نویسنده: حسین صدری دوشنبه، 24 مهر 1396
ساعت 15:55

پیش نمایش بازی Call of Duty WWII

5 از 5

«ندای وظیفه» شاید یکی از زیبا‌ترین نام‌هایی است که می‌توان بر یک سری بازی مبنی بر جنگ گذاشت. این عبارت ترجمه‌ای زیبا از “Call of Duty” است که بر خلاف سیل ترجمه‌های افتضاح و احمقانه‌ای که از نام سایر بازی‌ها می‌شنویم، نه تنها اعصاب خرد کن نیست، بلکه زیبا است و پر معنا. این عبارت نام سری بازی‌ای است که افتخارات زیادی در صنعت بازی‌های ویدئویی دارد و در هر نسخه‌اش توانسته گوشه‌هایی از تاریکی‌ها و سیاهی‌های جنگ را به تصویر بکشد. در میان انسان‌ها، "جنگ" هیچ گاه تمامی نداشته. از زمانی که تاریخ‌دان‌ها یادشان می‌آید میان آدم‌ها جنگ بوده تا همین لحظه‌ای که در حال خواندن این متن هستید! آدم‌ها هیچ وقت هیچ وقت دست از این عادتشان بر نمی‌دارند. جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز از شاهکار‌های بزرگ آدمی در این زمینه‌ هستند. اولین نسخه از سری Call of Duty از گرد و خاک‌های همین جنگ‌ها آغاز شد. جنگ جهانی دوم که عده‌ی زیادی از فرزندان آدم در آن به قتل رسیدند، نقطه‌ی آغازین سری Call of Duty بود. این سری سپس در نسخه‌های بعدی‌اش از این مبدا دور تر و دور تر شد. جنگ‌هایش «مدرن» و اندکی بعد «پیشرفته» شد! تا این که تصمیم گرفت کلا زمین را رها کند و به آسمان برود. Call of Duty به فضا رفت، به دنیا‌های موازی رفت و حتی به سرزمین‌های ترسناک زامبی زده نیز سرک کشید. رفته رفته مخاطبان این سری نیز کمتر و کمتر شدند و با عرضه‌ی نسخه‌ی آخر رسما مشخص شد دیگر کسی اعتقادی به بازگشت این سری ندارد. اما غافل از این که...

"هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش... باز جوید روزگار وصل خویش!"

آری! Call of Duty به میعادگاهش بازگشته. وقتش رسیده تا بار دیگر قصه را در میان جنگ جهانی دوم تعریف کنیم. در روزگاری که بشر نه جت‌پک‌های پیشرفته داشت و نه اسلحه‌های لیزری. همه چیز درباره‌ی یک سرباز است. سربازی که به جز یک اسلحه‌ زنگ زده و خونی که در رگ‌هایش جاریست، چیزی ندارد!

Call of Duty: WW2

خوشحالیم که سری Call of Duty  نیز بالاخره راه رستگاری‌اش را یافت و توانست بالاخره طرفداران را راضی کند. جدید ترین نسخه از این سری، بازیبازان را به جنگ جهانی دوم می‌برد. بازی اتفاقات میان سال‌های 1944 و 1945 را روایت می‌کند و داستان آن درباره‌ی یک جوخه‌ی دوازده نفره از سربازان ارتش متفقین است که در جنگی خانمان سوز گرفتار شده‌اند. شخصیت‌های اصلی که توسط بازیباز کنترل می‌شوند دو سرباز آمریکایی هستند. سرباز Ronald "Red" Daniels و بهترین دوستش: سرباز یکم،  Robert Zussman که افسری یهودی و امریکایی است.

2056 5

همه‌ی این صحنه‌ها قصه تعریف می‌کنند! سربازانی تنها، سرگردان و جنگلی بزرگ...!

بازی کنترل افراد و شخصیت‌های فرعی دیگری را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد که در طول مراحل مختلف با آنان آشنا خواهید شد. وقایع بازی در حالی رخ می‌دهند که ارتش متفقین در حال جمعاوری نیرو برای یورش به آلمان است. بخش Campaignشما را به کشورهایی مانند فرانسه و بلژیک خواهد برد و در مسیری پر پیچ و خم، پس از عبور از دره‌ی رود «راین» به قلب کشور آلمان خواهید رسید. سازندگان تلاش کرده‌اند تا علاوه بر ایجاد لحظات حماسی، غم انگیز و احساسی جنگ، وقایع تاریخی را نیز در بازی جدید باز سازی کنند. تعداد زیادی از عملیات‌های بزرگ و حماسی جنگ جهانی دوم قرار است در بازی جدید باز سازی شوند که نمونه‌هایی از آن‌ها را برایتان آورده‌ایم.

Into the Jaws of Death 23 0455M edit

عملیات نرماندی

در ژوئن سال 1944، نیرو‌های متفقین در سواحل نرماندی تخلیه و برای آزادسازی بخش اشغالی فرانسه به نیرو‌های آلمان ناتزی حمله بردند. این عملیات بزرگترین عملیات آبی- خاکی تاریخ است که در آن بیش از هشتاد هزار نفر کشته شدند. روز انجام این عملیات در تاریخ به نام D-Dayمعروف شده است.

Crowds of French patriots line the Champs Elysees edit2

آزادی پاریس

این عملیات در آگوست سال 1944 انجام شد. هنگامی که پایتخت کشور فرانسه توسط نیرو‌های آلمانی تسخیر شده بود، نیروهای مقاومت پاریس با همراهی ارتش سوم ایالات متحده، توانستند با راه اندازی یک انقلاب، شهر را از چنگال نیرو‌های ناتزی نجات دهند.

GI machine gun crew in Aachen Correct orientation

نبرد آخن

این نبرد میان نیروهای ایالات متحده و ناتزی‌ها اتفاق افتاد. در این عملیات، ایالات متحده قصد داشت تا شهر آخن (Aachen) در آلمان را تصرف کند. آن‌ها موفق شدند این شهر را به دست آورده و در یکی از بزرگترین جنگ‌های شهری تاریخ به پیروزی برسند. فتح آخن سرآغازی بر پیروزی‌های آمریکایی‌ها بر علیه ارتش آلمان ناتزی بود.

1

داستان بازی درباره‌ی دو سرباز و دو دوست صمیمی است که در میان اتفاقات جنگ گرفتار شده‌اند. همه چیز برای شکل گیری یک ماجرای طوفانی دیگر مهیا است.

زامبی‌های ناتزی!

بخش زامبی‌های ندای وظیفه در سال‌های اخیر به محبوبیتی رسید که باعث شد تا بر خلاف روند قبلی سری، اکتیویژن دستور ساخت بخش زامبی را برای همه‌ی نسخه‌ها صادر کند. در واقع بخش زامبی حتی گاهی از بخش چند نفره و خط داستانی بازی نیز محبوب‌تر بود. به همین دلیل سازنده‌گان تصمیم گرفتند تمرکز بیشتری را به این بخش اختصاص دهند. در بازی جدید یعنی WW2 نیز قرار است شاهد یک بخش زامبی پر و پیمان و مفصل باشیم.

call of duty ww2 nazi zombies 2

زامبی‌های بازی جدید مخوف‌تر از چیزی هستند که انتظار داشتیم.

بخش زامبی‌های این عنوان خط داستانی مخصوص به خود را دنبال می‌کند و وقایع آن در دنیایی دیگر، خارج از دنیای اصلی بازی رخ می‌دهند. Marie Fischer یک مهندس جوان آلمانی است که متوجه می‌شوند ناتزی‌ها در حال انجام کارهای عجیب و غریبی هستند. برادر او یعنی Klaus، در یکی از پروژه‌های آن‌ها سهیم بوده. پروژه‌ای که به پیدا کردن گنج پنهان Frederick Barbarossa مربوط می‌شوند. ماری متوجه فعالیت‌های مشکوک ناتزی‌ها شده و سعی دارد تا برادرش را از چنگ آن‌ها نجات دهد. او سعی می‌کند به همراه یک تیم کوچک سه نفره، ناتزی‌ها و اهدافشان را شناسایی کرده و از هدفشان با خبر شود. او همچنین باید برادرش را نجات داده و میراث دزدیده شده را بر سر جایش باز گرداند. تیم کوچک شما چهار عضو دارد که به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

Char4

Marie Fischer

ماری فیشر یک مهندس با تجربه و سختکوش آلمانی و مجرب به امور و فنون نظامی است که سعی دارد اشیاء دزدیده شده را به سر جایشان باز گرداند. او همچنین به دنبال نجات برادرش Klaus است.

Char1

Jefferson Potts

گروهبان جفرسون پاتز یک فرد نظامی است. او تحصیل کرده، مطمئن و قدرتمند است و به عنوان عضوی از ارتش، ماری را در این سفر همراهی می‌کند.

Char2

Olivia Durant

او یک تاریخ‌دان هنر است که تیم را برای رسیدن به هدف همراهی می‌کند. او دانش بالایی در این زمینه دارد و همچنین مهارتش در استفاده از تسلیحات نظامی نیز مثال زدنی است.

Char3

Drostan Hynd

او در گذشته یک دزد آثار هنری بوده. به همین خاطر روش‌ها و ترفند‌های بسیار زیادی در این زمینه بلد است. او مجبور شده یا با تیم همکاری کند و آن‌ها را به اهدافشان برساند و یا این که به زندان برود. طبیعتا او راه اول را برگزیده!

 جنگ جهانی Z!

به گفته‌ی سازنده‌گان، بخش زامبی در این نسخه به سبک نخستین بخش زامبی این سری یعنی بازی Call of Duty: World at War ساخته شده است. المان‌ها و مکانیک‌های مختلفی در این بخش به کار رفته تا هم همان بخش زامبی کلاسیک را تداعی کند و در عین حال نیز حسی نو و تازه داشته باشد.
سازنده‌گان این بار تاکید بسیاری بر روی ویژه‌گی‌های ترسناک این بخش داشته‌اند و بار ها گفته‌اند که قصد دارند این بخش «ترسناک ترین» بخش زامبی در میان همه‌ی بازی‌های سری
Call of Duty باشد. این روحیه شاید به خاطر پیشینه‌ی تیم سازنده‌ی این بازی پدید آمده باشد. می‌دانیم که تعدادی از عوامل استودیوی SladgeHammer در گذشته اعضای استودیوی Visceral Games بوده‌اند و تجربه‌ی کار بر روی عناوینی نظیر Dead Space را داشته‌اند. این برای طرفداران بازی و مخصوصا طرفداران بخش زامبی خبر بسیار خوبی است. چرا که تیمی که هم اکنون بر روی آن کار می‌کنند، در ژانر ترس و وحشت مجرب هستند. آن‌ها بلد اند که چطور باید بازی‌بازان را ترساند. به همین دلیل است که احتمالا قرار است با یکی از بهترین بخش‌های زامبی در تاریخ COD مواجه شویم.

zombiemode04 3840x2160

بسیاری از سازنده‌گان این بازی پیشتر بر روی عناوینی نظیر Dead Space کار کرده‌اند. به همین خاطر زهره ترک کردن ما را خوب بلد اند.

در این بخش سازنده‌گان محیط‌هایی مانند قبرستان‌ها، تونل‌ها، فاضلاب‌ها و آزمایشگاه‌های متروکه و عجیب و غریب را طراحی کرده‌اند تا همه چیز ترسناک تر به نظر برسد. دشمنانی که قرار است با آن‌ها موجه شویم، علاوه بر زامبی‌های معمولی، شامل زامبی‌های آتشین و همنیطور زامبی‌هایی که با سرعت به سمت شما می‌دوند نیز می‌شوند. چالش‌های سخت تری نیز همانند باس‌ها در بخش زامبی بازی جدید پیدا خواهد شد اما تا کنون اشاره‌ی خاصی به آن‌ها نشده است. سازنده‌گان ابزار آلات و وسایل مختلفی را برای از پای در آوردن زامبی‌ها در اختیارتان قرار خواهند داد و این بر عهده‌ی شما است که چگونه از آن‌ها استفاده کنید.
مطلب دیگری که بر روی آن تاکید ویژه‌ای شده، جذاب بودن این بخش برای همه‌ی بازی‌بازان با سطوح مختلف از مهارت است. طبق چیزی که سازنده‌گان گفته‌اند بخش زامبی طوری طراحی شده که بازی‌بازان کم تجربه و تازه‌کار می‌توانند از آن لذت ببرند. بازی راهنمایی‌ها و موارد ویژه‌ای در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد و به قول معروف هوایشان را خواهد داشت. در مقابل، بازی‌بازان حرفه‌ای و هاردکور نیز می‌توانند با چالش‌هایی روبرو شوند که آن‌ها را در این بخش راضی کند.

بخش چند نفره

و اما به بخش چند نفره‌ی بازی می‌رسیم. بخشی که بسیاری از بازی‌بازان، حتی پیش از تمام کردن Campaign آن را بازی می‌کنند. آمار اکتیویژن نشان داده است که بسیاری از حرفه‌ای‌ها و کسانی که مدت‌ها است بخش چند نفره را بازی می‌کنند هنوز بخش داستانی بازی را به اتمام نرسانده اند! به همین دلیل است که سازنده‌گان تمرکز بسیار بیشتری بر روی این بخش داشته‌اند. این بخش نسبت به گذشته تغییراتی داشته و ویژه‌گی‌های جدید بدان اضافه شده تا زیباتر و هیجان انگیز تر شود. یکی از این تغییرات، بخش War Mode است.

Screenshot 240

بخش چند نفره نبردهای عظیم و شلوغی را تدارک دیده.

War Mode

بخشی است که بازی دو تیم از بازی‌بازان را در فضایی مشابه بخش داستانی، روبروی هم قرار می‌دهد و با آبجکتیوهای مختلف که دقیقا مشابه آبجکتیوهای بخش داستانی است، آن‌ها را وارد تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد کرد. در این بخش قرار است تجربه‌ی واقعی جنگیدن در کنار دوستان و همرزمان خود را لمس کنید. نبردهای بزرگ و سنگینی در این بخش برایتان تدارک دیده شده و علاوه بر آن، روایت و قصه‌ای نیزبرایتان تعریف می‌شود.

Divisions

دیویژن‌های این بازی همان کلاس‌های دیگر بازی‌ها هستند که این بار تنوع و تعداد خوبی یافته‌اند. در بازی جدید سازنده گان با تمرکز ویژه بر روی طراحی دیویژن‌های مختلف، اطمینان حاصل کرده‌اند که همه چیز دقیقا طبق استانداردهای موجود باشد. بازی بازان می‌توانند از میان پنج کلاس اصلی بازی که پست‌های مختلف سربازان جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌دهند، یکی را انتخاب کرده و با آن به بازی بپردازند. هر یک از این سلاح‌ها، ویژه گی‌های خاص خود را دارد. از اسلحه‌ها گرفته تا سایر مهارت‌ها و توانایی‌ها. باید با توجه به علاقه‌ی خود، کلاس مناسب را برای خود برگزینید.

Infantry : کلاس پیاده نظام، رایج ترین کلاس بازی‌های شوتر است. سربازانی که جانشان را کف دستشان می‌گذارند و مستقیما از روی زمین و به صورت پیاده به قلب دشمن می‌زنند. این کلاس برای فواصل متوسط تا دور مناسب است و اصلی ترین قابلیت‌ آن‌ها نیز حملات نزدیک با چاقو است که معمولا به صحنه‌هایی فجیع و خشن ختم می‌شود.

Airborne: این کلاس اندکی مخفیانه‌تر و استراتژیک تر است. بازی‌بازانی که از کلاس Airborne استفاده می‌کنند حرکت سریع‌تری دارند و در عین حال سر و صدای بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. آن‌ها با Suppressor ها و اسلحه‌های نیمه خودکار مجهز می‌شوند تا پیشروی سریع‌تری داشته باشند.

Armored : این کلاس در واقع همان نقش کلاسیک تانک را بازی و با زره فراوان و سرو صدای زیاد، مستقیما به قلب دشمن حمله می‌کند. آن‌ها می‌توانند شعله افکن‌ها، تیربارها و راکت لانچرها را به عنوان اسلحه انتخاب کرده و دشمنان را سلاخی کنند.

Mountain : یاد سریال Game of Thrones نیفتید که این کلاس هیچ ربطی به آن Mountain و هم هیکل‌هایش ندارد! بازی‌بازان این کلاس معمولا به اسلحه‌های دور زنی مانند اسنایپر مجهز اند و قادر‌اند تا از فواصل بسیار زیادی دشمنان را هدف بگیرند. Mountain بازها همچنین از قابلیت زوم برخوردار هستند و می‌توانند محدوده‌ی دید بسیار وسیعی داشته باشند.

Expeditionary : این کلاس که بیشتر از نزدیک کار می‌کنند دشمنان را با اسلحه‌هایی مانند شات‌گان از پای در می‌آورند. رنج حملات آن‌ها کم است اما قدرت بسیار زیادی دارند و مواجه شدن از نزدیک با آن‌ها سرنوشتی جز مرگ به همراه ندارد.

در بخش چند نفره‌ی جدید، امکانات بسیار زیادی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. همانطور که گفتیم، انسان‌ها در این بازی دیگر به جت پک‌ها و ابزار آلات پیشرفته و جنگ افزارهای مدرن دسترسی ندارند. به جای آن مواردی چون اسلحه‌های ساده و مربوط به جنگ جهانی دوم و همچنین وسایل نقلیه‌ی آن زمان به کارتان خواهند آمد. تانک‌ها و هواپیما‌های زمان جنگ جهانی دوم به همراه اسلحه‌ها و تجهیزات مخصوص به آن زمان در بخش چند نفره نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا به دشمنان یورش ببرید. همکاری با دیگر بازی‌کنان، استفاده‌ی به جا از تجهیزات و یکپارچه‌گی، رمز موفقیت در بخش چند نفره‌ی COD جدید است.

CallofDuty WWII E3 Screen 02

بار دیگر نبرد از پشت سنگرها و اسلحه‌های زنگ زده و چوبی. دیگر از جت پک‌ها و اسلحه‌های پیشرفته خبری نیست.

ذات برهنه‌ی جنگ

از حیث تکنیکی و گرافیکی، باید عنوان جدید اکتیویژن را تحسین کرد. بالاخره با ورود به جنگ جهانی، می‌توانیم تصاویری واقع گرایانه و ریشه دار در واقعیت را در COD جدید شاهد باشیم. البته هنوز زود است که این عنوان را با رقیب دیرینه‌اش یعنی Battlefield 1 مقایسه کنیم اما تصاویر و تریلرها نوید گرافیکی واقع گرایانه و عالی را می‌دهند. شاید دلپذیر ترین ویژه‌گی گرافیکی بازی‌های سری Call of Duty، فریم ریت همیشه ثابت آن‌ها است که بر روی عدد دوست داشتنی 60 فیکس شده. حتی روی کنسول‌ها. این موضوع در کنار سرعت بسیار بالای گیم‌پلی، هیجان و جذابیت بازی را دو چندان می‌کند. سازنده‌گان توانسته‌اند بدون قربانی کردن ارزش‌های دیداری، فریم ریت 60 را برای بازی‌بازان به ارمغان آورند. به همین دلیل است که باید مهارت تیم فنی بازی را ستود.

3225666 callofduty wwii screen2

نگاه‌های نگران!؛ آبان امسال منتشر جنگ جهانی دوم باشید.

طبق نمایش‌هایی که از بازی دیده‌ایم، سازنده گان توانسته‌اند ذات درون جنگ و صحنه‌های عجیب و تاثیر گذار آن را کاملا بی‌پرده به نمایش بگذارند. در این زمینه می‌توانم Battlefield 1 را عنوانی ناکام نام ببرم. عنوانی که انتظارات بسیار زیادی از بخش داستانی آن داشتم اما هیچ یک را بر آورده نساخت. با پیشینه‌ای که سری Call of Duty و استودیوی SledgeHammer دارند، می‌توانیم به سادگی انتظاراتمان را از بخش تک نفره‌ی بازی بالا ببریم. امیدواریم در این عنوان بتوانیم تجربه‌ای منحصر به فرد و عالی از جنگ جهانی دوم و همه‌ی ویژه‌گی‌های بی رحمانه و تاریکش داشته باشیم.

Call of Duty جدید، دوازدهم آبان ماه امسال راهی بازار ها خواهد شد. این بازی برای پلتفرم‌های رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در اختیار خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.