سرزمین موردور ، جولانگاه ارک ها / اولین نگاه و پیش نمایش بازی Middle Earth Shadow of War
چندی پیش بود که ادامه عنوان موفق Middle Earth Shadow of Mordor با نام Middle Earth: Shadow of War معرفی شد و از همان زمان انتشار اولین تریلر توانست توجه بسیاری را به خود معطوف کند. حال که ویدیویی از گیم پلی این عنوان منتشر شد ، تصمیم گرفتیم تا با سرعت هر چه بیشتر اولین نگاه این بازی را به نگارش در بیاوریم تا دنبال کنندگان بازی مگ، بهتر با این بازی آشنا شوند. با ما و ادامه این مقاله همراه باشید.
گسترش بی حد و حصر Shadow of War
اولین چیزی که در عنوان جدید استودیوی Monolith Productions خودنمایی می کرد، گستردگی بیش از اندازه این بازی نسبت به نسخه قبلی بود. این بار سرزمینی پهناور در اختیار شماست و می توانید در هر کدام از مناطق، ماموریت های مختلفی را تجربه کنید. هر کدام از این مناطق تحت سلطه قبایل مختلف هستند و برای تصاحب مناطق به نفع خود، باید رئیس هر منطقه را شکست دهید. در هر ناحیه ، چندین Warchief وجود دارد که این موضوع ، پیشروی در بازی را به کاری چالش انگیز تبدیل می کند. موضوع تعجب آوری که در ویدیوی گیم پلی بازی دیدیم حاکی از این بود که مرگ بعضی از Warchief ها به معنای نابودی آن ها نیست و احتمال رویارویی دوباره آن ها با شما در طول بازی وجود دارد. به طور مثال اولین Warchief ای که در ویدیوی منتشر شده، توسط تالیون کشته شد Thrak نام داشت. با این که تالیون در یک نبرد نسبتا ساده توانست وی را شکست دهد، اما در کمال ناباوری دیدم که این Warchief به طور اتفاقی و کاملا غیر منتظره برای بار دیگر به بازیباز حمله کرد.
وقتی Thrak برای بار دوم سمت تالیون آمد، عبارت " Cheated Death " بر روی صفحه نقش بست و دوربین به حالت اول شخص درآمد
در این هنگام بود که سیستم ارتقا یافته نمسیس، کارایی خود را نشان داد. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که از این سیستم و کارایی آن در نسخه قبل اطلاعی ندارید، باید بگوییم که سیستم نمسیس، موضوع مرگ را در بازی های ویدویی بطور کامل دگرگون می کرد. به عنوان مثال شما توسط یک ارک کشته می شدید، حال بواسطه این سیستم، دشمن به سوژه انتقام شما تبدیل می شد و اگر هر دفعه از وی شکست می خوردید سطح او بالا می رفت و باعث می شد تا رویارویی شما با آن ارک هر دفعه سخت تر و سخت تر شود؛ در واقع رفتار شما در حافظه ارک ها باقی می ماند. کارایی مثبت این سیستم، به تکراری نشدن دشمنان شما در طول بازی بر می گشت و باعث می شد تجربه شما از بازی، با شخصی دیگر کاملا متفاوت باشد و هر کس بازی را به شیوه خودش پیش ببرد. با دیدن ویدیوی گیم پلی بازی، می شد تغییرات این سیستم را مشاهده کرد. در همین حین که Thrak به سمت تالیون حمله کرد، بطور کاملا غافل گیر کننده دیدیم که یکی از ارک های متحد با شلیک کمان، Thrak را به قتل رساند و تالیون را از خطر مصون نگه داشت. این نکته ، جدا از اینکه به خلق سکانس های سینمایی در بطن گیم پلی کمک بیشتری می کند، در گسترش ابعاد نقش آفرینی بازی نقش مهمی دارد. هوش مصنوعی تمامی ارک ها به طور چشم گیری افزایش یافته و می توان این موضوع را در اجرای فرمان های قتل یا دیگر دستورات به خوبی دید؛ گویا تمرکز اصلی Monolith Productions بر پایه خلق یک دنیای وسیع با هوش مصنوعی بی نقص بوده و با همین یک ویدیو می توان به این نکته پی برد.
خشونت ، عاملی مهم بر لذت بخش بودن گیم پلی Middle Earth : Shadow of War
نکته جالب دیگر که در این ویدیوی چند دقیقه ای به چشم می آمد، روان تر شدن گیم پلی و بالارفتن درجه خشونت بازی بود. Execution ها سریعتر از قبل انجام می شوند و با هر بار اجرای آن ها می توانید به راحتی ارک مورد نظر را نقص عضو کنید! قطع شدن مکرر سر، دست و پاهای ارک ها با صداگذاری جالب بازی بخش مبارزات را نسبت به نسخه قبلی به شدت جذاب تر کرده و بعید است با دیدن این ویدیو آرزوی انجام دادن حداقل یک عدد از این Execution ها را نداشته باشید! موضوع خشونت بازی به باس ها هم سرایت کرده و دیدیم که قطع شدن اعضای بدن جزوی از گیم پلی این بازی است که مبارزات را دلچسبتر می کند.
سازندگان توجه بیشتری نسبت به بخش نقش آفرینی بازی داشته اند و از مقایسه این بازی با نسخه قبل می توان به این نکته پی برد
بخش نقش آفرینی بازی نسبت به بازی قبلی از ویژگی های جدیدی برخوردار گشته است. امکان تعویض لباس یا احضار کردن ارک ها برای از بین بردن دشمنان، روند پیشروی شما را تغییراتی اساسی می دهد و این عوامل باعث خلق یک عنوان Action RPG عامه پسند شده است.
با از بین بردن فرمانده هر منطقه ، می توانید برای آن منطقه یک رئیس جدید تعیین کنید و مثل اینکه قرار است این انتخاب ها نقش مهمی در روند بازی داشته باشند
محیط ها در این بازی پرجزئیات و شلوغ طراحی شده اند و به لطف قدرت سخت افزار کنسول های نسل هشتمی نبرد های عظیمی را شاهد خواهیم بود . در این نسخه می توان با ارتشی متحد به لشکر دشمن حمله کرد و نبرد های شلوغی ایجاد کرد . البته باید در مورد تصمیماتی که در نبرد های بزرگ می گیرید ، بیشتر فکر کنید ، چرا که بیشتر بودن اعضای لشکر شما به معنی پیروزی حتمی تان نیست و ممکن است دشمنان جناح مقابل با شلیک تیر های آتشین یا پرتاب سنگ توسط منجنیق ، خیلی از اعضای ارتش شما را از بین ببرند و تعداد ارک های زیر دست تان را به حداقل میزان ممکن برسانند .
نبرد های بازی حسابی شلوغ شده اند و در هر تصویر می توانید تعداد فوق العاده زیادی ارک را مشاهده کنید ، که میدان مبارزه عظیمی را بوجود می آورند
با شلیک کمان ، سنگ هایی که در حال پرتاب شدن به سمت شما هستند را می توانید از بین ببرید
یکی از برترین عناوین سال 2017 در راه است
خیلی از بازیبازان در این نسل ، سبک نقش آفرینی را با The Witcher 3 Wild Hunt و ساخته های From Software می شناسند و از آن جایی که این بازی ها مخاطبان خاصی می طلبند ، طرفداران سبک اکشن هیچگاه به سراغ این عناوین نخواهند رفت . ساخته جدید Monolith Productions مانند کلاس آموزشی است برای دیگر سازندگان و شاخصه های اصلی یک عنوان اکشن نقش آفرینی را به نمایش می گذارد ؛ بخش نقش آفرینی با توجه به همین یک ویدیو و اطلاعات محدودی که از آن در دست داریم به نظر گسترده و کامل به نظر می رسد و بخش اکشن نیز همانند گذشته متاثر از سبک مبارزات سری Batman Arkham است با این تفاوت که سرعت آن بیشتر شده و می تواند طرفداران هر دو سبک اکشن و نقش آفرینی را به سمت خود جذب می کند . بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر نسخه دیجیتالی یکی از دو نسخه Xbox One و Windows 10 را خریداری کرده باشید ، نسخه پلتفرم دیگر را بطور رایگان دریافت خواهید کرد . از آن جایی هم که پلتفرم اصلی بازی ، کنسول Xbox One است ، امکان عرضه DLC ها ، بصورت انحصاری زمانی برای Xbox One وجود دارد.
Middle Earth Shadow of War پتانسیل این را دارد تا به بهترین بازی ساخته شده از روی آثار تالکین تبدیل شود
با توجه به علاقه ای که به Shadow of Mordor دارم ، صبر کردن برای انتشار این عنوان برایم بسیار دشوار است و از آن جایی که استودیوی کاربلدی مانند Monolith Productions در حال ساخت این بازی است می توان به راحتی از کیفیت نهایی بازی اطمینان حاصل کرد و آن را یکی از برترین عناوین سال جاری میلادی دانست که در 31 مرداد ماه سال آینده برای هر سه پلتفرم اصلی منتشر می شود . لازم به ذکر است که اجرای این بازی بر روی Project Scorpio و PS4Pro امکان پذیر است.
منابع :
DualShockers | Polygon
نظرات (4)