه تبدیل شد که شامل خنجر‌های استاندارد، خنجر‌های سمی و یک تفنگ پنهان می‌شد. وقتی بسیاری از طرفداران به خنجر پنهان اصلی فکر می‌کنند، خنجر Ezio اغلب به ذهن آن‌ها می‌رسد.

در حالی که خنجر‌های پنهان Ezio از ظرافت و سادگی نسبی خود بهره می‌برند، خنجر‌های پنهان Jacob و Evie Frye در صنعت‌گرایی خام خود برتر هستند. خنجرهای پنهان دوقلوهای Frye که بیشتر شبیه دستکش به نظر می‌رسند تا طراحی ساده خنجرهای سایر اساسین‌ها، دارای قسمت‌های طلایی و نقره‌ای برجسته و جزئیات چرمی زیبا هستند. مقدار زیادی از ابزار موجود در خنجرهای آن‌ها نیز مناسب محیط انقلاب صنعتی AC Syndicate است، زیرا با کمک این خنجر این اساسین‌های ماهر می‌توانند از روی مچ دست خود به پرتابگر طناب و پرتاب کننده دارت دسترسی داشته باشند.

خنجرهای پنهان ردیف A

  • خنجرهای پنهان Ezio (Assassin's Creed Revelations)
  • خنجرهای پنهان Connor Kenway
  • خنجرهای پنهان Arno Dorian
  • خنجر پنهان Kassandra

توضیحات خنجرهای پنهان ردیف A:

برخی از به یاد ماندنی‌ترین خنجر‌های پنهان، خلاقیت قابل قبولی را به این سلاح ساده اضافه می‌کنند و هیچ کمبودی در سطح خلاقیت در خنجر‌های پنهان ردیف A فرنچایز AC وجود ندارد. از AC Revelations، خنجر قلاب به خنجر‌های Ezio معرفی شد، به همراه اصلاحی در طراحی معمولی آن که امکان کشتن خلاقانه و فرصت‌های پیمایش اضافی را فراهم می‌کرد. طراحی خنجر محوری Connor Kenway از AC3، اجازه می‌دهد که از این خنجر پنهان مانند یک شمشیر کوچک استفاده شود و به اساسین بومی آمریکایی فرصت‌هایی می‌دهد تا این خنجر را با سایر سلاح‌ها در طی نبرد جفت کند.

خنجر Phantom متعلق به Arno Dorian از AC Unity برد بیشتری را به مجموعه خنجرهای پنهان اضافه کرد، ویژگی که یکی از خنجرهای او را به نوعی کمان پولادی تبدیل کرده که قادر به ناتوان کردن دشمنان از راه دور است. در نهایت، اگرچه ممکن است ویژگی‌های خیره کننده‌ای نداشته باشد، اساسین یونانی Kassandra خنجر‌ پنهانی دارد که کاملاً ریشه یونانی باستان او را نشان می‌دهد. سر طلایی خنجر Medusa ستاره این نمایش است و اسلحه Kassandra را به یکی از چشمگیرترین اسلحه‌های فرنچایز AC تبدیل می‌کند.

3

خنجرهای پنهان ردیف B

  • خنجر پنهان Altair
  • خنجر پنهان Arbaaz Mir
  • خنجر پنهان Basim

توضیحات خنجرهای پنهان ردیف B:

شخصیت Altair اولین اساسین AC بود و خنجر پنهان او کاملاً ساده و دقیق است. دسته خنجر او دارای کمی تزئینات نقره‌ای زرق و برق دار است، در غیر این صورت این خنجر یک سلاح غیر قابل توجه است که دقیقاً همان کاری را که قرار است انجام می‌دهد. بیشتر موارد مشابه در مورد خنجر‌های پنهان Basim صادق است، که با توجه به رویکرد بازگشت به پایه AC Mirage مناسب به نظر می‌رسد. شخصیت Arbaaz Mir از AC Chronicles: India منحصر به فردترین خنجر پنهان را از این گروه دارد، این خنجر تقریبا حالتی سه تیغه دارد. با این حال، این خنجر منحصر به فرد توسط بازی ویدئویی خود محدود شده است، زیرا دامنه کوچک‌تر آن به این معنی است که اکثر بازیکنان فرصت زیادی برای ارتباط برقرار کردن با آن ندارند.

خنجرهای پنهان ردیف C

  • خنجر پنهان Shao Jun
  • خنجر پنهان Eivor
  • خنجر پنهان Bayek

توضیحات خنجرهای پنهان ردیف C:

این خنجر‌های پنهان که در میانه راه در بازی نمایان می‌شوند، یا فقط می‌توانند با حس جدید و تازگی خود طرفداران را تحت تأثیر قرار دهند، و یا جزئیات بصری جدیدی دارند که باعث می‌شود به اینکه در غیر این صورت چقدر غیر قابل توجه هستند، دقت نشود. خنجر پنهان Shao Jun در اولین دسته قرار می‌گیرد، این شخصیت به عنوان قهرمان AC Chronicles: China به جای خنجر پنهان سنتی، یک خنجر پا دارد. این قابلیت باعث می‌شود که تعدادی ترور خلاقانه در مقایسه با عناوین قبلی این فرنچایز انجام شود، اگرچه گاهی اوقات اصلا به چشم نمی‌آید.

شخصیت Eivor از AC Valhalla خنجر پنهان خود را در قسمت بیرونی ساعد خود بر خلاف خنجر داخلی می‌پوشد، و اگرچه این ویژگی ممکن است باعث شود که این خنجر منحصر به فرد به نظر برسد، اما ترورهای این شخصیت در نتیجه چندان برجسته نیستند. خنجر پنهان Bayek یکی از اولین خنجر‌های فرنچایز AC از نظر زمانی است که بر رمز و راز آن افزوده است، اما آن را به یکی از خنجرهای این فرنچایز با کم‌ترین جذابیت‌ها تبدیل کرده است.

4

خنجرهای پنهان ردیف D

  • خنجرهای پنهان Shay Cormac
  • خنجرهای پنهان Edward Kenway
  • خنجرهای پنهان Haytham Kenway

توضیحات خنجرهای پنهان ردیف D:

در واقع قرن هجدهم نوآوری زیادی از نظر خنجرهای پنهان نداشت، زیرا برخی از برجسته‌ترین اساسین‌های این دوره زمانی دارای برخی از غیر قابل توجه‌ترین خنجرهای پنهان هستند. هر سه شخصیت‌های Shay، Edward و Haytham برخی از ساده‌ترین خنجر‌های پنهانی را که AC تا به حال به خود دیده است، هم در طراحی بصری و هم از نظر ویژگی‌های خاص در اختیار دارند. به طور مثال حمله به کشتی‌های شخصیت Edward، در AC 4: Black Flag با استفاده از شمشیر بسیار مؤثرتر از خنجر‌های پنهان کوچک است.

فرنچایز Assassin's Creed در طول سال‌ها نوآوری‌های زیادی داشته است و خنجر‌های پنهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به اینکه این فرنچایز آماده است تا بازیکنان را به ژاپن فئودال با AC Red و اروپای شرقی با AC Hexe ببرد، نمی‌توان گفت که تکامل خنجرهای پنهان در آینده به چه صورت ادامه خواهد یافت.

Assassin's Creed: Mirage

بازی ویدئویی Assassin's Creed: Mirage جدیدترین عنوان از فرنچایز به یاد ماندنی محصول کمپانی Ubisoft است.

وقایع این بازی در بغداد قرن نهم می‌گذرد و قرار است سری Assassin's Creed را با ساختاری خطی‌تر به ریشه‌های اکشن - ماجراجویی خود بازگرداند و از سبک نقش آفرینی که در عناوین فرنچایز اصلی که اخیراً عرضه شده‌اند، کمی فاصله بگیرد.

فرنچایز: Assassin’s Creed

پلتفرم: رایانه شخصی، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X، Xbox Series S

تاریخ عرضه: 12 اکتبر 2023

توسعه دهنده: Ubisoft Bordeaux

ناشر: Ubisoft

ژانر: اکشن - ماجراجویی

طول تکمیل: 12 ساعت

Metascore: 78

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 03/12/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.