نویسنده: سینا محمدی چهارشنبه، 09 فروردين 1396
ساعت 21:13

پیش نمایش بازی Crackdown 3

4 از 5

بهشت تخریب کنندگان / پیش نمایش بازی کرک دان 3

با انتشار نسخه دوم Crackdown بود که خیلی ها از تجربه آن ناامید شدند و از آن به عنوان نسخه ای ناقص از Crackdown یاد کردند . Crackdown 2 بازی سرگرم کننده ای بود اما مشکلات فنی و سطح انتظارات بالا از دنباله ای درخور نام Crackdown ، نسخه دوم این بازی را به یک عنوان متوسط تبدیل کرد . البته نبود دیوید جونز در پروسه ساخت بازی هم در این امر بی تاثیر نبود چرا که جونز بعد از ساخت بازی Crackdown مشغول ساخت بازی جدیدش با نام APB All Points Bulletin بود که درست در سال 2010 و همزمان با سال انتشار بازی Crackdown 2 منتشر شد . ساخت نسخه دوم به عهده استودیوی Ruffian Games سپرده شده بود ، استودیویی که توسط چند تن از اعضای Realtime Worlds تاسیس شد که سابقه کار بر روی بعضی عناوین انحصاری مایکروسافت مثل Project Gotham Racing و Fable II را داشتند و نسخه دوم کرک داون ، اولین بازی این استودیو به شمار می رفت . از آن جایی هم که هیچ کس مانند خالق یک سبک نمی تواند تحولی در مکتب خود ایجاد کند جونز تصمیم گرفت با کار بر روی نسخه بعدی Crackdown تمامی بازیبازان را شگفت زده کند. بازی ای که به طور قطع یکی از مورد انتظار ترین بازی های هر Xbox One داری است و به راحتی می تواند طرفداران سبک شوتر را تا مدت ها از بازی دیگری بی نیاز کند . اگر می خواهید بدانید چرا این بازی ارزش خرید Xbox One را دارد با ما و پیش نمایش این عنوان همراه باشید .

image2

با کنترلر زیبایی که با طرح کرک داون مزین شده آشنا شوید

یک اکشن خالص

از همان معرفی اولیه بازی می شد فهمید که با عنوانی روبرو هستیم که تخریب پذیری و انفجار در آن حرف اول را می زند .Crackdown 3  با نمایش های خود این موضوع را به راحتی اثبات کرد که انفجار ها جزیی جدایی ناپذیر از بازی هستند و دیگر قرار نیست با تخریب پذیری نصفه و نیمه عناوینی مثل Just Cause 3 یا Mercenaries 2 World in Flames سر و کله بزنیم . درنمایش اولیه بازی فیزیک و تخریب پذیری بیشتر از هر بازی دیگری به چشم می خورد . وجود کلی مواد منفجره که با شلیک به آنها میشود آشوب به پا کرد به همراه ساختمان ها و آسمان خراش های تخریب پذیر ، همه را به وجد آورد . البته در نسل قبل بازی Red Faction Guerilla هم که در سال 2009 منتشر شد این اجازه را به بازیباز می داد که به تخریب کردن آبجکت های بازی بپردازد اما اصلا امکان تخریب صد در صدی تمامی آبجکت ها در آن عنوان وجود نداشت . در واقع تفاوت اصلی Crackdown 3 با بازی هایی مثل Red Faction Guerilla یا سری Just Cause و Mercenaries هم در همین بخش نهفته است . این بازی قرار است با محیط های تماما تخریب پذیری که در اختیارتان قرار می دهد ، یک بازی متفاوت را تحویل بازیبازان دهد .

image3

فیزیک بازی واقع گرایانه است و هر لحظه امکان دارد زیر پای تان خالی شود

بازی به واسطه سیستم تخریب پذیری جذابش راه های زیادی پیش روی شما قرار می دهد و این مهم باعث شده بازی از فرم همیشگی عناوین Open World فاصله گرفته و المان های Sandbox به آن اضافه شود . در نمایش اولیه بازی هم این نکته کاملا مشهود بود . در Crackdown 3 بسته به تعداد اعضای گروه تان و استراتژی اتخاذ شده هر طور که دوست دارید می توانید بازی کنید . می توانید به کمک یک تک تیر انداز در بالای یک آسمان خراش از محاصره شدن توسط دشمنان در امان باشید ، یا همگی با استفاده از سلاح های سنگینی مثل راکت لانچر تمامی سازه های روبروی تان از میان بردارید و به صاف کردن زمین بپردازید ! آزادی عملی که این بازی پیش رویتان قرار می دهد بی نظیر است و مطمئنا بعد از انتشار بازی این موضوع بیش از پیش خود را نشان می دهد . فقط امیدواریم شاهد مود های متنوعی در بخش آنلاین باشیم و با یک تیم دث مچ ساده روبرو نشویم.

image4

کافی است به تخریب کردن یک ساختمان بپردازید تا مثل قطعات دومینو نظاره گر تخریب دیگر ساختمان ها باشید

عناوین زیادی بودند که خواستند یک فضای Open World را با تخریب پذیری بی نقص در اختیار گیمر قرار دهند ، اما شاید هیچ کدام شان به اندازه Red Faction Guerilla نتوانستند در این زمینه خودی نشان دهند ، حال کرک داون 3 آمده تا این بازی را به راحتی کنار بزند . از دیوار ها و پل ها گرفته تا تمامی ساختمان ها و آسمان خراش ها همه قابل تخریب هستند و اگر عاشق تخریب محیط باشید از گیم پلی بازی سیر نخواهید شد . با تمامی تعاریفی که از تخریب پذیری فوق العاده و بی نقص بازی شده یادآوری یک نکته کمی برای بازیبازان (مخصوصا بازیبازان داخلی ) آزار دهنده است : بخش تخریب پذیری مربوط به بخش آنلاین بازی است و در بخش تک نفره چنین تخریب پذیری ای وجود ندارد ؛ البته این بدان معنا نیست که شاهد هیچ گونه آبجکت های تخریب پذیر در بخش تک نفره نیستیم بلکه تخریب پذیری در بخش تک نفره به گستردگی بخش آنلاین بازی نیست ، حال اینکه تخریب پذیری بازی تا چه حد در بخش تک نفره بر روی تجربه بازیباز تاثیر می گذارد سوالی است که برای پاسخ دادن به آن باید تا تاریخ انتشار بازی صبر کنیم ، چرا که خبری در رابطه با بخش تک نفره اعلام نشده و معلوم نیست بخش داستانی بازی دقیقا به چه شکلی خواهد بود . ویژگی دیگری که سازندگان به آن اشاره کرده اند وجود بخش Co op در بازی است که می تواند تجربه بازی را جذاب تر کند .

image5

هیچ جای امنی در بازی وجود ندارد و در هر لحظه باید استراتژی خود را تغییر دهید و قبل از نابودی محیطی که در آن هستید به فکر پیدا کردن مکان مناسب تری باشید

استودیوی Reagent Games که ساخت نسخه جدید  Crackdownرا بر عهده دارد برای بخش آنلاین بازی سرویس های ابری مایکروسافت را انتخاب کرده . طبق توضیحات مدیر نوآوری  Reagent Gamesیعنی دیوید جونز ، اجرای بازی Crackdown لازمه کنسولی با قدرت بسیار بالا است و سرویس ابری مایکروسافت این امکان را می دهد تا نسخه سوم کرک داون خلق شود و طبق گفته تیم سازنده با سیستم پردازش ابری ، بازی قدرتی معادل بیست Xbox One دارد . این یعنی نسل جدیدی از بازی های Open World در راه است که به خوبی نشان دهنده تفاوت یک بازی نسل هشتمی  با بازی های نسل قبل است .

image6

یک تفریگاه تخریب واقعی

طبق گفته سازندگان برای تجربه بخش آنلاین بازی و اتصال به سیستم ابری مایکروسافت به اینترنتی با پهنای باند 2-4 مگابایت بر ثانیه نیاز است ؛ پهنای باندی که شاید برای یک بازی با تخریب پذیری صد در صد ( البته در بخش آنلاین ) معقول و مناسب به نظر برسد ، اما به خودی خود پهنای باند کمی نیست و بعید است بازیبازان داخلی بتوانند بصورت بی نقص بخش آنلاین بازی را تجربه کنند . در واقع ایده یک بازی که تجربه اصلی آن با اتصال به اینترنت امکان پذیر باشد چیزی است که در بازی های دیگر هم وجود داشته و از قضا بعضا باعث شکست آنها شده ، از بازی هایی مثل The Crew بگیرید تا نسخه ریبوت Need For Speed ، که تجربه اصلی آن ها در بخش آنلاین شان نهفته بود . از آن جایی هم که تجربه واقعی Crackdown 3 بواسطه آنلاین بازی کردن میسر است ، امیدواریم مشکلات بازی های فوق دامن گیر نسخه جدید Crackdown نشود .

جشن انفجار ها

یکی از عواملی که در دلچسب کردن انفجار های بازی نقشی مهم دارد گرافیک و مسائل فنی مربوط به آن است ، در نگاه اول و از بعد فنی Crackdown 3 گرافیک خوبی دارد اما به عنوان یک بازی انحصاری و با در نظر گرفتن بازی هایی مثل Forza Horizon 3 نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد . برای ساخت بازی از موتور قدرتمند Unreal Engine 4 استفاده شده که به خوبی از پس پردازش محیط های شلوغ برآمده . انفجار ها پر جزییات هستند و با خراب شدن هر آبجکت شاهد تبدیل شدن آن به تکه های ریز تری هستیم که به خوبی توانایی این موتور را به تصویر می کشند و قدرت پردازش ابری را نشان می دهند . گرافیک بازی ترکیبی است از استایل سل شید با نورپردازی های واقع گرایانه و سیستم ذرات فوق العاده پر جزییات . به طور کلی از حیث گرافیک با یک بازی فوق العاده پر جزئیات و زیبا طرف هستیم ، جزئیاتی که یک اثر زیبا از بعد هنری را تحویل مخاطب می دهد اما از بعد فنی ممکن است بازیباز را مایوس کند .

image7

انفجار ها و تخریب پذیری بازی بی نقص طراحی شده

وقتی سبک بازی شوتر است نا خودآگاه ذهن هر بازیبازی به سمت تنوع اسحه ها می رود . با دیدن تریلر های محدودی که از گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شده می توان نتیجه گیری کرد که سلاح ها از حیث تنوع قابل قبول هستند . از سلاح های سنگینی مثل راکت لانچر گرفته که با چند شلیک ، بلند ترین سازه ها را نابود می کنند تا ماشین گان هایی که با شلیک کردن آن ها می توانید روی تمامی سطوح حفره ایجاد کند ، همگی در بازی وجود دارند . هر چند انتظارمان از این بخش کمی بالاتر بود اما با وجود خالق نسخه اول سری خیالمان از این بابت راحت است و بعید است برای یک بازی که چاشنی اکشن آن از بازی های هم سبک خودش بیشتر است تعداد سلاح های بازی محدود باشند .

بر خلاف بسیاری از شوتر های سوم شخص امروزی که با تقلید از معیار های موجود در بازی Gears of War سعی در تولید عنوانی نوآورانه دارند , استودیوی Reagent Games با ساخت نسخه جدید Crackdown نشان می دهد که لازم نیست برای موفقیت یک بازی از ویژگی های موجود در بازی Gears of War الگو گرفت ؛ در این بازی نه خبری از پناه گیری به سبک Gears of War است و نه دوربین بازی کاملا بر روی شانه شخصیت قابل کنترل قرار دارد ، بلکه با بازی ای طرفیم که قرار است با اکشن اصیل خود ، گان پلی جدیدی در بازی های شوتر سوم شخص را به دوست داران سبک شوتر هدیه دهد و دیگر قرار نیست با یک Gears of War Clone دیگر روبرو شویم .

سوالات بی پاسخ

بخشی که سازندگان تا به این جای کار تاکیدی روی آن نداشتند بخش تک نفره و داستانی بازی است . با توجه به اینکه با یک بازی آنلاین محور طرف هستیم که تجربه اصلی آن با اتصال به سرور های ابری میسر است ، بخش داستانی بازی همچنان سوالات زیادی برای بازیباز ایجاد می کند ، اینکه تخریب پذیری در بخش تک نفره تا چه اندازه گسترده است یا اینکه در بخش تک نفره امکان استفاده از وسایل نقلیه وجود دارد یا خیر از موضوعاتی هستند که پاسخی برایشان نمی توان یافت . طبق گفته تیم سازنده یکی از دلایل به تعویق افتادن انتشار بازی تمرکز آن ها روی بخش داستانی بازی است ، بخشی که باید ببینیم این تاخیر ارزشش  را داشته یا خیر ؟ طبق اطلاعات منتشر شده فعلا می دانیم که Joseph Staten وظیفه نویسندگی این عنوان را بر عهدا دارد ، کسی که در نوشتن داستان بازی هایی مثل Destiny و Halo 2 نقش داشته . همچنین طبق گفته های فیل اسپنسر این بازی بهترین نسخه در سری کرک داون است که وی قادر به تجربه آن بوده و البته باید به این نکته توجه داشت که وی دشمنان موجود در این بازی را متنوع نامید ، که این امر تا حدی از نگرانی هایمان در رابطه با بخش داستانی بازی می کاهد .

image8

جالب است بدانید که جوزف استیتن در صداگذاری Grunt ها در سه نسخه اول سری هیلو ایفای نقش داشته

نسخه جدید Crackdown که هم اکنون با نام Crackdown 3 شناخته می شود هنگام معرفی اش در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2014 بدون هیچ گونه پسوند و شماره ای و با نام Crackdown معرفی شد . موضوعی که باعث شد تا همه فکر کنند باید شاهد ریبوت این مجموعه باشیم  اما بعد ها شاهد تغییر نام بازی به Crackdown 3 بودیم . تغییرات بزرگی که سازندگان در این نسخه ایجاد کرده اند چیزی نیست که بشود از آن چشم پوشی کرد , آن ها با وارد کردن ایده های نو و جدید به بازی ، به خوبی می توانند نام خالق آن ، دیوید جونز را بار دیگر بر سر زبان ها بیندازند . خبر خوبی که در E3 2016 و در کنفرانس خبری مایکروسافت اعلام شد معرفی برنامه Xbox Play Anywhere بود . طبق این برنامه در صورت خرید نسخه دیجیتالی بازی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به بازی کردن عنوان مذکور بر روی PC بپردازید ، البته به شرطی که Windown 10 بر روی PC نصب باشد . خوشبختانه Crackdown 3 هم از این قابلیت پشتیبانی می کند و می توانیم با PC های مجهز به سیستم عامل Windown 10 به بازی کردن Crackdown 3 بپردازیم . بازی بر روی کنسول اسکورپیو با کیفیت 4K اجرا خواهد شد و می توانیم در کنسول اسکورپیو با رزولوشن و کیفیت بالاتر به تخریب سازه های بازی بپردازیم . این قابلیت فعلا برای اسکورپیو تایید شده و سازندگان اشاره ای به رزولوشن بازی بر روی ایکس باکس وان نکرده اند . تصور یک بازی با تخریب پذیری صد در صد در بخش آنلاین چیزی است که به راحتی قلب سینه چاکان سبک اکشن را به تسخیر در می آورد و به لطف پردازش ابری می تواند Crackdown 3 را به عنوانی متفاوت در سبک اکشن تبدیل کند .

image9

محیطی سراسر تخریب پذیر انتظارتان را می کشد

یک بازی جاه طلبانه

در بین عناوین سال 2017 ، Crackdown 3 شاید جاه طلبانه ترین آن باشد که قرار است استاندارد های جدیدی را وارد این سبک کند ، استاندارد هایی که تاثیرات آن را در آینده و در بازی های دیگر خواهیم دید . اگر دلتان برای یک عنوان اکشن با نوآوری های زیاد تنگ شده و از Gears of War Clone های امروزی خسته شده اید و یک عنوان منحصر به فرد می خواهید ، دیوید جونز با ساخت این بازی شما را به آزویتان خواهد رساند ، عنوانی که دلیلی است محکم برای خرید Xbox One که قرار است قدرت یک کنسول نسل هشتمی را به نمایش بگذارد و تفاوت یک بازی اجرا شده روی سخت افزار نسل هشتمی با سخت افزار نسل قبل را نشان دهد . با لغو شدن Scalebound ، بسیاری به موفقیت ساخته جدید دیوید جونز چشم دوخته اند ، موفقیتی که نایل شدن به آن دور از ذهن هم به نظر نمی رسد . Crackdown 3 بزرگترین عنوان انحصاری مایکروسافت در سال 2017 به حساب می آید و باید ببینیم تا چه اندازه می تواند در موفقیت کنسول مایکروسافت نقش داشته باشد . اگر تمامی حرف های فیل اسپنسر راجع به کرک داون 3 صحت داشته باشد به طور قطع با بازی ای سرگرم کننده روبرو خواهیم بود ، بازی ای که ارزش خرید کنسول مایکروسافت را خواهد داشت .

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    خسته نباشی سینا جان . مطلب خیلی خوبی بود. خیلی خوبه که روی نقاط قوت بازی تاکید می کنی اما بهتره که یک مقدار از ضعف های بازی گفته بشه. درسته که پیش نمایش باید به این سبک نوشته بشه و با نقد و بررسی تفاوت های اصلی داره اما بد نیست که به من بعنوان کسی که ممکنه قصد خرید بازی رو داشته باشه، گفته بشه که مثلا بازی در فلان بخش نقص هائی داره . البته در مورد بخش داستانی به این موضوع اشاره شد اما آیا این بخش داستانی تنها ضعف بازیه ؟ شخصا از بازی های Sand box خوشم نمیاد :tear: بازی باید بهم بگه که چه کاری رو انجام بدم . دلم می خواد یک جائی یک راهنمائی وجود داشته باشه . بازی های Open world رو دوست دارم اما باید این جهان باز یک جائی محدود بشه . اینکه همه چیز به من گیمر واگذار بشه باعث سردرگمیم میشه . در مورد فیلم های سینمائی هم پایان باز رو دوست ندارم :tear:

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: SirGhas
    خسته نباشی سینا جان . مطلب خیلی خوبی بود. خیلی خوبه که روی نقاط قوت بازی تاکید می کنی اما بهتره که یک مقدار از ضعف های بازی گفته بشه. درسته که پیش نمایش باید به این سبک نوشته بشه و با نقد و بررسی تفاوت های اصلی داره اما بد نیست که به من بعنوان کسی که ممکنه قصد خرید بازی رو داشته باشه، گفته بشه که مثلا بازی در فلان بخش نقص هائی داره . البته در مورد بخش داستانی به این موضوع اشاره شد اما آیا این بخش داستانی تنها ضعف بازیه ؟ شخصا از بازی های Sand box خوشم نمیاد :tear: بازی باید بهم بگه که چه کاری رو انجام بدم . دلم می خواد یک جائی یک راهنمائی وجود داشته باشه . بازی های Open world رو دوست دارم اما باید این جهان باز یک جائی محدود بشه . اینکه همه چیز به من گیمر واگذار بشه باعث سردرگمیم میشه . در مورد فیلم های سینمائی هم پایان باز رو دوست ندارم :tear:

    سلام قاسم جان
    نمیشه به نظر شما ایرادی وارد کرد چون نظر شخصی شماست
    ولی به هر حال من که از ایده های این بازی خوشم اومده و امیدوارم که بازی خوبی هم از اب دربیاد:wacky:

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1395
    نظرها: 6
    تشکر: 1
    تشکرشده: 7
    کنسول‌های بازی:

    خیلی خوب بود سینا .من از این سبک بازی های شلوغ و بهم ریخته خوشم نمیاد اما شما خیلی خوب بازی رو معرفی کرده بودی. منتظر خوندن پیش نمایش های بیشتری ازت هستم

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: Mr.Robot
    خیلی خوب بود سینا .من از این سبک بازی های شلوغ و بهم ریخته خوشم نمیاد اما شما خیلی خوب بازی رو معرفی کرده بودی. منتظر خوندن پیش نمایش های بیشتری ازت هستم

    سلام بر شما
    بالاخره هرکی یه سلیقه ای داره دیگه:blink:
    ممنونم دوست من

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:

    پیش نمایش خوبی بود. خسته نباشید . قبل از هر چیز باید به @Btb Cutting بگم که نظر شما محترم اما هیچ دلیلی وجود نداره که یک بازی عالی مثل آنچارتد برای اینکه نشون بده نسل عوض شده خرق عادت کنه و تغییر در مکانیزمی بوجود بیاره که با اون به موفقیت رسیده . این استراتژی رو که فکر میکنم منفور و شکست خورده اس، بارها کپکام استفاده کرده و به نتیجه نرسیده. با تغییر و نوآوری مخالف نیستم اما برای آخرین شماره از یک سری فوق موفق ، ایجاد یک تغییر بزرگ ریسک به مراتب بزرگتری رو هم بهمراه داره . بنظر من آنچارتد 4 تا این لحظه که دارم نظرم رو می نویسم بهترین بازی نسل هشتمی هست که روی تمام کنسول ها عرضه شده. از طرفی باور دارم که حالا ناتی داگ تغییری رو که شما و سایر دوستان در آنچارتد 4 انتظارش رو داشتن در دنباله ی مستقل آتی خودش ایجاد می کنه . من به این سگ های بازیگوش خیلی امیدوارم :B
    اما به کرک دان 3 بر گردیم. این بازی بجز تخریب پذیری و انفجار چه چیزی برای عرضه داره ؟ من داخل این پیش نمایش فقط از تخریب خوندم . اینکه قراره بازی تخریب پذیری چنین و چنان داشته باشه. تخریب پذیری می تونه جذاب باشه اما چقدر ؟! بیاید بدون تعصب صحبت کنیم . ما به اینترنت با پهنای باید 4 مگابایت برثانیه دسترسی نداریم . البته ارائه دهنده های اینترنت حتی روی اینترنت با پهنای باند 30 و 40 مگابیت بر ثانیه غلو می کنن اما همه می دونیم که این پهنای باند اشتراکی هست و بیشتر از 512 کیلوبایت ( خیلی خوش بینانه ) پهنای باند بیشتری نصیب ما نمیشه. این یعنی برای من بعنوان یک گیمری ایرانی، یک خلاء بزرگ در گیمی که قراره از طریق سرور های ابری مایکروسافت اجرا و پشتیبانی بشه. من وبسایت مایکروسافت رو با مکافات می تونم باز کنم :wow: البته این ربطی به قدرت مایکروسافت و سرور های اون داره . این یکی از محدودیت هائی هست که گیمر های هموطن و خود من ما با اون دست و پنجه نرم می کنیم . نتیجه گیری این که برای من اولویت خرید یک بازی بخش داستانی و آفلاین و تک نفره است. چیزی که با توجه به نوشته ی تو سینا، اصلا وجود خارجی نداره . یعنی باید برای اینکه بتونم بخش داستانی نصفه و نیمه ی بازی که تخریب پذیری که مهمترین ویژگی بازی هست رو هم بهم ارائه نمیده تجربه کنم به اینترنت وصل بشم و آپدیت های حجیم ( لذت بردم از این نظر sirghas در خبر اپدیت دستینی : 18 گیگ برای یک خط دیالوگ ، مگه اینترنت علف خرسه ) رو پشت سر هم دریافت کنم و خودم رو گول بزنم که دارم لذت میبرم. نه کرک دان 3 بنظر من شاید بازی خوبی باشه ولی اصلا گیمی نیست که در لیست بازی های مورد انتظارم برای سال آینده قرارش بدم.
    پینوشت : ادمین چطور میشه یک کلمه داخل نظر رو با رنگ دیگه نوشت ؟

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط Nothing Else Matters ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: Nothing Else Matters
    پیش نمایش خوبی بود. خسته نباشید . قبل از هر چیز باید به @Btb Cutting بگم که نظر شما محترم اما هیچ دلیلی وجود نداره که یک بازی عالی مثل آنچارتد برای اینکه نشون بده نسل عوض شده خرق عادت کنه و تغییر در مکانیزمی بوجود بیاره که با اون به موفقیت رسیده . این استراتژی رو که فکر میکنم منفور و شکست خورده اس، بارها کپکام استفاده کرده و به نتیجه نرسیده. با تغییر و نوآوری مخالف نیستم اما برای آخرین شماره از یک سری فوق موفق ، ایجاد یک تغییر بزرگ ریسک به مراتب بزرگتری رو هم بهمراه داره . بنظر من آنچارتد 4 تا این لحظه که دارم نظرم رو می نویسم بهترین بازی نسل هشتمی هست که روی تمام کنسول ها عرضه شده. از طرفی باور دارم که حالا ناتی داگ تغییری رو که شما و سایر دوستان در آنچارتد 4 انتظارش رو داشتن در دنباله ی مستقل آتی خودش ایجاد می کنه . من به این سگ های بازیگوش خیلی امیدوارم :B اما به کرک دان 3 بر گردیم. این بازی بجز تخریب پذیری و انفجار چه چیزی برای عرضه داره ؟ من داخل این پیش نمایش فقط از تخریب خوندم . اینکه قراره بازی تخریب پذیری چنین و چنان داشته باشه. تخریب پذیری می تونه جذاب باشه اما چقدر ؟! بیاید بدون تعصب صحبت کنیم . ما به اینترنت با پهنای باید 4 مگابایت برثانیه دسترسی نداریم . البته ارائه دهنده های اینترنت حتی روی اینترنت با پهنای باند 30 و 40 مگابیت بر ثانیه غلو می کنن اما همه می دونیم که این پهنای باند اشتراکی هست و بیشتر از 512 کیلوبایت ( خیلی خوش بینانه ) پهنای باند بیشتری نصیب ما نمیشه. این یعنی برای من بعنوان یک گیمری ایرانی، یک خلاء بزرگ در گیمی که قراره از طریق سرور های ابری مایکروسافت اجرا و پشتیبانی بشه. من وبسایت مایکروسافت رو با مکافات می تونم باز کنم :wow: البته این ربطی به قدرت مایکروسافت و سرور های اون داره . این یکی از محدودیت هائی هست که گیمر های هموطن و خود من ما با اون دست و پنجه نرم می کنیم . نتیجه گیری این که برای من اولویت خرید یک بازی بخش داستانی و آفلاین و تک نفره است. چیزی که با توجه به نوشته ی تو سینا، اصلا وجود خارجی نداره . یعنی باید برای اینکه بتونم بخش داستانی نصفه و نیمه ی بازی که تخریب پذیری که مهمترین ویژگی بازی هست رو هم بهم ارائه نمیده تجربه کنم به اینترنت وصل بشم و آپدیت های حجیم ( لذت بردم از این نظر sirghas در خبر اپدیت دستینی : 18 گیگ برای یک خط دیالوگ ، مگه اینترنت علف خرسه ) رو پشت سر هم دریافت کنم و خودم رو گول بزنم که دارم لذت میبرم. [b]نه[/b] کرک دان 3 بنظر من شاید بازی خوبی باشه ولی اصلا گیمی نیست که در لیست بازی های مورد انتظارم برای سال آینده قرارش بدم. پینوشت : ادمین چطور میشه یک کلمه داخل نظر رو با رنگ دیگه نوشت ؟

    سلام دوست عزیز
    حقیقتا نمیشه بخاطر کم سرعت بودن اینترنت کشورمون ویژگی های بازی رو نادیده بگیریم که:confused:
    درسته که شما بجز تخریب پذیری هیچی تو مقاله پیدا نکردید ( و حق هم دارید چون بالاخره اطلاعات به شدت کمی از بازی اومده ) اما خب بنظرتون تخریب پذیری بصورت صد در صدی اون هم توی محیط open world جالب نیست؟
    بخش تک نفره هم امید زیادی بهش ندارم اما اینو میدونم که بخش چندنفره واقعا باید تجربه جدیدی باشه:blink:

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1394
    نظرها: 45
    تشکر: 15
    تشکرشده: 73
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: سینا محمدی
    سلام دوست عزیز حقیقتا نمیشه بخاطر کم سرعت بودن اینترنت کشورمون ویژگی های بازی رو نادیده بگیریم که:confused: درسته که شما بجز تخریب پذیری هیچی تو مقاله پیدا نکردید ( و حق هم دارید چون بالاخره اطلاعات به شدت کمی از بازی اومده ) اما خب بنظرتون تخریب پذیری بصورت صد در صدی اون هم توی محیط open world جالب نیست؟ بخش تک نفره هم امید زیادی بهش ندارم اما اینو میدونم که بخش چندنفره واقعا باید تجربه جدیدی باشه:blink:

    سلام بر سینا :li-bl: من فقط یک سوال ازت دارم و این بحث رو دیگه ادامه نمیدم. جدا از شعار و حرف و حدیث، واقعا بنظرت کرک دان 3 تا این حد ارزشمنده که براش کنسول بخری ؟

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: Nothing Else Matters
    سلام بر سینا :li-bl: من فقط یک سوال ازت دارم و این بحث رو دیگه ادامه نمیدم. جدا از شعار و حرف و حدیث، واقعا بنظرت کرک دان 3 تا این حد ارزشمنده که براش کنسول بخری ؟

    سلام دوست من
    اگه به اینترنت خوب دسترسی داشته باشید به نظرم ارزش اش رو داره:li-bl: که x1 بخرید

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Nothing Else Matters
    پیش نمایش خوبی بود. خسته نباشید . قبل از هر چیز باید به @Btb Cutting بگم که نظر شما محترم اما هیچ دلیلی وجود نداره که یک بازی عالی مثل آنچارتد برای اینکه نشون بده نسل عوض شده خرق عادت کنه و تغییر در مکانیزمی بوجود بیاره که با اون به موفقیت رسیده . این استراتژی رو که فکر میکنم منفور و شکست خورده اس، بارها کپکام استفاده کرده و به نتیجه نرسیده. با تغییر و نوآوری مخالف نیستم اما برای آخرین شماره از یک سری فوق موفق ، ایجاد یک تغییر بزرگ ریسک به مراتب بزرگتری رو هم بهمراه داره . بنظر من آنچارتد 4 تا این لحظه که دارم نظرم رو می نویسم بهترین بازی نسل هشتمی هست که روی تمام کنسول ها عرضه شده. از طرفی باور دارم که حالا ناتی داگ تغییری رو که شما و سایر دوستان در آنچارتد 4 انتظارش رو داشتن در دنباله ی مستقل آتی خودش ایجاد می کنه . من به این سگ های بازیگوش خیلی امیدوارم :B اما به کرک دان 3 بر گردیم. این بازی بجز تخریب پذیری و انفجار چه چیزی برای عرضه داره ؟ من داخل این پیش نمایش فقط از تخریب خوندم . اینکه قراره بازی تخریب پذیری چنین و چنان داشته باشه. تخریب پذیری می تونه جذاب باشه اما چقدر ؟! بیاید بدون تعصب صحبت کنیم . ما به اینترنت با پهنای باید 4 مگابایت برثانیه دسترسی نداریم . البته ارائه دهنده های اینترنت حتی روی اینترنت با پهنای باند 30 و 40 مگابیت بر ثانیه غلو می کنن اما همه می دونیم که این پهنای باند اشتراکی هست و بیشتر از 512 کیلوبایت ( خیلی خوش بینانه ) پهنای باند بیشتری نصیب ما نمیشه. این یعنی برای من بعنوان یک گیمری ایرانی، یک خلاء بزرگ در گیمی که قراره از طریق سرور های ابری مایکروسافت اجرا و پشتیبانی بشه. من وبسایت مایکروسافت رو با مکافات می تونم باز کنم :wow: البته این ربطی به قدرت مایکروسافت و سرور های اون داره . این یکی از محدودیت هائی هست که گیمر های هموطن و خود من ما با اون دست و پنجه نرم می کنیم . نتیجه گیری این که برای من اولویت خرید یک بازی بخش داستانی و آفلاین و تک نفره است. چیزی که با توجه به نوشته ی تو سینا، اصلا وجود خارجی نداره . یعنی باید برای اینکه بتونم بخش داستانی نصفه و نیمه ی بازی که تخریب پذیری که مهمترین ویژگی بازی هست رو هم بهم ارائه نمیده تجربه کنم به اینترنت وصل بشم و آپدیت های حجیم ( لذت بردم از این نظر sirghas در خبر اپدیت دستینی : 18 گیگ برای یک خط دیالوگ ، مگه اینترنت علف خرسه ) رو پشت سر هم دریافت کنم و خودم رو گول بزنم که دارم لذت میبرم. [b]نه[/b] کرک دان 3 بنظر من شاید بازی خوبی باشه ولی اصلا گیمی نیست که در لیست بازی های مورد انتظارم برای سال آینده قرارش بدم. پینوشت : ادمین چطور میشه یک کلمه داخل نظر رو با رنگ دیگه نوشت ؟

    ممنونم داداش بابت نظرت.
    والا منظور من به هیچ وجه زیر سوال بردن گیم پلی سری آچارتد نبود.قبول هم دارم که آنچارتد هم مثل خیلی از سه گانه های دیگه به خاطر نوع گیم پلی خودش به اوج رسید ولی بحث من سر اینکه بعضی از عزیزان داخل و نه خارج کشور از آنچارتد 4 به عنوان شروع کننده واقعی نسل هشت یاد میکنن اونم فقط و فقط به علت گرافیک چشم نوازش و انتظار دارن بازی های بعد از اون همگی گرافیکای در سطح اون داشته باشن در غیر این صورت نسل جدید معنی نمیدن! ولی این نکته رو فراموش کردن که مهمترین بخش یه بازی ویدیویی گیم پلی اونه و در تغییر یه نسل از بازی های ویدیویی از نظر من باید سازندگان تلاش کنن محدودیت هایی رو که در گیم پلی به هر دلیلی نمیتونسن توی یک کنسول پیاده کنن رو به ثمر برسونن.
    برای مثال شروع کنند واقعی نسل هفتم در نظر خیلیا gears of war بود چون به طور کلی یه تکون اساسی به بازی های شوتر سوم شخص با محوریت کاور گیری داد. این کاری سازندگان با نوآوری شون با gears of war کردن به طور قطع میشه گفت تو نسل قبلش امکان پذیر نبود.
    در مورد سری آنچارتد هم میشه انتظار داشت که در ادامه تغییری ایجاد بشه ولی تو آنچارتد 4 هیچ تغییری من ندیدم.(هر چند که بازی واقعا خوبی بود و من حداقل چهار بار تمومش کردم)
    راجع به کرک داون هم بگم درسته که کشور ما با مشکل جدی در اراِیه اینترنت با سرعت استانداردمواجعه(حداقل پهنای باند 26 مگابایت بر ثانیه) هست.ولی نمیتونیم به خاطر این مشکل تو کشورمون نوآوری هایی که قرار توی این بازی استفاده بشه رو در نظر نگیریم.به هر حال نظر نویسنده فقط نگاهی به این قابلیت های جدیده که به واسطه رانش ابری توی این بازی شدنیه.هر چند که ممکنه خود اون هم مثل منو شما و خیلیای دیگه نتونه به خاطر اینترنت از اون استفاده کنه.
    ببخشید که نظرم طولانی شد.

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Nothing Else Matters
    پیش نمایش خوبی بود. خسته نباشید . قبل از هر چیز باید به @Btb Cutting بگم که نظر شما محترم اما هیچ دلیلی وجود نداره که یک بازی عالی مثل آنچارتد برای اینکه نشون بده نسل عوض شده خرق عادت کنه و تغییر در مکانیزمی بوجود بیاره که با اون به موفقیت رسیده . این استراتژی رو که فکر میکنم منفور و شکست خورده اس، بارها کپکام استفاده کرده و به نتیجه نرسیده. با تغییر و نوآوری مخالف نیستم اما برای آخرین شماره از یک سری فوق موفق ، ایجاد یک تغییر بزرگ ریسک به مراتب بزرگتری رو هم بهمراه داره . بنظر من آنچارتد 4 تا این لحظه که دارم نظرم رو می نویسم بهترین بازی نسل هشتمی هست که روی تمام کنسول ها عرضه شده. از طرفی باور دارم که حالا ناتی داگ تغییری رو که شما و سایر دوستان در آنچارتد 4 انتظارش رو داشتن در دنباله ی مستقل آتی خودش ایجاد می کنه . من به این سگ های بازیگوش خیلی امیدوارم :B اما به کرک دان 3 بر گردیم. این بازی بجز تخریب پذیری و انفجار چه چیزی برای عرضه داره ؟ من داخل این پیش نمایش فقط از تخریب خوندم . اینکه قراره بازی تخریب پذیری چنین و چنان داشته باشه. تخریب پذیری می تونه جذاب باشه اما چقدر ؟! بیاید بدون تعصب صحبت کنیم . ما به اینترنت با پهنای باید 4 مگابایت برثانیه دسترسی نداریم . البته ارائه دهنده های اینترنت حتی روی اینترنت با پهنای باند 30 و 40 مگابیت بر ثانیه غلو می کنن اما همه می دونیم که این پهنای باند اشتراکی هست و بیشتر از 512 کیلوبایت ( خیلی خوش بینانه ) پهنای باند بیشتری نصیب ما نمیشه. این یعنی برای من بعنوان یک گیمری ایرانی، یک خلاء بزرگ در گیمی که قراره از طریق سرور های ابری مایکروسافت اجرا و پشتیبانی بشه. من وبسایت مایکروسافت رو با مکافات می تونم باز کنم :wow: البته این ربطی به قدرت مایکروسافت و سرور های اون داره . این یکی از محدودیت هائی هست که گیمر های هموطن و خود من ما با اون دست و پنجه نرم می کنیم . نتیجه گیری این که برای من اولویت خرید یک بازی بخش داستانی و آفلاین و تک نفره است. چیزی که با توجه به نوشته ی تو سینا، اصلا وجود خارجی نداره . یعنی باید برای اینکه بتونم بخش داستانی نصفه و نیمه ی بازی که تخریب پذیری که مهمترین ویژگی بازی هست رو هم بهم ارائه نمیده تجربه کنم به اینترنت وصل بشم و آپدیت های حجیم ( لذت بردم از این نظر sirghas در خبر اپدیت دستینی : 18 گیگ برای یک خط دیالوگ ، مگه اینترنت علف خرسه ) رو پشت سر هم دریافت کنم و خودم رو گول بزنم که دارم لذت میبرم. [b]نه[/b] کرک دان 3 بنظر من شاید بازی خوبی باشه ولی اصلا گیمی نیست که در لیست بازی های مورد انتظارم برای سال آینده قرارش بدم. پینوشت : ادمین چطور میشه یک کلمه داخل نظر رو با رنگ دیگه نوشت ؟

    سلام بر شما . من فقط قسمت پینوشت رو جواب میدم . حقیقتش نمیشه :tear: فقط می تونید متنتون رو bold کنید یا براش under line بزارید یا ایتالیک کنید . تغییر رنگ و اینجور موارد فقط داخل ویرایشگر انجمن فعاله

    ‏Nothing Else Matters از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    ممنون بابت مقالت سینا جان.
    فکر اینکه معیار نسل هشتمی بودن یه بازی گرافیکش باشه واقعا ناراحت کنندس .به نظر من معیار تغییر نسل در یک بازی ویدیویی باید فقط و فقط شکستن معیار های گیم پلی اش باشه .
    برای مثال به عنوان uncharted 4 شروع کننده واقعی نسل هشت میگن ولی فقط و فقط به خاطر گرافیکش،گیم پلی اما کاملا همون گیم پلی سه گانه قبلیه فقط با مبارزات و لول دیزاین سند باکس.حتی یه قدم هم برای پیشبرد گیم پلی برنداشته بود.
    به همین علت امید گیمرایی مثل من به عنوانی مثل کرک داون 3 هست چون از همه لحاظ میخواد یه قدم از هم نسلی های خودش جلو تر برداره و امکان رانش ابری که به نظر من یکی از پرچم دارای پیشرفت و کمک به گیم توی این نسله میتونه با این بازی اولین قدمو محکم برداره.
    امسال مس افکت یه قدم جدی در پیشبرد یه شوتر سوم شخص نسل هشتی برداشته و سال بعد امید ها به سوی کرک داونه.
    به امید موفقیت

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط btb cutting ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    ممنون بابت مقالت سینا جان. فکر اینکه معیار نسل هشتمی بودن یه بازی گرافیکش باشه واقعا ناراحت کنندس .به نظر من معیار تغییر نسل در یک بازی ویدیویی باید فقط و فقط شکستن معیار های گیم پلی اش باشه . برای مثال به عنوان uncharted 4 شروع کننده واقعی نسل هشت میگن ولی فقط و فقط به خاطر گرافیکش،گیم پلی اما کاملا همون گیم پلی سه گانه قبلیه فقط با مبارزات و لول دیزاین سند باکس.حتی یه قدم هم برای پیشبرد گیم پلی برنداشته بود. به همین علت امید گیمرایی مثل من به عنوانی مثل کرک داون 3 هست چون از همه لحاظ میخواد یه قدم از هم نسلی های خودش جلو تر برداره و امکان رانش ابری که به نظر من یکی از پرچم دارای پیشرفت و کمک به گیم توی این نسله میتونه با این بازی اولین قدمو محکم برداره. امسال مس افکت یه قدم جدی در پیشبرد یه شوتر سوم شخص نسل هشتی برداشته و سال بعد امید ها به سوی کرک داونه. به امید موفقیت

    سلام
    خواهش می کنم دوست من
    بله واقعا باعث تاسف هست که فقط گرافیک رو عاملی بدونیم برای اینکه بگیم مثلا فلان بازی نسل هشتمیه
    ولی گویا کرک داون سه عنوانیه متعلق به نسل جدید که به نظر به عنوان خوبی هم تبدیل می شه

    آخرین بار در تاریخ حدود 7 سال قبل توسط سینا محمدی ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.