نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 06 دی 1402
ساعت 18:00

آموزش نصب بازی‌های کپی نینتندو سوییچ از طریق کامپیوتر و کابل USB

راهنمای نصب بازی بر روی نینتندو سوییچ های کپی خور با DBI و Awoo-Installer

3.33 از 5

برای نصب بازی های نینتندو سوییچ همونطور که از اسم این آموزش هم میشه استنباط کرد به یک کنسول کپی خور شده احتیاج دارید. دستگاه می‌تونه به روش نرم افزاری یا سخت افزاری کپی خور شده باشه. در هر دو حالت روند کار مشابه هست.

برای نصب بازی باید نرم افزار هایی رو روی کنسولتون نصب کنید. یک روش بوسیله‌ی نرم افزار DBI انجام میشه که بر خلاف ظاهر سادش بسیار نرم افزار قدرتمندیه و روش دیگه از طریق Awoo-Installer قابل انجام هست که محیط گرافیکی‌تری داره. برای استفاده از DBI نیازی به نصب درایورهای نینتندو سوییچ بر روی کامپیوتر ندارید اما برای استفاده از Awoo-Installer باید کنسول رو به کامپیوترتون بشناسونید که کمتر از 1 دقیقه زمان میبره با این وجود اگر حوصله ی چندانی ندارید بهتون پیشنهاد میدم از روش DBI استفاده کنید.

می‌تونید نرم افزار های DBI و Awoo-Installer رو در صورتی که در حال حاضر روی کنسول نصب ندارید از لینک‌های زیر دریافت کنید و داخل مموری کارت دستگاهتون داخل پوشه ی switch بریزید. نرم افزار NS-USBloader رو هم دانلود و روی کامپیوترتون نصب کنید. این نرم افزار یجور ارسال کننده ی دیتا از طریق USB برای کنسول هست که داخل آموزش کار با Awoo-Installer بهش احتیاج داریم. از طرفی با این نرم افزار می‌تونید درایورهای مورد نیاز کامپیوتر برای شناختن نینتندو سوییچ به سیستم عامل رو هم نصب کنید. به چه دردی می‌خوره؟ (این توضیحات ربطی به آموزش فعلی نداره. می‌تونید پرانتز رو کلا نخونید! اگر دستگاه کپی خور نرم افزاری داشته باشید و دستگاهتون خاموش شده باشه و مجبور باشید بهش پی لود اینجکت کنید، این درایورها بهتون کمک میکنه که Tegra RCM کنسول رو شناسایی کنه.) بعد از اون با انتخاب آلبوم داخل نینتندو سوییچ باید نرم افزارها رو ببینید و اجرا کنید.

دانلود DBI

دانلود Awoo-Installer

دانلود NS-USBloader 

روش اول: استفاده از  نرم افزار DBI برای نصب بازی کپی روی نینتندو سوییچ کپی‌خور

چندتا نکته رو قبل از انجام کار مد نظر داشته باشید تا خطاهای احتمالی رو کمتر کنید:

1 – داخل ویجی بازار و در قسمت توضیحات هر بازی نوشته شده که اون بازی با چه ورژنی از سیستم عامل و چه نسخه ای از اتمسفر تست شده. البته به این معنی نیست که ورژن های بالاتر قادر به اجرای بازی نیستن. ممکنه در زمان تست آخرین ورژن سیستم عامل و یا اتمسفر چیزی بوده باشه که داخل توضیحات بازی نوشتیم و بعد از اون نسخه های جدیدتری عرضه شده باشن. از طرفی ممکنه سیستم عامل ما بروز شده باشه ولی بازی قدیمی تری رو داخل سایت قرار داده باشیم اما با سیستم عامل و اتمسفر جدیدتری تست شده باشه. ویژگی ویجی بازار این هست که بازی های سوییچ رو قبل از قرار دادن داخل سایت چک می‌کنیم برای همین مطمئن هستیم که اون بازی سالم هستش و کار میکنه. اگر به هر دلیلی نتونستید بازی رو اجرا کنید یا در پروسه ی نصب خطا دریافت کردید، پیشنهاد می‌کنم حتما به مشخصات سیستم تست نگاه کنید! قاعدتا بهترین مرجع برای دانلود بازی های کپی نینتندو سوییچ ویجی بازار هست.

2 - مورد دیگه اینکه فایل ها رو باید یکی یکی روی دستگاه نصب کنید. بعنوان مثال داخل DBI همزمان بازی رو با آپدیت و DLC هاش کپی نکنید. اینکار خطای نصب رو بالا میبره. به ترتیب تک تک فایل ها رو ارسال کنید تا کمترین خطا رو داشته باشید.

3 – می‌تونید فایل های نصبی بازی رو روی مموری کارتتون بریزید و از داخل مموری با DBI یا Awoo-Installer نصبشون کنید اما کار قشنگی نیست. دلیل اول اینکه ممکنه فایل نصبیتون حجمی بالاتر از 4 گیگ داشته باشه و اگر مموری کارتتون با فرمت Fat32 آماده سازی شده باشه نمی‌تونید حجمی بیشتر از 4 گیگ روش کپی کنید. دلیل بعدی اینکه 2 بار حجم و فضای مموری رو اشغال می‌کنید. یک بار برای خود فایل نصبی و یکبار برای بازی نصب شده. اینطوری دقیقا فضای مورد نیاز روی SD برای نصب بازیتون رو دوبرابر می‌کنید که اصلا منطقی نیست. پس راه بهتر این هستش که از طریق کامپیوتر و کابل USB بازی رو روی کنسول نصب کنید مگر اینکه مجبور باشید. مثلا بازی رو با موبایل دانلود کردید و کامپیوتر هم ندارید و ...

4 – از کابل جنس خوب استفاده کنید تا در حین نصب بازی خطاهای عجیب و غریب دریافت نکنید و حالتون گرفته نشه. هر چی کیفیت تجهیزات بهتر باشه (کابل خوب، مموری کارت جنس خوب و سرعت بالا روی لپ تاپ یا کامپیوتر) خطاهای احتمالی کمتری خواهید داشت پس برای خرید کابل خساست بخرج ندید و جنس خوب بگیرید.

5 – بازی هایی که دانلود می‌کنید ممکنه چند پارت باشن. حتما این رو می‌دونید ولی برای اینکه همه ی دوستان متوجه بشن دوباره می‌گم. حتما باید تمام فایل‌ها رو دانلود کنید! مهم نیست که سایت فلان شونصد گیگ حجم رو در قالب یک فایل قرار داده. اون سایت ممکنه سیاستش اینطوری باشه یا حال و حوصله ی چند تکه کردن فایل ها رو نداشته باشه یا کلا اینطوری بیشتر خوشش بیاد که یک بازی 20 گیگی رو در قالب یک فایل قرار بده تا شما هم برای دانلودش پوستتون کنده بشه و به گریه بیفتید. داخل ویجی بازار ما بازی های حجیم رو چند تکه کردیم و برای تمام فایل ها هم ریکاوری قرار دادیم باشد که به ما ایمان بیاورید !! پس باید همه ی فایل ها رو دانلود کنید و کنار هم قرارشون بدید. بعد فقط کافیه روی پارت اول کلیک کنید و گزینه ی Extract Here رو بزنید( قبلش حواستون باشه روی این پارتیشن فضای خالی داشته باشید و نرم افزار WinRAR رو هم دارید دیگه) دیگه نیازی نیست دونه دونه فایل ها رو انتخاب و اکسترکت کنید. همون فایل اول رو بزنید خودش تا آخر پشت سر هم تمام فایل ها رو چک می‌کنه و بازی براتون استخراج میشه. اگر در زمان اکسترکت با خطا مواجه شدید، چک کنید که دیتا رو کامل و درست دانلود کرده باشید. اگر باز هم مشکل داشتید از ابزار تعمیر فایل داخل WinRAR استفاده کنید. توضیحش رو نمینویسم چون خیلی کار ساده ایه اما باز هم اگر نتونستید، از برادر گوگل کمک بگیرید. فقط نکته ای که باید بگم اینه که ممکنه فایل‌های بازی رو جدا از آپدیتش قرار داده باشیم. یعنی مثلا برای بازی مورتال کمبات خود بازی 4 تا فایل هست و آپدیتش 15 تا ! البته ممکنه این تعداد در آینده با انتشار آپدیت های جدید فرق کنه ولی الان به این صورت هست. یک فایل هم شامل DLC ها میشه. باید همه ی فایل ها رو دانلود کنید. بعد یک بار از پارت 1 دیتای خود بازی شروع به اکسترکت کنید و زمانی که تمام شد سراغ پارت 1 آپدیت برید و در نهایت پارت DLC رو اکسترکت کنید.

 گام اولدانلود و نصب نرم افزار های مورد نیاز - DBI | Awoo-Installer

اول پوشه ی DBI رو دانلود کنید (چند سطر بالاتر لینک دانلودش رو قرار دادم). بعد اون رو از حالت فشرده خارج کنید و بعدش داخل مموری دستگاه بریزید. برای Awoo-Installer هم همینکار رو انجام بدید. مرحله ی ساده ای هست و چندبار تکرارش نمیکنم. با یکم دقت قابل انجام هستش.

گام دوم -  اتصال نینتندوسوییچ به کامپیوتر و نصب درایورها در صورت نیاز

تبصره: بازی های هکی نینتندو سوییچ که داخل ویجی بازار برای دانلود درج شدن همونطور که قبلا گفتیم همگی تست شده هستن. برای پیدا کردن سورس اصلی پوستمون کنده شده و یک وقتهایی چندین سورس رو دانلود کردیم و چندین فایل رو تست کردیم تا بهترین حالت رو برای شما قرار بدیم. نینتندو سوییچی که برای تست استفاده میکنیم اگر به حرف میامد، چیزای قشنگی بهمون نمیگفت پس برای کاری که انجام شده ارزش قائل باشید و اگر کنسولتون رو دوست دارید از سورس های بدرد نخور استفاده نکنید. از طرفی هزینه ی نگهداری این فایل ها در حال حاضر سرسام آوره پس اگر دوست دارید این کار ادامه پیدا کنه حمایت کنید و قُر نزنید. مشکلی بود تیم پشتیبانی با تمام توان ازتون حمایت میکنن پس یکم برای کاری که انجام میشه ارزش و برای دوستانی که زحمت میکشن احترام قائل بشید. (ربطی به آموزش نداشت ولی لازم بود بگم)

توضیح اضافی نمیدم. ویدیو زیر رو برای آموزش استفاده از DBI ببینید:

 

برای آموزش استفاده از Awoo-Installer هم ویدیوی زیر رو تماشا کنید. سوالی داشتید در بخش نظرات همین مطلب بپرسید 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.