نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 25 مهر 1396
ساعت 23:25

راهنمای بخش PVP بازی Destiny 2

5 از 5

در این متن نکات و راهنمایی‌های مختلف برای بخش‌های Crucible، Trials of the Nine و Iron Banner قرار دارد


ممکن است این حس را داشته باشید که دیگر در Destiny 2 کاری نمانده که انجام دهید. امکان دارد در رابطه با فعالیت‌های مربوط به کمپین حق با شما باشد اما لرد شاکس همیشه شما را به Crucible (بخش PVP) دعوت می‌کند، جایی که در آن می‌توانید مهارت‌های خود در مقابل دیگر بازیکنان را امتحان کنید.

سوای اینکه ممکن است از نبرد با بقیه‌ی بازیکنان لذت ببرید، با انجام مبارزات در بخش PVP، جوایز هفتگی مخصوص کلن را دریافت می‌کنید و همچنین Milestoneها را انجام می‌دهید. اما اگر دوست دارید که در بخش PVP به یک حرفه‌ای تبدیل شوید و یا اینکه این قسمت از بازی برایتان بسیار مهم است، این مقاله را حتما بخوانید.

در ادامه چند نکته‌ی اصلی و مهم نوشته شده است که به بهتر شدن بازی شما در PVP کمک میکند.

destiny 2 pvp tips

همیشه همراه تیم خود باشید و از آن جدا نشوید

همانند مسابقات تیمی در دنیای واقعی، تکروی درDestiny 2 ، در بخش PVP هرگز چاره ساز نخواهد بود. از دست دادن تمام فرصت‌های ریسپاون شدن بسیار آسان است و از طرفی دیگر، هرچقدر هم که در بازی ماهر باشید باز هم در میدان نبرد کشته خواهید شد و امتیاز را به حریفتان واگذار خواهید کرد. در مدهای PVP بازی Destiny 2 شما همیشه ۳ هم تیمی خواهید داشت، روی آن‌ها حساب باز کنید!

همیشه به یاد  داشته باشید که اگر شما به همراه یارتان، با یک بازیکن تنها از تیم مقابل درگیر شوید، در یک بازه‌ی زمانی او فقط توانایی تیراندازی به سمت یکی از شما دو نفر را خواهد داشت، و اینکه اگر هر دوی شما به سمت او تیراندازی کنید شانس برخورد گلوله‌ها به دشمن و کشته شدنش دو برابر خواهد بود. به همین سادگی! حتی دو بازیکن تازه‌کار نیز براحتی می‌توانند یک بازیکن باتجربه‌تر را از پیش روی بردارند. مهم نیست که سطح بازی شما چقدر خوب باشد. حتی بهترین بازیکنان دنیا هم در یک زمان نمی‌توانند به دو نفر شلیک کنند. مگر آنکه از یک راکت لانچر استفاده کنند، که بعدتر به آن‌ها نیز می‌رسیم.

پس از آن شما و دوستانتان باید همانند یک تیم ضربت SWAT حرکت کنید، دائما و به طور منظم از یک مکان به مکان دیگر جابجا شوید و همچنین باید یاد بگیرید که در هر مپ، بازیکنان بیشتر از همه دوست دارند در کدام نقطه از مپ پناه بگیرند. همچنین باید حواستان به ورودی‌های موقعیت مکانی خودتان باشد چون بیشتر درگیری‌ها از آنجا شروع می‌شوند.

وقتی که بدون همراهی دوستانتان و با استفاده از مچ میکینگ با بازیکنان دیگر به صورت تصادفی یار می‌شوید بسیار محتمل است که نتوانید با آن‌ها به خوبی ارتباط برقرار کنید و در نتیجه نمیتوانید اطلاعات چندانی از آن‌ها دریافت نمایید. اما در همین شرایط نیز، تا زمانی که در کنار یارتان پیشروی کنید، حتی بدون استفاده از وویس چت، باز هم احتمال موفقیت در نبردها بسیار بیشتر خواهد بود. مهم این است که هرجا که آن‌ها میروند شما نیز بروید. دنبال کردن کسی که نمی‌توانید با او ارتباط برقرار کنید لذتبخش نیست اما تا زمانی که آن‌ها در درگیری‌هایشان حمایت شما را داشته باشند احتمال موفقیت یارتان در درگیری و زنده ماندنش (و امتیاز ندادن به حریف) بسیار زیاد است که این امر در نتیجه برد تیم را به همراه خواهد داشت. قبول دارم که برای برخی، مخصوصا آنهایی که سطح بازیشان قوی است، دنبال کردن بازیکنان دیگر چندان خوشایند نیست اما اگر به دنبال لوت بهتر و پیروز شدن هستید این روش بسیار کارآمد خواهد بود


اما در صورتیکه که دوستان خود را به بازی دعوت کنید و یک Fireteam را تشکیل بدهید یک برتری بسیار مهم خواهید داشت و آن چیزی نیست جز ارتباط مستقیم با یارانتان. این ارتباط به شکل های مختلفی به شما کمک می‌کند اماساده‌ترین آن اعلام مکانی است که در آن توسط دشمن کشته شدید. این کار کمک بزرگی به دیگران است چون وقتی که ریسپاون شوید، تمام هم‌تیمی‌ها از موقعیت شما آگاه خواهند بود.

در صورت مردن هم‌تیمی‌هایتان یک علامت X بزرگ را بر روی صفحه می‌بینید. این علامت می‌تواند راهنمای شما باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود که به مکان کشته شدن یارتان بروید و با مهاجمین درگیر شوید یا اینکه به محل ریسپاون شدن برگردید و منتظر یارتان بمانید. اگر شما ریسپاون شدید و در همان موقع هم‌تیمیتان مرد، منتظر ریسپان شدن آن‌ها بمانید. بدین ترتیب هردوی شما با سلامت کامل به صحنه‌ی نبرد بازمی‌گردید.

در نهایت، هرگز در بخش PVP تنها حرکت نکنید. یادتان باشد دو نفر بهتر از یک نفر است. در مدهای سخت‌تر مانند Trials of the Nine و Iron Banner خواهید دید که بازیکنان قدیمی و با تجربه به صورت تیمی و دسته‌جمعی حرکت میکنند. همانند یک تیم SWAT که می‌خواهند یک ساختمان را پاکسازی کنند. در این صورت هیچ چیز آنها را غافلگیر نخواهد کرد. تمام تیم می‌داند که کجا میروند، دشمن در کدام مکان است و چه زمانی درگیر شوند یا چه زمانی عقب‌نشینی کنند.

destiny 2 pvp tips

از مپ بازی به نفع خودتان استفاده کنید

آیا تا الان متوجه شده‌اید که در PVP، به هرجایی از هر مپ که می‌روید، اسامی کوچکی در پایین صفحه نمایش داده می‌شوند؟ شما می‌توانید از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید. در مپ‌های بازی، هر محدوده اسم خاصی دارد که مکان شما را نشان می‌دهد. از این طریق و با اعلام کردن مکانی که در آن مشغول درگیری هستید، یارانتان متوجه خواهند شد که شما در کدام قسمت مپ هستید. همچنین این اسامی برای شناسایی دشمنان از فواصل دور نیز کاربرد دارد. با اینکه به یاد سپردن اسم هر ناحیه از مپ سخت است اما یاد گرفتن آن‌ها باعث می‌شود ارتباط بین اعضای یک تیم بعد جدیدی پیدا کند.

حال که صحبت از ناحیه‌های یک مپ شد، همانطور که میدانید هر مپ دارای راهروها و فضاهای بسته‌ی متعددی است. در این بین یاد گرفتن یک چیز بسیار مهم است: ورودی‌ها. در عین حال که در راهروها و اتاق‌های یک مپ راه می‌روید باید تمام ورودی‌های منتهی به آن مکان را بلد باشید. تنها راهی که دشمن می‌تواند وارد آن مکان شود از طریق ورودی‌ها است. پس اگر از فاصله‌ی نسبی خود با ورودی‌ها آگاه باشید، می‌توانید پیش‌بینی کنید که از کدام سمت و چه زمانی با یک دشمن درگیر خواهید شد.

یاد گرفتن و مسلط شدن به ورودی‌ها از جهات متنوعی کاربرد دارد. برای مثال، دانستن این که یک ورودی کجا قرار دارد به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسبی دست از دویدن بردارید و با اسلحه‌ی خود هدف‌گیری کنید. همچنین از طریق یاد گرفتن ورودی‌ها میتوانید متوجه شوید که از کدام جهت به طرف شما یک نارنجک پرتاب شده و یا برعکس، نارنجکی که شما پرتاب می‌کنید به کدام سمت خواهد رفت.

همچنین آگاه بودن از ورودی‌ها به شما در پیدا کردن فضاهای امن کمک می‌کند. فضاهای امن در دو حالت زیر به کارتان می‌آیند:

1- وقتی که به یک ورودی می‌روید و با حریف درگیر می‌شوید، اگر تیر خورده باشید و در موضع ضعف قرار گرفته باشید بهترین راه ادامه‌ی درگیری نیست بلکه شما باید به یک مکان امن عقب‌نشینی کنید. در نزدیکی هر ورودی یک مکان امن وجود دارد. ممکن است این فضای امن کنار، گوشه‌ها یا پشت یک مانع که ورودی را پوشش می‌دهد، باشد. طبیعتا بلد بودن مکان این فضاهای امن برای شما کاملا ضروری است. پناه گرفتن در این فضاها باعث بازیابی سلامت شما می‌شود همچنین میتوانید اسلحه‌ی خود را دوباره خشاب‌گذاری کنید و حتی می‌توانید دشمنی که برای تمام کردن کارتان به دنبال شما می‌آید را بکشید.

2- در مدهایی مانند Domination دانستن فضاهای امنی که در نزدیکی Capture Pointها اهمیت دوچندانی دارد. وقتی که میخواهید یه نقطه را فتح بکنید لازم است که فضاهای امن و ورودی‌های آن را بلد باشید چون درگیری‌ها شدیدی در این نقاط رخ خواهند داد.

destiny 2 pvp tips

قبل از ورود به Crucible تجهیزاتتان را به دقت انتخاب کنید

تنهازمانی که می‌توانید تصمیم بگیرید که چه تجهیزاتی را با خود به Crucible ببرید قبل از ورود به این بخش است. قبل از اینکه در منوی Ditector یکی از بخش‌های PVP را انتخاب کنید برای انتخاب تجهیزاتتان وقت بگذارید.

در این بخش دستان شما برای تصمیم‌گیری کاملا باز است. اولین تصمیم، انتخاب یکی از ساب‌کلاس‌ها است. از کدامیک استفاده خواهید کرد و چرا؟ یک ساب‌کلاس دفاعی را ترجیح می‌دهید یا تهاجمی؟ آیا اصلا از قابلیت‌های مخصوص ساب‌کلاس استفاده خواهید کرد؟ یا اینکه کدام ساب‌کلاس برای انجام چالش این هفته مناسب است؟ بهتر است این موارد را در نظر بگیرید و قبل از ورود به Crucible تصمیم خود را بگیرید چون انجام این کار در حین شروع بازی اصلا توصیه نمی‌شود.

پس از انتخاب ساب‌کلاس به اسلحه‌هایی که قرار است آن‌ها در در بازی بکار بگیرید فکر کنید. در PVP قدرت اسلحه‌ها اهمیت چندانی ندارد اما در مقابل ویژگی‌های خاص آن‌ها بسیار مهم است. باید به این فکر کنید که با کدامیک راحت‌تر هستید چون در PVP با دشمنانی مواجه خواهید شد که میتوانند جاخالی دهند و نسبت به دشمنان بخش کمپین بسیار متفاوت‌ هستند.

در همین زمینه، به این فکر کنید که ویژگی‌های خاص کدام تجهیزات در PVP کارایی بیشتری خواهند داشت. شاید دلتان بخواد زرهی انتخاب کنید که قابلیت تحرک و جابجایی بالاتری داشته باشد. ممکن است بعضی از تجهیزات ویژگی‌ خاصی داشته باشند که باعث برتری شما در جریان بازی شوند. اما همیشه به یاد داشته باشید Power Level آنچه که برای PVP انتخاب می‌کنید اهمیتی ندارد، بلکه مهم ویژگی‌های اسلحه و زره و راحتی شما در کار کردن با آنهاست.

هرچه که در بالا گفته شد برای شروع کار مهم و کافی است. در نهایت باید نکات زیر را به خاطر بسپارید:

● برای آنکه زنده بمانید و دشمنان بیشتری را از بین ببرید به صورت تیمی حرکت کنید و تکروی نکنید.

● بالا رفتن میزان آگاهی شما از مپ‌ها باعث می‌شود که دشمن نتواند شما را غافلگیر کند و شما را در جریان بازی حفظ می‌کند.

● انتخاب تجهیزات مناسب برای درگیری‌ها موجب برتری حیاتی شما ‌می‌شود

destiny 2 pvp tips

اما بیشتر از اینها چه چیزی است که باید از آن آگاه باشید؟

راهنمایی‌های سطح پیشرفته:

مینی‌ مپ یک نجات‌دهنده است

اگر به مینی‌ مپ بازی توجه نمی‌کنید باید بدانید که یک برتری بسیار مهم را از دست می‌دهید. اگر برایتان سوال است که برخی از دشمنان چگونه شما را به طرز غافلگیرکننده و بلافاصله پس از دیدنتان می‌کشند، پاسخش در مینی مپ بازی نهفته است.آن‌ها همیشه حواسشان به مینی مپ است.

مینی مپ همیشه جهتی که دشمن از آن شمت به سوی شما در حرکت است را هایلایت می‌کند.اگر حواستان به مینی مپ باشد و از مپ اصلی آگاهی کامل داشته باشید، این توانایی را پیدا می‌کنید که تشخیص بدهید دشمنان از کدام سمت به طرف شما می‌آیند. این یک نکته‌ی کلیدی برای پیروز شدن در PVP است. همچنین اگر اولین نفری باشید که تیراندازی را شروع می‌کند به احتمال زیاد در آن درگیری پیروز خواهید شد.

به کیل فید (Kill Feed) توجه کنید

کیل فید در سمت راست بالای صفحه‌ی نمایش نشان‌دهنده‌ی این است که کدام تیم در حال کیل گرفتن است، چه بازیکنی کیل میگیرد و چه بازیکنی میمیرد، و همچنین نوع اسلحه‌، قابلیت سوپر یا حرکت تهاجمی که یک بازیکن دیگری را با آن می‌کشد نیز نشان می‌دهد. اگر دشمنان را به سختی می‌کشید به نوع اسلحه‌ای که بهترین بازیکن رقیب از آن استفاده می‌کند دقت کنید. آیا شما هم آن اسلحه را دارید؟ آیا اسلحه‌ای است که در پایان یک کوئست خاص به شما داده می‌شود؟ اگر اینطور باشد پس حتما باید آن اسلحه را بدست آورید. ممکن است که اسلحه‌ی فعلی شما برای PVP مناسب نباشد. همچنین هروقت که در کیل فید مشاهده کردید که حریف با استفاده از قابلیت سوپر یاران شما را می‌کشد از رفتن به مکان کشته شدن یارانتان خودداری کنید چون معمولا ایستادگی در برابر قابلیت سوپر ممکن نیست. و اگر یارانتان در نزدیکی شما هستند پخش شوید تا دشمنی که قابلیت سوپرش فعال شده نتواند همه‌ی شما را با هم بکشد. بهترین راه برای مقابله با سوپر این است که به دشمن نزدیک نشوید و اجازه دهید دشمن زمان استفاده از آن را هدر دهد.

به فرصت‌های استفاده از Heavy ammo توجه کنید

کیل فید هروقت که یکی از حریفان Heavy Ammo را فعال می‌کند نشان می‌دهد. Heavy Ammo یک قابلیت کمیاب در مدهای PVP است و هرچند دقیقه یکبار در مپ ظاهر می‌شود. دانستن این که چه زمانی این قابلیت فعال می‌شود بسیار مهم است زیرا در آن واحد فقط یک نفر می‌تواند از آن استفاده کند و کسی که این قابلیت را فعال کرده باشد دمیج بالاتری نسبت به حالت عادی به شما وارد خواهد کرد. آن بازیکن بسته به نوع اسلحه‌اش قادر خواهد بود که بازیکنان زیادی از تیم شما را از بین ببرد. هنگامی که دشمن این قابلیت را فعال کند بهترین راه مقابله این است که اعضای تیمتان با فاصله از یکدیگر حرکت کنند. مخصوصا اگر شخصی که Heavy ammo برایش فعال شده از یک شمشیر یا راکت لانچر استفاده کند، براحتی می‌تواند کیل‌های زیادی بگیرد.

destiny 2 pvp tips

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.