نویسنده: سینا محمدی شنبه، 20 خرداد 1396
ساعت 15:16

پیش نمایش بازی Gran Turismo Sport

3 از 5

اوج لذت رانندگی در نسل هشتم / پیش نمایش بازی GT Sport

طرفداران کنسول های سونی مطمئنا با سری Gran Turismo آشنایی دارند، مجموعه ای که از اولین نسل پیدایش پلی استیشن، کنسول های سونی را همراهی می‌کرد و خود را به عنوان یکی از مهمترین عناوین انحصاری این کمپانی مطرح کرد. سری GT قدمتی طولانی دارد و از سال 1997 که نسخه اول آن برای PS1 عرضه شد تا کنون شش نسخه اصلی از آن انتشار یافته است. Gran Turismo Sport که اولین نسخه سری در نسل هشتم به شمار می‌رود با وقفه ای طولانی پذیرای PS4 داران خواهد بود. با بازی مگ همراه باشید.

GT Generationsباید اظهار داشت که به جز Driveclub، هیچ عنوان ریسینگ با کیفیتی برای PS4 عرضه نشده و با بسته شدن استودیوی Evolution (استودیو توسعه دهنده Driveclub بسته شد) ممکن است هرگز نتوانیم شاهد ساخت دنباله Driveclub و سری MotorStorm باشیم؛ به همین دلیل معرفی نسخه جدید Gran Turismo که در نمایشگاه بازی پاریس 2015 صورت گرفت را می‌توان یکی از مهمترین اخبار آن نمایشگاه بنامیم، چرا که بالاخره می‌توانستیم شاهد انتشار یک ریسینگ ارزشمند برای PS4 باشیم.

Gran Turismo Sport بر خلاف سنت همیشگی سری دارای فهرست بلندی از ماشین های قابل انتخاب نیست و این مهم شاید برای کسانی که این ویژگی را یک امتیاز برای بازی به شمار می‌آوردند کمی نا امید کننده باشد، اما این موضوع باعث نشده تا در بازی شاهد اتوموبیل های متنوع نباشیم. مهمترین نکته ای که باید به آن شاره داشت، اتمام تاریخ قرارداد الکترونیک آرتز با Porsche است و بالاخره می‌توانیم شاهد وجود اتوموبیل های این کمپانی محبوب آلمانی در عناوین مختلفی از جمله GT Spsort باشیم.

Gran Turismo Sport Preview image 2

برای اولین بار در تاریخ سری GT اتوموبیل های پوشه وجود خواهد داشت.

خبر دیگری که برای دوستداران دنیای اتوموبیل می‌تواند خوشحال کننده باشد وجود Fittipaldi EF7 در بازی است. این اتوموبیل که به صورت محدود تولید شده در نسخه جدید GT به طور اختصاصی وجود خواهد داشت.

Gran Turismo Sport Preview image 3

Fittipaldi EF7

در GT Sport یک جام قهرمانی دو ساله وجود خواهد داشت که برندگان آن می‌توانند با رانندگان حرفه اتوموبیل رانی در دنیای واقعی، برد خود را جشن بگیرند. Polyphony نهایت سعی اش را به کار گرفته تا GT Sport یکی از بهترین تجربه ها را در میان ریسینگ های شبیه ساز ارائه دهد و از این رو با TAG Heuer، که یک شرکت ساعت سازی است، همکاری کرده تا کار های مرتبط با زمان را در بازی بر عهده بگیرد و این برای اولین بار است که سری GT به صورت رسمی با یک کمپانی ساعت سازی همکاری می‌کند.

Gran Turismo Sport Preview image 4

به واسطه این همکاری، اولین حضور TAG Heuer در یک بازی ویدیویی محقق شد.

در بخش آفلاین بیش از 110 مرحله انتظار بازیبازان را می‌کشد و بسیاری از پیست های معروف از جمله Nurburgring Nordschleife در بازی وجود دارد.

GT Sport از هدست واقعیت مجازی سونی پشتیبانی می‌کند و طبق گفته های کازونوری یامائوچی، تهیه کننده بازی، هنگام تجربه GT Sport با PS VR این حس به بازیباز دست خواهد داد که پشت فرمان یک اتوموبیل قرار گرفته. قابلیت Photo Mode که در بسیاری از عناوین نسل حاضر قرار گرفته در GT Sport نیز وجود دارد و حتی می‌توان خروجی آن را بر روی کیفیت 4K قرار داد. در GT Sport قبل از ورود به مسابقه می‌توانید زمان شروع آن را تعیین کنید، اما باید بدانید که بر خلاف نسخه پنجم و ششم GT، در بازی چرخه شب و روز وجود نخواهد داشت.

 به جز بخش کمپین و آرکید، بخش دیگری به نام Sport در بازی وجود دارد که از قسمت های مختلفی تشکیل شده و از جالب ترین آن ها می‌توان به GT Sport Live اشاره کرد که می‌توانید مسابقات رسمی ای که توسط بازیبازان حرفه ای در این بخش در حال انجام است را به طور زنده مشاهده کنید. همانطور که متوجه شدید GT Sport تنها شامل بخش مسابقات نمی‌شود و به کمک GT Sport Live می‌توانید به تماشای مسابقات بپردازید که این ویژگی می‌تواند در واقع گرایانه تر جلوه دادن دنیای GT Sport نقشی اساسی داشته باشد.

Gran Turismo Sport Preview image 6

می‌توان گفت که تجربه GT Sport دست کمی از تجربه رانندگی واقعی نخواهد داشت.

اصولا هرگاه که عناوین ریسینگ شبیه ساز را زیر ذره بین قرار می‌دهیم، گرافیک جزئی جدا نشدنی در بررسی این عناوین به شمار می‌آید، مخصوصا اگر بازی مورد نظر یک اثر انحصاری باشد. GT Sport از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی می‌توان رنگ و نوری که در واقعیت قابل رویت است را در بازی مشاهده کرد. در واقع برخی از تلویزیون ها نمی‌توانند نوری که هنگام رانندگی در اطراف ساطع می‌شود را به خوبی به نمایش بگذارند و قابلیت HDR در این جاست که به بهبود هر چه بیشتر تصاویر کمک می‌کند. اما با فاکتور گرفتن از قابلیت HDR و با نگاهی به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از بازی می‌توان به راحتی پی برد که GT Sport یک عنوان نسل هشتمی است. جزئیات پیست های مسابقه و همچنین نورپردازی های خیره کننده تنها قسمتی از گرافیک بی نقص این بازی را به نمایش می‌گذارند.

Gran Turismo Sport Preview image 7

گرافیک بازی نمونه کاملی از یک عنوان نسل هشتمی است.

Sport در PS4 Pro با رزولوشن 4K اجرا خواهد شد و مانند نسخه PS4 با نرخ فریم 60 بر ثانیه به نمایش درمی‌آید. به نمایش درآمدن یک بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه، آن هم با گرافیکی باور نکردنی از نقاط قوت GT Sport هستند که بسیاری از بازیباز ها را شگفت زده خواهد کرد. نسخه PS4 Pro این بازی اولین نسخه سری GT است که رنگ قرمز Ferrari را به طور واقعی نشان می‌دهد و طبق گفته های یامائوچی، این امر به واسطه فضای رنگی جدید موجود در PS4 Pro میسر شده. ( استفاده از شبیه ساز پوشش رنگ خودرو در Gran Turismo Sport )

مطمئنا تجربه یک ریسینگ شبیه ساز که در محیطی واقع گرایانه در جریان است به یکی از برترین انتخاب های طرفداران سبک ریسینگ تبدیل خواهد شد؛ مخصوصا اینکه به یاد می‌آوریم که شخص  یامائوچی در تهیه کنندگی بازی ایفای نقش می‌کند، کسی که به محبوب شدن Polyphony کمک زیادی کرد.

Gran Turismo Sport Preview image 8

کازونوری یامائوچی، کسی که مهمترین عنوان ریسینگ کنسول های سونی را خلق کرد.

طراحی عنوان Motor Toon Grand Prix را می‌توان دروازه ای دانست که او را به دنیای بازی های ویدویی وارد کرد. بعد از طراحی دنباله بازی فوق، وی در ساخت عنوان Gran Turismo نقش مهمی ایفا کرد و به جز طراحی، تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده داشت، عنوانی که در طول پنج سال ساخته شد و توانست به پرفروش ترین بازی PS1 تبدیل شود. بعد از محبوبیت GT شاهد ساخت دنباله های زیادی از آن بودیم و می‌توان گفت که این سری برای تمامی کنسول های سونی، به جز PS Vita انتشار یافت. به واسطه محبوبیت سری GT و موفقیت های پی در پی آن، کازونوری یامائوچی به یک چهره شناخته شده تبدیل شد و حتی به خاطر کمک وی در ترویج یافتن اتوموبیل های شرکت Volkswagen، این کمپانی به او یک Golf R32 اعطا کرد. پولی فونی همچنین در طراحی صفحه نمایش چند منظوره موجود در اتوموبیل R35 GT-R با Nissan همکاری داشته.

Gran Turismo Sport Preview image 9

نسخه جدید GT یکی از مورد انتظار ترین عناوین 2017 است.

همانطور که مطالعه کردید، نسخه جدید GT بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. ویژگی های جدیدی مثل تماشای مسابقات یا بخش واقعیت مجازی می‌توانند عاشقان دنیای اتوموبیل را مجذوب خود کند و این مهم در کنار ویژگی های بصری بازی که به چشم نواز تر شدن آن کمک می‌کنند، GT Sport را به یکی از برترین عناوین شبیه ساز نسل حاضر تبدیل خواهد کرد. GT Sport در سال 2017 و در تاریخی نا مشخص به طور انحصاری برای PS4 انتشار می‌یابد.

قطعا Gran Turismo Sports یکی از بازی های حاضر در کنفرانس E3 2017 سونی است که روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.