نویسنده: سینا محمدی چهارشنبه، 13 بهمن 1395
ساعت 10:26

پیش نمایش Prey عنوان مورد انتظار Bethesda

5 از 5

سرگردان در فضا / پیش نمایش بازی Prey

در سال های مدیدی که با بازی های ویدیویی آشنا شدم و با این صنعت همراه بودم همواره یک سوال در ذهن من نقش می بست که هیچ وقت پاسخی برایش پیدا نکردم , اینکه چرا بعضی بازی ها که تاریخ انتشار دقیقی ندارند و حتی ممکن است پروسه ساخت آن ها چندین سال طول بکشد باید نمایش زود هنگام داشته باشند ؟ اگر بخواهیم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم می بینیم که این دست از بازی ها یا فرآیند ساخت شان لغو می شد یا در نهایت به علت انتظار بازیبازان , تبدیل می شدند به عنوانی ناامید کننده . دلیلش هم همین جوی است که سازندگان با انتشار ویدیو های وسوسه برانگیز و قول ایجاد تحولی بزرگ در صنعت گیم ایجاد می کنند . در طی این چند سال نشان دادن ویدیوهای عموما اغراق آمیز به عادت بعضی کمپانی ها تبدیل شده و اشتیاق بازیبازان برای تجربه این بازی ها، بعضی استودیو های سودجو را مجاب به سوء استفاده از احساسات مخاطب و انتشار نسخه ای ناقص از بازی کرده است. البته گاهی می شود پروسه ساخت یک بازی را لغو کرد و یک اثر جدید را از نو ساخت . نمونه اش Doom 4 که با طولانی شدن پروسه ساخت در نهایت لغو شد و به انتشار نسخه ریبوت این مجموعه انجامید ; بالاخره هر چه باشد انتشار یک بازی جدید که هایپ کمی پشت آن باشد خیلی بهتر از انتشار بازی ایست که چندین سال در دست ساخت قرار داشته و احتمال ناامید شدن طرفداران از آن بسیار است. این موضوع برای Prey 2 هم صادق است . نسخه اول Prey که در سال 2006 توسط استودیوی Human Head منتشر شد , 11 سال در دست ساخت قرار داشت . Prey با ایده های جدیدی که وارد سبک FPS کرد توانست بازخورد های مثبتی از سوی بازیبازان دریافت کند اما از نظر بعضی از منتقد ها این بازی چیزی نبوده که ارزش 11 سال صبر کردن را داشته باشد ، شاید یکی از مهم ترین دلایل نا امید شدن بعضی منتقد ها از این بازی انتظارات آن ها از این عنوان بود . پنج سال گذشت و نسخه دوم در E3 2011 رونمایی شد . اما انگار طلسم طولانی شدن پروسه ساخت بازی در نسخه دوم هم شکسته نشده بود . سازندگان هر چه در راستای بیشتر شدن کیفیت بازی تلاش می کردند نمی توانستند تاریخ انتشار دقیقی برای آن ذکر کنند . درست مانند خیلی از بازی هایی که می خواهند روند ساخت شان ادامه پیدا نکند , Prey 2 در سکوت خبری فرو رفت و هیچ خبری از آن نبود تا اینکه Bethesda لغو شدن پروسه ساخت بازی را به طور رسمی تایید کرد . حداقل لغو شدن نسخه دوم خیلی بهتر از نا امید کردن طرفداران بود . پس از کش و قوس های فراوان و  پخش شدن شایعات بسیار حول این موضوع , در کنفرانس خبری کمپانی محبوب آمریکایی یعنی Bethesda در E3 2016 شاهد رونمایی این بازی با نام جدید Prey ( و نه Prey 2 ) بودیم .

image2

خیلی ها با پایان یافتن ویدیوی رونمایی بازی در E3 2016 منتظر بودند تا در کنار لوگوی بازی , که پشت سر هم تغییر شکل می داد , عدد 2  نقش ببندد اما این طور نشد و معلوم شد که با بازی جدیدی طرفیم که ارتباطی با Prey 2 ندارد
کمپانی Bethesda در چند سال اخیر , دنباله بازی های قدیمی بسیاری را معرفی کرده . در کنفرانس خبری این کمپانی در E3 2015 هم Fallout 4 معرفی شد و همه طرفداران را میخکوب کرد و هم گیم پلی ای طولانی از نسخه ریبوت شده بازی Doom نمایش داده شد تا با برترین کنفرانس خبری در E3 2015 مواجه شویم . این روند ادامه یافت و در E3 2016 باز هم شاهد معرفی شدن بازی هایی بودیم که همه مخاطبان را بهت زده کرد , یکی معرفی دنباله بازی قدیمی جان کارمک یعنی Quake که بعد از چندین سال قرار است به دنیای بازی های ویدیویی برگردد و دیگری معرفی بازی Prey که یک خبر عالی برای طرفداران این بازی بود . اما می دانید برتری نمایش بازی های این کمپانی نسبت به دیگر کنفرانس ها در چیست ؟ یکی اینکه این بازی ها قبل از برگذاری مراسم E3 هیچ نمایشی نداشتند و این موضوع خود به هیجان انگیز تر شدن مراسم کمک می کرد و مورد دوم اینکه این بازی ها زمانی به نمایش در می آمدند که مدت زمان زیادی تا تاریخ انتشار آن ها باقی نمانده بود . کمپانی Bethesda زمانی که بازی به مراحل نهایی ساخت خود نرسیده آن را به نمایش نمی گذارد و قصد انتشار عنوانی نا امید کننده بعد از هایپ های متعدد را ندارد . این یعنی اینکه لازم نیست مدت زمان زیادی منتظر بازی باشید و انتظارات خود را به حدی بالا ببرید که هنگام تجربه اثر , از آن به عنوان یکی از بدترین بازی های زندگی تان یاد کنید . در مورد Prey هم می توان گفت چیز زیادی تا تاریخ عرضه اش باقی نمانده واین عنوان قرار است در 15 اردیبهشت 96 برای رایانه های شخصی و پلتفرم های نسل هشتمی منتشر شود . با لغو شدن Prey 2 دیگر استودیوی Human Head در ساخت آن نقشی ندارد و این بار استودیوی Arkane که با ساخت بازی هایی مثل Dark Messiah of Might and Magic و Dishonored تبحر خود را در ساخت بازی های اول شخص نشان داده بود برای ساخت نسخه جدید بازی Prey دست به کار شده است.

image3

مورگان یو شخصیت اصلی بازی است که می توانید جنیست آن را در بازی تعیین کنید , حتی یکی از تریلر های بازی هم در دو نگارش منتشر شده که تفاوت صداپیشه های بازی را در دو جنسیت مختلف نشان می داد

مفهوم داشتن حق انتخاب در بازی های اول شخص در بازی System Shock 2 تعریف شد و بعد ها Deus Ex آن را به اوج رساند . اما بعد از این بازی ها,  این سری Halo بود که راه های زیادی برای انتخاب پیش روی بازیباز می گذاشت و نشان داد که در محیط های باز هم می توان گان پلی سریع را وارد بازی کرد . اما بعد از دنباله های سری Halo و Deus Ex این استودیوی Arkane بود که با ساخت Dishonored این مفهوم و کارایی آن را در گیم پلی چند گام به جلو راند و توانایی خود را در طراحی مراحل چند لایه به همگان نشان داد . دو نسخه سری Dishonored تاثیرش را روی Prey گذاشته اند و از طراحی مراحل این عنوان به خوبی قابل تشخیص است . اگر بخواهیم درباره الگوی اصلی استودیوی Arkane برای ساخت نسخه جدید Prey تحقیق کنیم می بینیم که بجز دو نسخه Dishonored بازی متاثر از عنوان قدیمی استودیوی Looking Glass یعنی System Shock 2 است که کن لوین خالق Bioshock آن را ساخته بود . مکانیک هک کردن و ترکیب آن با عناصر اکشن و نقش آفرینی تا حدی به بازی قدیمی کن لوین شبیه است . البته بخش اکشن بازی جذاب تر است و با یک بخش کامل  روبرو هستیم و استودیوی Arkane سلاح ها و قابلیت های ویژه زیادی را برای بازیبازان تدارک دیده .

image4

دقیقا مثل بازی Halo مهمات بر روی اسلحه ها نمایش داده می شوند ; البته این سیستم  مانند Halo منحصر به تعداد کمی از سلاح ها نیست و طبق ویدیو های منتشر شده تمامی سلاح ها در این بازی از چنین سیستمی برای نمایش مهمات استفاده می کنند

اسلحه های چند کاره

چیزی که بخش اکشن Prey را نسبت به بازی های هم سبک متمایز می کند کاربرد های متفاوت یک سلاح در بازی است . مثلا در بازی اسلحه ای وجود دارد به نام Gloo Cannon که به نوعی سلاح اصلی شما در طول بازی است . کارایی این اسلحه فقط محدود به منجمد کردن دشمنان نمی شود و حتی می توان از آن به عنوان وسیله ای جهت ترمیم کردن سوراخ لوله ها برای جلوگیری از آتش گیری در بازی استفاده کرد و یا به مسیر های غیر قابل دسترس در بازی دسترسی پیدا کرد .

image5

یکی از کارایی های Gloo Cannon در بازی ایجاد سکو برای دسترسی داشتن به محیط هایی است که نمی توان توسط مورگان وارد این بخش ها شد و با ایجاد ماده ژل مانند توسط این سلاح , این سکو ها ایجاد می شوند

سلاح جالبی که در نمایش های بازی مشاهده کردیم Recycle Charge است . این سلاح شاید در ظاهر به شکل یک نارنجک معمولی باشد اما کارایی متفاوتی با آن چیزی که در ذهن بازیباز است دارد . با پرتاب این سلاح کوچک می بینید که تمامی اشیای پیرامون این نارنجک نابود شده و تبدیل به قطعات کوچکی می شوند که قابل جمع آوری هستند . این قطعات کوچک را می توان در ساخت وسیله های مختلف در بخش ساخت و ساز بازی به کار گرفت و آیتم های جدیدی تولید کرد . البته این بدان معنا نیست که با این نارنجک ها نمی توان دشمنان را از بین برد بلکه مهم ترین کاربرد این نارنجک ها مربوط به نابود کردن تمامی اشیای پیرامون شان است . با معرفی این دو اسلحه به راحتی می توان پی برد که باید از نظر طراحی سلاح های بازی خیالمان راحت باشد . همین دو سلاح ایده های خلاقانه بی نظیری دارند که تفاوت های خود را با اسلحه های دیگر بازی های این سبک به خوبی نشان می دهند .

image6

از Recycle Charge جهت نابودی دشمنان هم می توان استفاده کرد و قدرت تخریب پذیری آن بسیار بالا است

همانطور که اشاره شد بازی دارای محیط های باز زیادی است و با یک بازی خطی روبرو نیستیم . این یعنی محیط های زیادی در بازی وجود دارند که گاهی اوقات خارج از دسترس بازیباز قرار دارند و باید با قابلیت های ویژه شخصیت اصلی یعنی مورگان وارد این محیط ها شد ; در ادامه به بررسی این قدرت های ویژه خواهیم پرداخت .

سیاهه ای عظیم از قدرت های نوآورانه
قدرت جالبی که در بازی وجود دارد Mimic Matter است . با استفاده از این قابلیت شما این  امکان را دارید که به شکل اجسام موجود در بازی تغییر شکل دهید و از دیدرس دشمنان بازی در امان باشید و بصورت مخفیانه در بازی پیشروی کنید . اما قابلیت مهمی که Mimic Matter در اختیارتان قرار می دهد امکان رد شدن از مکان هایی است که با مورگان نمی توان از آن ها عبور کرد . مثلا می توانید خود را به شکل یک لیوان در بیاورید و با قل خوردن از مکان های باریک عبور کنید .

image7

با استفاده از قدرت ویژه Mimic Matter حتی می توان مورگان را به تیربار تغییر شکل داد و به سمت دشمنان شلیک کرد

قدرت دیگر Kinetic Blast است که با استفاده از آن مورگان این فرصت را پیدا می کند که با تعیین کردن محدوده ای , یک گلوله پر انرژی را روانه دشمنان کند و انفجار ایجاد کند . در واقع اگر بخواهیم نگاهی موشکافانه به قابلیت ها و ویژگی های مورگان داشته باشیم می بینیم که رابطه جالبی بین این قدرت ها وجود دارد .

image8

می توان با منجمد کردن دشمنان توسط Gloo Cannon و سپس استفاده از قدرت Superthermal می شود Mimic ها را در سریع ترین زمان ممکن از بین برد

مثلا می خواهید به نقطه ای ازمحیط بروید که در ارتفاع بالایی قرار دارد و مهمات اسلحه Gloo Cannon هم تمام شده . این جاست که باید از تاثیر قدرت Kinetic Blast بر روی Mimic Matter استفاده کرد . می توانید با ظاهر شدن در شکل یکی از اشیاء کوچک و سپس استفاده از قابلیت Kinetic Blast  و تعیین کردن محدوده ای که در آن هستید توسط انفجار این گلوله ها به بالا ترین ارتفاع پرتاب شوید , حال از جسم بیرون بیایید تا بتوانید کنترل مورگان را در دست بگیرید . این یعنی تعریف جدید آزادی عمل در یک بازی ویدیویی و به اوج رساندن آن توسط سازندگان Dishonored .

image9

به نظر می آید که بجز قدرت های ویژه مورگان , با هک کردن سیستم های امنیتی هم می توان به محیط های بیشتری دسترسی پیدا کرد

گیم پلی تنوع زیادی دارد و به لطف قابلیت های ویژه مورگان در طول بازی هیچگاه مجاب به انجام یک کار تکراری برای پیشروی در بازی نمی شوید . قدرت های بیشتری هم در بازی وجود دارند , مثلا با قدرت Lift Field می توان جاذبه را در بازی تغییر داد و دشمنان را به سمت مکان های خطرناک هدایت کرد و یا با قدرتی به نام Psychoshock و شلیک گلوله های قوی کاری کرد که امکان استفاده از قدرت های ویژه توسط دشمن تا مدت محدودی از آن ها سلب شود , با استفاد از قدرت Mindjack هم میتوان به جسم دشمنان فرو رفت و آن ها را کنترل کرد . در این بین قابلیت های دیگری هم مثل Leverage وجود دارند که به مورگان امکان بلند کردن بعضی اجسام و پرتاب آن ها را می دهد . همانطور که می بینید قابلیت هایی که Prey در اختیار بازیباز می گذارد کم نیستند و مانند ساخته قبلی این استودیو یعنی Dishonored با لیست بزرگی از انواع قدرت های ویژه روبرو هستیم که می تواند روند پیشروی شما را در طول بازی تغییر دهد تا در طول بازی فقط یک کار تکراری را انجام ندهید

image10

قدرت های ویژه مورگان در بازی بسیار زیاد هستند و ابعاد نقش آفرینی بازی را پر رنگ تر می کنند

مانند بسیاری از بازی های نقش آفرینی قدرت های ویژه در بازی قابل ارتقا هستند و با جمع آوری آیتم هایی به نام Neuromod این امر امکان پذیر است . Neuromod ها واحد ارتقای قدرت های ویژه مورگان است . مثلا ممکن است برای ارتقای یک قدرت , چهار عدد Neuromod لازم باشد یا برای قدرتی دیگر دو عدد . تاثیر ارتقای این قدرت ها در بازی کاملا ملموس و قابل مشاهده است و لازم نیست حتما چندین مرتبه یک قدرت ویژه را ارتقا دهید تا بهتر شدن عملکرد آن را در بازی احساس کنید .

image11

می توان با جمع آوری آیتم های اجساد افراد کشته شده در بازی هم  Neuromod های زیادی بدست آورد

چیزی که در نمایش های بازی دیدیم و سازندگان روی آن تاکید داشتند قدرتی به نام PSI است . با استفاده از این قدرت , که مقدار آن با نواری صورتی رنگ در بازی نمایان است , بعد از انتخاب قدرت ویژه ای که می خواهید از آن استفاده کنید تا چند ثانیه حرکت دشمنان متوقف می شود تا فرصت فکر کردن برای انجام حرکت بعدی تان را داشته باشید . همانطور که می بینید دامنه قدرت های موجود در بازی , آن هم برای عنوانی که سبک اصلی اش نقش آفرینی نیست تحسین برانگیز است .

معجونی از تنوع

استودیوی Arkane با نمایش های اندکی که از بازی داشته تنوع موجود در بازی را به خوبی نشان داده و آن را محدود به اسلحه ها و قدرت های ویژه نکرده . دشمنان با تنوع زیادی که دارند , نمی گذارند از یک شیوه برای پیشروی در بازی استفاده کنید و اگر بخواهیم کمی دقیق تر نگاه کنیم , متوجه می شویم این دشمنان بازی هستند که چاشنی بخش Horror بازی را بیشتر کرده اند . جو ترسناکی که در بازی دیده می شود ناخودآگاه برای نگارنده لحظات بازی Doom 3 را تداعی می کند . محیط های تاریک و دشمنان ترسناک باعث شده تا بازی از نظر داشتن محیط های رعب آور هیچ کمبودی نداشته باشد .

image12

المان های سبک Horror در بازی با بخش اکشن عجین شده و شما را در هر لحظه غافلگیر می کند

از آن جایی هم که با بازی ای طرفیم که دارای چاشنی سبک Horror است لازم دیدیم که نگاه کوتاهی به بعضی از دشمنان بازی داشته باشیم . در بازی دشمنانی به نام Mimic وجود دارد که بی شباهت به Headcrab های بازی Half Life نیستند و می توانند خود را به شکل اجسام موجود در محیط تغییر شکل دهند و خود را از دید شما پنهان کنند . اما ویژگی دیگر این دشمنان کوچک در بازی قابلیت تکثیر شدن شان است ; یعنی اینکه حتی اگر یک Mimic هم زنده باشد می تواند خود را تکثیر کند و با تعداد بیشتری به سمت شما حمله ور شود .

image13

آن سلاح را می بینید ؟ اما آن سلاح نیست بلکه یک Mimic است !  Mimic ها حتی خود را به شکل سلاح های موجود در بازی هم تغییر شکل می دهند تا به تمامی اجسام موجود در بازی شک داشته باشید

نوع دیگری از دشمنان که شما را در هر لحظه شگفت زده می کنند Phantom ها هستند . Phantom ها این ویژگی را دارند که در هر زمان و به طور اتفاقی جلوی مخاطب ظاهر شوند تا تجربه شما با بازیباز دیگر متفاوت باشد . در کل اگر بخواهیم نگاهی جامع و کلی به گیم پلی بازی داشته باشیم می بینیم که بازی هم برای طرفداران سبک مخفی کاری دارای راه های مختلفی برای پیشروی در بازی است و هم با داشتن المان های سبک Horror طرفداران بازی های ترسناک را به خوبی با خودش همراه می کند .

image14

Phantom ها قابلیت جابجایی سریع دارند و بهترین راه برای از بین بردن شان شلیک کردن با سلاح های سنگین و استفاده از قدرت Kinetic Blast است

ترسناک تر از گذشته

ولی اگر از دشمنان موجود در بازی فاکتور بگیریم می رسیم به دشمن اصلی شما در طول بازی . Nightmare موجودی است که برای کشتن مورگان در Talos I ساخته شده و به نوعی می توان آن را دشمن اصلی شما در طول بازی به شمار آورد . البته طبق گفته سازندگان هیچ گونه باس فایتی در بازی وجود ندارد اما اگر نگاهی به ظاهر Nightmare و تاثیر آن روی تجربه شخص بازیباز داشته باشیم می بینیم که Nightmare چیزی از یک باس فایت ترسناک کم ندارد . قابلیت عجیبی که این موجود وحشتناک در بازی دارد این است که هر چه قدرت های ویژه بیشتری ارتقا دهید و قابلیت های بیشتری در اختیار داشته باشید ردیابی شما توسط این هیولا آسان تر خواهد بود . این موضوع به طور قطع تاثیر زیادی روی استراتژی های شخص بازیباز می گذارد و شما را در ارتقا دادن قدرت های مورگان با چالش های زیادی روبرو می کند . در بازی می توان به جاذبه صفر هم وارد شد و به کاوش در محیط پرداخت . این احتمال وجود دارد که دشمنانی هم در جاذبه صفر وجود داشته باشند . البته فعلا بجز یک ویدیو , نمایش های دیگری از گیم پلی این عنوان در خلا نشان داده نشده . هر چند دور از انتظار هم نیست اگر دشمنان ترسناک تری هم در این قسمت وجود داشته باشند . احتمال این هم وجود دارد که Nightmare بتواند وارد خلا شود , بالاخره Nightmare در هر جا ممکن است به سرغ تان بیاید و حمله ور شدن آن به سمت مورگان در جاذبه صفر چندان دور از ذهن نیست .

image15

می توان با سرعت بیشتری در جاذبه صفر جابجا شد و حتی عددی هم برای نشان دادن سرعت شما در خلا نشان داده شده است

مثلا ممکن است با خیال راحت در محیط راه می روید و با مصرف چند Neuromod یکی از قدرت های مورگان را ارتقا می دهید , حال صدای وحشتناکی را می شنوید که حاکی از شناسایی و حمله ور شدن این هیولا به سمت شما است ! Nightmare با ویژگی برخورد احتمالی به مورگان , بازیباز را یاد یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ گیم یعنی Nemesis می اندازد , با این تفاوت که بسته به بیشتر شدن تعداد قدرت هایی که ارتقا دادید احتمال روبرو شدن تان با این هیولا بیشتر خواهد بود . نکته جالب در مورد بازی که شاید کمتر به آن توجه شده موسیقی سرایی آن است . بازی در نگاه اول شاید هیچ موسیقی قابل توجهی نداشته باشد اما به محض اینکه دیدید یکی از دشمنان به شما حمله ور شد موسیقی جادو می کند و با ریتم تند و غربیش بازیباز را در اکشن نفس گیری که دارد غرق می کند و آدرنالین خون بازیباز را بالا می برد . این موضوع وقتی قابل توجه است که Nightmare شما را ردیابی کرده و قصد کشتن شما را دارد .

image16

چقدر حاضرید برای کمتر شدن احتمال مواجه شدن با Nightmare از ارتقا دادن قدرت های ویژه مورگان امتناع کنید ؟ حتی تصورش هم ترسناک است که ارتقا دادن قدرت های ویژه , Nightmare را بیشتر به حضور شما در محیط آگاه می کند

شیوه ای بدیع در روند بازی

در بازی مواد ختلفی وجود دارند که در محیط های بازی پیدا می شوند و قابل جمع آوری هستند . با استفاده از این مواد می توان در قسمت هایی به نام Fabricator آیتم های جدیدی تولید کرد و آن ها را در پیشروی بازی به کار گرفت . طبق گفته استودیوی Arkane در بازی قرار است سیستم ساخت و ساز نوآورانه ای معرفی شود که نسبت به دیگر بازی ها متمایز باشد . البته راه دیگر بدست آوردن این مواد همانطور که قبل تر اشاره شد استفاده از Recycle Charge هاست .

image17

کار با دستگاه Fibricator ساده است و می توانید آیتم های دلخواه تان را با مواد اولیه ای که دارید بسازید . در سمت چپ آیتمی که قصد ساخت آن را دارید انتخاب می کنید و سپس در سمت راست مواد اولیه ای که باید برای ساخت آیتم جدید مصرف کنید نمایش داده می شود

چیزی مانند صندوچه های سه نسخه اول سری Resident Evil هم در بازی وجود دارند اما با ویژگی های جالب تر . مثلا اگر می خواهید آیتم های به درد نخوری که در Inventory موجود است را دور بریزید و آن ها را در بخشی نگه داری کنید کافی است به قسمت هایی که دستگاه های Recycler وجود دارد بروید و آیتم های به درد نخور را به آیتم جدیدی تبدیل کنید . این موضوع باعث می شود که از آیتم های بدرد نخور , آیتم های کارآمدی را بسازید و از آن ها بیهوده نگهداری نکنید .

image18

با Recycler می توانید آیتم های به درد نخور را به آن منتقل کنید وسپس آن ها را در جهت ساخت آیتم های مورد نیازتان به کار بگیرید

به قدرت کرایتک

در مورد تمامی بخش های مرتبط با بازی به تفصیل پرداختیم اما مجالی نبود که بتوانیم گرافیک بازی را شرح دهیم . گرافیک بازی به قدری بالاست که از همین الآن می توانیم بگوییم با یکی از برترین عناوین نسل هشتم از نظر فنی طرف هستیم . این بار برای ساخت بازی , مانند Prey 2 از موتور شرکت id یعنی idTech 4 استفاده نشده و بازی با انجین قدرتمند شرکت آلمانی Crytek یعنی CryEngine در دست ساخت است . طبق گفته سازندگان از آن جایی که این انجین کاملا برای پلتفرم PC بهینه شده است , دیگر مشکلات نسخه PC بازی Dishonored 2 گریبان گیر این بازی نخواهد بود . کیفیت بافت ها و نورپردازی ها فوق العاده بالا است و بعید است با دیدن تریلر ها و اسکرین شات های بازی انگشت به دهان نشوید . کافی است به جاذبه صفر بروید تا جزئیات بیداد کنند یا یک عدد Recycle Charge را پرتاب کنید تا ببینید اشیاء موجود پیرامون این نارنجک ها به پویایی تمام و بدون کوچک ترین نقصی تخریب می شوند .

image19

جزئیات گرافیکی بازی خارق العاده است و نسل هشتم را معنا می کند

همانطور که خیلی ها با بازی Crysis قدرت یک بازی نسل هفتمی را با بازی های نسل ششمی درک کردند این بازی هم قرار است با انجین قدرتمند شرکت Crytec قدرت گرافیکی یک بازی نسل جدید را به تصویر بکشد و یک گرافیک چشم نواز ارائه دهد . رنگ بندی بازی هم با توجه به اینکه تم بازی سایبرپانکی است عالی کار شده و جای گله ای را باقی نگذاشته و به خوبی خلا بازی سایبرپانکی استودیوی CD Project Red یعنی Cyberpunk 2077 را پر می کند .

image20

چه کابوس هایی که در این ایستگاه فضایی مخوف انتظارمان را نمی کشند ...

بازی برای همه

همانطور که می بینید با بازی ای طرفیم که هم اکشن است , هم نقش آفرینی , هم مخفی کاری است و هم المان های سبک Horror در آن هویدا است . در برخورد با این بازی لازم نیست طرفدار هر یک از چهار سبک فوق باشید . بازی با گیم پلی پخته اش هر بازیبازی را با خود درگیر می کند و آن ها را در Talos I با موجودات جهش یافته حبس خواهد کرد . با توجه به اینکه در چند سال اخیر به جز دنباله های سری Deus Ex عنوان در خور توجهی با تم سایبرپانکی منتشر نشده این بازی می تواند دوستداران عناوینی مثل System Shock و Deus Ex را مجذوب خود کند . اگر عاشق عناوین سایبرپانکی هستید و شهامت این را دارید که در ایستگاه فضایی Talos I پا بگذارید تجربه این بازی را به شما توصیه می کنم و نباید در تهیه آن درنگ کنید .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    اول از همه بگم مقاله ی خیلی خوب و با جزعیاتی بود .حتی میشه گفت به خوبی مقاله ی پولیگان که یه ماه پیش واسه همین بازی گذاشته بود هم میتونه قرار بگیره.
    من نسبت به بقیه ی آشناهام و دوستام که مثل خودم دیوونه ی گیمن ,خیلی دیر وارد حرفه ی گیم شدم و همین باعث حسرت خوردن من از تجربه نکردن عناوینی از بازی ها میشه که در زمان خودشون خدمت بزرگی به این صنعت کردن و یکی از اونا که خیلی حسرتشو میخورم دوگانه ی system shock هست که به نظر خیلی ها پدر سبک fps arpg هست.پارسال با خبر بازسازی شدن نسخه اول این عنوان قند تو دلم آب شد و با دیدن گیم پلی بازی بیشتر انتظار کشیدن واسش برام سخت بود ولی بعد از معرفی شدن prey و قول سازندگان برای ریلیز به موقع بازی به کلی سیستم شاکو فراموش کردمو و prey شد مورد انتظار ترین بازی 2017 برای من تا به امروز و و باید بگم انتظار کشیدن واسه این عنوان با این که کمتر از سه ماه دیگه میاد خیلی برام سخته .
    به عنوان یه فن بازی fps این عنوان برای من همه چیزو داره و به خوبی میتونه کلی گیمر و طرفدار جدیدو واسه این سبک برای خودش جمع کنه.گیم پلی و گان پلی عالی ,گرافیک عالی که با انجین قدرتمند کرای انجین ساخته میشه و صداگذاری به نظر بی نقص بازی از مواردی هستن که میتونه این عنوانواز برترینا ی 2017 کنه و صد البته وجود قابلیت های مختلف که نه به واسطه ی کاراکتر بلکه به وسیله ی سلاح ها توی این بازی هست منو یاد نسخه ی اول بازی و عناوین unreal tournament میندازه و میتونه توی این بازی به اوج خودش برسه.
    ببخشید که اینقد کامنتم طولانی شد .بازم ممنون سینا جان بابت مقاله ی خوبت .

    ‏SirGhas و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    اول از همه بگم مقاله ی خیلی خوب و با جزعیاتی بود .حتی میشه گفت به خوبی مقاله ی پولیگان که یه ماه پیش واسه همین بازی گذاشته بود هم میتونه قرار بگیره. من نسبت به بقیه ی آشناهام و دوستام که مثل خودم دیوونه ی گیمن ,خیلی دیر وارد حرفه ی گیم شدم و همین باعث حسرت خوردن من از تجربه نکردن عناوینی از بازی ها میشه که در زمان خودشون خدمت بزرگی به این صنعت کردن و یکی از اونا که خیلی حسرتشو میخورم دوگانه ی system shock هست که به نظر خیلی ها پدر سبک fps arpg هست.پارسال با خبر بازسازی شدن نسخه اول این عنوان قند تو دلم آب شد و با دیدن گیم پلی بازی بیشتر انتظار کشیدن واسش برام سخت بود ولی بعد از معرفی شدن prey و قول سازندگان برای ریلیز به موقع بازی به کلی سیستم شاکو فراموش کردمو و prey شد مورد انتظار ترین بازی 2017 برای من تا به امروز و و باید بگم انتظار کشیدن واسه این عنوان با این که کمتر از سه ماه دیگه میاد خیلی برام سخته . به عنوان یه فن بازی fps این عنوان برای من همه چیزو داره و به خوبی میتونه کلی گیمر و طرفدار جدیدو واسه این سبک برای خودش جمع کنه.گیم پلی و گان پلی عالی ,گرافیک عالی که با انجین قدرتمند کرای انجین ساخته میشه و صداگذاری به نظر بی نقص بازی از مواردی هستن که میتونه این عنوانواز برترینا ی 2017 کنه و صد البته وجود قابلیت های مختلف که نه به واسطه ی کاراکتر بلکه به وسیله ی سلاح ها توی این بازی هست منو یاد نسخه ی اول بازی و عناوین unreal tournament میندازه و میتونه توی این بازی به اوج خودش برسه. ببخشید که اینقد کامنتم طولانی شد .بازم ممنون سینا جان بابت مقاله ی خوبت .

    ممنون که برای خوندن مقاله وقت گذاشتید
    نظر لطف شماست دوست من که مقاله بنده رو در سطح مقاله پالیگان قرار می دید
    بله بازی واقعا عنوان تاثیر گذاری هست و به نوعی میتونیم بگیم اون قدر با کیفیته که جای خالی سیستم شاک با وجود این بازی حس نمیشه

    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.