نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 24 دی 1390
ساعت 21:24

منظور از Xbox360 JTAG چیست و مزیت های آن کدام است ؟

4 از 5

منظور از Xbox360 JTAG چیست و مزیت های آن کدام است ؟

به نام خدا

احتمالا شما دوستان به تازگی اخباری در مورد امکان دوباره ی JTAG شدن کنسول بازی Xbox360  و انجام این خدمت توسط MB-Empire شنیده اید اما این JTAG چیست و قابلیت های آن کدام است و به طور کلی آیا منطقیست که با توجه به هزینه ی نسبتا بالای این عمل کنسول خودمان را JTAG کنیم ؟ در این مطلب سعی بر این داریم تا ابهامات موجود در این زمینه را برای شما دوستان برطرف نمائیم . البته این امکان جدید JTAG نام نداشته و RGH نامیده میشود که از لحاظ ساختار کاملا دو مورد متفاوت هستند ، چرا که JTAG بر اثر وجود Exploit در نرم افزار امکان پذیر بوده ولیکن RGH از Exploit سخت افزاری استفاده می نماید . اما در هر دو صورت استفاده از دستگاه و امکاناتی که در اختیار شما دوستان قرار خواهد گرفت یکسان است . 

 Xbox JTAG به چه دستگاهی گفته میشود ؟

 قبل از اینکه بخواهیم در مورد مسائل تکنیکی صحبت کنیم به چند مورد از قابلیت های دستگاههای Jtag  خواهیم پرداخت  :

1 – اجرای بازی از روی هارد بدون نیاز به دیسک

فکر میکنم این قابلیت نیازی به توضیح نداشته باشد اما برای آن دسته از دوستان که اطلاعی در این مورد ندارند باید عرض کنیم که در این صورت میتوانید بازی ها را بر روی هارد نصب نموده و بعد از اجرای نرم افزاری ساده که به صورت یک بازی دمو بر روی دستگاهتان نصب میشود و اجرای آن بدون نیاز به دیسک بازی ، گیم مورد نظر را اجرا نمائید . جالب اینجاست که با استفاده از کدی ساده ، بدون نیاز به خارج شدن از بازی در گیم هائی که با چند دیسک عرضه میشوند بدون اینکه کاری انجام دهید دیسک ها خود به خود تعویض خواهند شد و شما اصلا احساس نخواهید کرد که از دیسک اول به دیسک دوم منتقل شده اید .

2 – اجرای بازی های آرکید بدون نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای خرید این قبیل از بازی ها از محیط Xbox live

مطمئنا تا به حال با حسرت به بازی های آرکید نگاه کرده اید و از اینکه این بازی ها بر روی دیسک عرضه نمیشوند ناراحت شده اید . به عنوان مثال اگر بخواهید بازی Shank را از XBOX live خریداری کنید باید مبلغی در حدود 15000 تومان پرداخت نمائید ولیکن در این حالت میتوانید بدون نیاز به چنین مبلغی از بازی مذکور لذت برد .

3 – امکان استفاده از DLC های عرضه شده برای بازی ها بدون نیاز به خرید آنها از محیط لایو

پیش خودمان بماند ( چقدر دلتان میخواهد تا با Catwoman بازی کنید ؟ یا با Kenshi در مورتال کمبات مبارزه کنید و یا از شمشیری ویژه در مبارزه با باس های Castlevania استفاده کنید ؟ و یا خط داستانی جدیدی را در بازی مورد علاقه تان دنبال کنید ؟! اینها همه قابلیت هائی هستند که DLC ها در اختیار شما قرار خواهند داد .

4 – قابلیت استفاده از Avatar item ها بدون نیاز به خرید آنها از محیط لایو

میتوانید لباس Ghost را بپوشید و یا نقاب Scorpion را به چهره بزنید و یا حیوانی دست آموز را برای خودتان داشته باشید .

5 – قابلیت استفاده از هارد با هر ظرفیتی بر روی کنسول

ظرفیت های هارد دیسک Sign شده بر روی کنسول عبارتند از 20 و 60 و 120 و 250 و 320  گیگا بایت . این ظرفیت ها را فراموش کنید . نظرتان در مورد یک هارد 1 ترا بایت چیست ؟!

6 – امکان اجرای امولاتور های کنسول های نسل های قبل از جمله نینتندو 64 ، سگا مگادرایو و حتی پلی استیشن 1

7 – امکان اجرای Mod و اعمال تغییرات بر روی بازی ها

این عامل خود به تنهائی یکی از عواملی است که دستگاه های JTAG را برای عده ای از دوستان تبدیل به یک اسطوره کرده است . امکان خرج کردن بدون ترس از تمام شدن پول و یا EXP ، افزودن ویژگی های خاص به بازی از قبیل تیر و Health نامحدود . ایجاد تغییرات در MAP ها و هر چیز دیگری که بخواهید از جمله ی امکانات این قبیل از دستگاههاست . البته اطلاعات شما در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود .

8 – امکان نصب Freestyle dash و بهره گیری از قابلیت های فوق العاده ی آن از جمله اجرای بازی های Xbox قبلی

طبیعتا برخی از قابلیت هائی که بر روی کنسول های JTAG امکان پذیر است در داشبرد فعلی دستگاه تعریف نشده اند . Freestyle dash سیستم عاملی است هماهنگ با قابلیت های کنسول های JTAG . امکان اجرای بازی های XBOX ، طراحی و نصب Theme های جالب و خاص و هر چیز دیگری که بخواهید ، از ویژگی های این سیستم عامل است .

9 – امکان اجرای بازی از روی هارد اکسترنال با هر حجمی

10 – امکان استفاده از دستگاه بدون نیاز به درایو

این ویژگی آخر را دوباره بخوانید ! این امکان به این معناست که اگر شما Key درایوتان را از دست داده باشید ، با استفاده از Xell میتوانید آن را بازیابی و دوباره از درایو دستگاهتان استفاده کنید و یا اینکه کلا دستگاهتان را بدون درایو راه اندازی کرده و از روی هارد اکسترنال و یا با استفاده از FTP و انتقال بازی بر روی هارد داخلی ، از روی هارد اینترنال بازی هایتان را اجرا نمائید . این قابلیت یعنی بی نیازی به نصب آپدیت های جدید فیرم ور و کرک های جدید . چرا که دستگاه شما بر روی هر داشبردی بدون توجه به نوع سیستم عامل و یا سیستم های امنیتی جدید میتواند هر گیمی را اجرا کند .

11 – و اما یکی دیگر از بهترین ویژگی JTAG یعنی اجرای بازی از هر ریجنی بدون توجه به ریجن دستگاه .

این ویژگی یکی از فوق العاده ترین ویژگی های دستگاههای JTAG است . استفاده از بازی های ریجن NTSC / J بر روی دستگاه های PAL و یا بالعکس به این معناست که دیگر نیازی ندارید 3 ماه برای عرضه ی نسخه ی PAL از کالکشن Metal gear solid HD منتظر بمانید .

و ...

به طور کلی عبارت JTAG به دستگاه ها و یا مدار های الکترونیکی ای گفته میشود که توانائی بالائی در زمینه ی اجرای کد های غیر تایید شده داشته باشند ( البته این تعریف در زمینه ی دستگاههای الکترونیکی به این صورت بوده و در سایر موارد تعریف های متفاوتی دارد ) XBOX های JTAG ، کنسول هائی هستند که قابلیت اجرای Homebrew را دارا میباشند . به عبارت دیگر این امکان را دارند که کد های Sign نشده توسط مایکروسافت و یا سایر شرکت های تایید شده را اجرا نمایند . در عمل زمانی به این ویژگی فوق العاده پی میبرید که بتوانید یک نرم افزار ، بازی و یا در حد بسیار ساده یک کد را بر روی کنسولتان اجرا نمائید . به دستگاه هائی که قابلیت JTAG شدن را دارا هستند ( Exploitable ) گفته میشود . به عبارت دیگر در سیستم امنیتی این دستگاهها موردی وجود دارد که میتوان از آن به نفع خود استفاده نمود و مواردی خاص را از طریق مورد گفته شده بر روی دستگاه اعمال نمود و نتیجه های ویژه ای از این کار دریافت کرد . اگر بخواهیم ساده تر در این مورد صحبت کنیم JTAG یک فرایند است که در نتیجه ی وجود باگی در سیستم نرم افزاری و یا سخت افزاری یک کنسول قابل دسترسی و اجراست .

در گذشته تنها دستگاههائی که داشبردی معادل و یا کمتر از سری 7371 داشتند البته با وجود CB مناسب قابل JTAG شدن بودند اما این توانائی تنها در بین گروه خاصی از افراد شناخته شده بود و دسترسی به این قبیل از دستگاهها با وجود مشکلات سخت افزاری و بی اطلاع بودن کاربران این کنسول ها محدود بود ، به صورتی که مایکروسافت توانست با آپدیت های نرم افزاری ( ورژن های جدید تری از داشبرد ) این قابلیت را از بین ببرد . اما بار دیگر Exploit جدیدی در کنسول مایکروسافت کشف شد که قابلیت JTAG شدن ، این ویژگی فوق العاده را باز گرداند . این امکان جدید بر روی تمامی ورژن های مادربرد ایکس باکس ( Zephyr  و Jasper 16 , 256 , 512 و Falcon ) همچنین مادر بردهای Trinity که بر روی کنسول های SLIM عرضه شدند قابل اجراست . البته سری جدید مادر بردهای اسلیم که از سپتامبر 2011 وارد بازار شدند و Corona نام دارند قابل RGHشدن نیستند . در مورد نام های مختلف مادر برد های کنسول های اسلیم باید بدانید که Valhala و یا Vejle و یا   Trinity هر سه مورد به 1 نوع مادربرد اشاره دارند . به این راهکار جدید Reset glitch hack و یا به اختصار RGH گفته میشود . کشف این Exploit فوق العاده در سخت افزار کنسول به دست دو تن از بزرگان کرک با لقب های Tiros و GliGli انجام گرفت .

در زمینه ی تفاوت بین JTAG و RGH میتوان به این مورد اشاره کرد که JTAG با استفاده از Exploit موجود در سیستم عامل دستگاه و نصب کرنلی جدید بر روی آن و نصب چند دیود بر روی مادر برد انجام پذیر بود و بالطبع با آپدیت شدن داشبرد این قابلیت نیز از بین میرفت حال آنکه RGH یک پروسه ی سخت افزاریست و برای اجرا به کیتی نیاز دارد که Glitch نامیده میشود به بیان دیگر آپدیت های داشبرد در انجام این حرکت تاثیری نخواهند داشت . به طور  کلی فرایند RGH به 2 دسته تقسیم میشود :

1 – خواندن Nand و نصب ECC برای دریافت Cpu Key و ساخت و نصب Freeboot

2 – نصب Glitch Kit

پس با توجه به 2 بخش بالا برای RGH بر روی هر دستگاه نیاز به 1 عدد Glitch kit بوده که همین امر باعث بالاتر بودن هزینه ی RGH به نسبت JTAG است .

نحوه ی کار RGH به این صورت است که توسط Glitch kit پالس های کوچکی به CPU ارسال میشود . این پالس ها باعث میشوند که CPU به اشتباه یک CB تغییر یافته را یک CB اورجینال شناسائی کند . زمانی که CB تغییر یافته ( Modified شده ) بر روی دستگاه اجرا شد ، دستگاه آماده است تا کد های Unsigned را اجرا نماید البته این مورد چیزیست که همواره اتفاق نمی افتد ، به همین خاطر است که ممکن است بین زمان لود شدن سیستم عامل در دستگاه های RGH و دستگاههای JTAG و یا معمولی تفاوت هائی وجود داشته باشد . اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به نحوه ی اجرا شدن سیستم عامل کنسول Xbox360 بیاندازیم روند اجرا به این ترتیب است :

از زمانی که دکمه ی روشن شدن دستگاه را فشار میدهید این مراحل انجام میشوند :

1 – 1BL . ( اولین بوت لودر . این مورد در ROM پردازنده ی دستگاه یا CPU قرار دارد. ) یکی از ارگان هائیست که رمز گشائی کد های ارسالی برای پردازنده را بر عهده دارد .

2 – CB . (دومین بوت لودر . این مورد در ناند دستگاه گنجانده شده است ) دومین ارگانی که رمزگشائی را بر عهده دارد .

3 – CD . این قسمت وظیفه ی خواندن ، رمز گشائی و باز کردن CE را بر عهده دارد . این بخش هسته ی کرنل و هسته ی HV را در بر میگیرد ( HV مخفف Hypervisor و یا لایه ی امنیتی است ) این ارگان کد های رمزگشائی شده از جانب بوت لودر های 1 و 2 را خوانده و سپس فعال میشود .

4 – CF . این قسمت وظیفه ی خواندن ، رمز گشائی و باز کردن CG را بر عهده دارد  CG شامل پچ های کرنل و HV است . کار CG فعال کردن این Patch ها و در قدم اول اجرای HV پچ شده و در قدم دوم کرنل پچ شده است . بعد از این قسمت است که داشبرد دستگاه لود میشود .

پس اگر بخواهیم به صورت چارت شده موارد بالا را نشان دهیم به این صورت است :

1BL - > CB --->

--- > پچ کردن کرنل و هایپروایزر - > اجرای داشبرد

به همین خاطر است که گاهی اوقات لود شدن سیستم عامل در کنسول های RGH تا حدود 2 دقیقه به طول می انجامد .

و در انتها باید عرض شود که پروژه های جدید بر روی این قبیل دستگاهها در حال انجام است که از نمونه های آنها میتوان به قابلیت Dual boot و  ساخت و طراحی محیطی مجازی همچون XBOX live مختص کنسول های Jtag اشاره کرد .

اگر دوستان سوالی در این زمینه دارند در قسمت نظرات مطرح کنند تا در صورت اطلاع به آنها پاسخ داده شود .

موفق باشید .

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 2
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    میخواستم اگه میشه جوابو برام ارسال کنید لطفا
    با تشکر فراوان که جواب میدهید;)

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 2
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    با سلام و خسته نباشید
    چند تا سوال داشتم میخواستم ببینم اگه دستگاه بن بشه فقط نمیشه آنلاین بازی کرد؟یا مثلا میشه از مارکت بازی دانلود کرد؟
    اگه دستگاه با روش LR3(اگه درست گقته باشم)یاLB3بگزریم جی تگ بشه آیا دستگاه بن میشه؟
    اگه بشه از مارکت بازی دانلود کرد بازی های پولی رایگان میشوند؟
    بعد اگه دستگاه جی تگ بشه توی عمر دستگاه تاثیر داره؟
    اگه دستگاه جی تگ یا کپی خور نباشه میشه از هر روشی که ممکن باشه روش بازی ریخت و بعد اجراش کرد؟
    با تشکر

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1394
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    با سلام
    من xbox 360 new slim دارم با هارد 4 گیگ .
    اگه بخوام دستگاه رو برام زحمتش رو بکشید و jtag کنید و یه هارد 250 هم روش بذارید هزینش چقدر میشه؟
    میشه بیزحمت به تفکیک بگید که jtag و هارد چقدر میشه هزینه و دستمزدش.
    و اینکه چقدر طول میکشه که ردیف بشه.
    متشکرم

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: hosseingt
    با سلام من xbox 360 new slim دارم با هارد 4 گیگ . اگه بخوام دستگاه رو برام زحمتش رو بکشید و jtag کنید و یه هارد 250 هم روش بذارید هزینش چقدر میشه؟ میشه بیزحمت به تفکیک بگید که jtag و هارد چقدر میشه هزینه و دستمزدش. و اینکه چقدر طول میکشه که ردیف بشه. متشکرم

    سلام داخل پیغام خصوصی پاسخ داده شد

    ‏Sh3m از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1394
    نظرها: 8
    تشکر: 2
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:

    سلام.میشه بگید قیمت جیتگ کردن چقدره؟
    و اگه جیتگ کنیم و از کد تقلب استفاده کنیم بازم اچیومنت ها باز میشن؟
    بعدش بازی هایی که دانلود میکنیم فرمتشون باید چی باشه؟
    اجرا کردن بازی از روی هارد سخته یا نه؟

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yellowcat2008
    سلام.میشه بگید قیمت جیتگ کردن چقدره؟ و اگه جیتگ کنیم و از کد تقلب استفاده کنیم بازم اچیومنت ها باز میشن؟ بعدش بازی هایی که دانلود میکنیم فرمتشون باید چی باشه؟ اجرا کردن بازی از روی هارد سخته یا نه؟

    سلام بر شما
    در رابطه با هزینه ی جیتگ کردن دستگاه خدمتتون پیغام خصوصی ارسال کردم
    در رابطه با گرفتن اچیومنت با استفاده از کد تقلب باید بگم که بله مشکلی ایجاد نمیشه اما خب لذت گرفتن اون اچیومنت از بین میره :si:
    برای بازی های موجود روز دیسک که میتونید همون ها رو روی هارد دستگاه از طریق خود کنسول کپی بگیرید و استفاده کنید . برای بازی های XBL هم فایل به صورت .dat هست که با استفاده از آموزش استفاده از Xexmenu میتونید اونها رو نصب کنید .
    استفاده از بازی های روی هارد هم بسیار ساده هست .

    ‏yellowcat2008 و ‏Sh3m از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    ببخشید مسخره نکنيا
    بلد نیستم
    در ضمن وقتی اپديت بخواد به مشکل نمی خورم ؟
    تازه داشبوردش خیلی افتضاح میشه اون جوری
    آیتم هاش خیلی کم میشه
    راهنماييم میکنین ؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    ببخشيدا
    آخه قبلا وقتی برای بار اول کنسول خریدم و روشن کردم یک پروفايل برای ايکس باکس لايو ساختم بعد یک پروفايل برای خودم و یک پروفايل برای پسرم
    اصلا مشکلی نداشتم داشبوردم هم قشنگ تمام منوهاش بالا بود چه پروفايل من و که پسرم
    یکسره با پروفايل افلاين بازی میکردیم تا چند روز پیش
    که اينطوري شد و من پروفايل ایکس باکس لايو رو حذف کردم یک سری هم تنطيماتشو دست زدم الان هر دو پرو فایل منو پسرم آنلاین شده توی پرو فایل ميريم خیلی طول می کشه سينک این بشه وارد بازی میشیم يدفه مينويسه ایکس بس لايو سينک اوت
    باز میخوام بیام هوم ایکس باکس یعنی خونه خیلی طول می کشه
    قبلا به اندازه پلک زدن انجام میداد
    ببخشید که وقتتون رو ميگيرم

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: samyras
    ببخشيدا آخه قبلا وقتی برای بار اول کنسول خریدم و روشن کردم یک پروفايل برای ايکس باکس لايو ساختم بعد یک پروفايل برای خودم و یک پروفايل برای پسرم اصلا مشکلی نداشتم داشبوردم هم قشنگ تمام منوهاش بالا بود چه پروفايل من و که پسرم یکسره با پروفايل افلاين بازی میکردیم تا چند روز پیش که اينطوري شد و من پروفايل ایکس باکس لايو رو حذف کردم یک سری هم تنطيماتشو دست زدم الان هر دو پرو فایل منو پسرم آنلاین شده توی پرو فایل ميريم خیلی طول می کشه سينک این بشه وارد بازی میشیم يدفه مينويسه ایکس بس لايو سينک اوت باز میخوام بیام هوم ایکس باکس یعنی خونه خیلی طول می کشه قبلا به اندازه پلک زدن انجام میداد ببخشید که وقتتون رو ميگيرم

    ببخشید الان چه اصاری بر این دارید که دستگاهتون به اینترنت وصل باشه ؟
    اتصال به اینترنت رو قطع کنید اما بزارید پروفایلتون لایو بمونه .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    ضمن سلام و تشکر از شما که همواره جواب منو دادین
    راستش از وقتی که پروفايلم به فرمایش شما که فرمودين از حالت افلاين به آنلاین در اومده من وقتی کنسول رو روشن میکنم خیلی طول می کشه تا پروفايلم سينک بشه بعضی اوقات هم یک ارور میده نمیدونم چیه
    آیا مشکل پیش اومده ؟
    بازم ممنون

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    ضمن تشکر فراوان از شما دوست خوب واقعا منو از نگرانی در اوردين
    آخرین سوالم رو بپرسم دیگه مزاحمت نمیشم
    به این ترتیب من تا اکانت گلد نداشته باشم مشکلی که ندارم ؟ چون یه چیزایی شنیدم گفتن اگه سی دی بازی اورجينال نباشه بن میشی و از این حرفا
    من با این توصیف که فقط پروفايلم لايو شده مشکلی بابت این ندارم ؟
    بازم ازتون ممنونم

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: samyras
    ضمن تشکر فراوان از شما دوست خوب واقعا منو از نگرانی در اوردين آخرین سوالم رو بپرسم دیگه مزاحمت نمیشم به این ترتیب من تا اکانت گلد نداشته باشم مشکلی که ندارم ؟ چون یه چیزایی شنیدم گفتن اگه سی دی بازی اورجينال نباشه بن میشی و از این حرفا من با این توصیف که فقط پروفايلم لايو شده مشکلی بابت این ندارم ؟ بازم ازتون ممنونم

    شما تا زمانی که بازی نکنید Ban نمیشید و تا زمانی که گلد نداشته باشید نمیتونید بازی کنید .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    البته فکر کنم خراب کردم
    یه مقدار دست زدم تمام منو اومده ولي نمیدونم گند زدم یا نه
    چون پروفايل خودم که افلاين بازی میکردم الان جزو ایکس باکس لايو شده البته اکانت گلد ندارم ولی اسمم رو عوض کرده و زیرش زده ایکس باکس لايو
    نمیدونم چیکار کردم کجا رو خراب کردم
    ممنون از راهنماييهاتون

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: samyras
    البته فکر کنم خراب کردم یه مقدار دست زدم تمام منو اومده ولي نمیدونم گند زدم یا نه چون پروفايل خودم که افلاين بازی میکردم الان جزو ایکس باکس لايو شده البته اکانت گلد ندارم ولی اسمم رو عوض کرده و زیرش زده ایکس باکس لايو نمیدونم چیکار کردم کجا رو خراب کردم ممنون از راهنماييهاتون

    جائی رو خراب نکردید . پروفایلتون رو از حالت افلاین به حالت لایو در آوردید و به همین خاطر منو هائی که مربوط به لایو هستن هم دوباره فعال شدن . تنها مشکلی که الان براتون بوجود آمده این هست که نام پروفایلتون رو فقط یک بار دیگه میتونید عوض کنید و بعد از اون برای هر بار تعویض نام باید به مایکروسافت هزینه پرداخت کنید .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 38
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    خیلی ممنون
    ولی میشه از حالت مخفی در آورد ؟ نشون داده بشه ؟
    یا نمیشه
    بازم ممنون

بارگذاری بیشتر ...
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.