نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 11 آبان 1402
ساعت 11:00

بانجی گزارش ها از تعدیل نیروی گسترده در شرکت را تایید کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پیتر پارسونز مدیرعامل شرکت بانجی، اخیرا گزارش منتشر شده توسط رسانه بلومبرگ و تعدیل نیروی گسترده در این استودیو را تاییده کرده است. لازم به ذکر است که گزارش بلومبرگ توسط جیسون شرایر، به عملکرد بسیار ضعیف Bungie در بحث درآمدزایی اشاره داشت و اینکه شرکت در گزارش مالی تازه،  عملا 45 درصد پایین‌تر از برآوردهای قبلی درآمدزایی کرده است. با توجه به این موضوع، شرایر همچنین گفته بود که این عملکرد باعث شد تا مدیران دست به تعدیل نیروی گسترده و هشت درصدی از کل بازیسازان شاغل بزنند. پارسونز در واکنش به این موضوع اخیرا پست زیر را منتشر کرده است:

امروز یک روز غم‌انگیز در بانجی بود و ما از همکاران خودمان، که تاثیرات گسترده‌ای در استودیو ایجاد کردند خداحافظی کردیم. مشارکت‌های این افراد که در بازی‌های ما و در فرهنگ کاری ما وجود دارد، بسیار عظیم است و در طولانی‌مدت نیز بخشی از هویت بانجی باقی خواهد ماند. این افراد، واقعا بازیسازان بااستعدادی هستند و اگر امکان جذب نیرو دارید، شدیدا توصیه می‌کنم که تک تک آن‌ها را در نظر بگیرید.

جدای از بحث ناراحت‌کننده تعدیل نیرو آن هم با این ابعاد در یک شرکت بزرگ بازیسازی، واکنش‌های زیادی هم از جانب طرفداران منتشر شده و خصوصا بحث هزینه بسیار زیاد سونی برای خرید استودیو بانجی وجود دارد. گفتنی است که سونی با هزینه میلیاردی اقدام به خرید استودیو بانجی کرد و عمده هدف آن‌ها نیز ورود جدی به بازار بازی‌های آنلاین و سرویس‌محور بوده است. همچنین گزارش اولیه بلومبرگ اشاره به اخراج حدود 100 کارمند داشت، ولی مدیرعامل بانجی به آمار خروجی مشخصی اشاره نکرده است. تاکنون خروج Michael Salvatori سازنده موسیقی متن کهنه‌کار استودیو و Liana Ruppert از مدیران ارشد بخش accessibility و جامعه طرفدارای تایید شده است.

با توجه به گزارش بلومبرگ، عملکرد ضعیف عرضه آخر Destiny 2 یعنی بسته Lightfall تاثیر مستقیمی روی این اتفاق داشته است. همچنین نکته جالب درباره گزارش شرایر این ادعا است که وقایع اخیر باعث تاخیر در عرضه محتوای بعدی Destiny 2 یعنی The Final Shape به میانه‌های سال 2024 و عرضه بازی Marathon هم به سال 2025 موکول می‌شوند. باید منتظر ماند و دید که این ادعاها نیز درنهایت تایید خواهند شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.